دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

به راحتی لاغر شوید فقط با یک چراغ!



 

 

لاغرشویدفقط بایک چراغ

 

 

تحقیقات نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض نور در هنگام شب متابولیسم بدن شما را تغییر داده و باعث می‌شود شما به طور ناخودآگاه دچار افزایش وزن شوید.

 

محققان هم‌چنین متوجه شدند بیدار بودن تا دیرهنگام در شب باعث ایجاد تغییراتی در عادات غذا خوردن شما می‌شود و باعث می‌شود شما بیش‌تر غذا بخورید. این در حالی است که سوخت و ساز بدن در این هنگام کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که کارمندانی که در هنگام شب کار می‌کنند با احتمال بیش‌تری به بیماری‌های قلبی و دیابت دچار می‌شوند.

 

تحقیقات روی موش‌ها نشان می‌دهد قرار گرفتن آن‌ها در برابر نور حتی اگر اندک باشد باعث می‌شود آن‌ها در مقایسه با موش‌های دیگر نزدیک به یک سوم بیش‌تر دچار اضافه وزن شوند. لورا فانکن عصب شناس دانشگاه اوهایو استیت در این باره گفت: با وجود آنکه تفاوتی بین میزان فعالیت موش‌ها و مصرف غذای آن‌ها در طول روز به وجود نیامد، اما موش‌هایی که در شب هنگام در معرض نور قرار داشتند زودتر از سایرین دچار اضافه وزن می‌شدند.

 

این بررسی‌ها نشان می‌دهد وزن انسان‌ها فقط به میزان کالری دریافتی و کالری مصرفی بستگی ندارد، بلکه به ریتم بدن و ساعت طبیعی بدن نیز بستگی دارد.

 

پروفسور راندی نلسون در این باره گفت: نور در هنگام شب یک فاکتور محیطی است که ممکن است باعث افزایش اپیدمی چاقی در جهان شود. این در حالی است که بسیاری باور ندارند که همین عامل به ظاهر ساده نقش مهمی در چاق شدن آن‌ها دارد.

 

به این ترتیب ثابت می‌شود استفاده از کامپیوتر در هنگام شب و یا تماشای تلویزیون در این هنگام همه از عوامل خطرزا در افزایش وزن هستند. از دیگر عوامل موثر می‌توان به کمبود تحرک بدنی و رژیم غذایی نامناسب اشاره کرد.

منبع:funpatogh.com


ویدیو مرتبط :
به همین راحتی لاغر شوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به همین راحتی لاغر شوید!


مطالعات جدید متخصصان دانشکده سلامت دانشگاه «باث» نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند کالری بیشتری سوزانده و کنترل قندخون آنها دقیقتر انجام می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: شاید همه شما عبارت «صبحانه شاهانه، ناهار وزیرانه و شام فقیرانه» را از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شنیده باشید اما آیا واقعا به آن عمل کرده‌اید؟
 
به دلایل منطقی از صبحانه به عنوان با ارزش‌ترین وعده غذایی یاد می‌شود. مطالعات جدید متخصصان دانشکده سلامت دانشگاه «باث» نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند کالری بیشتری سوزانده و کنترل قندخون آنها دقیقتر انجام می‌شود.
 
نتایج این مطالعه در نشریه پزشکی «تغذیه بالینی» منتشر شده و در آن تاثیر خوردن یا نخوردن روزانه صبحانه بر تعادل انرژی افراد مورد مطالعه قرار گرفته است. در این مطالعه که شش هفته به طول انجامیده، افراد به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول صبحانه می‌خوردند و گروه دوم صبحانه نمی‌خوردند.
 
برخلاف باور عموم در افرادی که صبحانه خورده بودند هیچ تغییری در حجم وعده غذایی،‌ تعداد میان وعده‌ها و کندی سوخت و ساز بدن رخ نداد. در عین حال آنها به دلیل اینکه پس از خوردن صبحانه فعال‌تر بودند حدود 442 کالری انرژی بیشتری سوزاندند.
 
به گزارش  ان‌دی‌تی‌وی، «جیمز بتس»، از متخصصان حاضر در این مطالعه گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند کالری بیشتری می‌سوزانند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند این به دلیل نخوردن میان وعده‌ها و هله‌هوله‌ها و افزایش میزان سوخت و ساز رخ می‌دهد اما این مسئله در واقع به این دلیل رخ می‌دهد که افراد به دلیل خوردن صبحانه فعال‌تر و پرتحرک‌تر می‌شوند که همین امر باعث می‌شود کالری بیشتری بسوزانند.

با گذشت چند روز قندخون افرادی که صبحانه می‌خورند در مقایسه با افرادی که صبحانه نمی‌خورند متعادل‌تر می‌شود. این مطالعه بر اهمیت این وعده غذایی مهم به ویژه برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، صحه می‌گذارد.