دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

به نام هیتلر، به کام دیگران!


بسیاری از افراد تاکنون به احتمال فراوان از محصولات یکی از کارخانه‌هایی که زمانی در خدمت نازی‌ها بوده‌اند، استفاده کرده‌اند، بدون اینکه در مورد تاریخچه این کارخانه‌های چیزی بدانند. ناگفته پیداست که این کارخانه‌ها هم‌اکنون در خدمت رایش سوم نیستند و ارتباطی با وی ندارند.

بسیاری از افراد تاکنون به احتمال فراوان از محصولات یکی از کارخانه‌هایی که زمانی در خدمت نازی‌ها بوده‌اند، استفاده کرده‌اند، بدون اینکه در مورد تاریخچه این کارخانه‌های چیزی بدانند. ناگفته پیداست که این کارخانه‌ها هم‌اکنون در خدمت رایش سوم نیستند و ارتباطی با وی ندارند. اما بی‌شک زمانی این کارخانه‌ها و برندهای مشهور که در لیست ۵۰۰ شرکت موفق مجله فورچون هم هستند، باعث توانمندی و موفقیت تجاری نازی‌ها می‌شدند.

هوگو بوس Hugo Boss: هوگو بوس برند مشهوری در دنیای مد و لباس است. حتی کسانی که نمی‌توانند اجناس گران هوگو بوس را ابتیاع کنند و بپوشند، تبلیغات این برند را بارها دیده‌اند و با آن کاملا آشنا هستند.

 


 


ویدیو مرتبط :
به نام هیتلر، به کام صهیونیزم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرشیو فیلم های خانگی آدولف هیتلر...




آرشیو فیلم های   خانگی آدولف هیتلر به نمایش درمی آید

 

۳۷آرشیو فیلم های خانگی آدولف هیتلر به نمایش درمی آید . آرشیو فیلم های خانگی آدولف هیتلر رهبر نازی آلمان ها كه با گذشت سال پس از سرنگونی وی، كمتر كسی موفق به تماشای آن ها شده، امسال در آلمان و ایالات متحده در دسترس عموم و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

آرشیو فیلم های خانگی آدولف هیتلر رهبر نازی آلمان ها كه با گذشت ۳۷ سال پس از سرنگونی وی، كمتر كسی موفق به تماشای آن ها شده، امسال در آلمان و ایالات متحده در دسترس عموم و علاقه مندان قرار خواهد گرفت. فیلیپ مورا كارگردان استرالیایی سال ۱۹۷۳، فیلمی با عنوان «Swastika»، مجموعه ای از فیلم های خانگی آدولف هیتلر را به نمایش گذاشت.

 

اكران این فیلم های كوتاه خانگی كه با دوربین ۱۶ میلی متری ضبط شده بودند، بحث و جنجال فراوانی را در زمان خود برانگیخت، به طوری كه نمایش این فیلم از آن پس به طور قابل توجهی كم شد.

 

بنابراعلام ورایتی، سندی لیبرسون و دیوید پاتنام تهیه كنندگان این فیلم بودند كه « مورا » به پشتوانه حمایت آن ها تصاویری از بعد انسان دوستانه ای هیتلر را زمانی كه با بچه ها بازی می كرد، در خانه از مهمان ها پذیرایی می كرد و در كنار خانواده غذا می خورد، ترسیم كرد.

 

زمانی كه «Swastika» در جشنواره فیلم كن در سال ۱۹۷۳ به نمایش گذاشته شد، اغتشاش و برخوردهای فراوانی را رقم زد كه به دنبال این حادثه نمایش این فیلم در آلمان ممنوع شد.

 

فیلیپ مورا درباره ی این حادثه گفت: این اولین فیلمی است كه مردم پس از تماشای آن در جشنواره شروع به فریادزدن كردند و صندلی های سالن را به سوی یكدیگر پرتاب كردند.

 

با این حال «Swastika» در فرانسه، انگلیس و ایالات متحده به نمایش درآمد.

 

طی سه دهه گذشته این فیلم تنها در كلوب های خصوصی فیلم و نمایشات دانشگاهی اكران شد، اما در مجموع سه دهه سخنی از آن به میان نیامد.

 

فیلیپ مورا به همراه تهیه كنندگان «Swastika» این فیلم را با تغییرات جدیدی به نمایش خواهند گذاشت. آنها تمام گفت وگوهایی میان هیتلر و مهمانانش را از طریق لب خوانی مشخص كرده و آنها را به صورت دوبله شده به فیلم اضافه كرده اند.

 

این فیلم در سال گذشته در جشنواره فیلم بیبراك آلمان، نظر هواداران را به خود جلب كرد به دنبال آن در دانشگاه ها و كالج های برلین و نیویورك به نمایش درآمد. مور نسبت به انتشار آثاری كه در دوران نازی ها خلق شده اند ابراز علاقه كرده است.

 

وی در زمینه گفت: هنوز آثار زیادی است كه در صفحه های زمان بدون بازدید مدفون شده اند. من به دنبال آنها هستم. پس از سفرم به آلمان می خواهم یك مستند تلویزیونی در زمینه آثار خانگی دهه های گذشته بسازم. چراكه سوال های بی جوابی از آن دوران در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد.... / خبرگزارى ایسنا