دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بهترین آئودی‌ های تاریخ


آئودی از آن دسته خودروسازانی است که در تمام سال‌ها‌ی فعالیت خود، محصولات جذاب و قابلی تولید کرده و در حال حاضر نیز می‌کند. در ادامه ۱۰ عدد از مدل‌های این شرکت را معرفی خواهیم کرد که نسبت به سایر تولیدات آن برتر بوده و علاقه‌مندان فراوانی دارند.

zoomit.ir - حسین ریاحی: آئودی از آن دسته خودروسازانی است که در تمام سال‌ها‌ی فعالیت خود، محصولات جذاب و قابلی تولید کرده و در حال حاضر نیز می‌کند. در ادامه ۱۰ عدد از مدل‌های این شرکت را معرفی خواهیم کرد که نسبت به سایر تولیدات آن برتر بوده و علاقه‌مندان فراوانی دارند.

بهترین آئودی‌ های تاریخ

آئودی هرچند همواره زیر سایه‌ی دو رقیب هموطنش، مرسدس بنز و بی‌ام‌و قرار داشته است، اما این قضیه چیزی از ارزش‌های این شرکت به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودرو کم نمی‌کند. محصولات آئودی معمولا ترکیبی هوشمندانه از طراحی جذاب و قابلیت حرکتی بالا هستند که البته چنین مجموعه ای را در کنار کیفیت ساخت مثال زدنی به مشتری ارایه می‌دهد. در ادامه با ۱۰ خودرویی آشنا خواهید شد که نقش مهمی را در رسیدن این شرکت به جایگاه کنونی آن بازی کرده‌اند.

آئودی کواترو


بهترین آئودی‌ های تاریخ

آئودی کواترو در دورانی به تولید رسید که خودروهای مجهز به سیستم چهارچرخ محرک مانند امروز عادی نبودند و تولیدکنندگان توانایی توسعه‌ی سیستمی توانمند را نداشتند. آئودی کواترو با اتکا به مهندسی که از خودروهای رالی به ارث برده بود، در سال‌های تولیدش غوغای زیادی به پا کرد و قهرمان بلامنازع مسابقات رالی شد. این خودرو هم‌اکنون نیز به عنوان یکی تاثیرگذارترین محصولات تولیدی آئودی در روند پیشرفت این شرکت، شناخته می‌شود.



آئودی R8


بهترین آئودی‌ های تاریخ

امروزه یک آئودی را با چه مشخصاتی می‌شناسید؟ چراغ‌های LED یا جلوپنجره‌ی چهاروجهی و بزرگ؟ همه‌ی این مشخصه‌ها نخستین بار در مدل R8 به کار رفتند. آئودی R8 خودرویی بود که توانایی این شرکت در ساخت خودروهای سوپر اسپرت را به خوبی به اثبات رساند. این مدل با طراحی اغوا کننده‌اش و همچنین توانایی حرکتی بالا به لطف پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر مشترک با لامبورگینی گالاردو، یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در کلاس خودروهای سوپراسپرت است. درست است که شاید پرستیژ یک فراری را نداشته باشد اما لبخند رضایت را بر لبان هر راننده ای خواهد نشاند.



آئودی R8 LMP

بهترین آئودی‌ های تاریخ

برنده شدن در مسابقات استقامتی ۲۴ ساعته‌ی لمانز به هیچ وجه کار آسانی نیست اما آئودی R8 LMP در پنج مسابقه از شش مسابقه‌ای که در آن‌ها شرکت کرده، پیروز شده است. در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ تنها سالی که آئودی قهرمان نشد سال ۲۰۰۳ بود. این خودرو شروعی بود بر پادشاهی آئودی بر این مسابقات.



آئودی RS2 Avant

بهترین آئودی‌ های تاریخ

نشان RS در مدل‌های آئودی آن‌ها را همرده‌ی محصولات سری M بی‌ام‌و و AMG مرسدس بنز قرار می‌دهد. نخستین استفاده از این کد به مدل RS2 Avant بر می‌گردد. این خودرو که هیچگاه به بازار‌های مهم جهانی اعم از ایالات متحده راه نیافت. با این حال RS2 خودرویی استیشن واگن و مجهز به سیستم چهارچرخ محرک بود و در طراحی آن نیز از پورشه نیز کمک گرفته شده بود.



آئودی RS5

بهترین آئودی‌ های تاریخ

این خودرو که در اواخر دهه‌ی نخست قرن بیست و یکم به بازار آمد، نه تنها می‌تواند به عنوان زیباترین کوپه‌ی آئودی بلکه به عنوان یکی زیباترین خودروهای جهان نیز خود را معرفی کرد. RS5 رقیب مستقیم بی ام و M3 بود و البته نکات مثبت این خودرو فقط به ظاهر آن محدود نمی‌شود بلکه با داشتن پیشرانه‌ای به قدرت ۴۴۴ اسب بخار از لحاظ فنی نیز خودروی بسیار قدرتمند و توانا است.



آئودی RS6 Avant C6


بهترین آئودی‌ های تاریخ

نسخه‌ی C6 آئودی RS6 واقعا خودروی خاص و قدرتمندی است. بسیاری حتی باور نمی‌کردند که این خودرو تولید و به بازار راه پیدا کند. این استیشن واگن از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر وی شکل ساخت لامبورگینی استفاده می‌کند و قدرت تولیدی آن ۵۷۱ اسب بخار است؛ این میزان از توان حتی از قدرت یک آئودی R8 V10 نیز بیشتر است.



آئودی S4 B6

بهترین آئودی‌ های تاریخ

 مدل S4 بیشتر رقیبی برای بی ام و 340i به حساب می‌آمد اما نسخه‌ی B6 این خودرو با داشتن پیشرانه‌ی V8 با حجم ۴.۲ لیتر و قدرت ۳۳۹ اسب بخار بیشتر بی‌ام‌و E46 M3 را نشانه رفته بود. مشخصات این خودرو حتی با استانداردهای امروزی نیز جالب توجه است.



آئودی TT

بهترین آئودی‌ های تاریخ

مدل TT بر روی پلتفرم فولکس واگن گلف ساخته شد. با وجود استفاده از طرح دیفرانسیل جلو برای این خودرو، آئودی TT همچنان محصولی بسیار زیبا و لذت بخش است. طراحی مدرن و پیشروی این خودرو در زمان عرضه، یک پیروزی و موفقیت بزرگ برای آئودی حساب می‌شد. مدل امروزی TT نیز خودروی بسیار خوب و زیبایی است اما نسل اول آنقدر طراحی جذابی داشت که حتی امروزه نیز می توانست در برابر رقبای مدرن خود حرف‌های زیادی بر ای گفتن داشته باشد.



آئودی یونیون Type C


بهترین آئودی‌ های تاریخ

این خودرو به زمانی بر میگردد که مسابقات اتومبیلرانی تازه در حال شکل گیری بودند و در آغاز راه قرار داشتند. اما نگاهی به مشخصات این مدل نشان خواهد داد که خودروهای مسابقه‌ای چه در قدیم و چه در عصر حاضر همواره بسیار قدرتمند و توانا بوده‌اند. در پشت سر راننده‌ی یونیون یک پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر وی شکل به حجم ۶ لیتر قرار داشت و با کمک سیستم سوپرشارژر قادر به تولید ۵۱۳ اسب بخار قدرت و گشتاور بسیار زیاد ۸۵۳ نیوتون‌متر بود. چنین قدرتی در کنار وزن حدود ۸۰۰ کیلوگرمی خودرو، یونیون را قادر می‌ساخت به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. آئودی به واسطه‌ی تولید یونیون قدرت مهندسی خود را به رخ تمامی رقبایش کشید.



آئودی یونیون Type D

بهترین آئودی‌ های تاریخ

با تغییر قوانین مسابقات اتومبیلرانی در سال ۱۹۳۸ آئودی مجبور شد که پیشرانه ی ۱۶ سیلندر قبلی را کنار گذاشته و از پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۱۲ سیلندر با حجم کمتر استفاده کند. نتیجه‌ی کار مدل یونیون تایپ دی شد که به پیشرانه ی V12 سوپرشارژر دار مجهز بود. این پیشرانه ۳ لیتر حجم داشته و قدرت آن به ۵۰۰ اسب بخار می‌رسد. تایپ دی شاید به اندازه‌ی تایپ سی قدرتمند نباشد اما همچنان در بین برترین ساخته‌های آئودی جای خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
تیزر آئودی: شن سواری در صحرای دبی با آئودی A7 Sportback

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تقویم تاریخ 22 اسفند




1309ش:با تصويب متمم قانون انحصار تجارت، از اين روز در اسفندماه 1309 بازرگاني خارجي ايران در دست دولت قرار گرفت.

 

1332ش:در اين روز در اسفند 1332 فرمانداري نظامي تهران و حومه اعلام كرد كه دكتر حسين فاطمي وزير امور خارجه سابق 22 اسفند در خانه اي در شميران دستگير شده و در زندان است.

دكتر حسين فاطمي

 

1519:فرناندو كورتزFernando Cortez افسر اسپانيايي 13 مارس 1519 با پانصد مردمسلح گام به مكزيك گذارد تا اين سرزمين پهناور را به نام پادشاه اسپانيا تصرف و خزائن پر از طلاي دولت آن را به كشور خود منتقل كند .

فرناندو كورتز

 

1642:«آبل تاسماني» دريانورد هلندي و مامور كمپاني هند شرقي هلند ( اندونزي ) كه به دستور مدير اين كمپاني مامور يافتن راهي از جنوب اقيانوس آرام به جنوب شيلي و ورود به اقيانوس اطلس و رسيدن به اروپا شده بود 13 مارس 1642 به جزايري رسيد كه انها را به نام ايالت نيوزيلند هلند « نيوزيلند » نا ميد.

آبل تاسماني

 

1881:الكساندر دوم تزار روسيه 13 مارس 1881 هنگامي كه با كالسكه سلطنتي از خيابان مي گذشت با پرتاب بمب كشته شد.

 

الكساندر دوم تزار روسيه

 

1921:درست يك ماه پس از قتل پتر كروپوتكينPeter Kropotkin فرضيه پرداز آنارشيسم ، پيروان او در شهر مادريد « ادواردو داتو » نخست وزير وقت اسپانيا را كه ازجلسه پارلمان به خانه اش مي رفت هدف گلوله قراردادند كه چند روز بعد در 13 مارس 1921 درگذشت.


1938:مارس 1938 وحدت آلمان و اتريش تامين شد و اين دو سرزمين ژرمن ها يكي شدند كه به زبان آلماني انشلوس Anschluss (اتحاديه) تشكيل دادند.

 

وحدت آلمان و اتريش

 

1967:سوهارتو ــ مردي كه تنها يك نام دارد ــ يك سال پس از كودتا در13 مارس 1967 به كنگره اندونزي اشاره كرد كه همه اختيارات و عناوين دكتر احمدسوكارنو بنياد گذار جمهوري انونزي را جز لقب « پدر كشور » از او سلب كند .


12:2003 مارس 2003 در شهر بلگراد "زوران جينجيچ Zoran Djindjic " نخست وزير 50 ساله هوادار غرب جمهوري صربستان هنگام خروج از ساختمان دولتي محل كارش هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد.


1848: انقلابات اين سال اروپا كه اتريش را هم در برگرفته بود در اين روز « مترنيخ » صدر اعظم اين كشور را مجبور به كناره گيري كرد . او پس از تسليم استعفاءنامه اش گفت كه امپراتوري اتريش هم به دنبال او خواهد رفت . تاريخ نشان داد كه چنين شد.


1868: محاكمه پارلماني ( ايم پيچمنت ) اندرو جانسون رئيس جمهوري وقت آمريكا به اتهام ناديده انگاشتن يك قانون مصوب، از 13 مارس سال 1868 در كنگره اين كشور آغاز شد.
1921: مغولستان خارجي (قسمت شمالي مغولستان ) از چين جدا شد و به نام جمهوري مغولستان اعلام استقلال كرد.


1954: ژنرال جياپ دستور حمله و محاصره دژ « دين بين فو » را صادر كرد كه به شكست فرانسه و خروج اين كشور از هندوچين منجر شد.


1963: دو جت نظامي شوروي براي سنجش ميزان آمادگي دفاعي آمريكا برفراز قلمرو اين دولت در آلاسكا پرواز اكتشافي انجام دادند و سالم به پايگاه خود بازگشتند.


1973: كاسيگين نخست وزير وقت شوروي در اين روز در اسفند 1351 براي شركت در مراسم گشايش پولادسازي اصفهان وارد ايران شد. تاسيسات پولاد سازي اصفهان با كمك شوروي ساخته شده است. قبل از جنگ جهاني دوم، ايران در صدد برآمده بود باكمك آلمان در كرج يك كارخانه پولادسازي داير كند.


1989: سازمان دولتي دارو وغذاي آمريكا در پي مسموم شدن چند تن از اتباع اين كشور با خوردن انگور وارداتي از كشور شيلي كه به دانه هاي آن ماده سمي تزريق شده بود دستور جمع آوري ميوه هاي محصول اين كشور و منع واردات ميوه از شيلي تا اطلاع ثانوي را اعلام كرد.


1955: پليش تركيه در استانبول به سوي علوي ها ( شيعيان ) تيراندازي و باعث مرگ 16 تن از آنان گرديد.


1999: به رغم مخالفت روسيه ، سه كشور عضو سابق پيمان ورشو ــ لهستان ، چك و مجارستان ــ به عضويت ناتو ( پيمان نظامي غرب) پذيرفته شدند.