دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تاثیر كرم‌های روز و شب بر پوست



 

تاثیر كرم‌های روز و شب بر پوست

 

 

پوست صورت برخلاف پوست قسمت‌های دیگر بدن دارای ویژگی‌ خاص خود است؛ به عنوان مثال ممكن است شخصی به رغم داشتن پوست چرب، پوست زیر چشمش خشك یا بعكس باشد؛ ولی مهم این است كه چطور و چگونه می‌توان با به كارگیری كرم‌های روز و شب از پوست تمامی نقاط بدن مراقبت كرد تا دچار پیری زودرس و بیماری نشود.

 


متخصص بیماری‌های پوست و عضو هیات علمی دانشگاه در این باره به «جام‌جم» می‌گوید: هر قسمت از پوست صورت ویژگی‌های خاصی دارد، مثلا پوست پلك با بقیه پوست‌های صورت متفاوت است، بنابراین بهتر است كرم‌های صورت هیچ‌گاه برای دور چشم به كار نرود.

 


به گفته این متخصص پوست و مو، افرادی كه دارای پوست خشك هستند، باید پس از هر بار شستشو از كرم استفاده كنند، چرا كه این پوست‌ها توانایی نگه داشتن آب را ندارند و همچون اسفنج وقتی آب رویشان ریخته می‌شود، آن را نگه نمی‌دارند، بنابراین ضرورت دارد با كرم‌های مرطوب‌كننده به پوست كمك كرد؛ این كرم‌ها جذب خارجی‌ترین قسمت پوست یعنی لایه شاخص می‌شود.

 


وی می‌افزاید: این نوع از كرم‌ها این خاصیت را دارند كه از خارج، رطوبت را جذب كنند و از داخل هم رطوبتی را كه در حال دفع شدن است، به خود بگیرند تا لایه شاخص لطافت بیشتری پیدا كند.

 


دكتر غفارپور با اشاره به این كه معمولا كرم‌های شب، میزان چربی كمتری نسبت به كرم‌های روز دارند، می‌افزاید: این كرم‌ها دارای قدرت جذب بسیار بالایی هستند و همین امر باعث می‌شود، روی تشك و ملحفه چرب نشود.

 


وی خاطرنشان می‌كند: برخی كرم‌های شب به نام اسید میوه(AHA) معروف هستند و جهت جوان‌سازی و لایه‌برداری پوست توصیه می‌شود كه اغلب هنگام شب استفاده می‌شود و در سطح پوست حالتی لایه‌لایه (پوست‌ پوست)‌ ایجاد می‌كنند و همین مساله باعث می‌شود بافت مرده پوست تراشیده و به عملیات بافت‌سازی كمك شود.

 


طبق تحقیقات به دست آمده، نكته اساسی درخصوص استفاده از كرم‌های خارجی و ایرانی، سازگاری كرم با پوست است؛ چراكه ممكن است كرم گرانقیمتی با پوست سازگار نباشد، بنابراین بهتر است افراد در استفاده از كرم‌ها تنوع‌طلب نباشند و كرمی را مصرف كنند كه با پوستشان سازگار باشد.

 


طبق گفته این عضو هیات علمی دانشگاه، بیشتر كرم‌ها شباهت زیادی به هم دارند، مثلا لایه‌بردارها از هر كارخانه‌ای كه باشند، دارای اسید میوه ۵درصد هستند. حال ممكن است برخی از این كرم‌ها فرمول‌هایشان دقیق‌تر باشد.

 


دكتر غفارپور با اشاره به این كه لایه‌بردارها در جوان‌سازی پوست و جلوگیری از چین و چروك نقش بسیار مهمی دارند، اذعان می‌كند: از ۱۷تا ۱۸ سالگی وقتی فرد به بلوغ می‌رسد، می‌توان هفته‌ای ۲ تا ۳ شب از آن استفاده كرد و در صورت قرمزی زیاد و پوست پوست شدن استفاده از آن را تقلیل داد یا مدت زمان كمتری روی صورت گذاشت.

 


وی می‌گوید: كرم‌های روز قدرت حفاظتی بیشتری دارند و به دلیل داشتن برخی املاح، میزان چربی‌شان بیشتر است و اغلب دارای ضدآفتاب هستند.

 

 

چند توصیه

 


این متخصص پوست و مو با بیان این كه اسیدهای میوه از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌كنند ، متذكر می‌شود: بهتر است همه افراد از این لایه‌بردارها استفاده كنند، در صورتی كه كرم‌های مرطوب‌كننده طبق نیاز افراد استفاده می‌شوند و هیچ تاكیدی بر استفاده همگانی آن نیست؛ چراكه ممكن است برخی اصلا به این نوع كرم‌ها نیاز پیدا نكنند؛ ولی در عوض توصیه می‌شود كودكان را از ۲ سالگی به استفاده از كرم‌های ضدآفتاب عادت داد..../  گزارش : جام‌جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
عاشیق استاد حسین اسدی- احمدی كرم (كرم گوزلمه سی) هاواسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر كرم ضد آفتاب برای پوست



ضد آفتاب,تاثیر كرم ضد آفتاب

 

تاثیر كرم ضد آفتاب برای پوست

پزشکان به همه افراد توصیه می کنند تا از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود در برابر امواج مضر خورشید استفاده کنند.

 کرم های ضد آفتاب با عیارهای حفاظتی مختلفی وجود دارند و افراد می‌بایست بنا به وضعیت خاص پوست خود یکی از آنها را با مشاوره با پزشک متخصص انتخاب نمایند.

 گفتنی است استفاده از کرم های ضد آفتاب به ویژه برای افرادی که پوست صورت خود را لیزر کرده اند و یا درمان های لایه برداری پوست انجام می دهند و یا دچار آفتاب سوختگی شده اند بسیار مهم و ضروری است.

 بررسی ها نشان میدهد کرم های ضد آفتاب نقش موثری در کاهش پیری زودرس پوست و همین طور ابتلا به سرطان پوست در افراد دارند.

 پزشکان توصیه می کنند تا افراد به ویژه بانوان به جای استفاده از مواد آرایشی برای پوست تنها از ضد آفتاب استفاده کنند و بدانند که کرم های آرایشی پوست جای کرم ضد آفتاب را نمی گیرد و با بستن منافذ پوست سبب عدم خروج سموم و عرق از پوست و در نتیجه پیری زودرس در افراد می شود.

منبع:صدف نیوز