دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بهترین میوه برای درمان چاقی چیست؟



 

 

رژیم های غذایی , درمان چاقی , پرتقال

 

افرادی که دارای رژیم های غذایی هستند حتی در مصرف میوه نیز باید دقت داشته باشند، اما چه میوه ای در درمان چاقی سودمند است ؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ مصرف پرتقال بهترین درمان چاقی است و با مصرف آن كمبود عناصر فلزی بدن تامین و مقاومت طبیعی بدن زیاد می‌شود، همچنین میوه پرتقال ، سرشار از ویتامین‌های C ،B و A است.

پرتقال دارای آهن، فسفر، كلسیم، منیزیم، سدیم ، پتاسیم، مس، كلر، گوگرد، روی و غیره است.آب پرتقال، اثر مقوی و نشاط‌ آور دارد و با مصرف آن، غلظت خون كاهش پیدا می‌كند، لذا می‌توان پرتقال را محافظ سیستم عروقی به‌حساب آورد.

اگر آب پرتقال بدون پوست كندن میوه تهیه شود اثر مفیدتری دارد. آب پرتقال نوشابه‌ای مفرح و با خاصیت مدر و دارای اثر ضد سم است و مقاومت محیطی بدن را زیاد می‌كند.

افرادی كه چاق هستند، اگر رژیم پرتقال بگیرند، در رفع چاقی بسیار موثر است.در این رژیم باید چند روز پرتقال بخورند.

برای معالجه چاقی و گرفتن رژیم لاغری، یك عدد پرتقال و ۳ لیمو را به برش‌های نازكی ببرید و آن را مدت ۱۰ دقیقه در نیم لیتر آب بجوشانید، ۲ قاشق سوپ‌خوری عسل را به آن اضافه كنید و دوباره ۵‌ دقیقه آن را بجوشانید، بعد آن را صاف و بگذارید سرد شود و هر روز ۳ استكان كوچك از آن را میل كنید.../الف


ویدیو مرتبط :
تحمل مشکلات چاقی سخت تر است یا درمان چاقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میوه ای موثر برای درمان چاقی


صرف تمشك آبی می‌تواند از بدن شما در برابر افزایش فشار خون محافظت كند. تمشك آبی حاوی تركیب زیست فعال آنتوسیانین‌ تاثیر ضد فشار خونی دارد. افرادی كه در هفته حداقل یك نوبت از این میوه می‌خورند، ده درصد كمتر از سایرین دچار افزایش فشار خون می‌شوند.

صرف تمشك آبی می‌تواند از بدن شما در برابر افزایش فشار خون محافظت كند. تمشك آبی حاوی تركیب زیست فعال آنتوسیانین‌ تاثیر ضد فشار خونی دارد. افرادی كه در هفته حداقل یك نوبت از این میوه می‌خورند، ده درصد كمتر از سایرین دچار افزایش فشار خون می‌شوند.
متخصصان علوم تغذیه در یك تحقیق جدید خاطرنشان كردند كه تمشك آبی برای مقابله با چاقی موثر است.

به گزارش ایسنا، این متخصصان می‌گویند خوردن تمشك آبی به دلیل مقابله با رشد سلول‌های چربی می‌تواند راه‌كاری موثر برای مقابله با چاقی باشد.

شوانی موگ متخصص و فارغ التحصیل دانشگاه «تگزاس وومن» كه این تحقیق را انجام داده در آزمایشات خود از بافت‌های كشت شده از موش‌ها در آزمایشگاه استفاده كرده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، موگ روی «پلی‌فنول‌های» موجود در این میوه مطالعه كرده و به خاصیت این تركیب برای مقابله با محتوی چربی در بدن پی برده است.

تمشك آبی سرشار از نوعی ترکیب به نام «آنتوسیانین» است که عامل رنگ آبی این میوه است. این ترکیب، التهاب را کاهش می‌دهد، از بدن در برابر سرطان محافظت می‌کند و برای سلامت چشم، عروق سرخرگی و مغز نیز مفید است.

میوه‌هایی که مانند تمشك آبی رنگ آبی و قرمز پررنگ دارند سرشار از آنتی اکسیدان هستند که خاصیت ضد پیری و ضد التهاب دارند. توت فرنگی، تمشک، تمشک آبی، انار و آلبالو همه در این دسته از میوه‌ها قرار می گیرند.

بنابراین گزارش، مصرف تمشك آبی می‌تواند از بدن شما در برابر افزایش فشار خون محافظت كند. تمشك آبی حاوی تركیب زیست فعال آنتوسیانین‌ تاثیر ضد فشار خونی دارد. افرادی كه در هفته حداقل یك نوبت از این میوه می‌خورند، ده درصد كمتر از سایرین دچار افزایش فشار خون می‌شوند.

آنتوسیانین‌ها متعلق به خانواده تركیبات زیست فعالی به نام فلاوونوئیدها هستند كه در اكثر انواع توت‌ها و تمشك‌ها، آب پرتقال خونی، انگور فرنگی سیاه و تمشك آبی به وفور یافت می‌شوند. انواع دیگری از فلاوونوئیدها در سایر میوه، سبزیجات، دانه‌ها و گیاهان یافت می‌شوند. این تركیبات نقش مفیدی در كاهش خطر بروز بیماریهای قلبی و عروقی دارند.

منبع : ایسنا