دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بزرگترین جزایر شناور جهان در راهند



بزرگترین جزایر شناور جهان,جزایر شناور جهان

بروز پدیده گرمایش جهانی، ذوب شدن سریع یخچال‌های عظیم و افزایش سطح آب دریاها، بسیاری از كشورها و جزایر جهان را با خطر فرو رفتن در زیر آب مواجه ساخته است.

مجمع الجزایر مالدیو كشوری متشكل از یك هزار و 192 جزیره مرجانی است كه در اقیانوس هند واقع شده است و ارتفاع آن از سطح دریا تنها 1.5 متر است.

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد، سطح آب دریا از سال 1900 میلادی تاكنون 18 سانتی متر بالاتر آمده و این میزان تا سال 2100 میلادی به 60 سانتی متر خواهد رسید؛ بسیاری از جزایر این كشور تاكنون به زیر آب فرو رفته اند و با این روند مالدیو بزودی بطور كامل غرق خواهد شد!

دولت مالدیو در حال حاضر با یك شركت هلندی برای ساخت مجموعه جزایر مصنوعی شناور وارد مذاكره شده است كه می تواند علاوه بر نجات این كشور، به جذب گردشگر بیشتر منجر شود.

شركت هلندی در صورت موفقیت در اجرای این پروژه، طراحی نخستین كشور شناور و بزرگترین مجموعه جزایر شناور جهان را به نام خود ثبت می كند.

قرار است به جای ساخت یك جزیره شناور بسیار بزرگ، چندین جزیره كوچك مصنوعی با استفاده از ورقه‌های بتن و فوم پلی استایرن طراحی شوند كه بوسیله لنگرهای عظیم به بستر دریا متصل می‌شوند.

 

بزرگترین جزایر شناور جهان,جزایر شناور جهان



با این روش جزایر مصنوعی شناور از استحكام و ثبات مناسبی در برابر تغییرات جوی اقیانوس برخوردار شده و فضای كمتری از بستر دریا برای ساخت سازه اشغال می‌شوند كه به حفظ حیات دریایی منطقه نیز كمك می كند.

این پروژه همچنین شامل ساخت چندین جزیره مصنوعی اقامتی و تفریحی از جمله یك هتل مجلل و زمین بازی است كه باعث جذب بیشتر گردشگر و رونق اقتصادی مالدیو خواهد شد.... / ایسنا


ویدیو مرتبط :
بزرگترین کتابخانه شناور جهان در مالزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین کتابخانه شناور جهان


بزرگترین کتابخانه شناور جهان پس از 6 سال مسافرت به شهرها و کشورهای مختلف جهان وارد شهر پوکت تایلند شد.

به گزارش پوکت دیلی نیوز، بزرگترین کتابخانه شناور جهان «لوگوس هوپ» پس از سالها سفر به شهرها و کشورهای مختلف سرانجام به شهر «پوکت» واقع در تایلند رسید.

این کتابخانه شناور که بر کشتی بزرگ «لوگوس هوپ» قرار دارد، بزرگترین کتابخانه شناور در جهان شناخته می‌شود که تا امروز با هدف نشر فرهنگ و آگاهی به مردم سراسر جهان از کشورهای مختلفی عبور کرده است. این کشتی که سالها پیش سفر خود را آغاز کرده است تا امروز میزبان میلیون‌ها بازدید کننده و علاقمند به کتاب بوده است.

کشتی «لوگوس هوپ» با داشتن کتابخانه‌ای که حاوی 5 هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف ادبی و غیرادبی است به تازگی به شهر «پوکت» وارد شده و میزبان مردم و علاقمندان به کتاب در کشور تایلند است. کارکنان این کشتی بزرگ درحال حاضر از 45 کشور مختلف و داوطلبانه مشغول ارائه خدمات فرهنگی به مخاطبان و دوستداران ادبیات و کتاب در سراسر جهان هستند. این افراد که 400 نفر هستند هر کدام از 45 کشور مختلف برای همراهی این کشتی به مناطق و کشورهای مختلف جهان با این کشتی همراه و همسفر شده‌اند.

این کشتی بعد از این قصد دارد به بندر پنانگ سفر کند و در طول مسیر خود توقفی یک هفته‌ای در مالزی و سریلانکا نیز خواهد داشت. این کتابخانه سیار قرار است در مدتی که در تایلند، مالزی و سریلانکا قرار دارد میزبان دانش آموزان و دانشجویان و مخاطبان کتاب باشد.

به گفته مدیر این کشتی علاوه بر خدمات فرهنگی و درمانی که این کشتی به مخاطبانش ارائه می‌کند در برخی از کشورهای آفریقایی خدمات درمانی نیز به برخی از شهروندان این کشورها از قبیل لیبریا ارائه شده است.

این کشتی همچنان به راه خود ادامه می‌دهد و در این مسیر در کشورهای دیگری به ارائه خدمات فرهنگی خواهد پرداخت.

منبع: فارس