دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

به این کودک نان ندهید +عکس



به این کودک نان ندهید +عکس

در این میان گاهی انسان هایی وجود دارند که به دلایل مختلفی نمی توانند از نان استفاده کنند و این پسر بچه 6 ساله انگلیسی نیز از جمله این افراد است.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، نان یکی از اصلی ترین غذاهای انسان در طول تاریخ بوده و هست. نان هایی که از آرد گندم و یا جو پخته می شوند هر روزه غذای انسانهای زیادی را تامین می کنند. در این میان گاهی انسان هایی وجود دارند که به دلایل مختلفی نمی توانند از نان استفاده کنند و این پسر بچه 6 ساله انگلیسی نیز از جمله این افراد است.

 

" تیلور بری " پسر بچه 6 ساله انگلیسی در یک سال گذشته چندین بار در مدرسه و همچنین در خانه دردسرهای فراوانی را ایجاد کرده بود و حتی باعث شده بود تا مادر او 2 مرتبه برای کمک به کنترل کردن وی به مدرسه فراخوانده شود. او در سر کلاس به سایر هم کلاسی های خود حمله می کرده و یا ناگهان به زیر میز رفته و مدتی پنهان می شده است.

 

والدین این کودک در ابتدا با مراجعه به پزشک با این پاسخ رو به رو می شوند که کودک آنها به سندرم " اخلال بیش فعالی با کمبود توجه" دچار شده است و در اصل مشکلی روحی و عصبی دارد. اما مادر او در این باره می گوید: من فکر می کردم که مشکل پسر من چیز دیگری است.

 

  آزمایشات پزشکی,تغییر رژیم غذایی,اخبار,اخبار علمی

 

او شبها وقتی به خانه می آمد دیگر توان هیچ حرکتی را نداشت و بیشتر اوقات در زیر چشمان او یک هاله سیاه رنگ وجود داشت. والدین کودک دست از تلاش برنداشتند و انجام آزمایشات پزشکی متوجه شدند که کودک آنها به پروتئینی به نام " gluten " حساسیت دارد .

این پروتیئن که در گندم و جو تشکیل می شود باعث می شود تا این کودک حالت تهاجمی پیدا کرده و سعی کند تا به نوعی شیطنت کند. مادر او در این مورد می گوید: ما بسیار متاسفیم که نتوانستیم خیلی زودتر به مشکل پسر خود پی ببریم اما خوشحالیم که در نهایت به مشکل او پی برده و نگذاشتیم تا پایان عمر با تصور غلط رنج بردن از یک بیماری روحی زندگی کند. در حال حاضر و پس از تغییر رژیم غذایی وضعیت روحی و رفتاری او تغییر قابل توجهی داشته است./باشگاه خبرنگارن


ویدیو مرتبط :
ضررهای پخت نان در تنور داغ (از دست ندهید)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روز جهانی کودک و این عکس های دیدنی