دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تبدیل تلفن همراه به اسکنر ۳بعدی توسط دانشمند ایرانی در مایکروسافت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دانشمند ایرانی شرکت مایکروسافت امکان تبدیل تلفن همراه به اسکنر سه بعدی را فراهم کرده است.

چاپگرهای سه بعدی طرفداران زیادی پیدا کرده اند و حالا به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده باشد که تحولی بزرگ در این زمینه صورت گیرد و آن چیزی نیست جز اسکن سه بعدی با استفاده از تلفن همراه!

شهرام ایزدی دانشمند ایرانی شرکت مایکروسافت عضو ارشد تیمی از دانشمندان است که پروژه ای را برای افزودن بر دامنه کارایی تلفن های همراه هوشمند فعلی به پیش می برند.

دکتر ایزدی و همکارانش استفاده از دوربین عقب و جلوی تلفن همراه برای تهیه تصاویر سه بعدی از هر چیزی در محیط اطراف را دنبال می کنند و به نظر می رسد این فناوری به زودی جنبه کاربردی پیدا کند.

از این رو می توان تصور کرد که تلفن های همراه هوشمندی که این روزها در دست مردم سراسر جهان است قابلیت تبدیل شدن به اسکنر سه بعدی را هم داشته باشند.

به عقیده دکتر ایزدی، این فناوری به افراد اجازه آن را می دهد تا به نقطه ای از جهان مثلا پاریس و برج ایفل سرک می کشند، تصاویر به کیفیت سه بعدی با استفاده از تلفن همراه خود تهیه و ساختار سه بعدی آنچه در تصویر آمده را به عنوان یادگاری برای خود خلق کنند.

استفاده از این فناوری جدید در شبکه های اجتماعی نیز کاربردهای زیادی دارد که به گفته ایزدی افراد می توانند از هر چیزی که قصد فروشش را دارند تصاویر سه بعدی با کیفیتی تهیه کرده و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

 

اخبار تکنولوژی - مهر


ویدیو مرتبط :
طرح جدید مایکروسافت: تبدیل تلفن به کینکت - زومیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظارت تلفن‌های همراه بر سلامت روده با دستاورد دانشمند ایرانی



اخبار,اخبار علمی,کپسول‌های حس‌کننده گازی

محققان استرالیایی به رهبری پروفسور «کوروش کلانترزاده» از موسسه فناوری سلطنتی ملبورن (RMIT)‌ و دانش‌آموخته دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف، کپسول‌های حس‌کننده گازی ارائه داده‌اند که داده‌ها را از درون روده مستقیما به یک تلفن همراه می‌فرستد و فرصت‌های جدیدی را برای تشخیص، درمان و تحلیل سلامتی این عضو از بدن در اختیار محققان می‌گذارد.

گازهای روده با سرطان، سندروم بدخیم و بیماری التهابی روده مرتبط هستند و می‌توانند به نشانگرهای زیستی کلیدی برای ارزیابی سلامتی کلی این عضو تبدیل شوند. فناوری جدید کلانترزاده و همکارانش از دانشگاه‌های موناش و موسسه فناوری سلطنتی ملبورن، تراکم گازهای گزینشی روده را از طریق یک کپسول بلعیدنی مجهز به حسگر گاز، میکروپردازشگر و فرستنده بی‌سیم با فرکانس بالا اندازه‌گیری می‌کند.


پروفسور کوروش کلانترزاده گفت: شیوه‌های کنونی غیرتهاجمی ارزیابی‌کننده گاز روده مانند آزمایش تنفس، قابل اعتماد نیستند. ما می‌دانیم میکروارگانیسم‌های روده گازهایی را به عنوان مسؤول فرعی متابولیسم تولید می‌کنند، اما تا پیش از این، درک بهتری از چگونگی اثرگذاری آن‌ها بر سلامتی نداشتیم.


وی ادامه داد: توانایی اندازه‌گیری دقیق روده می‌تواند دانش ما درباره نقش میکروارگانیسم‌های روده در اختلالات این عضو و کارآیی جذب غذا را افزایش دهد و امکان ارائه فناوری تشخیصی و درمان‌های جدید را فراهم کند. در این میان، کپسول‌های فناوری پیشرفته می‌توانند به افراد در ارزیابی دقیق چگونگی اثرگذاری غذاها بر روده‌ها کمک کنند.


آزمایش‌های حیوانی، کارآیی و ایمنی کپسول‌های جدید را نشان داده‌اند و این کپسول‌ها هنگام حرکت در سراسر روده، داده‌ها را پیش از خارج‌شدن از بدن، به تلفن همراه کاربر می‌فرستند.تیم تحقیقاتی بدنبال سازگارکردن این فناوری برای بدن انسان‌ هستند.
جزئیات این دستاورد علمی در مجله Trends in Biotechnology ارائه شده است.
اخبار علمی - ایسنا