دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بهترین شاسی بلندهای زیر 100 میلیون تومان


تا همین چند وقت پیش اگر با بودجه ای حدود 100 میلیونی قصد خرید خودروی شاسی بلند را داشتید، انتخاب های زیادی پیش رویتان نبود اما حالا وضع فرق کرده است.

سایت پدال نیوز: تا همین چند وقت پیش اگر با بودجه ای حدود 100 میلیونی قصد خرید خودروی شاسی بلند را داشتید، انتخاب های زیادی پیش رویتان نبود اما حالا وضع فرق کرده است. در این مطلب قصد داریم بهترین انتخاب ها را از نظر فضای داخلی در بین شاسی بلندهای متوسط بازار ایران مورد بررسی قرار دهیم؛ خودروهایی از برندهای مختلف که از لحاظ ویژگی های فنی و کیفیت سواری، کاملا امتحان خود را پس داده اند ولی در زمینه جادار بودن و راحتی سرنشینان اختلاف هایی با هم دارند.


1- رنو داستر

بهترین شاسی بلندهای زیر 100 میلیون تومان

این خودرو در نگاه اول اگرچه یک شاسی بلند کوچک به نظر می رسد اما جادار است و می تواند فضای خوبی را در اختیار سرنشینان قرار دهد. داسترهای عرضه شده در ایران از موتور دولیتری 135 اسب بخاری بهره می برند. مهمترین برتری داستر نسبت به چینی ها، قابلیت آفرود بهتر است. این خودرو در دو نمونه دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل عرضه می شود. نمونه دیفرانسیل جلو از جعبه دنده چهارسرعته خودکار و مدل دو دیفرانسیل از جعبه دنده شش سرعته دستی بهره می برد.

این خودرو برای هر صد کیلومتر رانندگی در شهر و جاده به ترتیب 9.7 و 6.4 لیتر بنزین می سوزاند. مدل تک دیفرانسیل داستر در نمایندگی ها 94 میلیون و 900 هزار تومان و در بازار آزاد 98 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. قیمت مدل دو دیفرانسیل این خودرو هم در نمایندگی ها 99 میلیون و 800 هزار و در بازار آزاد 105 میلیون تومان است.


2- جیلی امگرند X7

بهترین شاسی بلندهای زیر 100 میلیون تومان

جیلی X7 نیز همچون سایر SUV های هموطن خود برخلاف نمای ظاهری SUV مانندش، از سامانه انتقال نیرو به چهار چرخ بی بهره است. از این رو این خودرو تک دیفرانسیل بیشتر در نقش یک شاسی بلند برای مسیرهای درون شهری می تواند ایفای نقش کند.

به نظر می رسد تنها یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک برای این مدل عرضه شودت و از همین رو برخلاف مدل های سواری EC7 امکان بهره گیری از گیربکس های دستی وجود نخواهد داشت. ترمزهای دیسکی در تمام چرخ ها به همراه ABS و EBD و فنربندی مک فرسون با بازوهای دنباله دار از دیگر ویژگی های فنی اولین SUV ساخت جبلی در کشورمان هستند. قیمت X7 بین 90 تا 100 میلیون تومان برآورد می شود. رقبای هم کلاس این خودرو را می توان گریت وال Haval3، نیسان قشقایی، رنو داستر و هیوندای توسان نامید.


3- لیفان X60

بهترین شاسی بلندهای زیر 100 میلیون تومان

این خودرو که کپی چینی تویوتا RAV4 محسوب می شود، به عنوان رقیب اصلی MVMX33 به بازار ایران وارد شد. موتور چهارسیلندر خطی 1.8 لیتری که طراحی آن را کمپانی ریکاردو انگلستان انجام داده است، این شاسی بلند چینی را با قدرت 121 اسب بخار و گشتاوری حدود 168 نیوتن متر به پیش می راند.

گیربکس پنج سرعته دستی نیز عملکرد خوبی دارد. شایان ذکر است حداکثر سرعت X60 در حدود 170 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در نمایندگی ها 61 میلیون و 100 هزار تومان و در بازار آزاد 59 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.


4- ام وی ام X33

بهترین شاسی بلندهای زیر 100 میلیون تومان

ام وی ام ایکس 33 توسط موسسه ایمنی استرالیا مورد آزمایش قرار گرفت و نتیجه بسیار ضعیف دو ستاره را دریافت کرد. در توضیحی که موسسه ایمنی استرالیا در مورد خودرو ارائه کرده به بدنه بسیار ضعیف خودرو اشاره و خاطرنشان کرده ضربات شدیدی به پا، دست و سینه آدمک های تست وارد شده است.

این خودرو در مدل تیکو - ایکس 22 قدیم در نمایندگی ها 64 میلیون و 460 هزار تومان و در بازار آزاد 60 میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد. قیمت مدل تیگو- ایکس 22 جدید دنده ای این خودرو هم در نمایندگی ها 66 میلیون و 460 هزار و در بازار آزاد 65 میلیون و 600 هزار تومان است و قیمت مدل تیگو - ایکس 33 جدید اتومات این خودرو در نمایندگی ها 73 میلیون و 660 هزار تومان و در بازار آزاد 71 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد.


ویدیو مرتبط :
شاسی بلندهای ایران در مقابل هم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقایسه شاسی بلندهای محبوب ایرانی ها


راهنمای تصویری حرید خودروی شاسی بلند