دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بوهایی که مردم را به خرید بیشتر ترغیب می‌کنند!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بوهایی که مردم را به خرید بیشتر ترغیب می‌کنند!

پژوهش‌های صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان می‌دهد که بوهای دلپذیر ساده و قابل تشخیص می‌توانند باعث ترغیب افراد به خرید بیشتر شوند.

استفاده از نورپردازی و موسیقی مناسب نقش مهمی در جلب مشتری ایفا می‌کنند، اما مطالعات جدید از نقش انکارناپذیر بوهای ساده و دلپذیر در ترغیب افراد به خرید بیشتر حکایت دارد.

محققان تأکید می‌کنند که بوهای ساده در تضاد با بوهای مخلوط و پیچیده، مشوقان قدرتمندی برای ترغیب افراد به خرید محسوب می شوند، چراکه بوهای ساده به فرآیندهای پیچیده مغزی برای تحلیل نیاز ندارند و فرد می تواند تمرکز بیشتری بر خرید داشته باشد.

محققان دانشگاه واشنگتن در این مطالعه از دو نوع بو مختلف شامل رایحه ساده پرتقال و رایحه پیچیده پرتغال - ریحان با مخلوط چای سبز استفاده کرده و در یک دوره 18 روزه میزان خرید مشتریان فروشگاه لوازم منزل در هنگام استشمام بوهای عادی، رایحه ساده و رایحه پیچیده مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج بدست آمده نشان می دهد که 100 مشتری در زمان استشمام رایحه ساده پرتغال 20 درصد بیشتر خرید کرده‌اند.

«اریک اسپانگنبرگ» نویسنده ارشد این تحقیق تأکید می‌کند: تحقیقات ما نشان می‌دهد که بوهای ساده و قابل تشخیص بدلیل عدم نیاز به تحلیل‌های پیچیده مغزی، از اثربخشی بیشتری بر میزان خرید مشتریان برخوردار هستند.

نتایج این پژوهش در مجله Retailing منتشر شده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
گربه ها شما را به خرید لومیا 930 ترغیب می کنند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به مارك كالایی كه می‌خرید توجه كنید



 

توجه به مارک کالا

 

 

حضور كالاهایی با برندهای متفرقه كه نام آنها نزدیك به برندهای اصلی و اورجینال است نه تنها باعث سردرگمی خریداران شده است، بلكه اعتراض واردكنندگان برندهای اورجینال را نیز در پی داشته است.

 


برندهایی مانند GENEROUS، MAXOR و... از برندهای متفرقه‌ای هستند كه اكثر خریداران به دلیل نزدیكی نام آنها با برندهای اصلی اقدام به خرید می‌كنند و حتی برخی از خریداران مبتدی تا مدت‌ها متوجه نمی‌شوند، آنچه خریده‌‌اند یك نمونه كپی شده از نمونه‌های اورجینال است.

 


جالب اینجا است كه اعتراض واردكنندگان برندهای اورجینال در این زمینه به جایی نرسیده است و به همین دلیل این كالاها بدون هیچ مشكلی در بازار

 


خرید و فروش می‌شوند. فعالان بازار معتقدند گرایش خریداران به استفاده از این كالاهای ارزان قیمت باعث ورود گسترده این كالاها به بازار شده است و اگر این كالاها در بازار مشتری نداشته باشند به این گستردگی وارد بازار نمی‌شوند. در این رابطه گفت‌و‌‌گوی كوتاهی با یكی از فعالان بازار رایانه داشتیم كه می‌خوانید:

 


در مورد كالاهایی كه با برندهای نزدیك به اورجینال در بازار به فروش می‌رسند توضیح دهید.

 

 

 

این كالاها چگونه با وجود تقلبی بودن به این راحتی در بازار خرید و فروش می‌شوند؟

 


در حال حاضر با توجه به شرایط بازار مصرف‌كنندگان خواهان خرید كالاهای ارزان قیمت هستند و اكثرا با آگاهی نسبت به این موضوع كه كالایی كه می‌خرند تقلبی یا با نام شبیه به اصل است آن را خریداری می‌كنند.

 


در حال حاضر هم در بازار موس، وب‌كم، هدفون و... نمونه‌هایی كه با نام شبیه به اصل به فروش می‌رسند موجودند.

 

 


اختلاف قیمت‌ها در چه حد است؟

 


كالاهایی كه با نام شبیه به اصل به روش می‌رسند حدودا ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزن‌تر از نمونه‌ای اورجینال هستند.

 



آیا نظارتی در بازار برای جلوگیری از فروش این كالاها صورت نمی‌گیرد؟

 


در شرایط فعلی حتی برخی از عرضه‌كنندگان اورجینال هم در كنار محصولات خود نمونه‌های تقلبی را نیز به فروش می‌رسانند. علت هم روشن است. قیمت پایین این كالاهای تقلبی. با این شرایط نظارت چندانی هم بر بازار نمی‌شود، زیرا در این صورت بازار راكدتر از قبل می‌شود.