دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بلک‌بری، پیشرو در به‌روزرسانی امنیتی گوشی‌های اندرویدی



اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,بلک بری

سال گذشته به دنبال کشف حفره‌های متعدد در اندروید، گوگل و سازندگان گوشی‌های اندرویدی تیم امنیتی برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل تشکیل دادند و قرار شد هرماه بسته به‌روزرسانی امنیتی عرضه کنند.

به گزارش خبرآنلاین، در این میان تیم امنیتی مستقر در بلک‌بری مفتخر است که زودتر از سایر شرکا اندرویدی، بسته‌های امنیتی را به‌روزرسانی می‌کند.

واقعیت این است که بلک‌بری پیش از ورود به دنیای اندروید، به استوار بودن سیستم‌عامل قبلی خود ازلحاظ امنیتی شهره جهانی داشت و یکی از دلایلی که اغلب مدیران ارشد در جهان از گوشی‌های بلک‌بری استفاده می‌کردند، امنیت بالا در کنار ارتباطات شبکه‌ای و ایمیلی رمزگذاری شده بود.

پس از ورود بلک‌بری به دنیای اندروید و قبل از عرضه گوشی مدل «پریو» این تیم در بخش امنیتی اندروید سرمایه‌گذاری زیادی کرد و گفته می‌شود اینک زودتر از سایرین(OEMها) بسته‌های ماهانه امنیتی را به‌روزرسانی می‌کند که این موضوع باعث تحسین سایرین شده و توانسته کمی امنیت اندروید را ارتقاء دهد.

طبق جدول زیر می‌توان فهمید که بلک‌بری تنها شریک اندرویدی است که بسته‌های امنیتی را به‌موقع عرضه کرده است. (OEM ها شرکای اندروید و سازندگان گوشی‌های اندرویدی هستند)

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,بلک بری

 

البته همین عامل باعث شده تا تنها گوشی اندرویدی بلک‌بری ، پریو/Priv به قیمت 649 دلار، همچنان روی نسخه لآلی پاپ بماند و علی‌رغم عرضه نسخه 6.0 یا همان مارشمالوی اندروید، این گوشی روی نسخه قبلی بماند که نقطه‌ضعفی برای آن محسوب می‌شود.

سیستم‌عامل اندروید به دلیل باز بودن ذاتی، از حفره‌های امنیتی زیادی رنج می‌برد و همین موضوع باعث شده تا کاربرانی که تمایل به امنیت بالای دیتای خوددارند، به‌سوی آی او اس اپل بروند که اصلاً این‌گونه دردسرها را ندارد.

 اخبار تکنولوژی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
آیتیلاگز: گوشی اندرویدی بلک بری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلک بری دو گوشی اندرویدی جدید تولید می‌کند



اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,بلک بری

شرکت بلک بری که چند ماه پیش گوشی Priv را با سیستم عامل اندروید عرضه کرده بود اعلام کرد که قصد دارد دو گوشی دیگر با این سیستم عامل راهی بازار کند.

مدیرعامل بلک بری اعلام کرد که این شرکت قصد دارد دو گوشی جدید با سیستم عامل اندروید راهی بازار کند.

شرکت بلک بری برای اینکه بتواند شرایط بد خودش را بهبود ببخشد، تصمیم گرفت از سیستم عامل اندروید برای ساخت گوشی‌های جدید خودش استفاده کند. این گوشی که توانست با عرضه‌ی تلفن همراه هوشمند Priv نظر کاربران را بیشتر به سمت خودش جلب کند، قصد دارد گوشی‌های دیگری با این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار دهد.

به تازگی «جان چن» (John Chen) مدیرعامل بلک بری در صحبت‌هایی به این موضوع اشاره کرده که این شرکت قصد دارد دو تلفن همراه هوشمند دیگر با سیستم عامل اندروید راهی بازار کند. هنوز اطلاعات زیادی درباره‌ی گوشی‌های جدید این شرکت منتشر نشده، اما احتمال دارد که این محصولات جزو گوشی‌های میان‌رده باشند تا کاربران بیشتری بتوانند این گوشی‌ها را خریداری کنند.

البته این شرکت مدتی پیش قیمت Priv را ۵۰ دلار کاهش داد تا کاربران بیشتری به خرید این محصول تشویق شوند. این گوشی شرکت بلک بری به شکل کشویی ساخته شده و از یک صفحه کلید فیزیکی هم بهره می‌برد.

 

اخبار تکنولوژی - دیجی کالا