دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بی ام و E34، نوستالژی باکیفیت


ظاهر زیبا، فضای داخلی وسیع، خصوصیات دینامیکی بسیار خوب و کیفیت ساخت عالی باعث شده این بار سراغ یکی از محصولات قدیمی ب ام و با نام E34 برویم.

روزنامه هفت صبح: دوستداران خودروهای قدیمی کم نیستند. محصولاتی که در صورت سالم بودن می توانند حتی بسیاری از نمونه های به روز و معتبر امروزی را هم به چالش بکشند. حال تصور کنید که یکی از این تولیدات منحصر به فرد، با برند جذاب و محبوب ب ام و خودنمایی کند.

ظاهر زیبا، فضای داخلی وسیع، خصوصیات دینامیکی بسیار خوب و کیفیت ساخت عالی باعث شده این بار سراغ یکی از محصولات قدیمی این خودروساز با نام E34 برویم؛ خودرویی که به مدت 9 سال تا 96 در خط تولید قرار داشت و هنوز هم اسپورت بازان با حسرت دنبال نمونه های تمیز آن در بازار هستند. نگاهی داریم به داشته های این آلمانی به شدت اصیل.

اصالت یک ژرمن با نام E34

طراحی خارجی؛ با وقار و کلاسیک

طراحی این ب ام و کاملا اصیل و باوقار است. قسمت جلوی آن کاملا شبیه به اسطوره این برند یعنی E30 طراحی شده اما کمی عضلانی و پهن تر که با چراغ های دایره ای و جلو پنجره دو تکه معروفش، کاملا با روح و روان ب ام و سواران بازی می کند. در قسمت جانبی هم خطی از قسمت جلو تا انتهای بدنه کشیده شده اما برخلاف نمای جلویی که فرمی اسپورت دارد، در این بخش سادگی بارزترین ویژگی است و خطوط و طراحی درهای آن از یک سدان خانوادگی کم ادعا صحبت می کند.

در نمای پشت هم مثل همیشه خط لبه صندوق، زیبایی خاصی را به E34 هدیه کرده و چراغ های دو قسمتی با بخشی روی گلگیر، از دیگر داشته های این نماست. در کل این مدل یکی از اصیل ترین محصولاتی ست که از خط تولید این خودروساز آلمانی خارج شده است.

اصالت یک ژرمن با نام E34



وضعیت فنی؛ قدرتمند ولی آرام

موتوری که برای این سدان ب ام و تولید نیرو می کند، مدلی 2.5 لیتری است با سرسیلندر آلومینیومی که در صورت سرحال بودن حدود 170 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می دهد. ضمن اینکه جعبه دنده ای 5 سرعته وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را برعهده دارد. در مورد مصرف سوخت هم با توجه به سن و سال این مدل نمی توان از آن اشتهای کمی را انتظار داشت ولی اگر موتور آن تنظیم باشد، به طور میانگین چیزی در حدود 9 تا 10 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف خواهد داشت.

اصالت یک ژرمن با نام E34

بد نیست بدانید E34 به معنای واقعی کلمه یک سدان شهری است! خودرویی که نفوذ صدا به درون کابین آن بسیار کم بوده و هندلینگ خوبش در کنار تسلط به جاده می تواند رانندگی لذتبخشی را به شما هدیه کند. با تمامی اینها یعنی در صورت پیدا کردن نمونه ای تمیز که تصادفات آنچنانی را تجربه نکرده باشد، صاحب خودرویی خواهید شد که شاید از خیلی از نمونه های امروزی چیزی کم نداشته باشد.



داخل کابین؛ راحت و جادار

در E34 خوشبختانه با کابینی مدرنتر نسبت به نسل های قبل روبرو هستیم. در بعضی قسمت های داشبورد از چوب استفاده شده و فرمان سه شاخه بسیار ساده در کنار تودوزی مخمل سورمه ای رنگ و برلوکس بودن فضای داخلی تاکید دارد. ضمن اینکه کابین بسیار وسیع و جادار بوده و علاوه بر آن هم خیلی راحت طراحی شده تا سرنشینان در مسافت های طولانی در E34 کمتر خستگی را احساس کنند. همچنین اگر سال ساخت این خودرو بالای 94 باشد، ایربگ های جلوی آن هم می تواند امنیت سرنشینان را به خوبی تامین کند.

اصالت یک ژرمن با نام E34

نقاط مثبت: طراحی اصیل، کیفیت سواری بالا، کابین جادار

نقاط منفی: مصرف سوخت نسبتا بالا، بدنه سنگین

رقبا: اپل امگا، میتسوبیشی گالانت

قیمت: مدل تمیز سال 92 تا 94 حدود 25 تا 30 میلیون تومانپ


ویدیو مرتبط :
تیونینگ بی ام و e34

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باکیفیت‌ترین سواری‌های داخلی معرفی شدند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

باکیفیت‌ترین سواری‌های داخلی معرفی شدند

مهرماه امسال 10 خودروی سواری تولید داخل در سطح کیفی خیلی خوب قرار داشته‌اند.

در جدول رده‌بندی مهرماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کیفیت 19 سواری داخلی مورد بررسی قرار گرفته که در این میان 10 سواری در سطح کیفی خیلی خوب قرار گرفته‌اند.

در تولیدات مهرماه امسال نیسان تیانا با کیفیت‌ترین خودروی سواری تولید داخل بوده است. پس از آن نیو مزدا 3 در رتبه دوم و سوزوکی گراند ویتارا در رتبه سوم کیفی قرار داشته است.

مگان، ‌تندر 90 (ایران خودرو و پارس خودرو)، هیوندایی آوانته، لیفان 620 با موتور 1800 سی.سی، ام.وی.ام 530 و پژو پارس خراسان باقی سواری‌هایی هستند که در این رده‌بندی در سطح کیفی خیلی خوب قرار گرفته‌اند.

البته نکته مهم ‌آن است که کیفیت سه خودروی انتهایی این رده‌بندی (لیفان 620 با موتور 1800 سی.سی، ام.وی.ام 530 و پژو پارس خراسان) در حد قابل ملاحظه‌ای کمتر از 7 خودرو دیگر بوده و به مراتب نمره منفی بیشتری دارند.

به هر حال پارس خودرو، بهمن، ایران خودرو، خودروسازی راین، کرمان موتور و مدیران خودرو شرکت‌هایی هستند که با کیفیت‌ترین سواری‌های داخلی را در مهر ماه تولید کرده‌اند./ایسنا

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران