دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تاثیر مواد شیمیایی پلاستیکی بر سقط جنین



سقط جنین , مضرات  مواد پلاستیکی

تاثیر مواد شیمیایی پلاستیکی بر سقط جنین

متخصصان علوم پزشکی «انجمن طب باروری آمریکا» هشدار دادند افزایش مقدار برخی از مواد شیمیایی موجود در پلاستیک‌ها و جداره قوطی‌های کنسرو در بدن زنان باردار خطر سقط جنین را تشدید می‌کند.

 «لیندا گیودیس» از کارشناسان این انجمن می‌گوید: مقادیر بالای ترکیب شیمیایی «بیسفنول A» که در تهیه بسیاری از پلاستیک‌ها استفاده می‌شود می‌تواند خطر سقط جنین را در زنانی که مستعد مشکلات بارداری هستند، افزایش دهد.

گیودیس همچنین اظهار داشت: لازم است تا بررسی‌های بیشتری برای تایید این ارتباط انجام شود اما این احتمال وجود دارد که بر «بیسفنول A» باروری و دیگر جنبه‌های سلامتی انسان اثر سوء بگذارد.

«بیسفنول A» و دیگر مواد شیمیایی در محیط زندگی انسان می‌توانند پس از وارد شدن به بدن تاثیرات شبه‌هورمونی و بسیار ضعیف برجای بگذارند و همین تاثیرات هرچند خفیف می‌تواند در افراد مستعد برخی از واکنش‌های طبیعی بدن را دستخوش تغییر کند.

اگرچه در سال‌های اخیر این ماده شیمیایی از بطری‌های شیر کودکان و بطری‌های نوشیدنی حذف شده اما هنوز مقداری از آن در نمونه‌های آزمایشگاهی از ادرار افراد دیده می‌شود.

«روت لاتی» از متخصصان دانشگاه استنفورد نیز در همین رابطه متذکر شد: بیشتر موارد سقط جنین به دلیل وجود مشکل در کروموزوم‌هاست و نتایج یک مطالعه بر موش‌ها نشان می‌دهد که «بیسفنول A» می‌تواند این خطر را تشدید کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این بررسی نمونه‌های خون 115 زن باردار با سابقه نازایی یا سقط جنین مورد مطالعه قرار گرفت.

سپس این افراد بر اساس سطح «بیسفنول A» موجود در خونشان به چهار گروه تقسیم شدند و مشخص شد در زنانی که مقدار این ترکیب شیمیایی بیشتر است، خطر سقط جنین نیز تا 80 درصد افزایش می‌یابد. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
‫جنین سقط شده 3 ماهه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج بررسی تاثیر امواج موبایل بر سقط جنین توسط یک اپراتور



اخبار,اخبار اجتماعی,امواج موبایل

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از اتمام پروژه بررسی تاثیرات امواج آنتن های تلفن همراه بر سقط جنین زنان باردار خبر داد و گفت: براساس بررسی های به عمل آمده، هیچ رابطه ای میان دو موضوع گزارش نشده است.

با اشاره به اقداماتی که اپراتور همراه اول برای بررسی علمی تاثیرات تشعشعات آنتن های تلفن همراه بر زندگی افراد جامعه انجام داده است اظهار داشت: آزمایشگاه بررسی تشعشعات امواج رادیویی بر روی بدن انسان، از جمله اقداماتی است که با همکاری اپراتور همراه اول و دانشگاه علم و صنعت ایجاد شده است و محققان در این آزمایشگاه موفق شده اند چندین پروژه میدانی را در این زمینه اجرایی کنند که نتایج آن نیز اعلام عمومی شده است.

وی گفت: در دو پروژه اخیر انجام شده میزان چگالی امواج آنتن های تلفن همراه با امواج رادیو، تلویزیون و سایر دستگاههای دیجیتالی مرتبط با زندگی مردم، در ۷۰ نقطه در تهران مورد تست و اندازه گیری قرار گرفت که نتایج آن خارج از استانداردهای مدنظر نبود.

صدوقی با اشاره به پروژه جدید اپراتور همراه اول برای بررسی تاثیرات امواج رادیویی بر بدن انسان، اضافه کرد: در این پروژه که در آزمایشگاه شرکت ارتباطات سیار و توسط محققان مستقیم این شرکت به اجرا درآمده، در قالب دو پروژه، میزان تاثیرات امواج رادیویی بر زنان باردار مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه در این طرح میدانی تاثیرات امواج آنتن های موبایل بر روی ۷۰۰ خانم باردار و در ۳ نوبت بررسی و میزان چگالی امواج در نقاط مختلف بر روی این افراد اندازه گیری شد، گفت: بررسی ها و ارقام به دست آمده نشان داد که هیچگونه رابطه ای میان سقط جنین و میزان امواج ساطع شده آنتن های موبایل وجود ندارد.

صدوقی با بیان اینکه به زودی گزارش نهایی این طرح تحقیقاتی، اعلام می شود ادامه داد: همراه اول با ایجاد آزمایشگاه اندازه گیری امواج و تهیه تجهیزات لازم، تمامی تجهیزات شبکه موبایل را قبل و بعد از نصب اندازه گیری می کند.

مدیرعامل همراه اول تصریح کرد: مردم باید بدانند که در بررسی های به عمل آمده مشخص شد اگر چگالی امواج محدوده خطر، ۷۰۰ باشد چگالی کل امواج رادیو، موبایل و تلویزیون به ۲۲ نمی رسد؛ اما با این وجود و برای رفع دغدغه و نگرانی مردم، تمامی تجهیزات قبل از نصب، از نظر میزان چگالی امواجی که ساطع می کنند مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: شرکت ارتباطات سیار قبل از نصب آنتن های موبایل، مجوز پرتونگاری را از سازمان انرژی اتمی دریافت می کند و افراد تحت کنترل نسبت به نصب سایتها اقدام می کنند که هیچگونه آسیبی به افراد و منازل و محل کار مردم وارد نشود.

اخبار اجتماعی - مهر