دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تاریخچه ویرایش‌ها در گوگل درایو



نحوه کار با گوگل درایو, نرم افزار گوگل درایو

گوگل درایو پس از اعمال هر تغییری در فایل شما به‌صورت خودکار تغییرات را ذخیره می‌کند  

 

کاربران سرویس گوگل درایو روز به روز در حال افزایش است و هر کاربر نیز به مرور زمان اطلاعات بیشتری را در این سرویس ذخیره می‌کند. ازجمله اطلاعاتی که این روزها در گوگل درایو کاربران ذخیره می‌شود، مجموعه فایل‌های متنی از نوع Doc و فایل‌های اکسل است.

 

این ذخیره‌سازی آنلاین موجب می‌شود کاربر بتواند در هر زمان و از هر دستگاهی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشد و در صورت نیاز نیز این اطلاعات می‌تواند با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته شود. البته در مواردی نیز این اشتراک‌گذاری می‌تواند همراه با مجوز ویرایش باشد که در این صورت مجموعه‌ای از کاربران به‌صورت گروهی می‌توانند عملیات ویرایش روی فایل موردنظر را اجرا کنند.

 

آیا می‌دانید گوگل درایو پس از اعمال هر تغییری در فایل شما به‌صورت خودکار تغییرات را ذخیره می‌کند و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تاریخچه‌ای از ویرایش‌های صورت گرفته روی فایل را مشاهده کرده و در صورت نیاز فایل خود را به هریک از تاریخ‌های موردنظر بازگردانی کنید؟ اگر می‌خواهید با این قابلیت و روش استفاده از آن آشنا شوید کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

 

1 ـ این لینک را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید و به حساب کاربری خود در سرویس گوگل درایو وارد شوید.

http:‌/‌‌/‌drive.google.com

 

2 ـ پس از ورود به محیط کاربری خود، روی هریک از فایل‌هایی که قصد دارید نسخه‌های پیشین آن را نیز مشاهده کنید، دو بار کلیک کنید تا در ویرایشگر آنلاین گوگل باز شود.

 

3 ـ حالا به منوی فایل بروید و گزینه See Revision History را کلیک کنید.

 

4 ـ در سمت راست پنجره به‌نمایش درآمده مجموعه‌ای از تاریخ‌هایی که تغییراتی روی فایل شما صورت گرفته قابل مشاهده است. با کلیک روی هر یک از این تاریخ‌ها فایل موردنظر فراخوانی شده و تغییرات اعمال شده به‌صورت متفاوت (با رنگی متمایز) به‌نمایش در می‌آید. (با برداشتن علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ Show Changes نمایش تغییرات غیرفعال می‌شود)

 

5 ـ چنانچه آخرین ویرایش صورت گرفته روی فایل شما موجب بروز اشکال در آن شده یا به‌دلیل بروز یک اشتباه، اطلاعات مهمی را از فایل خود پاک کرده‌اید با انتخاب هر یک از نسخه‌های پیشین و کلیک روی Restore this revision می‌توانید نسخه انتخاب شده را جایگزین نسخه فعلی کنید.

 

نکته: با کلیک روی Show more detailed revisions فهرست نسخه‌های پیشین گسترش یافته و تغییرات با جزئیات بیشتری برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
یک درایو SSD برای ویرایش ویدیو چه می تواند بکند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویرایش تصاویر در گوگل پلاس



گوگل پلاس, ترفندهای اینترنتی, ویرایش تصاویر

گوگل پلاس امکانات زیادی به کاربران ارائه داده است. از امکانات خوب گوگل پلاس می توانیم به Creative Kit اشاره کنیم که به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به نصب نرم افزار و بصورت آنلاین در پروفایلشان به ویرایش تصاویر اقدام نمایند. در مقاله امروز این امکان را بررسی و آموزش خواهیم داد.

 

برای ویرایش تصاویر در گوگل پلاس ابتدا باید یکی از تصاویری را که در این شبکه اجتماعی اضافه کرده اید باز کنید. نشانگر موس را برروی دکمه Home برده و از منوی باز شده Photos را انتخاب کنید.

 

گوگل پلاس, ترفندهای اینترنتی, ویرایش تصاویر

 

در این صفحه تصاویر آپلود شده شما بصورت کاشی کاری نمایش داده خواهد شد. تصویر مورد نظرتان را پیدا کنید و آن را باز کنید. با کلیک برروی تصویر، عکس بصورت کامل نمایش داده خواهد شد. در بالای تصویر گزینه edit دیده می شود. بر روی آن کلیک کنید. با کلیک برروی این گزینه باید کمی صبر کنید تا ویرایشگر تصویر باز گردد.

 

گوگل پلاس, ترفندهای اینترنتی, ویرایش تصاویر

 

گزینه ها و امکانات ویرایش تصویر در ستون سمت چپ صفحه نمایش داده خواهد شد، و تصویر انتخابی شما هم در مرکز صفحه دیده خواهد شد. دکمه Auto-Fix به صورت خودکار نور دهی، رنگ و شفافیت تصویر شما را ویرایش خواهد نمود و جنبه های منفی این سه گزینه را از تصویر پاک خواهد کرد. اگر کیفیت کلی تصویرتان چندان دلچسب و باب میلتان نیست توصیه می کنم ابتدا از این گزینه استفاده کنید. دکمه های Undo و Redo در بالا و سمت راست تصویر  همانطور که از نام آنها مشخص است برای انجام عملیات بازگشت به عقب و جلو استفاده خواهند شد.

 

گوگل پلاس, ترفندهای اینترنتی, ویرایش تصاویر

 

این ویرایشگر تصویر شامل چند تب اصلی برای ویرایش عکس ها می باشد. این تب ها عبارتند از Basic Edits, Effects, Decorate و Text. برای اطلاع از طرز کار ابزار مختلف می توانید برروی علامت سوال در کنار نام هر ابزار کلیک کنید.

 

تب Basic Edits امکاناتی اولیه مانند برش عکس، چرخش و تغییر اندازه را به شما عرضه کرده است. گزینه های Exposure و Colors از ابزار خودکار این تب هستند که مانند Auto Fix تغییراتی را بصورت خودکار برروی عکس اعمال می کنند.

 

با کلیک بر روی هر کدام از این ابزار، گزینه ها و تنظیماتی باز خواهد شد که می توانید از طریق آنها به ویرایش تصویر اقدام کنید. پس از انجام تغییرات مورد نظر برای اعمال آنها بر روی تصویر مورد نظر باید  Apply کلیک شود.

 

در تب Effects با فیلترهای مختلفی مواجه خواهید شد که برخی از آنها تنها منحصر به گوگل پلاس است و برخی دیگر در دیگر ابزارهای تغییر و ویرایش تصویر دیده می شوند.

 

گوگل پلاس, ترفندهای اینترنتی, ویرایش تصاویر

 

تب Decorate یکی از برگه های جالب این ویرایشگر است که توسط آن می توانید گرافیک های مختلفی مانند ماسک ها، عینک، حباب سخنرانی، خطوط و… را به تصویر اضافه کنید و به تصویر جنبه طنز و سرگرمی بدهید. از میان طیف گسترده گرافیک ها انتخاب و آنها را بر روی تصویر بکشید و تصویر مورد علاقه تان را بسازید.

 

گوگل پلاس, ترفندهای اینترنتی, ویرایش تصاویر

 

آخرین برگه برای اضافه کردن متن به عکس و تصاویر شما به کار می رود. جعبه ای در بالای ستون سمت چپ وجود دارد که برای وارد کردن متن مورد نظر به کار می رود. درون آن متن مورد نظرتان را وارد کرده و در زیر جعبه فونت مورد نظرتان را انتخاب کنید. متن را وارد کرده، فونت دلخواه را انتخاب کنید و سپس برروی دکمه Add کلیک کنید. متن شما به تصویر اضافه خواهد شد. برای انجام تغییرات دیگر مانند تغییر رنگ متن، چینش آن و… برروی متن کلیک کنید و از ابزار موجود تغییرات دلخواه را اعمال نمایید.

 

بسیار خوب! از اکنون وقتی به مرور تصاویرتان در گوگل پلاس می پردازید و حس می کنید برخی از تصاویر نیاز به برخی تغییرات دارند می توانید به راحتی از گزینه ویرایش تصویر استفاده کرده و تغییرات بیان شده در بالا را در موارد دلخواه به آنها اعمال نمایید. Creative Kit تمام امکانات اولیه مورد نیاز برای ویرایش تصاویر را بدون هزینه و بدون نیاز به نصب نرم افزار به شما تقدیم خواهد کرد. علاوه بر این رابط کاربری خوب و ساده امکان یادگیری سریع استفاده از آن را امکان پذیر نموده است.
منبع:gooyait.com