دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بی نظیرترین گوشی های قدیمی 10 ساله


تا همین چند سال پیش خبری از گوشی های هوشمند نبود و تنها سرگرمی بسیاری تعویض زنگ موبایلهایشان و یا ارسال ویدئو با بلوتوس بود. یک لحظه سعی کنید دنیای گوشی های هوشمند کنونی را بدون آیفون و گوشی های اندرویدی تصور کنید!

وب سایت شهر خبر: تا همین چند سال پیش خبری از گوشی های هوشمند نبود و تنها سرگرمی بسیاری تعویض زنگ موبایلهایشان و یا ارسال ویدئو با بلوتوس بود. یک لحظه سعی کنید دنیای گوشی های هوشمند کنونی را بدون آیفون و گوشی های اندرویدی تصور کنید! کار دشواری است، اکنون بازار به طور کامل به تسخیر دو شرکت بزرگ اپل و گوگل در آمده و همگی دیگر گوشی های غیر هوشمند را اصلا موبایل هم خطاب نمی کنیم.

بی نظیرترین گوشی های قدیمی ۱۰ سال پیش را بشناسیم‎

اگر ۱۰ سال پیش را به خاطر بیاورید گوشی های دارای سیستم عامل سیمبیان که همگی توسط نوکیا ساخته می شدند حرف اول و اخر بازار را می زدند در کنار سیمبیان شاهد حرکت های Windows Mobile و BlackBerry و Palm و حتی Linux هم در دنیای موبایل ها بودیم، هر یک از برند ها سبک و سیاق خاص خودشان را برای طراحی گوشی ها داشتند و از ظاهر های تکراری کنونی خبری نبود.

با شما به بررسی ۱۰ گوشی موبایل بی نظیر که دقیقا ۱۰ سال گذشته روانه بازار شده بودند و برای خودشان پزچمدار به حساب می آمدند می پردازیم:

بی نظیرترین گوشی های قدیمی ۱۰ سال پیش را بشناسیم‎

این گوشی ادامه دهنده راه نسخه قبلی از همین سری با نام BlackBerry 7100 بود، با این تفاوت که به جای کیبورد Qwerty از کیبورد ۴ ردیفه استفاده شده بود. صفحه نمایش ۲٫۲ اینچی با کیفیت ۲۴۰ در ۲۶۰ پیکسل تصاویر قابل قبولی را برای مشاهده به ارمغان می آورد. یکی از ویژگی های این گوشی دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی آن بود که همراه با فلش آماده به خدمت بود و شما امکان نصب کارت حافظه microSD را در این نسخه داشتید. نکته جالب اینکه این گوشی از Wifi و از ۳G و GPS پشتیبانی نمی کرد. این گوشی در سپتامبر ۲۰۰۶ وارد بازار شد و عنوان نازک ترین گوشی بلکبری را با ۰٫۵۷ اینچ قطر از آن خودش کرد.

بی نظیرترین گوشی های قدیمی ۱۰ سال پیش را بشناسیم‎

HTC TyTN یکی از تمام عیار های زمان خودش بود، گل سرسبد HTC که در سال ۲۰۰۶ روانه بازار شد و با همراه داشتن ویندوز موبایل نسخه ۵٫۰ و امکان اجرای Microsoft Word و Internet Explorer و دسترسی به انواع سرویس های ایمیل در زمان خودش یک تمام عیار به حساب می آمد. این غول از ۳G و Wifi پشتیبانی می کرد و با صفحه نمایش لمسی (مقاومتی یا حساس به فشار نقطه ای) ۲٫۸ اینچی که ۲۴۰ در۳۲۰ پیکسل کیفیت داشت، برای خودش یک پرچمدار به حساب می آمد. متاسفانه در ان زمان گوشی های لمسی دردسر های خودشان را داشتند و کار کردن با آنها چندان ساده نبود. این گوشی به نام های دیگری نیز شناخته می شود: HTC Hermes, HTC P4500, Cingular (AT&T) 8525, T-Mobile MDA Vario II و O2 XDA Trio.

بی نظیرترین گوشی های قدیمی ۱۰ سال پیش را بشناسیم‎

این گوشی در ژوئن سال ۲۰۰۵ معرفی شد و نام دیگر آن Motorola Q8 بود. این گوشی با طراحی پهن و کیبورد QWERTY به عنوان رقیبی برای سری گوشی های BlackBerry طراحی شده بود. صفحه نمایش ۲٫۴ اینچی با وضوح ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسلی که لمسی هم نبود همراه با طراحی خاص گوشی که نازکی آن در دست به چشم می آمد یکی از شاهکار های موتورولا در ان سالها بود.

مثل HTC TyTN بر روی Motorola Q هم ویندوز موبایل نصب بود اما با این تفاوت که نسخه غیر لمسی این سیستم عامل بر روی آن قرار داشت. دوربین پشتی این دستگاه ۱٫۳ مگاپیکسل و امکان اتصال کارت MicroSD را داشت.

بی نظیرترین گوشی های قدیمی ۱۰ سال پیش را بشناسیم‎

گل سرسبد محصولات نوکیا در آن سالها سری N9X بود، گوشی های Nokia N90 و Nokia N92 و N93 سیمبیان های بی رقیب در بازار بودند که روی دست امکانات آنها گوشیی یافت نمی شد. امکانات چند رسانه ای کامل و دوربین ۳٫۲ مگاپیکسلی با لنز Carl Zeiss همراه با ۳x زوم اپتیکال و autofocus که ویدئو هایی با کیفیت ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل را ضبط می کرد.

این گوشی پر آوازه دارای صفحه ۲٫۴ اینچی QVGA و وضوح ۲۴۰ در ۳۲۰ بود، صفحه نمایش خارجی این گوشی هم کیفیت ۱۲۰ در ۳۶ پیکسل داشت. Wifi و ۳G و توانایی اجرای فایل های فلش و همراهی نسخه سوم از سیستم عامل محبوب ان روز ها Symbian OS 9.1 – S60 3rd edition از امکانات این گوشی بود. وزن این گوشی ۱۸۰ گرم بود.

بی نظیرترین گوشی های قدیمی ۱۰ سال پیش را بشناسیم‎

سری گوشی های پالم در ایران انچنان شناخته شده نیست، این گوشی ها از سیستم عامل پایه لینوکس Palm بهره می بردند که از رقبای ویندوز موبایل به حساب می امد. صفحه نمایش لمسی مقاومتی ۲٫۵ اینچی با وضوح ۳۲۰ در ۳۲۰ و عدم وجود Wifi و ۳G از جمله ویژگی های این گوشی بود که در رنگ های زرد و نارنجی نیز در بازار موجود بود.

بی نظیرترین گوشی های قدیمی ۱۰ سال پیش را بشناسیم‎

وای این گوشی بی نهایت معرکه بود، سونی اریکسون آن روزها با سری واکمن صدر بازار را در اختیار داشت، سیستم عامل Symbian و امکان اتصال به ۳G و Wifi همراه با صفحه نمایش ۲٫۶ اینچی ۲۴۰ در ۳۲۰، صفحه لمسی و قلم همراه آن و وجود Radio FM و حافظه داخلی ۴ گیگی از مزایای این گوشی بود. نکته جالب اینکه این گوشی دوربین نداشت و هیچ گونه کارت حافظه هم به آن متصل نمی شد.


ویدیو مرتبط :
کلیپ قتل پسر ده ساله 10 ساله در شاپور وحدت اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 گوشی هوشـمند برتـر جولای 2011