دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بهترین گوشی‌های بازار که بدنه‌ای فلزی دارند + تصاویر



اخبار تکنولوژی - بهترین گوشی‌های بازار که بدنه‌ای فلزی دارند

موبایل‌هایی که از فلز در طراحی بدنه خود بهره برده‌اند، همیشه مشتریان خاصی را به سمت خود می‌کشند. با غول‌های حاضر در این صحنه رقابتی آشنا شوید.

استفاده از فلز در طراحی گوشی‌ها قدمتی چندین ساله دارد. شرکت‌های بزرگ گوشی سازی از همان ابتدا از فلزات مختلف و به شیوه‌های مختلف و به مقادیر متفاوت در طراحی و ساخت بدنه برخی گوشی‌های خود استفاده می‌کردند.

از همان ابتدا نیز این سبک گوشی‌ها مشتریان و علاقه مندان زیادی داشته است، تنوع روکش‌های فلزی عمق بصری جذابی به گوشی‌ها داده و البته سبک خاص آن‌ها باعث شده که معمولاً قیمت بیشتری نسبت به رقبای پلاستیکی خود داشته باشند.

با این حال تجربه نشان داده است که اگر برای یک مدل گوشی دو نوع بدنه فلزی و پلاستیکی موجود باشد استقبال از نسخه فلزی به مراتب بیشتر از نسخه‌های دیگر خواهد بود. طرفداران سری گلکسی اس سامسونگ همچنان در حسرت نسخه ای با بدنه فلزی از گوشی مورد علاقه خود هستند.

در ادامه قصد داریم تا برخی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار را که بدنه ای فلزی دارند معرفی کنیم.

اچ‌تی سی وان و وان M8
زیبا و جذاب دو صفتی هستند که می‌توان برای طراحی صنعتی گوشی‌های HTC ONE اولیه و مدل جدی‌تر نسخه M8 بدون تردید به کار برد. اچ تی سی توانسته با کمک آلیاژ آدونیزه شده آلومینیوم و استفاده از رنگ‌های مات و خاصی مانند قرمز، آبی و طلایی زیبایی ظاهری گوشی‌های خود را دوچندان کند. 

اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین گوشی‌های بازار که بدنه‌ای فلزی دارند

 نوکیا N8
نوکیا سابقه خوبی در تولید گوشی‌های همراه با بدنه فلزی دارد و مدل N8 نیز یکی از بهترین نمونه‌های تولید شده از این شرکت فنلادی بود که هم اکنون دیگر بخشی از غول مایکروسافت محسوب می‌شود. N8 متعلق به زمانی است که نوکیا هنوز به طور گسترده از سیستم عامل ویندوز در گوشی‌های خود استفاده نمی‌کرد. در واقع بزرگ‌ترین ضعف نوکیا N8 نیز سیستم عامل آن بود.  

اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین گوشی‌های بازار که بدنه‌ای فلزی دارند

 نوکیا لومیا 930 و 925
در زمانی که شرکت نوکیا سیستم عامل‌های قدیمی خود را کنار گذاشت و به ویندوز فون روی آورد، سری لومیای این شرکت بدنه فلزی را کنار گذاشت و به استفاده از جنس پلی کربنات با رنگ‌های مختلف پرداخت. تا اینکه لومیا 925 و نوکیا 930 اولین گوشی‌های لومیا با ویندوز فون بودند که مجدداً از فلز دز طراحی آن‌ها استفاده می‌شد. و آن هم یک نوار فلزی کلاسیک به دور گوشی‌های رنگی رنگی لومیا بود. 

اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین گوشی‌های بازار که بدنه‌ای فلزی دارند

  اپل iphone
هنگامی که گوشی آیفون برای اولین بار توسط اپل معرفی شد قسمت فلزی پشت آن یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین ویژگی‌های فیزیکی آن بود که منتقدان نظرات مثبتی نسبت به آن داشتند. اما نسل بعد از آن قسمت فلزی با بدنه پلاستیکی جایگزین شد تا آنتن دهی گوشی بیشتر شود. اما همین امر باعث شد تا از محبوبیت ظاهری آیفون در بین هواداران کاسته شود. اما در نسل‌های بعدی فریم استیل ضد خش در کنار شیشه آیفون را همراهی کردند. 

اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین گوشی‌های بازار که بدنه‌ای فلزی دارند

 اچ‌تی‌سی HERO
اچ تی سی وان اولین پروژه این شرکت برای کاربرد فلز در طراحی بدنه گوشی‌های این شرکت نبود. بلکه قبل از آن نمونه‌های موفق دیگری از این شرکت مانند Legend و Hero نیز در طراحی بدنه خود شاهد بخش‌های فلزی بودند که در زمان خود طرفداران زیادی داشتند. شرکت اچ تی سی حتی در مدل HD2 خود که یکی از بهترین‌های HTC ازنظر هواداران است نیز از پنل فلزی برای قاب پشت استفاده کرد. 

اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین گوشی‌های بازار که بدنه‌ای فلزی دارند

 هواوی P6
مدل پی 6 از شرکت هوایی با ظاهری بسیار باریک و طراحی فلزی قاب پشتی گوشی تحسین بسیاری از منتقدین را در بخش طراحی صنعتی برانگیخت. بسیاری اسند پی 6 را از نظر زیبایی ظاهری با گوشی‌های آیفون اپل مقایسه می‌کنند. پی 6 را در واقع می‌توان اولین مدل موفق هوایی در بازار گوشی‌های هوشمند امروزی دانست.

   اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین گوشی‌های بازار که بدنه‌ای فلزی دارند

 سونی Xperia Z Series
از طراحی تخت و کلاسیک گوشی‌های سونی در خانواده اکسپریا و سری Z نمی‌توان ایرادات زیادی گرفت. به کارگیری فلز در قاب و بدنه گوشی نیز به کاربرپسند تر شدن هرچه بیشتر این گوشی کمک شایانی کرده است. 

اخبار,اخبار تکنولوژی,بهترین گوشی‌های بازار که بدنه‌ای فلزی دارند

 

اخبار تکنولوژی - بازارخبر


ویدیو مرتبط :
گوشی وان m9 با بدنه فلزی و اسپیکرهای بوم ساند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوشی هواوی P8 با بدنه باریک تمام فلزی معرفی شد



گوشی هواوی P8, ویژگیهای گوشی هواوی P8, گوشی هواوی

گوشی هواویP8  قصد دارد با آیفون ۶ و گلکسی اس ۶ رقابت کند‎

گوشی هواوی P8 با بدنه باریک تمام فلزی معرفی شد
سرانجام پس از ماه‌ها شایعه و تیزرهای مختلف هواوی دقایقی پیش پرچم‌دار جدید خود P8 را معرفی کرد. این گوشی با بدنه تمام فلزی و دوربینی نوآورانه قصد دارد با آیفون ۶ و گلکسی اس ۶ رقابت کند.

 

 ویژگیهای گوشی هواوی P8,گوشی هواوی P8, گوشی هواوی

گوشی هواوی P8 تنها ۶.۴ میلی‌متر ضخامت و ۱۴۴ گرم وزن دارد

 

به گفته هواوی این گوشی (هواوی P8) از بدنه یک‌پارچه فلزی ساخته شده که تهیه آن حدود ۸۱۰ دقیقه زمان می‌برد. گوشی هواوی P8 با اندازه‌ای شبیه به آیفون ۶ صفحه‌نمایشی ۰.۵ اینچ بزرگ‌تر (۵.۲ اینچی) داشته و تنها ۶.۴ میلی‌متر ضخامت و ۱۴۴ گرم وزن دارد. صفحه‌نمایش P8 دارای وضوح ۱۰۸۰p و از نوع IPS است و نسبت به گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ فضای بیشتری از قسمت جلوی گوشی را به صفحه‌نمایش اختصاص داده است.

 

مشخصات گوشی هواوی P8, قیمت گوشی هواوی P8, انواع گوشی هواوی

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی گوشی هواوی P8 به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده است‎

 

هواوی بر روی دوربین P8 تمرکز زیادی کرده و ادعا می‌کند برای اولین بار از چینش پیکسلی RGBW به جای RGB استفاده کرده تا عملکرد دوربین در نور کم بهبود پیدا کند. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده که به ادعای هواوی می‌تواند تا ۱.۶ درجه چرخش کند و عملکردی دو برابر بهتر در لرزش‌گیری نسبت به آیفون ۶ اپل داشته باشد.

 

ویژگیهای گوشی هواوی P8, رنگ های گوشی هواوی P8, انواع گوشی هواوی

دوربین جلویی این گوشی  ۸ مگاپیکسلی است‎

 

هواوی همچنین برای دوربین این گوشی یک پردازنده جداگانه تعبیه کرده که ظاهراً کیفیتی درحد دوربین‌های حرفه‌ای DSLR دارد. دوربین جلویی هم ۸ مگاپیکسلی انتخاب شده و امکانات جذابی مانند نقاشی با نور با سرعت شاتر پایین و حالت زمان‌گریز یا Timelapse نیز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده است.

 

ویژگیهای گوشی هواوی P8, مشخصات گوشی هواوی P8, قیمت گوشی هواوی

چیپست Huawei P8 همان‌طور که انتظار می‌رفت Kirin 930 ساخت خود هواوی است‎

 

چیپست Huawei P8 همان‌طور که انتظار می‌رفت Kirin 930 ساخت خود هواوی است که از ۸ هسته پردازشی Cortex-A53 تشکیل شده که ۴تای آن‌ها با سرعت ۲ و ۴تای دیگر با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کنند. این چیپست همچنین با سه گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا با کارت حافظه) همراهی می‌شود. به ادعای هواوی عملکرد پردازشی ۸۰ درصد و عملکرد گرافیکی ۱۰۰ درصد نسبت به P7 افزایش یافته است. هواوی باتری ۲۶۸۰ میلی‌آمپرساعتی را برای این گوشی در نظر گرفته است و هواوی ادعا می‌کند می‌توانید بیش از دو روز روی باتری آن حساب کنید! اندروید ۵ با رابط کاربری Emotion UI 3.1 نیز نرم‌افزار این گوشی را تشکیل داده است.

 

ویژگیهای گوشی هواوی P8, رنگ های گوشی هواوی P8, قیمت گوشی هواوی

هواوی P8 با رنگ‌های سفید، طلایی، مشکی و خاکستری عرضه می شود‎

 

هواوی P8 قرار است با قیمت حدودی ۵۳۰ دلار از ماه آینده در رنگ‌های سفید، طلایی، مشکی و خاکستری و در دو نسخه تک و دو سیم‌کارته با پشتیبانی از ۴G LTE عرضه شود.

منبع : farnet.ir