دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بهبود علائم پاركینسون به كمك بازی های رایانه ای



 

 

بهبود علائم پاركینسون به كمك بازی های رایانه ای

 

نتایج یك آزمایش جدید نشان داده است كه انجام بازی های رایانه ای كه بر اساس الگوهای فیزیوتراپی طراحی شده اند، می تواند به بهبود راه رفتن و حفظ تعادل در بیماران مبتلا به پاركینسون كمك كند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، گروهی از كارشناسان دانشكده پرستاری در دانشگاه كارولینای شمالی و استودیوهای «رد هیل» موفق شده اند با همكاری یكدیگر ۹ بازی كامپیوتری جدید را با الهام از اصول و آموخته های كلینیكی طراحی كنند. این بازی ها به بهبود هماهنگی حركتی در بیماران مبتلا به پاركینسون كمك می كنند.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، این بازی ها به كاربران امكان می دهند كه با شیوه های خاص اعضای بدن را حركت دهند و در ازای حركات هماهنگ تر، امتیاز بگیرند.

بررسی تاثیر استفاده از این بازی ها روی۲۰ شركت كننده نشان داده است كه در ۶۵ درصد موارد روش فوق نتایج امیدواركننده ای در بهبود مهارت های حركتی بیماران دارند..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
نقشه مدرسه در تشدید یا بهبود علائم بیش فعالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهبود فعالیت مغز سالمندان با بازی های رایانه ای



اخبار,اخبار علمی ,راه های بهبود فعالیت مغز سالمندان

 

 اخبار علمی - بهبود فعالیت مغز سالمندان با بازی های رایانه ای

یک تحقیق نشان می دهد که بازی های رایانه ای و ویدیویی به افراد سالخورده کمک می کند تا دچار روان پریشی پیری نشوند.

به گزارش ایرنا از هلث، محققان دانشگاه توکیو در ژاپن در این مطالعه تعدادی از سالخوردگان یک خانه سالمندان را مورد بررسی قرار دادند.

محققان در این مطالعه از افراد سالمند خواستند که بازی رایانه ای و ویدیویی انجاد دهند.

محققان متوجه شدند که افراد مسن در این بازی ها باید برای زدن هدف ها عجله کنند به همین جهت جریان خون در مغز آنها افزایش می یابد.

به گفته محققان، در حقیقت حل مسائل ریاضی، کاری برای پیشگیری از روان پریشی پیری انجام نمی دهد اما انجام بازی های رایانه ای و ویدیویی بیشتر می تواند این کار را انجام دهد.

سالمندان شرکت کننده در این مطالعه نیز اظهار داشتند که انجام این بازی ها به هشیاری و عضلات آنها کمک کرده است.

اخبار علمی - ایرنا