دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی


اگر علاقه‌ زیادی به عکاسی دارید و برای خرید اولین دوربین حرفه‌ای خود به کمک نیاز دارید، ما در این مقاله به بررسی بهترین دوربین‌های حرفه‌ای با قیمت جهانی اندک پرداخته و در نهایت بهترین گزینه‌ها را معرفی کرده است.

zoomit.ir - محمد حسین جعفری: کاهش قیمت دوربین‌های حرفه‌ای با قابلیت تعویض لنز طی سال‌های اخیر باعث شده است تا کاربران زیادی جلب این دوربین‌ها شوند. اگر علاقه‌ زیادی به عکاسی دارید و برای خرید اولین دوربین حرفه‌ای خود به کمک نیاز دارید، ما در این مقاله به بررسی بهترین دوربین‌های حرفه‌ای با قیمت جهانی اندک پرداخته و در نهایت بهترین گزینه‌ها را معرفی کرده است.

دوربین‌های حرفه‌ای باقابلیت تعویض لنز در چند سال اخیر دست خوش تغییرات زیادی شده‌اند. این محصولات که پیش‌تر تنها عکاسان حرفه‌ا‌ی را هدف اصلی خود قرار داده‌ بودند، اکنون با ارایه‌ی امکانات و قابلیت‌های پیشرفته عکاسی با تنظیمات خودکار، قصد جلب نظر تمامی اقشار و کاربران را دارند. رابط کاربری بهتر و مود عکاسی خودکار با فوکوس سریع و پیشرفته را از جمله پیشرفت‌های این دسته از دوربین‌ها به نسبت به گذشته می‌توان عنوان کرد. در کنار موارد ذکر شده، دوربین‌های حرفه‌ای با قابلیت تعویض لنز هم‌چنان به طیف وسیعی از کلید‌های کنترلی و قابلیت اعمال تنظیمات دستی مجهز هستند تا عکاسان حرفه‌ای نیز بتوانند با اعمال تنظیمات دلخواه بهترین نتایج را ثبت کنند.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

پیش‌تر دوربین‌های حرفه‌ای را تنها نمونه‌های مجهز به آینه یا DSLR‌ تشکیل می‌دادند. کانن، نیکون، پنتاکس و سونی را می‌توان سلاطین این رده از دوربین‌ها دانست. اما سایر تولیدکنندگان که از این روند رضایت چندانی نداشتند، دوربین‌های بدون‌ آینه یا Mirrorless و مجهز به سنسو‌ر‌های میکرو چهار سوم (micro four third) را توسعه و به بازار عرضه کردند. پاناسونیک، المپوس، سونی و سامسونگ سردمداران تولید دوربین‌های بدون آینه هستند. برای آشنایی کامل با انواع دوربین‌ها حرفه‌ای با قابلیت تعویض لنز و مزایا و معایب هر یک مطالعه‌ی مقاله‌ «بررسی جامع دوربین‌های حرفه‌ای» را پیشنهاد می‌کنیم.

تمامی دوربین‌های این راهنمای خرید از قابلیت تعویض لنز بهره مند هستند و به همین دلیل در طول مقاله به اختصار آن‌ها را (ILC (Interchangeable Lens Cameras می‌خوانیم. دوربین‌های ILC برای عکاسان ابتدایی، به سنسور‌های APS-C یا میکرو چهار سوم مجهز هستند و تمامی آن‌ها توانایی عکاسی با فرمت خام RAW را دارند. با این که سنسور‌ بزرگ‌تر به معنی پتانسیل بهتر در عکاسی و عمق میدان بیش‌تر است، اما تفاوت سنسورهای APS-C و میکرو چهار سوم قابل توجه نیست. در این رده‌ی قیمتی اکثر نمونه‌های بدون آیینه از منظره‌یاب بهتری نسبت به رقبای خود برخوردارند. اگر بیشتر زمان عکاسی خود را در شرایط نوری مساعد خواهید گذراند، پیشنهاد می‌کنیم که نمونه‌های بدون آینه و مجهز به منظره‌یاب‌های الکترونیکی با کیفیت را در کنار دوربین‌های DSLR مجهز به منظره‌یاب چشمی، به صورت گزینه‌‌ای جدی در نظر بگیرید.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

سیستم‌های فوکوس خودکار نیز یکی دیگر از مواردی است که در دوربین‌های حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است. با این که تمامی محصولات موجود توانایی فوکوس دقیق و سریع را دارند، اما تنها تعداد اندکی از محصولات توانایی تعقیب موثر سوژه را به عکاس می‌دهند. این موضوع برای عکاسی از سوژه‌های متحرک مانند کودکان، پرندگان یا مسابقات ورزشی بسیار بااهمیت است.

اگر قابلیت تشخیص چهره در اولویت‌های شما قرار دارد، جواب شما در قبال خرید کدام دوربین بسیار ساده خواهد بود؛ به دنبال نمونه‌های بدون آینه باشید. DSLR های رده‌ی بتدایی هنوز هم توانایی تشخیص چهره را در منظره‌یاب خود ندارند و تنها از طریق لایو ویو می‌توانید از این قابلیت بهره ببرید. در نهایت هم عملکرد DSLRها در این بخش حتی نزدیک به دوربین‌های بدون آینه نیست.

در ادامه لیست بهترین دوربین‌های ILC با قیمت پایین و مناسب برای عکاسان ابتدایی را معرفی و در نهایت بهترین گزینه‌ها را اعلام خواهیم کرد. تمامی دوربین‌های این مقاله قیمتی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار دارند؛ البته بعضی از انواع موجود در بازار ایران قیمت به مراتب بیشتری نسبت به برچسب قیمتی خود در خارج از کشور دارند و تا حدود زیادی ارزش خرید خود را از بین برده‌اند.

همچنین در نظر داشته باشید که بهترین گزینه‌ی اعلام شده، همواره بهترین گزینه‌ی موجود در تمام مناطق کشور نخواهد بود. تعداد لنز‌ها و لوازم جانبی موجود در کنار قیمت، شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش از دیگر نکاتی است که با توجه به محل زندگی خود، باید همواره مد نظر داشته باشید.

نیکون D3300

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

قیمت: ۱.۳۲۰.۰۰۰ تومان (۴۵۰ دلار)

D3300 دوربین ILC رده‌ی ابتدایی نیکون است که بهینه‌سازی‌های زیادی را نسبت به نسل گذشته‌ی خود تجربه کرده است. این دوربین از همان سنسور ۲۴ مگاپیکسلی CMOS موجود در D3200 بهره می‌برد. اما پردازشگر جدید، منظره‌یاب چشمی بزرگ‌تر و امکان فیلمبرداری با رزولوشن 1080P‌و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نقاط برتری D3300 نسبت به نسل گذشته خود است. عمر باتری در این دوربین نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

همانطور که از دوربین‌های حرفه‌ای رده‌ی ابتدایی انتظار می‌رود، کیفیت تصاویر JPEG‌ نیکون D3300 بسیار خوب است و رنگ‌ها به خوبی پردازش می‌شوند. البته در نظر داشته باشید لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متری تعبیه شده همراه دوربین امکان بهره بردن از تمام توان سنسور را فراهم نمی‌کند و به همین دلیل قویا توصیه می‌شود که تهیه‌ی لنزی باکیفیت‌تر را در نظر داشته باشید. این مساله در تمامی دوربین‌های ILC‌ صادق است خرید لنزی مناسب به میزان خرید دوربین از اهمیت برخوردار است. اگر الگوریتم پردازش تصاویر و حذف نویز را بیش از حد دانستید، می‌توانید با عکس‌برداری با فرمت خام و ‌پس‌پردازش شخصی عکس‌های به مراتب بهتری تهیه کنید. عملکرد D3300‌ در شرایط نوری ضعیف فوق‌العادده است و بهترین کنترل نویز را در این کلاس از دوربین‌ها دارد. همچنین گستره‌ی دینامیکی عالی سنسور به شما اجازه می‌دهد تا جزئیات زیادی را در سایه‌ها مشاهده کنید.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

رابط کاربری ساده‌ی نیکون علاوه بر افرادی که پیش‌تر با دوربین‌های این برند به عکاسی پرداخته‌اند، برای عکاسان آماتور که از نمونه‌های خانگی به ILCها روی آورده‌اند نیز بسیار مناسب و کاربردی طراحی شده است و به زودی به آن تسلط خواهند یافت. البته نمی‌توان از ضعف این دوربین در داشتن تنها یک حلقه‌ی کنترلی (dial) تنظیمات چشم‌پوشی کرد. اندازه‌ی منظره‌یاب در D3300‌ نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت محسوسی داشته است. نیکون سعی کرده است با حذف امکانات مختلف قیمت این دوربین را در حد پایینی نگه دارد. به همین دلیل شاهد تنها ۱۱ نقطه‌ی فوکوس در D3300 هستیم که این مساله بخش اندکی از قاب تصویر را پوشش می‌دهد. مانند سایر DSLRهای این رده، D3300 نیز توانایی تشخیص چهره‌ها را در منظره‌یاب خود ندارد. اگر عکاسی از طریق نمایشگر دوربین اولویت شما است، سیستم فوکوس تشخیص تضاد D3300 توانایی رقابت با فوکوس‌های سریع‌تر رقبای بدون آینه‌ی این دوربین را ندارد. در بخش فیلمبرداری نیز به لطف رزولوشن 1080P و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه کمبودی نخخواهید داشت. البته توجه داشته باشید که امکان اعمال تنظیمات دستی حین فیلمبرداری در این دوربین بسیار محدود است.

در نهایت باید از ترکیب رزولوشن بالا، کیفیت عکس‌های خوب، وزن کم و رابط کاربری ساده D3300 به عنوان نقطه‌ی وقت آن یاد کنیم. این دوربین به واسطه‌ی وزن کم و ابعاد کوچک بدنه، گزینه‌ی مناسبی برای خانواده‌هایی است که علاقه‌ی بیشتری به تهیه‌ی عکس‌های باکیفیت خانوادگی دارند.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

نقاط قوت

    بهترین خروجی عکس در شرایط نوری ضعیف در کلاس خود
    گستره‌ی دینامیکی عالی به خصوص در فرمت RAW
    منظره‌یاب چشمی

نقاط ضعف

    عدم تجهیز به وای‌فای
    تنهی یک حلقه‌ی کنترلی
    نمایشگر ثابت و غیرلمسی
    فوکوس خودکار آهسته در حالت لایو ویو



پنتاکس K-S2

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی


قیمت: در بازار ایران موجود نیست (۴۸۵ دلار)

پنتاکس K-S2 به واسطه‌ی قیمت پایین و سنسور ۲۰.۱ مگاپیکسلی APS-C از نوع CMOS گزینه‌ی بسیار جذابی در این رده به شمار می‌رود. همچنین این دوربین به قابلیت‌های منحصر به فردی در کلاس خود مجهز شده است؛ بدنه‌ای مقاوم در برابر گرد و غبار و تجهیز به حلقه‌های (dial) کنترلی دوگانه بخشی از قابلیت‌هایی است که تنها در K-S2 خواهید یافت.

در بخش عملکرد نیز K-S2 توانایی عکاسی پیاپی با نرخ ۵.۵ فریم بر ثانیه را در کنار فیلمبرداری با رزولوشن HD و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. بازه‌ی حساسیت سنسور K-S2 بین ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ متغیر است که در نوع خود ممتاز است. وای‌فای داخلی، NFC و نمایشگر چرخان ۳۶۰‌ درجه‌ای سایر قابلیت‌های DSLR رده‌ی مبتدی پنتاکس است. K-S2 از سیستم اتصال قدیمی سری K پنتاکس بهره می‌برد که بدین وسیله به شما امکان اتصال طیف گسترده‌ای از لنز‌های مجهز به فوکوس خودکار و فوکوس دستی این شرکت را فراهم می‌کند که از دوران دوربین‌های آنالوگ تا به امروز به بازار عرضه شده است. K-S2 به سیستم لرزشگیر جابجایی سنسور مجهز شده است تا حتی با اتصال لنز‌های قدیمی این شرکت که به سیستم‌های لرزشگیر‌ مجهز نیستند، بتوانید از این قابلیت بهره ببرید.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

کیفیت عکس‌های K-S2 بسیار خوب هستند و در شرایط نوری ضعیف نیز تصاویر ایده‌آل نزدیک به بهترین‌های این کلاس خواهید داشت. با این حال از ایزو‌های ۱۲۸۰۰ به بالا  جزئیات را به دلیل نویز بالا از دست خواهید داد. در رابطه با نقطه‌ی ضعف اصلی K-S2 باید فوکوس خودکار آن را عنوان کنیم. تشخیص و فوکوس سوژه در شرایط نوری ضعیف به زمان زیادی احتیاج دارد و در بخش تعقیب سوژه و عکاسی پیاپی به همراه فوکوس K-S2 هیچ حرفی در برابر رقبای خود در این کلاس از ILCها ندارد. این مشکل عمدتا به دلیل لنز‌های این شرکت است و قطعا بازه‌ی گسترده‌ی لنز‌های قدیمی‌تر پنتاکس نیز به این مشکل کمکی نخواهد کرد. به همین دلیل اگر به عکاسی از سوژه‌های متحرک و سریع مشغول هستید، گزینه‌ی دیگری را در نظر بگیرید.

دوربین‌های DSLR پنتاکس همواره قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای را در کنار قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر شرکت‌های فعال در این زمینه ارایه می‌دادند و K-S2 نیز در این زمینه استثنا نیست. بدنه‌ای مقاوم در برابر گرد و غبار  و سنسور ۲۰.۱ مگاپیکسلی APS-C فقط به قیمت ۵۰۰ دلار! حتی اگر سرعت فوکوس این دوربین نیز به خوبی سایر محصولات نباشد باز هم K-S2 ارزش خرید بالایی دارد.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

نقاط قوت

    منظره‌یاب چشمی بزرگ
    تکنولوژی‌ جابجایی سنسور برای حذف لرزش‌های دست
    بدنه‌ی مقاوم در برابر گرد و غبار
    حلقه‌های کنترلی دوگانه

نقاط ضعف

    فوکوس خودکار ناامیدکننده
    عملکرد ضعیف در فیلمبرداری



کانن EOS Rebel SL1/100D

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی
قیمت: ۱.۴۵۰.۰۰۰ تومان (۴۰۰ دلار)

100D کوچک‌ترین DSRL موجود در بازار است. این دوربین به سنسور ۱۸ مگاپیکسلی سیستم فوکوس خودکار هیبریدی مجهز شده است. این 100D در رده‌بندی محصولات کانن پایین‌ 750D قرار می‌گیرد و با ارایه‌ی امکانات مناسبی عکاسان آماتور و خانواده‌ها را در نظر گرفته است. به عنوان مثال می‌توان از نمایشگر لمسی این دوربین نام برد که امکان انتخاب سوژه‌ مورد نظر جهت فوکوس را را محیا می‌کند.

100D به کیت لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متری مجهز به استپر موتور بهره می‌برد که بدین وسیله به دوربین امکان فوکوس سریع‌تر و کم‌صداتر (قابلیت بسیار کاربردی در حین فیلمبرداری) را می‌دهد.آبراسیون رنگی (Chromatic Aberration) لنز نیز به واسطه‌ی الگوریتم تصحیح کانن به خوبی کنترل شده است. در شرایط نوری مساعد 100D عکس‌های بسیار باکیفیتی تولید می‌کند. البته در شرایط نوری ضعیف و ایزو‌های بالا، DSLR‌ کانن به خوبی سایر برند‌های مجهز به سنسور APS-C‌ نیست. گستره‌ی دینامیک در فرمت RAW نیز در حد و اندازه‌های رقبای موجود در این رده از دوربین‌ها نیست. در صورتی که از عموما از فرمت JPEG استفاده می‌کنید مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

با این که کانن ابعاد بدنه‌ی 100D را کوچک‌تر از سایر محصولات موجود طراحی کرده است، اما ارگونومی ضعیف‌ آن باعث شده است تا تنها در صورت داشتن دست‌هایی بزرگ بتوانید دوربین را به خوبی در دست بگیرید. دکمه‌های کنترلی نیز نسبت به سایر DSLR‌های کانن تغییر موقعیت را تجربه کرده‌اند؛ با این حال هم‌چنان دسترسی به آن‌ها راحت است. در زمینه‌ی فیلمبرداری نیز 100D توانایی ثبت کلیپ‌هایی با رزولوشن 1080P با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. در نظر داشته باشید که در این دوربین قابلیت‌های افزوده‌ی بخش فیلمبرداری مانند زوم جهت تعیین و فوکوس روی سوژه و الگوی گورخر برای اخطار نوردهی بیش از حد، در دسترس نیستند.

فوکوس خودکار یکی از بخش‌هایی است که تفاوت زیادی در کلاس‌های مختلف ILC دارد. عموما نمونه‌های ابتدایی از سیستم‌های فوکوس رده پایینی بهره می‌برند و 100D نیز از این قضیه مستثنی نیست. فوکوس ۹ نقطه‌ای (۱ نقطه‌ی صلیبی) در منظره‌یاب باعث می‌شود تا این دوربین در زمینه‌ی فوکوس خودکار حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد. تعقیب سوژه با فوکوس تک نقطه‌ای قابلیت خوبی است، اما توقع نداشته باشید که حرکت سوژه را در قاب به خوبی دنبال کند. شرایط در لایو ویو تا حدودی با امکان تشخیص چهره نقاط فوکوس بیشتر، بهتر است؛ البته به قیمت فوکوس آهسته‌تر.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی
نقاط قوت

    بدنه‌ی بسیار کوچک
    نمایشگر لمسی
    منظره‌یاب

نقاط ضعف

    عملکرد محدود فوکوس خودکار به خصوص در تعقیب سوژه‌های متحرک
    نمایشگر ثابت
    یک حلقه‌ی کنترلی
    عدم تجهیز به وای‌فای



کانن EOS M3

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

قیمت: ۲.۱۲۰.۰۰۰ تومان (۴۸۰ دلار)

 کانن M3 از سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C با سیستم فوکوس خودکار هیبریدی ۴۹ نقطه‌ای به کار رفته در 760D بهره می‌برد. تمامی قابلیت‌های مذکور در بدنه‌ای کوچک و با طراحی مشابه با نمونه‌های بدون آینه انجام شده است. کانن در نسل جدید سری M دکمه‌‌های کنترلی بیشتری را تعبیه کرده است تا اعمال تنظیمات دستی ساده‌تر فراهم شود. نمایشگر لمسی این دوربین نیز توانایی چرخش تا ۱۸۰ درجه به سمت بالا برای ثبت عکس‌های خودگرفت (سلفی) و چرخش ۴۵ درجه‌ای به سمت پایین برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط خاص، دارد.

M3 فاقد منظره‌یاب داخلی است اما می‌توانید به وسیله‌ی کفشک اتصال لوازم جانبی از نمونه‌های مخصوص کانن مانند EVF-DC1 بهره ببرید. در زمینه‌ی کیفیت عکس‌های JPEG، کانن M3 عملکرد مشابهی با T6s و T6i را دارد که این مساله به معنی رنگ‌های زیبا و پردازش بسیار خوب تصاویر است. در شرایط نوری ضعیف نیز عملکرد این دوربین در بالاتری سطح گروه قرار دارد و نویز اندکی را در ایزو‌های بالا مشاهده می‌کنیم. با این حال می‌توان از تصاویر با فرمت خام RAW‌ به عنوان نقطه‌ی ضعف این دوربین نام برد. اگر عموما عادت به عکاسی با فرمت JPEG را دارید، M3 گزینه‌ی مناسبی است اما در صورتی که علاقه به پردازش شخصی عکس‌های را دارید، تا حدودی خود را محدودی خواهید یافت.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

کانن M3 در زمینه‌های فیلمبرداری عملکرد متوسطی دارد و در رزولوشن 1080P تنها از نرخ استاندارد ۲۴، ۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در صورت علاقه، می‌توانید حین فیلمبرداری بازه‌ی گسترده‌ای از انواع تنظیمات را به صورت دستی در M3 تغییر دهید. جک ۳.۵ میلی‌متری میکروفن نیز در این دوربین تعبیه شده است. از سایر امکانات EOS M3 می‌توان به وای‌فای، NFC، فلاش داخلی و توانایی عکاسی پیاپی با نرخ ۴.۲ فریم بر ثانیه اشاره کرد.

با این که M3 از لحاظ قیمت و ابعاد بدنه برتری‌های زیادی نسبت به برداران سری Rebel خود دارد، اما از سوی دوربین‌های بدون آینه تحت فشار زیادی قرار گرفته است. دوربین‌های بدون آینه زیادی با قابلیت فیلمبرداری بهتر، فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تر، منظره یاب داخلی و قیمت برابر با M3 وجود دارند.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

نقاط قوت

    سایز کوچک بدنه
    ارگونومی خوب در کنار کلید‌های کنترلی کاربردی
    تصاویر JPEG بسیار خوب
    عملکرد ایده‌آل در شرایط نوری کم

نقاط ضعف

    نبود منظره‌یاب
    تعداد لنز‌های محدود
    تعقیب سوژه‌ی ضعیف نسبت به رقبا
    ضعف گستره‌ی دینامیکی در تصاویر با فرمت خام



سونی آلفا a6000

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

قیمت: ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان (۵۰۰ دلار)

دوربین بدون آینه سونی a6000 به سنسور ۲۴.۳ مگاپیکسلی APS-C مجهز شده است و از امکانات زیادی اعم از فوکوس خودکار هیبریدی، منظره‌یاب الکترونیکی، حلقه‌های کنترلی دوگانه و نمایشگر چرخشی بهره می‌برد. با وجود گذشت مدت زمان زیادی از معرفی این دوربین، اما a6000 هنوز هم یکی از بهترین دوربین‌های بازار در بازه‌ی قیمتی خود است. این مساله بدین معنی نیست که a6000 در هر زمینه‌ای رقبای خود را شکست می‌دهد؛ اما قابلیت‌های ممتاز و عملکرد ایده‌آل در تمامی بخش‌های این دوربین را به گزینه‌ی بسیار مناسبی برای خانواده‌ها و عکاسان ابتدایی تبدیل کرده است.

a6000 نمونه‌ی پیشرفته‌تر a5100 است و با وجود اشتراکات زیاد، اما عملکرد متفاوتی دارند. این دوربین عملکرد بسیار خوبی در عکاسی در فرمت JPEG و RAW دارد. در شرایط نوری ضعیف نیز با توجه به این که به خوبی سایر رقبای مجهز به سنسور APS-C نیست، اما احتیاجات شما را برآورده خواهد کرد. مشکل اصلی الگوریتم قوی کاهش نویز در ایزو‌های بالا است که باعث از بین رفتن جزئیات می‌شود؛ پیش از عکاسی در شرایط نوری اندک، در تنظیمات دستگاه عملیات کاهش نویز را متعادل‌ کنید. کمبود و قیمت بالا‌تر لنز‌های دوربین‌های بدون‌ آینه سونی، یکی دیگر از معایب آن‌ها است. البته تعداد لنز‌های موجود افزایش چشمگیری نسبت به چند سال گذشته یافته‌اند.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

فوکوس خودکار را می‌توان بخشی دانست که سونی به پادشاهی در آن می‌پردازد. a6000 با سرعت بسیار بالای فوکوس و دقت بالا به واسطه‌ی تشخیص فازی ۱۷۹ نقطه‌ای و تشخیص تضاد ۲۵ نقطه‌‌ای، رقبای DSLR‌ خود را شرمسار می‌کند. توانایی سنسور در تشخیص اشیا برای اولویت فوکوس مانند صورت افراد، یکی دیگر از برتری‌های این دوربین است. پادشاهی a6000 در بخش عکاسی پیاپی نیز ادامه می‌یابد و نرخ ۱۱ فریم بر ثانیه به همراه فوکوس و تعقیب سوژه را برای عکاسان به ارمغان می‌آورد. مهم نیست سوژه‌ی مورد نظر به کجا حرکت کند؛ به لطف سیستم فوکوس پیشرفته‌ی سونی، تا زمانی که در قاب شما حضور داشته باشد در فوکوس دوربین خواهد بود.

سونی a6000 با تجهیز به دکمه‌های فیزیکی متعدد اعم از حلقه‌های کنترلی دوگانه و حلقه‌ی مخصوص تنظیم جبران نوردهی، به طور کامل نیازهای عکاسان علاقه‌مند به عکاسی با تنظیمات دستی را برطرف می‌کند.منظره یاب این دوربین از رزولوشن کمتری نسبت به نسل قبلی بهره می‌برد. با این حال از طریق آن توانایی عکاسی پیاپی با نرخ ۱۱ فریم بر ثانیه در کنار فیلمبرداری با رزولوشن 1080p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را خواهید داشت. لازم به ذکر است a6000 در زمینه‌ی فیلمبرداری نیز قابلیت‌های بسیاری را به همراه دارد که می‌توان به اعمال تنظیمات دستی، زوم و فوکوس بر روی سوژه، هشدار برای نوردهی بیش از حد، تشخیص چهره و تعقیب سوژه اشاره کرد. کیفیت کلیپ‌های خروجی این دوربین نیز خوب است.

سونی a6000 دوربینی ایده‌آل است که عملکرد خوبی در تمامی زمینه‌ها از خود نشان می‌دهد. قیمت مناسب در کنار قابلیت‌های منحصر به فرد، دلایل محکمی برای خرید این دوربین هستند. اگر دوربینی قدرتمند با اندازه‌ی مناسب برای عکاسی خانوادگی یا برای سوژه‌های متحرک حیات وحش نیاز داری و اعمال تنظیمات دستی در کنار تنظیمات خودکار از اهمیت زیادی برای شما برخوردار است، سونی a6000 را جز گزینه‌های اصلی خود قرار دهید.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

نقاط قوت

    کیفیت تصاویر خوب
    بهترین عملکرد فوکوس خودکار در این رده‌ از دوربین‌ها
    ارگونومی خوب
    کیفیت فیلمبرداری ایده‌آل با فوکوس خودکار عالی
    وای‌فای و NFC‌ داخلی

نقاط ضعف

    نبود نمایشگر لمسی
    رزولوشن کمتر منظره‌یاب نسبت به نسل قبلی
    بدنه‌ی پلاستیکی



سامسونگ NX500

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

قیمت: در بازار ایران موجود نیست (۸۰۰ دلار)

NX500  نمونه‌ی کوچک شده‌ی پرچدار سامسونگ NX1 است. این دوربین از سنسور ۲۸ مگاپیکسلی BSI-CMOS‌ و سیستم فوکوس خودکار هیبریدی پیشرفته‌ی برادر بزرگ‌تر خود بهره می‌برد. با این حال می‌توان از ابعاد بدنه، پردازشگر و نرخ عکاسی پیاپی (۹ در برابر ۱۵ فریم بر ثانی)، تفاوت‌های عمده‌ی NX500 و NX1 نامید.

با وجود حذف منظره‌یاب الکترونیکی در NX500، اما این دوربین هم‌چنان به نمایشگر لمسی ۳ اینچی چرخان سوپر امولد به کار رفته در NX1 مجهز شده است. به واسطه‌ی وای‌فای و NFC به کار رفته در NX500 قادر خواهید بود به راحتی به اشتراک عکس‌های گرفته شده بپردازید. همچنین با وجود عدم تجهیز این دوربین به فلاش داخلی، سامسونگ فلاش خارجی را به همراه دوربین عرضه می‌کند تا با تصال آن از طریق کفشک مخصوص، مشکل مذکور حل شود.

سامسونگ NX500 توانایی عکاسی با نرخ ۹ فریم بر ثانیه را دارد (البته عکاسی پیاپی با فرمت خام به کندی انجام می‌شود) و همچنین سرعت شاتر آن در حداکثر میزان خود به ۱/۶۰۰۰ ثانیه می‌رسد. کیفیت تصاویر خروجی در این دوربین بسیار خوب است؛ به خصوص که به پردازش تصاویر گرفته شده با فرمت  RAW بپردازید. اگر عموما به عکاسی در شرایط نوری ضعیف می‌پردازید می‌توانید NX500 را در میان گزینه‌های اصلی خود قرار دهید. این دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ای در شرایط نوری ضعیف دارد و نویز اندکی را حتی در ایزو‌های بالا در این دوربین مشاهده خواهید کرد. البته توصیه می‌شود از فرمت RAW برای عکاسی در شرایط کم‌نور استفاده کنید زیرا الگوریتم کاهش نویز با پردازش سنگین خود در ایزو‌های بالا مقداری از جزئیات را از بین می‌برد.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

فوکوس خودکار با لنز کیت و لنز‌های زوم سری S را می‌توان نقطه‌ی قوت اصلی NX500‌ نامید. ابن دوربین به لطف فوکوس تشخیص فازی ۲۰۵ نقطه‌ای با توانایی تشخیص عمق، عملکرد بسیار سریع و دقیقی دارد. NX500‌ همچنین توانایی تعیین و تعقیب موثر هر سوژه‌ای را دارد. البته تعقیب سوژه در عکاسی پیاپی را نمی‌توان بهترین این کلاس دانست، اما با این حال در این بخش نیز دوربین سامسونگ از بسیاری از رقبای خود یک سر و گردن برتر است.

در زمینه‌ی فیلمبرداری NX500 توانایی عکاسی با رزولوشن 4K و نرخ ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. این دوربین توانایی پشتیبانی از کدک H.265 را دارد اما باید در نظر داشته باشید که هنوز این فرمت به صورت گسترده در پخش‌کننده‌ها پشتیبانی نمی‌شود. هنگام فیلمبرداری در رزولوشن 4K ضریب کراپ ۲.۴ برابر ایجاد خواهد شد که این مساله منجر می‌شود لنز کیت ۵-۱۶ میلی‌متری عملکردی معادل با نمونه‌های ۱۲۰-۳۴ میلی‌متری داشته باشد. کیفیت ویدیو‌ها نیز جز بهترین‌های این کلاس از دوربین‌ها است و قطعا رضایت شما را جلب خواهد کرد. تمامی امکانات مذکور در کنار قابلیت‌های دیگری اعم از وای‌فای، NFC و بلوتوث، در بدنه‌ای کوچک و قیمتی رقابتی تعبیه شده است. شاید ارگونومی این دوربین به خوبی سایر نمونه‌های موجود نباشد و عدم تجهیز به منظره‌یاب توسط برخی از عکاسان قابل هضم نباشد، اما اگر قیمت مناسب در کنار عملکرد ایده‌آل در عکاسی و فیلمبرداری اولویت‌های شما در خرید دوربین هستند، سامسونگ NX500 را به عنوان گزینه‌ای جدی در نظر بگیرید.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

نقاط قوت

    بالاترین میزان از رزولوشن در این رده از دوربین‌های عکاسی
    تصاویر ایده‌آل در شرایط نوری ضعیف
    ثبت کلیپ‌های ویدیویی با رزولوشن 4K
    نمایشگر لمسی با حلقه‌های کنترلی دوگانه
    بهترین عملکرد فوکوس خودکار در این رده‌ از دوربین‌ها

نقاط ضعف

    نبود منظره‌یاب
    نسبت کراپ ۲.۴ برابر در کلیپ‌‌های 4K
    تنها با لنز‌های کمیاب و گران سری S سامسونگ می‌توان بهترین خروجی را از این دوربین گرفت.



المپوس OM-D E-M10 II

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

قیمت: در ایران موجود نیست (۷۰۰ دلار)

المپوس E-M10 II جایگزین نمونه‌ی توانمند E-M10 شده است. دوربین‌های میکرو چهار سوم به سنسو‌ر‌های پیشرفته ‌ی ۱۶ مگاپیکسلی در کنار بدنه‌ای زیبا، دکمه‌های کنترلی متعدد، منظره‌یاب با کیفیت و تعداد زیادی قابلیت برای عکاسان حرفه‌ای، مجهز شده‌اند. E-M10 II همانند نسل گذشته‌ی خود امکانات دوربین‌های پیشرفته را با قیمتی مناسب در اختیار عکاسان آماتور و ابتدایی قرار داده است. لرزشگیر ۵ محوره، نمایشگر لمسی و شاتر الکترونیکی بخشی از این امکانات هستند. یکی از نقاط قوت المپوس E-M10 II نسبت به نسل پیشین آن، تجهیز به سیستم کمکی فوکوس جدید است که علاوه بر افزایش دقت، باعث افزایش عمق میدان می‌شود. این قابلیت در نتیجه‌ی خروجی عکاسی ماکرو و منظره‌ها تاثیر بسیاری خواهد داشت.

E-M10 II از سنسور و پردازنده‌ی مشابه با E-M10 و E-M5 II بهره می‌برد و بدین ترتیب همانطور که انتظار می‌رفت، کیفیت عکس‌های JPEG و RAW تحسین برانگیز هستند. این دوربین با نوردهی مناسب و پردازش خوب تصاویر زیبایی به همراه رنگ‌های لذت‌بخش و نویز اندک را تولید می‌کند. تصاویر JPEG‌ در E-M10 II علاوه بر نویز اندک از جزئیات زیادی برخوردار هستند و همانطور که پیش‌تر اشاره کرده‌ایم، دوربین‌های المپوس زیباترین رندر رنگ‌ها در میان تمامی برند‌ها انجام می‌دهند و قطعا از آن لذت خواهید برد.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

در زمینه‌ی فوکوس خودکار و در حالت عکاسی معمولی E-M10 II با سرعت و دقت بالایی به فوکوس بر سوژه‌ی مورد نظر می‌پردازد. تشخیص چهره نیز به خوبی انجام می‌شود و تقریبا بدون تاخیر اقدام به فوکوس بر چهره‌ها می‌کند. اما عملکرد خوب فوکوس E-M10 II، در حالت عکاسی پیاپی از بین می‌رود. البته با تعداد اندک نقاط تشخیص فازی به همراه تشخیص ناکار‌آمد تر عمق نسبت به رقبا، این مساله چندان هم دور از ذهن نبود.

در زمینه‌ی فیلمبرداری E-M10 II توانایی ثبت کلیپ‌هایی با رزولوشن 1080P‌ و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را در بیت‌ریت بسیار خوب برابر با ۷۷ مگابیت بر ثانیه دارند. عملکرد سیستم لرزشگیر نیز بسیار موثر است و تصاویر بدون لرزش و بسیار روان ثبت می‌شوند. اگر اعمال تنظیمات دستی در حین فیلمبرداری از اولویت‌های شما است، باید بدانید که E-M10 II در این زمینه شما را ناامید خواهد کرد. هم‌چین قابلیت‌هایی مانند الگوی گورخر برای هشدار نوردهی بیش از حد، تنظیم سطوح صدا و عدم تجهیز به ورودی میکروفن خارجی، در E-M10 II تعبیه نشده‌اند.

المپوس E-M10 II گزینه‌ی ایده‌آلی برای آن دسته از افراد است که به دوربین میکرو چهار سوم توانمندی احتیاج دارند. هم‌‌چنین عکاسان حرفه‌ای که به دنبال محصولی سبک و کوچک به عنوان دوربین دوم هستند، می‌توانند E-M10 II را در نظر داشته باشند. در هر صورت با خرید دوربین میکرو چهار سوم رده‌ی ابتدایی المپوس کیفیت بسیار خوبی نسبت به مبلغ پرداختی خود دریافت خواهید کرد.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی
نقاط قوت

    ارگونومی خوب
    نمایشگر لمسی
    لرزشگیر ۵ محوره
    منظره‌یاب باکیفیت

نقاط ضعف

    رابط کاربری ضعیف و منو‌های گیج کننده
    فوکوس خودکار ضعیف به خصوص در عکاسی پیاپی



فوجی‌فیلم X-E2


بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی


قیمت: ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان (۱۰۳۰ دلار)

فوجی‌فیلم از سنسور X-E2 از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی COMS با اندازه‌ی APS-C  بهره می‌برد. این دوربین همچنین به فیلتر رنگ X-Trans مجهز شده است که باعث تولید عکس‌های بسیار با کیفیتی شده است.

رندر رنگ‌ها در X-E2 فوق‌العاده است و کیفیت تصاویر JPEG به صورت کلی بسیار خوبی است. سنسورهای X-Trans تا حدودی با ثبت جزئیات در رنگ سبز مشکل دارد. به همین دلیل X-E2 گزینه‌ی ایده‌آلی برای عکاسی از طبیعت نیست. البته لازم به ذکر است که تنها در صورت بررسی عکس‌ها از فاصله‌ی بسیار نزدیک مشاهده خواهد شد. این دوربین همچنین از فرمت خام RAW نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

فوجی‌فیلم X-E2 دوربینی توانمند است به حلقه‌های جداگانه برای کنترل سرعت شاتر و جبران نوردهی در کنار منظره‌یاب باکیفیت مجهز شده است. قابلیت زوم و فوکوس برسوژه و سپس بازگشت به قاب اصلی (focus peaking) نیز برای کمک به عکاسان تعبیه شده است. در بخش فیلمبرداری نیز توانایی ضبط کلیپ‌هایی با رزولوشن 1080p‌و حداکثر ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. همانطور که از X-E2 و تمامی دوربین‌های X-Trans انتظار می‌رود، کیفیت فیلم‌های ضبط شده در این دوربین جز بدترین‌ نمونه‌‌های موجود در این کلاس از دوربین‌ها به شمار می‌رود. عملکرد X-E2 در بخش فوکوس و عکاسی پیاپی در رده‌های پایینی لیست موجود قرار می‌گیرد. با این که عملیات فوکوس در شرایط نوری مساعد به خوبی انجام می‌شود، اما در شرایط نوری ضعیف و سوژه هایی با کنتراست پایین، X-E2 با چالش زیادی برای فوکوس مواجه می‌شود. همچنین امکان عکس‌برداری پیاپی با نرخ ۷ فریم بر ثانیه وجود دارد و در صورت استفاده از فوکوس و تعقیب سوژه در این حالت، به هیچ وجه عملکرد خوبی در مقایسه با رقبای این دسته از دوربین‌های نخواهید داشت.

X-E2 برای افرادی طراحی شده است که کیفیت عکس‌ خوب و ابعاد مناسب بدنه را در اولویت اصلی خود برای خرید دوربین قرار داده‌اند. طراحی دوربین جزو بهترین‌های بازار است و به وسیله‌ی لنز مناسب، قادر به تهیه‌ی عکس‌هایی خواهید بود که باعث تحیر بینندگان شود.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

نقاط قوت

    کیفیت تصاویر بسیار خوب
    طراحی و ارگونومی خوب
    منظره‌یاب با کیفیت

نقاط ضعف

    تعقیب سوژه‌ی ضعیف نسبت به رقبا
    کیفیت فیلمبرداری بد
    نمایشگر ثابت و نبود قابلیت لمسی



فوجی‌فیلم X-T10

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

قیمت: در ایران موجود نیست (۷۵۰ دلار)

دوربین بدون آینه فوجی‌فیلم X-T10 در کنار طراحی کلاسیک خود از سنسور ۱۶.۳ مگاپیکسلی APS-C و فیلتر رنگ X-Trans بهره می‌برد. با این که سنسور ۱۶ مگاپیکسلی محدودیت‌هایی در برابر سنسور‌های ۲۰ مگاپیکسلی رقبا به وجود می‌آورد، اما باز هم به وسیله‌ی X-T10 و فیلتر رنگ کارآمد آن قادر به ثبت عکس‌های بسیار خوبی خواهید بود.

X-T10 از ارگونومی بسیار خوبی بهره می‌برد و حلقه‌های کنترلی دوقلو و قابلیت سفارشی‌سازی ­بالای آن کمک زیادی به عکاسان حرفه‌ای خواهد کرد. با این که X-T10 هماند برادر بزرگ‌تر خود X-T1‌ به بدنه‌ مقاوم در برابر گرد و غبار مجهز نشده، اما همچنان از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است. با وجود بدنه‌ی کوچک این دوربین، اما وزن مناسب آن باعث شده تا استفاده از دوربین بسیار لذت بخش باشد.

فوکوس خودکار یکی از بخش‌هایی است که فوجی‌فیلم حرف زیادی برای گفتن در آن ندارد؛ X-T10‌ نیز از همین رویه پیروی می‌کند. البته در صورتی که سوژه‌ی مد نظر در وسط قاب قرار گرفته شده باشد، سیستم فوکوس تشخیص فازی ۱۵ نقطه‌ای توانایی فوکوس دقیق و سریع را بر سوژه دارد. اما در هنگام عکاسی از اجسام متحرک، سیستم فوکوس به خوبی توانایی تعقیب سوژه را ندارد. سرعت عکاسی نیز در این دوربین تا حد زیادی به عملکرد لنز وابسته است. در صورت استفاده از لنز‌های پرایم فوجی، عملکرد محدودی در این زمینه را تجربه خواهید کرد.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

می‌توان از فیلمبرداری به عنوان نقطه ضعف اصلی X-T10 یاد کرد. سنسور X-Trans هر میزان که در بهبود کیفیت عکس‌ها موثر است، باعث کاهش کیفیت فیلمبرداری و ایجاد رنگ‌های مصنوعی و پدیده‌‌ی اعوجاج تصویر (Moire) خواهد شد. اگر فیلمبرداری اولویت شما در خرید دوربین است، به دنبال گزینه‌های دیگر از سایر برند‌ها باشید.

در رده‌ی دوربین‌های ILC برای عکاسان ابتدایی تنها X-T10 و X-E2 تجربه‌ و نتیجه‌ی عکاسی مشابهی با دوربین‌های آنالوگ را ارایه می‌دهند و این مساله برای بعضی از عکاسان از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر کیفیت بالای عکس‌های خروجی، طراحی بدنه‌‌ی این دوربین بسیار زیبا و متفاوت است.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی

نقاط قوت

    کیفیت تصاویر بسیار خوب
    ارگونومی و طراحی ایده‌آل
    منظره‌یاب باکیفیت

نقاط ضعف

    کیفیت فیلمبرداری بد
    نبود قابلیت لمسی نمایشگر
    تعقیب سوژه‌ی ضعیف نسبت به رقبا



پاناسونیک لومیکس GM5

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی
قیمت: در بازار ایران موجود نیست (۵۸۰ دلار)

پاناسونیک GM5 وجوه اشتراک زیادی با دوربین ILC‌ و ارزان پاناسونیک GF7‌ دارد و تمام قابلیت‌های موجود در بدنه‌ای کوچک و با طراحی کلاسیک تعبیه شده‌اند. هر دو دوربین مذکور از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی میکرو چهارسوم بهره می‌برند. اما نقطه‌ی برتری GM5 منظره‌یاب الکترونیکی ۱۱۶۶ هزار نقطه‌ای آن است.

کیفیت عکس‌های خروجی دوربین در اکثر شرایط بسیار خوب است و عکس‌های بسیار خوبی با کمترین دخالت عکاس ثبت می‌شود. فوکوس خودکار نیز همان‌طور که از پاناسونیک انتظار می‌رفت، دقیق و بسیار سریع است. در زمینه‌ی امکانات پاناسونیک GM5 عکاسان ابتدایی را راضی خواهد کرد. این دوربین به وای‌فای داخلی در کنار نمایشگر ۳ اینچی لمسی مجهز شده است. حالت عکاسی بی‌صدا نیز برای ثبت تصاویر در شرایط خاص در دسترس است. GM5‌ توانایی ضبط کلیپ‌هایی با رزولوشن 1080P‌ و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. کیفیت کلیپ‌های ویدیویی این دوربین خوب است در سطح یکسانی با اکثر دوربین‌‌های این رده قرار می‌گیرد. امکان زوم و تعیین سوژه و الگوی هشدار گورخر برای اطلاع از نوردهی بیش از حد نیز موجود است.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی
در بخش دکمه‌های فیزیکی GM5 به یک حلقه‌ی کنترلی در کنار دو دکمه‌ی با قابلیت سفارشی سازی مجهز شده است. با وجود تجهیز تنها به یک حلقه‌ی کنترلی، اما استفاده از GM5‌ بسیار ساده است و به خوبی می‌توان به اعمال تنظیمات مورد نیاز پرداخت. با در نظر گرفتن اندازه‌ی این دوربین، تجهیز آن به دکمه‌های فیزیکی بیشتر امری ممکن نیست.

پاناسونیک با تولید GM5  ثابت کرد که دوربین‌های کوچک نیز می‌توانند قابلیت‌های زیادی به همراه داشته باشند. در حال حاضر دوربین‌های ILC‌ نمونه‌های کامپکت اندکی وجود دارند که تجربه‌ی عکاسی خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی
نقاط قوت

    بدنه‌ی کوچک، سبک و زیبا
    کیفیت تصاویر بسیار خوب

نقاط ضعف

    ارگونومی ضعیف
    عمرباتری اندک
    تجهیز به تنها یک حلقه‌ی کنترلی



پاناسونیک لومیکس G7


بهترین دوربین های حرفه‌ای برای عکاسان مبتدی
قیمت: در بازار ایران موجود نیست (۵۸۰ دلار)

G7 شرکت‌کننده‌ی اصلی پاناسونیک در این رده از دوربین‌های ILC ‌است. این دوربین به واسطه‌ی کیفیت عکس‌های خروجی عالی، فوکوس دقیق و بسیار سریع، فیلمبرداری با رزولوشن 4K، بدنه‌ای با اندازه‌ی کوچک و دکمه‌های کنترلی مناسب، تمامی نیاز‌های عکاسان ابتدایی را برطرف خواهد کرد. G7 به سنسوز ۱۶ مگاپیکسلی میکرو چهارسوم مجهز شده است و از منظره‌یاب الکترونیکی با رزولوشن فوق‌العاده ۲.۳۶ میلیون نقطه بهره می‌برد.

G7‌ دوربینی بسیار خوش‌دست است و تغییر تنظیمات مختلف در آن به لطف ارگونومی بالا، به راحتی انجام می‌شود. تعداد مناسبی از  دکمه‌های کنترلی در G7 تعبیه شده و فاصله‌ی مناسب میان آن‌ها باعث شده است تا عکاسانی با دست‌های بزرگ نیز به راحتی به اعمال تنظیمات مورد نیاز خود بپردازند. کیفیت تصاویر خروجی در لومیکس G7 عالی هستند. تصاویر JPEG با رندر خوب رنگ‌ها و جزئیات کافی بسیار دلنشین هستند. در ایزو‌های بالا الگوریتم کاهش نویز رفتار بسیار بهینه‌ای دارد ‍و با حفط جزئیات میزان زیادی از نویز را کاهش می‌دهد. عکاسی با فرمت RAW نیز به خوبی انجام می‌شود و به واسطه‌ی گستره‌ی د


ویدیو مرتبط :
پهپاد مخصوص نورپردازی برای عکاسان حرفه ای- دوربین.اینفو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوربین ۶ هزار دلاری کانن برای عکاسان حرفه‌ای عرضه شد



دوربین کانن,دوربین حرفه ای Canon,دوربین  EOS-1D X Mark II کانن

دوربین EOS-1D X Mark II با سرعت ۱۴ فریم در ثانیه می‌تواند ۱۷۰ عکس‌ پشت‌سرهم بگیرد

 

عرضه دوربین ۶ هزار دلاری کانن برای عکاسان حرفه‌ای
شرکت Canon از بزرگترین تولیدکنندگان دوربین‌های دیجیتالی در جهان در سری محصولات DSLR خود یک دوربین پیشرفته با نام EOS-1D X Mark II را برای عکاسان حرفه‌ای عرضه کرد. این دوربین دیجیتالی حسگر فول‌فریم ۲۰٫۲ مگاپیکسلی را در خود جا داده است و پردازنده دوگانه تصویری DIGIC 6+ برای آن در نظر گرفته شده است.

 

دوربین EOS-1D X Mark II با سرعت ۱۴ فریم در ثانیه می‌تواند ۱۷۰ عکس‌ پشت‌سرهم بگیرد و برای آن قابلیت تصویربرداری با کیفیت ۴ هزار پیکسلی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه، و با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه را تهیه کند. طیف ISO در این دوربین دیجیتالی Canon بین ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ اعلام شده است که البته کاربران بسته به نیاز خود می‌توانند آن را تا ۴۰۹۶۰۰ هم افزایش دهند.


دوربین دیجیتالی Mark II همچنین سیستم Dual Pixel CMOS AF برای تشخیص ۶۱ نقطه همزمان را در خود جا داده است که به کمک ۴۱ حسگر مختلف فعالیت می‌کند. شرکت کانن اعلام کرد بدنه دوربین دیجیتالی EOS-1D X Mark II با قیمت ۵۹۹۹ دلار در بازار فروخته می‌شود و اگر کاربران آن را همراه با کارت حافظه CFast بخواهند، می‌بایست ۶۲۹۹ دلار بپردازند.

منبع : mobna.com