دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بیابان نوردی آمریکایی به سبک GMC


شرکت خودروسازی GMC یکی از زیرمجموعه‌های شرکت «جنرال موتورز» آمریکا به شمار آمده که نسبت به دیگر زیرمجموعه‌های این شرکت از شهرت کمتری برخوردار بوده و به طور اختصاصی به طراحی و تولید محصولات شاسی‌بلند دو دیفرانسیل می‌پردازد.

روزنامه هفت صبح:  شرکت خودروسازی GMC یکی از زیرمجموعه‌های شرکت «جنرال موتورز» آمریکا به شمار آمده که نسبت به دیگر زیرمجموعه‌های این شرکت از شهرت کمتری برخوردار بوده و به طور اختصاصی به طراحی و تولید محصولات شاسی‌بلند دو دیفرانسیل می‌پردازد. با آنکه آغاز به کار این خودروساز به سال 1912 بازگشته و یکی از خودروسازان قدیمی ایالات متحده به شمار می‌آید، ولی سیاست‌گذاری خاص این شرکت مبنی بر حضور و فعالیت در سگمنت‌های خاص و محدود، سبب شده تا GMC در خارج از مرزهای ایالات متحده آنچنان که باید و شاید از محبوبیت بالایی برخوردار نباشد‌ اما جالب آنکه این برند در سال گذشته پس از «شورولت» دومین زیرمجموعه پرفروش جنرال موتورز در آمریکای شمالی شناخته شد.

بیابان نوردی به سبک GMC

این خودروساز علاوه بر طراحی و تولید انواع وانت‌های لوکس (اصطلاحا «پیکاب»)، همچون «سی‌یرا» و «تریان پیکاب»، در چند سال گذشته نگاه ویژه‌ای به رده شاسی‌بلندهای مجلل و فول‌سایز داشته است. نسل نو «آکادیا» مدل 2013 جدیدترین شاسی‌بلند لوکس این خودروساز است که GMC به تازگی تصاویر و اطلاعات مربوط به آن را منتشر كرد.

بیابان نوردی به سبک GMC


 با آنکه آکادیا در ردیف خودروهای شاسی‌بلند فول‌سایز قرار داشته و به اقتضای شکل و شمایل این طیف از خودروها، چندان جذاب و اغواگر طراحی نشده و به اصطلاح عامیانه خودرویی زمخت به شمار می‌آید، اما طراحان GMC با خلق عناصری همچون جلوپنجره غول‌پیکر، چراغ‌های ذوزنقه شکل با فناوری روشنایی در روز، چراغ‌های بزرگ عقب مجهز به فناوری‌ LED، شیشه یک تکه عقب که تا بالای گلگیرهای عقب کشیده شده و رینگ‌های 19 و 20 اینچی سعی کرده‌اند تا آکادیا چهره ظاهری مدرنی به خود بگیرد.

ضمن آنکه طراحی شکیل دکوراتیو داخلی در کنار کیفیت بسیار بالای مونتاژ و متریال به کاررفته شده در فضای داخل کابین، این شاسی‌بلند آمریکایی را بیش از هر زمان دیگری رقیب جدی محصولات «لکسوس» ساخته است. تودوزی چرم صندلی‌ها، سامانه ناوبری فعال با قابلیت اتصال به Google Earth، سقف پانورامیک، تریم آلومینیومی‌ داخلی و در نهایت ردیف سوم صندلی‌ها (که قابلیت هفت نفره ساختن این خودرو را داراست) از جمله مهم‌ترین عناصر فضای داخل کابین نسل نو آکادیا به شمار می‌آیند.

بیابان نوردی به سبک GMC

شرکت GMC اعلام کرده ‌ قرار است آکادیا را با طیف نسبتا گسترده‌ای از پیشرانه‌های شش و هشت سیلندر بنزین‌سوز و دیزلی روانه بازار سازد که در فاز نخست تولید و عرضه این خودرو، یک پیشرانه شش سیلندر با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت زیر کاپوت آکادیا قرار خواهد گرفت. این پیشرانه که از نوع 3/6 لیتری V شکل بوده توانایی تولید 288 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور را داراست.

بیابان نوردی به سبک GMC

این پیشرانه می‌تواند غول 2268 کیلوگرمی‌GMC  را ظرف مدت 9/8 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. در کنار این پیشرانه یک جعبه دنده کاملا جدید شش سرعته خودکار هیدروماتیک وظیفه انتقال قدرت را بر عهده خواهد داشت. گفتنی آنکه نسخه پایه آکادیا از نوع دیفرانسیل جلو بوده که در صورت سفارش مشتریان، این خودرو به صورت دو دیفرانسیل نیز ارائه خواهد شد که دارای قابلیت‌های بیابانی بیشتری خواهد بود. شرکت GMC قیمت پایه آکادیا را 34 هزار دلار اعلام کرده است.


ویدیو مرتبط :
انگلیسی آمریکایی (تفاوت تلفظ دسر و بیابان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درست کردن خیار شور به سبک آمریکایی



 

 

خیارشور


مدت زمان تهیه: 60 دقیقه
مدت زمان سرد کردن: 3 تا 24 ساعت



مواد لازم:


خیار کوچک برش ضخیم داده شده
12 فنجان (در حدود 4 عدد)
پیازحلقه شده نازک
2 عدد
نمک پاک شده
2 قاشق غذا خوری
یخ خرد شده
4 تا 5 فنجان
شکر دانه دانه 3 فنجان
سرکه سیب 3 فنجان
دانه‌های خردل 2 قاشق غذا خوری
دانه‌های کرفس 2 چای خوری
زنجبیل تازه ورقه شده ضخیم 4 عدد



1. خیار شور:

این
ترشی ترد، کمی شیرین و کمی ترش بسیار خوشمزه است که کام شما را به هیجان خواهد ‌آورد. از تهیه آن پشیمان نخواهید شد. به شما توصیه می‌کنیم همراه ما این ترشی بسیار خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید.

 

2. انتخاب خیار

خیار‌های مناسب را انتخاب کنید و آنها را به خوبی شستشو دهید. خیارهایی را انتخاب کنید که سبز، سفت و بدون لک باشد.



3. اضافه کردن نمک و حلقه های پیاز

نمک باعث دو رنگه شدن خیارها می‌شود و جلوه ای ابری به آن می‌دهد.

 


4.سرد و سنگین

در یک کاسه بزرگ خیارها، نمک و پیاز را به آرامی بریزید و بعد آنها را به یک آبکش انتقال دهید، که در یک کاسه قرار گرفته باشد. آنها را در یخ به صورت لایه لایه بخوابانید. روی آن یک بشقاب سنگین بگذارید و برای یک شب یا 24 ساعت آن را به همین طریق نگه دارید.


5. آماده سازی شربت


هنگامیکه خیارها در یخ می‌باشند شما شربت را تهیه کنید. این کار برای دادن مزه انتهایی به خیارها می‌باشد.برای تهیه شربت آن، در یک قابلمه مناسب شکر، دانه‌های خردل، دانه‌های کرفس و زنجبیل را مخلوط کنید. آن را حرارت دهید تا به جوش آید، حرارت را کاهش دهید و بگذارید 3 دقیقه بدون درپوش بجوشد. آن را از حرارت بردارید و بگذارید خنک شود درب آن را ببندید و بگذارید کاملا سرد شود تا برای بقیه کار آماده شود.



6. اضافه کردن شربت:

وقتی که خیارها کاملا سرد شد، آبکش را از کاسه خارج کنید تا خیارها از آب جدا شود. خیارها را به ظرفی دیگر انتقال دهید. شربت تهیه شده را توسط یک صافی پارچه‌ای به خیارها اضافه کنید. آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و گهگاهی آن را هم بزنید. سپس آن را از حرارت بردارید. بهتر است از یک صافی استفاده کنید تا چاشنی شما از منافذ آن عبور نکند و تنها عصاره آن به ترشی شما افزوده شود. برای نتیجه بهتر از صافی پارچه‌ای استفاده کنید.


7. حرارت دادن به خیارها

خیارها را حرارت دهید و اجازه دهید تا بجوشد. گهگاه آن را هم بزنید و مراقب پخت آن باشید.



8. ریختن خیارها در بطری

با یک ملاقه خیارها را وارد بطری‌های مورد نظر ضد عفونی شده کنید. البته کمی از سر آن خالی نگه دارید. روی خیار‌ها باید با شربت داغ پوشیده شود. لبه‌های بطری را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. درپوش آن را بگذارید، باید کاملا بسته باشد. آنها را در یخچال به صورت وارونه قرار دهید.


منبع:rezvancity113.blogfa.com