دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بهترین تبلت های جهان کدامند؟


نسل جدید رایانه‌های همراه قدرتمند هستند و قادرند از عهده نیازهایی از جمله کار و بازی برآیند و در گزارش وب‌سایت گاردین، پنج مورد از بهترین تبلت‌های موجود در بازار به همراه ویژگی‌هایشان آمده است.

ایسنا: آمازون، سامسونگ، گوگل، اپل و مایکروسافت در حال حاضر دارای پنج مورد از بهترین تبلت‌های بازار هستند.

بهترین تبلت های جهان کدامند؟

نسل جدید رایانه‌های همراه قدرتمند هستند و قادرند از عهده نیازهایی از جمله کار و بازی برآیند و در گزارش وب‌سایت گاردین، پنج مورد از بهترین تبلت‌های موجود در بازار به همراه ویژگی‌هایشان آمده است.

آمازون فایر، با قیمت ۵۰ یورو

بهترین تبلت های جهان کدامند؟

تبلت آمازون فایر یک آیپد نیست و تلاش هم نمی‌کند که باشد. این تبلت با سیستم عامل اندروید اجرا می‌شود البته نه اندروید گوگل و بنابراین اپلیکیشن‌های گوگل و یا پلی‌استور در آن اجرا نمی‌شود.

در عوض این تبلت به اپلیکیشن‌ها و خدمات متعدد آمازون از جمله رسانه، کتاب و موزیک ‌دسترسی دارد، همین‌طور اپلیکیشن‌های خرید و تبلیغات بر روی صفحه (که حذف کردنشان ۱۰ یورو هزینه دارد).

این تبلت تنها با یک گیگابایت رم راه‌اندازی می‌شود، بنابراین با اجرای اپلیکیشن‌های متعدد و یا بازی‌هایی با گرافیک فشرده می‌تواند به چالش کشیده شود.

با وجود صفحه لمسی تنها ۱۷٫۷ سانتی‌متری (هفت اینچی) این تبلت تقریبا سنگین است و صفحه‌ای با وضوح تصویر نسبتا پایین، دوربین‌های نسبتا ضعیف و تنها یک بلندگو دارد. همچنین یک کارت حافظه میکرو اس‌دی برای ذخیره‌سازی بیشتر وجود دارد و در نهایت آمازون فایر OS 5 برای تامین نیازهای پایه‌ای تبلت تقریبا مناسب است.



سامسونگ گلکسی S2 8.0 Tab، با قیمت ۲۹۵ تا ۳۷۰ یورو

بهترین تبلت های جهان کدامند؟

سامسونگ گلکسی Tab S2 صفحه ۲۰٫۳ سانتی‌متری (هشت اینچی) دارد که البته نسخه ۲۴٫۶ سانتی‌متری آن هم موجود است.

گلکسی Tab S2 همچنین یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت‌های اندرویدی موجود است که خواندن از روی صفحه را مطبوع می‌کند. پردازنده معقول، رم سه گیگابایتی و حافظه ۳۲ گیگابایتی به علاوه کارت میکرواس‌دی به این معناست که دست شما در عملکرد باز است.

اسکنر اثر انگشت در جلوی تبلت، باز کردن قفل را آسان می‌کند، در حالی که دوربین‌های مناسب در پشت و جلویی تبلت در صورت لزوم و در شرایطی که گوشی هوشمندتان در دسترس نیست، کارتان را راه می‌اندازد.

سامسونگ اندروید گوگل را اجرا می‌کند که اخیرا به آخرین نسخه ۶٫۰٫۱ مارشمالو به‌روز شده است و شما می‌توانید تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را از طریق گوگل پلی‌استور دانلود کنید.



گوگل Pixel C، با قیمت ۳۹۹ تا ۴۷۹ یورو

بهترین تبلت های جهان کدامند؟

اولین تبلت اندرویدی گوگل با برند خودش، با بدنه تمام آلومینیومی که آن را از بسیاری تبلت‌های دیگر متمایز می‌کند، صفحه درخشان و بلندگوهای استریو مسلما از بهترین‌هاست. این تبلت همچنین آخرین نسخه اندروید را اجرا می‌کند و ضمانت شده که به‌روزرسانی‌ها را سریع‌تر از هر وسیله دیگر دریافت کند.

این تبلت دارای USB-C هم برای شارژ و هم برای انتقال اطلاعات است، باتری‌ای دارد که تقریبا همه روز می‌ماند و پردازنده‌ای دارد که می‌تواند تقریبا از پس هر کاری که می‌خواهید انجام دهید برآید.

دوربین‌های جلو و پشت برای یک تبلت مناسب هستند، در حالی که می‌توانید هر یک از حافظه‌های ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی را انتخاب کنید، اما کارت حافظه میکرو‌اس‌دی برای اضافه کردن به این تبلت وجود ندارد.

گوگل Pixel C همچنین فاقد اسکنر اثر انگشت است. یک صفحه کلید اختیاری (با قیمت ۱۲۰ یورو) می‌تواند به صورت مغناطیسی به پشت این تبلت اضافه شود و آن را به یک لپتاپ اندرویدی تبدیل کند.



اپل iPad Pro، با قیمت ۴۹۹ تا ۱۰۱۹ یورو

بهترین تبلت های جهان کدامند؟

آخرین تبلت اپل، آیپد پرو در دو اندازه ۲۴٫۶ سانتی‌متری (۹٫۷ اینچ) و ۳۲٫۸ سانتی‌متری (۱۲٫۹ اینچ) آمده است. هر دوی آنها پردازنده و حافظه ذخیره‌سازی یکسانی دارند، در حالی که آیپد بزرگتر رم دو برابر به اندازه چهار گیگابایت دارد.

هر دوی تبلت‌ها مسلما از قدرتمندترین تبلت‌ها در بازار هستند، مثل آیفون‌ها و یا آیپدهای قبلی، سیستم عامل iOS گوشی موبایل در آنها اجرا می‌شود. هر دوی آیپدپروها در حدود یک روز باتری، صفحه‌های عالی، بدنه‌های آلومینیومی دارند و از پورت اتصال هوشمند جدید اپل برای اتصال اختیاری صفحه کلید برخوردار هستند.

آیپد پروی بزرگتر، بهترین تبلت صفحه بزرگ است، اما به اندازه تبلت‌های کوچک‌تر سبک و قابل حمل نیست.



مایکروسافت Surface Pro 4، با قیمت ۷۴۹ تا ۱۷۹۹ یورو

بهترین تبلت های جهان کدامند؟

اگر شما احتیاج به یک کامپیوتر کامل در یک تبلت دارید، سرفیس Pro 4 نقطه اوج تبلت‌های ویندوز ۱۰ است. برخلاف تبلت‌های iOS یا اندرویدی، Surface Pro 4 می‌تواند هم اپلیکشین‌های تبلت و هم اپلیکیشن‌های کامل ویندوز دسکتاپ را اجرا کند.

این تبلت یک صفحه عالی با وضوح تصویر بالا، بلندگوهای استریو و یک باتری ۹ ساعته برای مصرف رسانه‌ها و همچنین صفحه کلید اختیاری دارد و از مجموعه‌ای کامل از نرم‌افزارهای ویندوز و نیز پردازنده‌های تمام‌هسته‌ای اینتل برای مدیریت کردن بیشترین کاری که شما ممکن است با یک لپ تاپ قدرتمند انجام دهید، برخوردار است. سرفیس Pro 4، ۷۸۶ گرم وزن دارد، بنابراین به عنوان یک تبلت خیلی سبک نیست، اما برای کامپیوتر شخصی بودن بسیار سبک است.


ویدیو مرتبط :
چاق ترین فوتبالیست های جهان کدامند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباترین آبشارهای جهان کدامند؟



 

هیچ عارضه‌ای در طبیعت به اندازه آبشارها، محصور کننده و دلفریب نیست. خروشی طوفان گونه از برخورد جریان‌های تند آبی که از ارتفاعی بلند به پایین سقوط کرده و در مسیر خود، دیوارهای پرتگاه‌های وحشت آوری را می‌پوشانند.آنچه که در ادامه می‌خوانیم برگیزده‌ای از چند آبشار دیدنی و مشهور جهان است که به دلیل برخورداری از ظاهر و نمایی زیبا، همه ساله میزبان جمع کثیری از گردشگران هستند.

 

دریاچه پلیتویس، کرواسی

می‌گویند اگر دره زیبای گرند کانیون نیز از خزه‌های سبز و رنگارنگ پوشیده می‌شد و گستره بستر آن را 16 دریاچه در برمی‌گرفت و سرتاسر دیوارهایش را هزاران آبشار کوتاه و بلند می‌پوشاند، می‌توانست تا اندازه‌ای بسیار ناچیز شبیه به پارک ملی دریاچه پلیتویس در جنوب غربی کرواسی شود. دریاچه‌ای که رنگ آب آن به لطف تلفیق خارق‌العاده‌ای از ارگانیزم‌ها و مواد معدنی که از کوه‌های آلپ سرچشمه گرفته‌اند کاملاً فیروزه‌ای است.

 

 

زیباترین آبشارهای جهان کدامند؟

 

 

بخش خدمات تفریحی دریاچه پلیتویس، همه روزه تورهای تفریحی سه ساعته برگزار می‌کند که هزینه ابتدایی آن به صورت گروهی از 130 دلار شروع می‌شود اما به گفته آن‌هایی که تجربه گشت و گذار در این مکان را داشته‌اند، هیچ یک از این تورها،‌به جذابیت کشف تمام زوایای آن به صورت انفرادی نیست.

 

آبشار نیاگارا، نیویورک و کانادا

آبشار نیاگارا که دقیقاً در وسط مرز مشترک کانادا و آمریکا قرار گرفته، قدرتمندترین آبشار قاره آمریکای شمالی محسوب می‌شود. این آبشار به سه آبشار کوچک تقسیم می‌شود که یکی از آن‌ها آبشار آمریکایی نام داشته و از ارتفاعی 167 فوتی برخوردار است،‌ دیگری آبشاری به نام بریرال ویل با ارتفاع 181 فوت است که در مرز آمریکا قرار دارد و آبشار سوم نیز نعل اسب نام داشته و با ارتفاع 158 فوتی خود به سرزمین کانادا می‌ریزد.

 

اگرچه بحث‌هایی پیرامون بهترین نما برای تماشای آبشار وجود داشته و همواره گردشگران بر سر انتخاب کشور مناسب به منظور لذت بردن از چگونگی سقوط آب‌ها با مشکل مواجه هستند،‌ اما بر خلاف تصور، کرانه‌های ساحلی در هیچ یک از خطوط مرزی دو کشور همچون نمای داخل آب، از جذابیت بالایی برخوردار نیستند. نیاگارا امتدادی 17 مایلی به سمت شمال داشته و طی کردن آن 25 دقیقه به طول خواهد انجامید.

 

زیباترین آبشارهای جهان کدامند؟


آبشار ایگوآزو، آرژانتین

شبکه‌ای از 275 آبشار کوچک و بزرگ که محدوده‌ای به امتداد دو مایل را در برمی‌گیرند، ایگوآزو را تبدیل به چنان آبشار متحدالشکل وسیعی کرده‌اند که بازدید‌کنندگان در نگاه نخست، آبشار نیاگارا را در برابر آن بسیار ناچیز می‌شمارند. جریانات آبی که از ارتفاع به سطح دریاچه آبشار برخورد می‌کنند چنان پراکنده می‌شوند که گویی تمام آب بستر دریاچه به نقاط اطراف پاشیده شده است.

 

یکی از خوش‌منظره‌ترین بخش‌‌های ایگوآزو، آبشاری به نام «گلوی شیطاناست که شکلی نعل اسبی داشته و دارای 269 فوت عرض و دو هزار و 300 فوت طول می‌باشد.

 

از جمله جاذبه‌های تفریحی که در کنار آبشار قرار دارد، قطار جنگلی و پل‌های پیاده‌رویی است که در اطراف آبشار قرار داشته و بازدید‌کنندگان با استفاده از آن‌ها می‌توانند تمام مناطق مشرف بر ایگوآزو را مشاهده کنند.

 

 

زیباترین آبشارهای جهان کدامند؟

 

 

آبشار هاناکاپی‌آی، هاوایی

نام آبشار هاناکاپی‌آی،‌همواره در ذهن مخاطب زیبایی‌های بکر مناظر پارک ژوراسیک را متبادر می‌کند. رگه‌های نازک از جریان آب که حاصل بارش‌های جنگل‌های باران‌زا بوده و صخره‌های آتشفشانی به ارتفاع 300 فوت را می‌پیماید زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

 

از جمله فعالیت‌ها و سرگرمی‌هایی که گردشگران می‌توانند در این منطقه انجام دهند، کوهپیمایی است. فعالیتی که در عین سرگرم‌کننده‌ بودن اگر با خنک‌کردن مداوم همراه نباشد می‌تواند افراد را در زیر آفتاب سخت منطقه زمین‌گیر کند. در ادامه مسیر بازدید‌کنندگان می‌توانند از جنگل درخت بامبو دیدن کرده و از بخار آب تازه لذت ببرند.

 

بهترین ماه برای بازدید از آبشار هاناکاپی‌آی از اواسط سپتامبر تا دسامبر و ژانویه تا مه است.

 


زیباترین آبشارهای جهان کدامند؟

 

 

آبشار یوسمیت، کالیفرنیا

ارتفاع این آبشار سه دهنه از قله تا انتها،‌دو هزار و 425 فوت است. این آبشار به خودی خود دلفریب و اغواکننده است. اما این صخره‌های گرانیتی و درخت‌های عظیم‌الجثه سکویا هستند که اطراف آن را محاصره کرده و آبشار را به یکی از برجسته‌ترین مناظر طبیعی آمریکا تبدیل کرده‌اند. دره یوسمیت که این آبشار در آن جاری است. از هر سو دارای نمای مناسب برای تماشای کامل آبشار است. علاوه بر آن تجهیزات خدماتی رایگانی همچون اتوبوس‌های تندرو در محل مستقر شده‌اند که در عرض 20 دقیقه تمامی مناطق دره یوسمیت و آبشار آن را به بازدید‌کنندگان نشان می‌دهند.

 

 

زیباترین آبشارهای جهان کدامند؟

 

 

 

آبشار ویکتوریا، زیمباوه و زامبیا

آبشار ویکتوریا با ارتفاعی نزدیک به یک مایل که تقریباً دو برابر آبشار نیاگارا می‌باشد از توده عظیم جریان آبی برخوردار است که در هنگام برخورد به دریاچه یا استخر زیرین آبشار آنچنان پراکنده می‌شوند که در روزهای معمولی حتی تا فاصله 30 مایلی نیز قابل رویت هستند.

 

از دیگر دیدنی‌های نهفته در اطراف آبشار جمعیت حیات‌وحش آن بوده و در اغلب مواقع می‌توان حیواناتی همچون بابون، فیل و اسب‌های آبی را در اطراف آن مشاهده کرد.

 

دو روش برای بازدید از این آبشار وجود دارد که اولین آن سفری آبی از رودخانه زامبزی بوده که به ویکتوریا منتهی می‌شود و راه دوم نیز چرخ‌زدن در آسمان آبشار با هلیکوپتر و مشاهده کرگدن‌هایی است که برای آب‌تنی خود را به بستر دریاچه ویکتوریا می‌رسانند.

 

 

زیباترین آبشارهای جهان کدامند؟

 

 

آبشار ساترلند، نیوزلند

پارک ملی فیوردلند در جنوبی‌ترین نقطه از جزیره جنوبی، مکانی ویژه آبشارهای متعددی است که حاصل بارندگی‌های 300 روز از سال بوده و از ارتفاعات این منطقه جاری می‌شوند. از جمله این آبشارها که تعداد آن‌ها به صدها عدد می‌رسد، آبشار ساترلند با ارتفاع هزار و 904 فوت که از زیباترین آن‌ها محسوب شده و جریان آن همواره از راست به چپ در حال تغییر و از اینرو به سه دسته بخش مختلف تقسیم می‌شود، قرار دارد.

 

بهترین مسیر برای دیدن آبشار، شکاف میلفورد نام دارد که پس از یک کوهپیمایی سه مایلی قابل دسترسی است. گفتنی است از این منطقه تا پایین‌ترین سطح آبشار که همان بستر دریاچه آن است، 45 دقیقه فاصله زمانی وجود دارد.

 

 

زیباترین آبشارهای جهان کدامند؟

 

 

آبشار آنجل، ونزوئلا

آبشار آنجل، مرتفع‌ترین آبشار جهان به شمار می‌رود، که طول پرتاب جریان آب در آن از محل سقوط تا بستر دریاچه سه هزار و 211 فوت است. این ارتفاع به قدری زیاد است که بخشی از آب پیش از برخورد با سطح زیرین در میانه‌های راه تبخیر می‌شوند. از سویی دیگر این فاصله به اندازه‌‌‌ای است که در هنگام مشاهده آبشار از پایین به بالا نمی‌توان منطقه سقوط آب را شناسایی کرد. بر خلاف اکثر آبشارها، آنجل از ذوب شدن برف‌ها، آب دریاچه یا رودخانه تغذیه نمی‌شود، بلکه سرچشمه و منبع اصلی آن باران‌هایی است که از ابرهای گرمسیری می‌بارند.

 

کوه‌نوردی، قایق‌سواری، و غواصی در اعماق دریاچه آنجل، از جمله تفریحاتی است، که گردشگران هنگام بازدید از آبشار می‌توانند از انجام آن‌ها لذت ببرند.

 

 

زیباترین آبشارهای جهان کدامند؟

 

 

برگرفته از میراث آریا