دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تازه واردان بازی Clash Royale بخوانند


در این مقاله قصد معرفی ۱۰ نکته آموزشی مهم را برای تازه‌ واردان بازی Clash Royale را داریم. با استفاده از این ۱۰ نکته پیشرفت در این بازی هموارتر خواهد شد. وب‌سایت زومجی: در این مقاله قصد معرفی ۱۰ نکته آموزشی مهم را برای تازه‌ واردان بازی Clash Royale را داریم. با استفاده از این ۱۰ نکته پیشرفت در این بازی هموارتر خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید.


Clash Royale، چهارمین بازی کمپانی فنلاندی سوپرسل با ترکیبی از سبک جمع‌آوری کارت و MOBA مدتی قبل برای دو پلتفرم اندروید و iOS‌ منتشر شد و توانست در اندک زمانی جای خود را میان لیست بازی‌های محبوب موبایلی باز کند. در این بازی کمپانی سوپرسل با استفاده از شخصیت‌های آشنا در بازی محبوب Clash of Clans در کنار طراحی محیطی زیبا با گرافیک‌های جذاب، گیم‌پلی متفاوتی را از سبک کارتی دیده شده در سایر بازی‌ها تولید کند. اکنون ما نیز  قصد داریم در مجموعه مقالاتی از مبتدی تا حرفه‌ای مهمترین نکات و ترفند‌های بازی Clash Royale برای شما بازگو کنیم.

۱۰ نکته آموزشی برای تازه واردان بازی Clash Royale

نکات آموزش کلش رویال Clash Royale

1. کارت‌های خود را هدر ندهید

مدیریت مصرف الکسیرها (Elixir) بخش بزرگی از بازی محسوب می‌شود. اگر الکسیر کافی نداشته باشید نمی‌توانید کارت جدیدی را در زمین مستقر کنید. بنابراین باید در کنار تمرکز و بررسی زمان مناسب، هریک از کارت‌ها را در جای لازم استفاده کنید. در ابتدا صبر کنید تا نوار الکسیر پُر شود. این زمان اجازه می‌دهد تا عملکرد حریف را نیز زیر نظر داشته و براساس حرکت حریف خود کارت‌های مناسب را برای حمله یا دفاع مستقر کنید. هیچ کاری بدتر از نداشتن الکسیر و پیاده کردن نیروها بدون تفکر در بازی کلش رویال نیست.

2. از مخلوطی از نیروها در دسته کارت استفاده کنید

همواره چند کارت با الکسیر پایین را برای پشتیبانی و دفاع داشته باشید

درست است که استفاده از کارت‌های بسیار قدرتمند با قدرت ضربه بالا در دسته‌ی کارت‌ها می‌تواند جذاب باشد اما نه زمانی که برای استفاده از ترکیب مناسب مجبور به انتظار ۲۰ ثانیه‌ای برای پر شدن الکسیر داشته باشید. همواره چند کارت با الکسیر پایین را در دسته خود قرار دهید، این کار به شما اجازه می‌دهد تا در زمان انتظار برای انجام حمله اصلی در برابر کارت‌هایی مانند هوگ رایدر، پرینس یا اسکلتون آرمی مقاومت کنید. در ضمن کارت‌های ضعیف‌تر (Common) همواره پشتیبان‌های خوبی برای کارت‌های Epic (با رنگ بنفش) و Rare (با رنگ نارنجی) محسوب می‌شوند.

3. نیروها را ترکیب کنید

۱۰ نکته آموزشی برای تازه واردان بازی Clash Royale

در حالی که هیچکدام از کارت‌ها را نمی‌توان «بهترین» معرفی کرد اما در بازی کلش رویال ترکیب‌های فوق‌العاده‌ای از نیروها وجود دارند که قادر به وارد کردن ضربات سهمگینی هستند. بنابراین بهره بردن از ترکیب‌های مناسب پایه‌ی اصلی دسته‌ی شما خواهد بود. با تماشای بازی‌های تی‌وی رویال دید بهتری را نسبت به ترکیب‌های متفاوت پیدا خواهید کرد. با امتحان کردن کارت‌های مختلف، ترکیبی مناسب را در نهایت برای استفاده در مبارزه انتخاب کنید. ما نیز در آینده مقالاتی را برای ترکیب‌های مختلف آماده خواهیم کرد.

4. کارت‌ها را پشت ساختمان‌ها مستقر کنید

همیشه مجبور نیستید نیروهای خود را در میانه منطقه‌ی مبارزه رها کنید. گاهی اوقات تنها با استقرار نیروها در پشت برج‌های آرنا یا پشت برج کینگ می‌توانید تا رسیدن نیرو به میانه‌ی نقشه ترکیب مناسبی از چند کارت را برای حمله‌ای قدرتمند آماده کنید. همچنین، در اوایل بازی زمانی که در انتظار حرکت حریف هستید، با استقرار کارتی با هزینه‌ی الکسیر پایین در پشت برج‌ها -در کنار برهم ریختن تمرکز حریف- خود را برای ایجاد ترکیبی قدرتمند آماده کنید.

5. صرف الکسیر کمتر نسبت به حریف

شاید این امری بدیهی به نظر برسد اما باید نسبت به کارتی که قصد بازی کردن آن را دارید آگاهی کامل داشته باشید. زمانی که حریف کارتی را بازی می‌کند شما باید با کارتی ضعیف‌تر عکس‌العمل نشان بدهید تا برج آرنا با کمک کارت مستقر شده، کارِ نیروی حریف را تمام کند. گاهی اوقات نیز اصلاً نیازی به عکس‌العمل و استقرار کارت خاصی در مقابل نیروی حریف نیست. از جمله این کارت‌ها می‌توان به توم‌استون اشاره کرد. این زمان فرصت جمع‌آوری الکسیر را برای آغاز حمله می‌دهد.

6 دفاع گاهی یک حمله خوب است

تمامی کارت‌های کلش رویال دارای کارتی مخالف با الکسیر کمتر هستند

واکنش، نکته‌ای مهم در بازی Clash Royale است. به عنوان مثال، زمانی که حریف کارت پرینس را برای حمله مستقر می‌کند با کارتی مانند باربارینز یا اسکلتون آرمی در نزدیکی برج آرنای خود به آن واکنش نشان‌ دهید. اگر حریف کارت Goblin Barrel (بشکه گوبلین که شامل سه گوبلین می‌شود) را به سمت برج آرنا پرتاب کرد، با کارت اسپلی مانند Arrows قبل از سقوط واکنش نشان دهید. تمامی کارت‌های بازی دارای کارت‌های ضد خود با الکسیری کمتر هستند. فرضا کارت باربارینز را با مینیون، مینی‌ پکا را با مینیون یا باربارینز و جاینت را با اسکلتون آرمی می‌توانید پاسخ دهید. جمع شدن الکسیر باعث برتری شما در حمله و ضعف حریف در دفاع می‌شود.

۱۰ نکته آموزشی برای تازه واردان بازی Clash Royale

7. حمله گاهی یک دفاع خوب است

برعکس نکته‌‌ی قبلی گاهی اوقات باید با حمله جلوی حریف را بگیرید. بنابراین با برنامه‌ریزی آگاهانه، حمله را شروع کنید این موضوع باعث می‌شود در حالی که حریف حالت دفاعی گرفته قادر به از بین بردن برج‌های شما نباشد. برای این کار ترکیب‌های مختلفی وجود دارد. فرضاً در ابتدای بازی می‌توانید کارت اسکلتون بامِر (Skeleton Bomber) را پشت نایت (Knight) بفرستید و به تماشای بازگشایی راه توسط این دو ترکیب بنشینید یا جاینت‌ را از پشت سازه‌ها رها کنید و سپس با آرچر و اِسپلر گوبلین به پشتیبانی از جاینت بپردازید. هرچند کارت پرینس به سرعت توسط اسکلتون آرمی از بین می‌رود اما اگر در دسته‌ی خود کارتی مانند Arrows را داشته باشید به راحتی راه را برای کارت پرینس باز خواهید کرد. پرینس را برای از بین بردن برج حریفِ بدونِ دفاع، رها کرده و با کارت‌های اسپل‌ مختلف پشتیبانی کنید.

8. تی‌وی رویال را تماشا کنید

آیا دوست دارید بدون تمام شدن حجم ماهیانه‌ی اینترنت، برترین رقابت‌های بازی را تماشا کنید؟ آیا می‌خواهید از بهترین ترکیب‌های بازی آگاه شوید؟ بهترین گزینه‌‌ای که در دیگر بازی‌های شرکت سوپرسل از آن بی‌‌بهره هستیم تماشای مسابقات مختلف در تی‌وی رویال است. این ویژگی جدید، برترین مسابقات انجام شده توسط بازیکنانی با سطح بالا را به صورت رایگان برای تماشای سایر بازیکنان انتخاب می‌کند. شما نیز می‌توانید با تماشای این ویدیو‌ها از نحوه‌ی عملکرد بازیکنان حرفه‌ای آگاهی پیدا کنید.

9. کارت‌هایی که استفاده نمی‌کنید را ارتقاء ندهید

۱۰ نکته آموزشی برای تازه واردان بازی Clash Royale

با اهدای کارت به هم گروهی‌های خود سکه و تجربه کسب کنید

درصورتی که قصد خرج کردن پول واقعی را ندارید باید تا جای ممکن طلای خود را ذخیره کنید و با ارتقای کارت‌هایی که استفاده نمی‌کنید، طلای خود را هدر ندهید. هر ۲۴ ساعت بازی به صورت تصادفی برخی کارت‌ها را برای خرید فعال می‌کند و در صورتی که شما در گذشته طلاهای خود را هدر داده باشید نمی‌توانید برخی از کارت‌هایی که بسیار منتظر آن بوده‌اید (مانند ایکس‌بو) را با پرداخت فقط ۲۰۰۰ هزار طلا خریداری کنید. از دست دادن فرصت‌های این‌چنینی بدون شک باعث ناراحتی شما خواهد شد. شما با اهدای کارت به هم کِلَنی‌ها می‌توانید طلا و تجربه بیشتری را کسب کنید. کارت‌هایی که شما استفاده نمی‌کنید با هدیه به دوستان به سکه تبدیل می‌شود.

10. به گروه (کِلَن) بپیوندید

عضویت در کلن در کنار سرگرمی‌ها و شناخت افراد جدید در بازی به شما اجازه درخواست کمک برای کارت‌های Rare  و Common را می‌دهد. شما می‌توانید به ازای هر ۸ ساعت درخواست یک کارت را بدهید تا هم‌قبیله‌ای‌های شما بتوانند کمک خود را برایتان ارسال کنند. درضمن دونِیت کارت به دیگران نیز در کنار دریافت سکه، باعث می‌شود تا تجربه‌ی لازم برای افزایش سطح (لِوِل)‌ را سریع‌تر بدست بیاورید. علاوه بر این در بازی Clash Royale‌ اعضای هر گروه قادر به انجام رقابت‌های دوستانه با یکدیگر هستند. این رقابت‌ها همواره بسیار سرگرم کننده بوده و متفاوت با رقابت‌های اصلی در صورت مساوی بودن مبارزه در پایان زمان قانونی، ۳ دقیقه اضافه با الکسیر ۲ برابر برای مشخص شدن پیروز به هر دو حریف داده می‌شود. در نهایت از هم‌ اکنون می‌توانیم انتظار افزودن رقابت‌هایی مانند کلن وار در Clash of Clans را در آینده برای بازی کلش رویال داشته باشیم.

بازی Clash Royale نیاز به کسب تجربه دارد، بنابراین با باخت پشت‌ سر هم از ادامه‌ی بازی دست نکشید. بازیکنان با تغییر استراتژی و چیدن کارت‌های جدید می‌توانند به موفقیت لازم دست پیدا کنند. اگر کارت‌های پرینس، اسکلتون آرمی، دراگون یا حتی ویچ را بدست نیاورده‌اید طلاهای خود را جمع‌آوری کنید و به بازی کردن ادامه بدهید. سوپرسل به خوبی با افزایش سطح و ورود به آرنا جدید (در مجموع ۸ آرنا وجود دارد که با کسب تروفی آزاد می‌شوند) کارت‌های مختلفی را از طریق صندوق‌ها در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
ساخت بازی Clash Royale بر اساس شخصیت های Clash of Clans

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان عرضه بازی Clash Royale


بازی Clash Royale اثر جدید استودیوی سوپرسل در سبک بازی‌های MOBA است که نسخه بتا و محدود آن چندی پیش عرضه شده است. حال سازندگان بازی با انتشار تریلر کوتاهی تاریخ عرضه نسخه نهایی آن را نیز اعلام کرده‌اند.

وب‌سایت زومجی - افشین پیروزی: بازی Clash Royale اثر جدید استودیوی سوپرسل در سبک بازی‌های MOBA است که نسخه بتا و محدود آن چندی پیش عرضه شده است. حال سازندگان بازی با انتشار تریلر کوتاهی تاریخ عرضه نسخه نهایی آن را نیز اعلام کرده‌اند.

تماشا کنید: تاریخ عرضه نسخه جهانی بازی Clash Royale مشخص شد

پس از موفقیت بسیار بالای بازی‌های پیشین استودیوی سوپرسل مثل Clash of Clans، Boom Beach و Hay Day، این کمپانی فنلاندی ماه پیش اثر جدیدی را با نام Clash Royale معرفی کرد که تلفیقی از سبک‌های استراتژی همزمان و کارتی است. این بازی پیش از این به صورت محدود بر روی سیستم عامل iOS و در کشور‌هایی مثل نیوزلند، سوئد، دانمارک و فنلاند عرضه شده بود و حال سازندگان بازی با انتشار یک تریلر کوتاه تاریخ انتشار نسخه نهایی آن برای اندروید و iOS را مشخص کرده‌اند.

این بازی برای عرضه جهانی در ماه مارس ۲۰۱۶ (اسفند ۹۴-فرودین ۹۵) برنامه ریزی شده است. Clash Royale در اصل یک بازی کارتی است که در آن شاهد حضور شخصیت‌هایی از بازی Clash of Clans هم هستیم و البته برخی المان‌های سبک استراتژی و حتی MOBA هم در آن دیده می‌شود. این بازی همچنین یک حالت تورنمنت هم خواهد داشت که چند بازیکن به طور همزمان با یکدیگر رقابت می‌کنند و مدت زمان تقریبی هر یک از مبارزه‌های این بازی هم در حدود پنج دقیقه است.