تاثیر ورزش تایچی بر سلامت قلب

ورزش تای چی, تایچی, تاثیر ورزش تایچی بر قلب

انجام ورزش تای چی برای بیماران قلبی مفید است

تأثیر مثبت ورزش تایچی بر قلب
محققان دانشگاه شانگهای چین با انجام پژوهشی مروری دریافتند که انجام ورزش تایچی و سایر ورزش‌های سنتی چینی از این قبیل می‌تواند برای بیماران قلبی مفید باشد.
به منظور انجام این مطالعه، مروری بر 35 تحقیق که 2200 نفر از 10 کشور در آن حضور داشتند، انجام شد.

پژوهشگران دریافتند، بین افرادی که بیماری قلبی دارند، انجام ورزش‌های کم خطر نظیر تایچی علاوه بر کاهش فشارخون و سطوح کلسترول بد خون، چربی‌های غیرسالم خون را نیز کاهش می‌دهد. انجام این‌گونه ورزش‌ها نیز با بهبود کیفیت زندگی و کاهش افسردگی در میان بیماران نیز مؤثر است. تمرینات تنفسی ورزش تایچی همچنین می‌تواند به سالم ماندن ریه و بهبود جریان گردش خون در بدن کمک کند.

ورزش تایچی در رده ورزش‌های رزمی نرم و درونی قرار دارد و باعث می‌شود تا عضلات بدن با انجام تمرینات نرم و ساده، انعطاف‌پذیر و قوی شوند. تمرینات و نرمش‌های تای چی چوان با حرکات کند، آرام، و معمولاً به صورت گروهی هنگام صبح انجام می‌شوند. متخصصان این ورزش معتقدند که تمرینات تای چی به صورت دسته‌جمعی، اثر بهتری نسبت به تمرینات فردی آن دارد.

اما ورزش‌های تایچی تا حد بالایی میزان ضربان قلب، سطح تناسب اندام هوازی و یا امتیاز سلامت عمومی را بهبود نبخشیدند. به گفته محققان، فواید فیزیکی و روانی این نوع ورزش‌ها بر بیماران باید از طریق شواهد علمی تعیین شود. رابطه ذکر شده در این پژوهش وجود رابطه علت و معلولی را شامل نمی‌شود.
این پژوهش در مجله "Journal of the American Heart Association" منتشر شده است.

منبع : isna.ir

تاثیر ورزش بر سلامت مغز و ارتباط این دو

تاثیر بیکاری بر سلامت قلب

پزشکان هشدار دادند که از دست دادن شغل و بیکار شدن می‌تواند به طور مستقیم موجب افزایش خطر حمله قلبی شود.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه دوک در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که بیکاری تاثیر چشمگیری در افزایش خطر سکته قلبی دارد.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی، این متخصصان تاکید کردند که با هر بار از دست دادن شغل در طول زندگی و گذراندن روزهای بیشتر بیکاری این خطر تشدید می‌شود.

آزمایشات اخیر تایید می‌کند که درواقع با هر بار از دست دادن شغل و بیکار شدن خطر احتمالی حمله قلبی تا 35 درصد افزایش پیدا می‌کند در حالی که چهار نوبت از دست دادن شغل این خطر را تا 63 درصد افزایش می‌دهد. بعلاوه احتمال سکته قلبی در طول یکسال اول پس از اخراج از شغل، به مراتب بیشتر است.

دکتر ماتیو ای. دوپر استادیار دانشگاه دوک و کارشناس ارشد مرکز مطالعات سالمندی این دانشگاه در این باره تاکید کرد: از دست دادن شغل و بیکاری یکی از فاکتورهای استرس زای اجتماعی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

این مطالعه در مجله آرشیو طب داخلی منتشر شده است./ایسنا