دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بهترین تصاویر علمی هفته: از هولوگرام جنین تا لامپ‌های حشره‎ای



فناوری - در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از متروکه‌های جنگ ستارگان گرفته تا پلی به شکل بادبزن و رفتار عجیب نهنگ قاتل.

 بهترین تصاویر علمی هفته

  هولوگرام جنین: والدین همیشه به بچه‌های به دنیا نیامده خود علاقه دارند و دیدن عکس سونوگرافی جنین هیجان زیادی را برای آنها ایجاد می‌کند. بنابراین شاید نوآوری جدید باعث شود تا آنها بال در آورند! خالقان این فناوری ابتدا از جنین با فناوری فراصوتی تصویربرداری می‌کنند و سپس عکس جنین را به تصاویر هولوگرام سه‌بعدی تبدیل می‌نمایند.

 بهترین تصاویر علمی هفته

 طلوع خورشید در فضا: خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی هر روز شانس این را دارند که 16 بار طلوع خورشید را تماشا کنند. این عکس نیز طلوع خورشید فضایی را بر فراز اقیانوس آرام جنوبی به تصویر می‌کشد.

 بهترین تصاویر علمی هفته

 ماه مرکب: به نظر شما چه چیزی می‌تواند بهتر از عکس ماه باشد؟ نظرتان راجع به 47 عکس از ماه که در یک عکس واحد با هم ترکیب شده‌اند چیست؟ میلوسلاف دروک‌مولر این کار را در شب خورشیدگرفتگی اخیر انجام داد، و نتیجه‌اش عکس خارق‌العاده‌ای است که در بالا می‌بینید. سطح ماه به خاطر پدیده زمین‌تاب (بازتاب نور خورشید از سطح زمین) روشن شده است.

 بهترین تصاویر علمی هفته

 ساختمان‌های آیینه‌ای: آتلیه Architzer مجموعه‌ای از عکس‌های زیبا را رونمایی کرده است که انعکاس خانه‌ها را در آب نزدیک آنها نشان می‌دهد. عکس بالا یکی از عکس‌های این مجموعه است که خانه‌هایی را در آمستردام هلند نشان می‌دهد.

 بهترین تصاویر علمی هفته

 لامپ حشره‌ای: شاید باورنکردنی باشد، اما چیزی که در عکس بالا می‌بینید یک لامپ است! پائول هینجن طراح، این لامپ غیرعادی را با استفاده از چوب بلوط ساخته است.

 بهترین تصاویر علمی هفته

دود اسکن شده: آزمایشگاه ScanLAB معمولا از فناوری اسکن سه‌بعدی خود برای پروژه‌های معماری استفاده می‌کند، اما گاهی اوقات نیز این فناوری را برای پروژه‌های هنری به کار می‌گیرد. در آخرین نمونه از این پروژه‌ها، گروه اقدام به اسکن سه‌بعدی مه و دود نمود تا این تصاویر زیبا و کمی وحشت‌آور را خلق کند. عکس بالا یکی از تصاویر این مجموعه است که ورود دود را از میان در نشان می‌دهد.

 بهترین تصاویر علمی هفته

حمله نهنگ قاتل: نهنگ‌های قاتل گاهی اوقات عادت دارند تا طعمه خود را هنگام شکار پرتاب کنند، رفتاری که البته چندان متداول نیست. جودی فردیانی این عکس را از یکی از این رخدادهای نادر گرفته است که طی آن، نهنگ قاتل دلفینی را که شکار کرده است به درون هوا پرتاب می‌کند.

  بهترین تصاویر علمی هفته

متروکه‌های جنگ ستارگان: را دی‌مارتینو با استفاده از نرم‌افزار گوگل ارث دکورهای متروکه مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» را در تونس ردیابی کرد؛ سپس با سفر به منطقه اقدام به عکس گرفتن از آنها نمود. واقعا جای روبات R2-D2 در این صحنه خالی است که با بوق‌های خود تماشاگران را سرگرم می‌کرد.

   بهترین تصاویر علمی هفته

 هنر اطلاعات: بادکنک‌های رنگی این عکس به خودی خود نیز زیبا هستند، اما ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید جانمایی آنها کاملا هدفمند بوده است. ویلم بسلینک داده‌ها را با اجسام واقعی مرتبط می‌سازد. این بادکنک‌ها نیز میزان بازدیدکنندگان بخش‌های مختلف موزه پرینسن‌هاف دلفت را به تصویر می‌کشد.

  بهترین تصاویر علمی هفته

 پل بادبزنی: شرکت Knight Architects خالق این پل تاشو خارق‌العاده است که در لندن ساخته شده است. این پل می‌تواند همانند بادبزن جمع شود و امکان عبور شناورها را از زیر خود فراهم آورد.


منبع:khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
چگونه با موبایل تصاویر هولوگرام 3 بعدی بسازیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برترین تصاویر علمی هفته: ناراحت‌ترین کفش جهان، تازه‌ترین اثر زَها حدید



تصاویر جذاب علمی را در هفته‌ای که گذشت، به روایت پاپ ساینس می‌بینیم، از زیردریایی فضایی و ناراحت‌ترین کفش جهان تا خودروهای تصادفی و ابرشهر لگو
هلی کوپتر
هلی کوپتر
معترضان مصری با استفاده از نشانگرهای لیزری، یک هلیکوپتر نظامی را نورافشانی کردند، شاید با هدف کور کردن خلبان. ولی در نهایت این هلیکوپتر به یک رقص نور در حال پرواز تبدیل شد.

1- هلیکوپتر نقاشی شده با لیزر
معترضان مصری با استفاده از نشانگرهای لیزری، یک هلیکوپتر نظامی را نورافشانی کردند، شاید با هدف کور کردن خلبان. ولی در نهایت این هلیکوپتر به یک رقص نور در حال پرواز تبدیل شد.

 

تصاویر جذاب علمی,تصاویر علمی
2- یک زیردریایی در مدار زمین
این کار دیجیتالی سوررئالیستی، یکی از کارهای دیمیتری ماکسیموف، تصویرساز ساکن مسکو از مجموعه‌ای به نام Tebe Interesno (به معنی " آیا شما به آن علاقه‌مند هستید؟") است. برخی کارهای دیگر این سری شامل جستجوی اثر دایناسورها بر روی ماه و آموزش غوطه‌وری در هوا است. ما که به آن علاقه‌مند شده‌ایم.

 

تصاویر جذاب علمی,تصاویر علمی
3- ناراحت ترین کفش جهان
زَها حدید، طراح معروف، کماکان به طراحی سری ناراحت ترین اشیاء کاربردی روزمره دنیا ادامه می‌دهد، و حالا نوبت به این کفش رسیده که بیشتر شبیه به یک قفس فولادی برای پا است تا کفش. اگر از آن خوشتان آمده، قیمت هر جفت آن فقط 2 هزار دلار است.

 

تصاویر جذاب علمی,تصاویر علمی
4- پرتره‌هایی از جنس انسان
هنرمندی به نام کریگ آلن، با عکاسی هوایی دست به خلق پرتره‌هایی غول آسا می‌زند، آن هم با آدم‌های واقعی به جای نقاط تصویر. تمام افراد حاضر در صحنه لباس‌های تیره می‌پوشند، و کسانی هم که قرمز به نظر می‌رسند در پردازش تصویر پس از عکاسی تصحیح شده‌اند. این عکس پرتره آئودری هپبورن است.

5- مه سان فرانسیسکو
سایمون کریستن ویدئوی اعجاب انگیزی از گذر زمان را برای مه سن‌فرانسیسکو خلق کرده است. خیلی زیبا است. و در عین حال ترسناک. به آن نگاه کنید! انگار همه شهر را تحت سلطه خود دارد.

 

تصاویر جذاب علمی,تصاویر علمی
6- نیروگاه درختی
آدام شپرد این طرح را برای استحصال انرژی (خیلی خیلی آرام) از درختان خلق کرده است. همچنان که درخت رشد می‌کند، یک پیستون وصل شده به درخت فشرده شده و انرژی تولید می‌کند. احمقانه است، نه؟ آیا او نمی‌داند که با سوزاندن همین درخت می‌توانیم انرژی تولید کنیم؟

 

تصاویر جذاب علمی,تصاویر علمی
7- ماشین‌های تصادفی
«دنده عقب» آخرین نمایشگاه یک هنرمند و طراح صنعتی در فلسطین اشغالی به نام ران آراد است، که شامل شش فیات 500 است که همگی تصادف کرده و به معنای واقعی کلمه له شده‌اند. «من اجسام کاربردی را گرفته و آنها را کاملا بلا استفاده می‌کنم» این چیزی است که او در معرفی نمایشگاه نوشته است. کار او بیش از آن چه فکر می‌کنید، شخصی است: هنگامی که او کودک بود، فیات خانوادگی انها زیر یک کامیون حمل زباله له شد.

 

تصاویر جذاب علمی,تصاویر علمی
8- ابر شهر سایبری لگو
در نمایشگاه امسال گردهمایی سالیانه لگو به نام بریکورلد، نئوتوکیو معرفی شد، که یک مدل دقیق از یک ابر شهر منحط در آینده است. این شهر کوچک با انواع و اقسام چراغ‌های روشنایی برقی، تابلوهای تبلیغاتی ژاپنی و یک خشکشویی معلق ارائه شده است. شباهتی به بهشت ندارد، ولی تجسم رویای خوره‌های فناوری است..... / khabaronline.ir