دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

به راستی تا به حال فکر کرده‌اید که قلقلک چیست؟



آیا میدانید,قلقلک چیست,ارتباط میان قلقلک و روابط اجتماعی

 به راستی تا به حال فکر کرده‌اید که قلقلک چیست؟
قلقلک نیاز انسان به نوازش شدن را تأمین می‌کند، موجب ایجاد رضایت در فرد می‌شود و نقش مهمی در شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی دارد.
چارلز داروین برای نخستین بار فرضیه‌ ارتباط میان قلقلک و روابط اجتماعی را بنیان نهاد. اگر غریبه‌ای کودکی را قلقلک دهد، باعث ایجاد ترس در او می‌شود، در نتیجه برای آشنایی بین دو طرف، ایجاد حس رضایت ضروری است.


همچنین داروین دریافت که برای مؤثر بودن قلقلک، فرد نباید نقطه‌ دقیق تحریک شدن را بداند به همین دلیل فرد نمی‌تواند خود را قلقلک بدهد.


چارلز داروین معتقد بود که در هم پیچیدن ما و تکان خوردن‌مان هنگامی که قلقلک می‌شویم در واقع یک واکنش طبیعی است که به ما کمک می‌کند از شرایط نامساعد و ناراحت‌کننده‌ای که قلقلک به وجود می‌آورد، فرار کنیم و خود را نجات دهیم، اما هنگامی که خودمان را قلقلک می‌دهیم حالت حمله یا تهاجم را احساس نمی‌کنیم بنابراین بدن‌مان واکنش نشان نمی‌دهد و قلقلک‌مان نمی‌آید.یک بررسی جدید روی تعدادی دانش‌آموز نشان داده است که تنها ۳۲ درصد از افراد از این موضوع لذت می‌برند.


همچنین در مطالعه‌ مشابهی دریافتند افرادی که از قلقلک شدن لذت نمی‌برند، طی قلقلک، بیشتر از افرادی می‌خندند که از این موضوع لذت می‌برند.این امر نشان می‌دهد که ارتباط معمول بین خندیدن و رضایت در قلقلک ناخوشایند از بین می‌رود.


واکنش بچه‌ها مقابل قلقلک
قلقلک سبب پیشرفت توانایی‌های نبرد می‌شود.بچه‌ها معمولاً در طی قلقلک، حرکات دفاعی و نبردی مناسبی از خود نشان می‌دهند.با این حال، بیشتر افراد به طور عمومی، حرکاتی برای فرار انجام می‌دهند. اگر غریبه‌ای کودکی را قلقلک دهد، باعث ایجاد ترس در او می‌شود.


نکات جالب در مورد قلقلک:
-قلقلک سبب پیشرفت توانایی‌های نبرد می‌شود. بچه‌ها معمولاً در طی قلقلک، حرکات دفاعی و نبردی مناسبی از خود نشان می‌دهند. با این حال، بیشتر افراد به طور عمومی، حرکاتی برای فرار انجام می‌دهند.


-اگر غریبه‌ای کودکی را قلقلک دهد، باعث ایجاد ترس در او می‌شود، در نتیجه، برای آشنایی بین دو طرف، ایجاد حس رضایت ضروری است. همچنین داروین دریافت که برای مؤثر بودن قلقلک، فرد نباید نقطه‌ دقیق تحریک شدن را بداند، به همین دلیل، فرد نمی‌تواند خود را قلقلک بدهد.


-زن و مرد به یک اندازه قلقلکی هستند، ولی تعداد کمی از مطالعات نشان داده که مردها ممکن است مقدار کمی قلقلکی‌تر باشند.

۸۵ درصد از بزرگسالان از قلقلک شدن، قلقلک دادن یا نگاه کردن به کسی که قلقلک می‌شود، لذت می‌برند.


-قلقلک به عنوان شکنجه در رم باستان به کار می‌رفته است.
-واکنش قلقلک در ماه چهارم زندگی به خوبی شکل می‌گیرد.
-واکنش طبیعی قلقلک ممکن است در افراد مبتلا به شیزوفرنی وجود نداشته باشد.

منبع:aftabir.com


ویدیو مرتبط :
راستی شما تا به حال برای کی دست نزدید !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قانون جامع انتخابات در حال بررسی است



 

 

وزیر کشور

 

وزیر كشور گفت: در بازنگری قانون احزاب، از نظر احزاب و نخبگان نیز استفاده خواهیم كرد.

محمد مصطفی‌نجار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) افزود: قانون فعلی احزاب در سال ۶۱ نوشته شده و ۲۶ سال از این تاریخ می‌گذرد، در حالی كه كشور ما یك كشور رو به جلوست و قطعا با توجه به شرایط و نیاز زمان، كمبودهایی در این قانون وجود دارد كه ما باید در آن بازنگری كنیم.

وی ادامه داد: در این بازنگری با متخصصان، نخبگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو خواهد شد تا نواقص را به طور كامل ببینیم. ان‌شاءالله با توجه به در نظر گرفتن این قوانین، قانون جدیدی را به عنوان لایحه به دولت و مجلس ارایه خواهیم داد، به نحوی كه نواقص كنونی برطرف شده باشد.

وی هم‌چنین در مورد قانون جامع انتخابات نیز گفت: در این مورد نیز در حال بررسی هستیم تا اگر نواقصی در كارانتخابات وجود داشته باشد، آن را بررسی كنیم و اگر نیاز باشد آن نواقص را به عنوان لایحه‌ای ارایه كنیم و فعلا در حال بررسی این موضوع و تكمیل بررسی‌های خود هستیم.