دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تازه‌ترین پژوهش‌ها: «بد شانسی» عامل دو سوم سرطان‌ها!



اخبار,اخبارعلمی , مواد سرطان زا


اخبار علمی -  تازه‌ترین پژوهش‌ها: «بد شانسی» عامل دو سوم سرطان‌ها!

قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا؛ همچنین از محیط عامل تا مواد غذایی و روش زندگی. اما آخرین نتایج پژوهش‌ها می‌تواند بر بسیاری از نتیجه گیری‌های پیشین، خط بطلان بکشد.

 درباره دلایل بیماری سرطان و انواع آن، سخن بسیار گفته شده است؛ از ارثی بودن گرفته تا
 
به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری رویترز، پژوهشگران می‌گویند که تنها «بد شانسی» می‌تواند نقشی اصلی در مشخص کردن کسانی داشته باشد که مبتلا به سرطان می‌شوند یا نمی‌شوند. آن‌ها می‌گویند که دو سوم ابتلا به انوع سرطان‌ها، در نتیجه جش‌های رندومی ژنی است و نه دلایل وراثتی یا عادت‌های مضر همچون سیگار کشیدن.

تغییرات و جهش‌های رندومی
پژوهشگران می‌گویند که تغییرات رندومی در دی. ان.‌ای در بخش‌های مختلفی از بدن هنگام تقسیم شدن سلول‌ها، دلیل اصلی انواع سرطان است. آن‌ها اقدام به بررسی ۳۱ نوع مختلف سرطان کردند که ۲۲ نوع را یافتند که به همین دلیل به وجود آمده است. از جمله سرطان‌های خون، پانکراس، استخوان، بیضه، تخمک و نخاع که تا حد بالایی به جهش‌های رندومی باز می‌گردد.
 
پژوهشگران همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که نه نوع سرطان دیگر از جمله غدد لنفاوی، لوله مقعد، پوست و ریه، به میزان بسیار زیادی به عوامل ارثی، محیط یا قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا باز می‌گردد.
 
به طور اجمالی، ۵۶درصد از سرطان‌ها به تحولات رندومی ژن‌ها باز می‌گردد.

در پی بد شانسی باشید!
در همین راستا، دکتر پرت فوگلشتاین کار‌شناس غدد در دانشکده پزشکی دانشگاه هاپکینز بالتیمور، در تحقیقی که برای نشریه «سانیس» به همراه کریستیان توماسیتی دانشمند ریاضیات زیست‌شناسی دانشکان هاپکینز انجام داده، نوشته است: «هنگامی که کسی مبتلا به سرطان می‌شود، دیگران فورا از دلیل می‌پرسند.»
 
او افزوده است: «آن‌ها می‌خواهند معتقد شوند که ابتلا دلیل دارد. اما دلیل واقعی در بسیاری از موارد سرطان، به رفتارهای غلط یا قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا باز نمی‌گردد بلکه دلیل تنها بد شانسی شخص است.»


 اخبار علمی  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
بد شانسی پشت سر بد شانسی اخر خنده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بد شانسی یعنی....



 

بد شانسی یعنی....

 

1-بد شانسی یعنی : داری با دوست دختر جدیدت راه میری ، یک دفعه دوست دختر فابریکت میاد و تو قبلا بهش گفتی که به غیر از او هیچ دوست دختر دیگه ای نداری و حالا اون تو رو با یه دختر دیگه میبینه ، خب مسلم دیگه بهترین دوست دخترت میپره .


2:بد شانسی یعنی : تو دانشگاه سر کلاس داری ادای استادتو در میاری ، بعد همینکه صورتتو برمیگردونی ، ببینی استادت پشت سرت واستاده و داشته تمام ارهای تو رو میدیده و دوستای نامردتم اصلا چیزی بهت نگفتن که استاد پشت سرته .


3: بد شانسی یعنی : شب عید میخوای برای دوست و آشنا ای کارت بفرستی ، ولی خطها به قدری شلوغه ، که مسنجر به زور بالا میاد ، چه برسه که بخوای ای کارت بفرستی .


4: بد شانسی یعنی : بدون گواهینامه و به صورت کاملا هیدن گونه ( مخفیانه ) ماشین بابا رو دو در میکنی تا بری دنبال رفقا و برین کمی صفا کنین ، رفقا رو بر میداری ، یه اسکوتر هم تو ضبط ماشین میذاری و به صورت شخله گاز شروع میکنی به رانندگی ، سره اولین چهارراه پلیس بهت گیر میده و به جرم نداشتن گواهینامه ، ماشین باباتو 2 هفته تو پارکینگ میخوابونن .


5: بد شانسی یعنی : جلوی دوستات ادعا میکنی که خدای کامپیوتری ، بعد یه روز یکی از دوستات زنگ میزنه که اگه ممکنه بری و ویندوزشو عوض کنی ، بعد و میری اونجا وبه جای اینکه ویندوزشو درست کنی ، میزنی کامپیوترشو داغون میکنی .


6: بد شانسی یعنی : اون گرگه تو کارتون میگ میگ ( همون گرگه و شتر مرغه ) ، چون ما از بچگیمون یادمونه که اون میخواسته این شتر مرغه رو بگیره و هر دفعه بد شانسی میاره ، خلاصه اینکه به نظر بدشانس ترین شخصیت کارتونی همونه .


7: بد شانسی یعنی : آمار وبلاگت به روزی چند هزار نفر رسیده و داری کلی حال میکنی ، یک روز کانکت میشی و اسم وبلاگتو وارد میکنی و میبینی پیغام انسداد این سایت توسط مخابرات اومده جلوت و تو اصلا باور نمیکنی اینو و همین امر باعث میشه تا آمارت به یک دهم آمار قبلیت برسه .


8: بد شانسی یعنی : جلوی دوستات ادعا میکنی خدای کانتر استریک و آنریل تورنومنت هستی ، بعد یه روز دوستات دعوتت میکنن گیم نت و میری اونجا میشینی و آنریل و یا کانتر میزنی ، و تنها چیزی که اونوقت تابلو ، اسم تو که همیشه آخری ( با اون همه ادعا )