دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تایم لاین فیس بوک را می شناسید؟!


بالاخره انتظارها به سر رسید و تایم لاین فیس بوک برای تمامی کاربران فعال شد. به صورت خلاصه و ساده اگر بخواهم توضیح بدهم Timeline همانطوری که از اسمش بر می‌آید نوعی طراحی جدید صفحات فیسبوک است که به شما اجازه می‌دهد به اطلاعات گذشته خودتان در فیسبوک هم دسترسی داشته باشید.

بالاخره انتظارها به سر رسید و تایم لاین فیس بوک برای تمامی کاربران فعال شد. به صورت خلاصه و ساده اگر بخواهم توضیح بدهم Timeline همانطوری که از اسمش بر می‌آید نوعی طراحی جدید صفحات فیسبوک است که به شما اجازه می‌دهد به اطلاعات گذشته خودتان در فیسبوک هم دسترسی داشته باشید.

اگر چه کلا تایم لاین قرار است شما را بیشتر برای دوستان‌تان معرفی کند اما در میان میان باید عمده سهم این کار را به بخش مهمی از این طراحی یعنی کاور ( Cover photo ) مربوط بدانیم.

کاور عکس بزرگی است که توی تایم لاین می‌بینید و به نوعی تصویر روی جلد مجله زندگی شما خواهد بود! می‌توانید از بین آلبوم‌ها عکسی برای این قسمت انتخاب کنید یا یک عکس خاص برای این قسمت آپلود کنید.  FBProfileCover.com هم سرویسی است که برای همین قضیه ایجاد شده و عکسهایی متناسب با سایز کاور برای شما تهیه می‌کند.

اما کاور یک ویژگی شاید بد هم دارد. این که کاور نه فقط برای کسانی که در لیست دوستان شما هستند، بلکه برای همه قابل نمایش است و اصطلاحا پابلیک ( public ) است. اما می‌شود از این قضیه بسیار عالی استفاده کرد.

یادتان است گفتم کاور معرف شماست؟ به این خاطر گفتم که به راحتی می‌شود افراد خلاق را از افرادی که به دنبال کار کلیشه‌ای هستند شناسایی کرد. برای مثال به عکس کاور Mohammad L. Azzam نگاه کنید.


ویدیو مرتبط :
فیس بوک ویدئوهای ۳۶۰ درجه را به تایم لاین آورد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چطور از شر تایم‌لاین فیس‌بوک خلاص شویم؟


استفاده از تایم‌لاین یا خط زمان در فیس‌بوک که اخیرا برای بسیاری از صفحه‌ها فعال شده است، هنوز برای تعداد زیادی از افراد دشوار و ناخوشایند است. اما متاسفانه فیس‌بوک امکان حذف یا عقبگرد از TimeLine به حالت قبل را ندارد.

زومیت : استفاده از تایم‌لاین یا خط زمان در فیس‌بوک که اخیرا برای بسیاری از صفحه‌ها فعال شده است، هنوز برای تعداد زیادی از افراد دشوار و ناخوشایند است. اما متاسفانه فیس‌بوک امکان حذف یا عقبگرد از TimeLine به حالت قبل را ندارد. ولی اگر TimeLine فیس‌بوک را نمی‌پسندید و تمایل دارید صفحه خود را به حالت قبلی مشاهده کنید، تنها کافی است افزونه‌های معرفی شده در ادامه مطلب را بر روی مرورگر خود نصب کنید.



پیش از مطالعه این مقاله، باید روش کار کردن و افزودن افزونه‌های کروم به مرورگرتان را بدانید.

اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید برای اضافه کردن افزونه به مرورگرتان می‌توانید تصویر آچار سمت راست بالای صفحه را کلیک کرده و گزینه Extensions را از منوی Toolsانتخاب کنید و در صفحه باز شده عبارت More Extensions را کلیک کنید. اکنون در این صفحه نام افزونه‌ مورد نظر یعنی TimlelineRemove را جست‌جو کنید و آن را نصب نمایید. آموزش تصویری این مراحل را نیز در زیر مشاهده می‌کنید.



اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید، از دکمه های ترکیبی Ctrl+Shift+A استفاده کنید. افزونه TimeLineRemove را جست‌جو کرده و روی مرورگر خود نصب کنید.

بعد از اینکه این افزونه‌ها را نصب کردید، یک دکمه به مرورگرتان اضافه می‌شود. با کلیک بر روی آن می‌توانید TimeLine را فعال یا غیرفعال کنید.