دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بزرگترین تصویر هابل + عکس



اخبار علمی - بزرگترین تصویر هابل + عکس

این تصویر بلندپروازانه از کهکشان آندرومدا نشان دهنده‌ی یک رکورد جدید در مطالعات دقیق کهکشان های مارپیچی بزرگ است که از بیش از 7000 تصویر تهیه شده است.

وسیع ترین تصویر تلسکوپ فضایی هابل، منظره‌ای گسترده از بخشی از کهکشان آندرومدا است.

 

اخبار , اخبار علمی , بزرگترین تصویر هابل

 

اگر چه آندرومدا یکی از نزدیک‌ترین همسایه‌های کهکشانی ما به شمار می رود، اما بیش از 2 میلیون سال نوری از ما دور است. با این حال تلسکوپ فضایی هابل به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند از این فاصله ستارگان این کهکشان را تفکیک نماید.

 

این تصویر بلندپروازانه از کهکشان آندرومدا نشان دهنده‌ی یک رکورد جدید در مطالعات دقیق کهکشان‌ای مارپیچی بزرگ است که بیش از 100 میلیارد از این کهکشان‌ها در جهان هستی زندگی می‌کنند.

پیش از این ستاره شناسان قادر به دیدن ستاره‌های تکین در داخل کهکشان‌های مارپیچی نبوده اند و این نخستین باری است که به محققان این اجازه داده می‌شود تا ستارگان بسیار دور را به صورت جدا از هم بررسی کنند.

این تصویر با استفاده از 7 هزار و 398 بار نور دهی در بیش از 411 نقطه تهیه شده است و دانشمندان با استفاده از موزائیک کردن این 7398 قطعه چنین تصویر وسیعی را ساخته اند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
10 تصویر برتر گرفته شده توسط تلسکوپ هابل 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این تصویر بزرگترین انفجار دیده شده عالم است؟/عکس روز ناسا



اخبار,اخبار علمی,انفجار فضایی

عکس روز ناسا به تصویری گرافیکی از پدیده‌ای خاص اختصاص پیدا کرده است؛پدیده‌ای که آن را نامزد عنوان درخشان‌ترین و قدرتمندترین انفجار دیده شده تاکنون می‌دانند.

این پدیده را رصدخانه‌ «پویش خودکار تمام‌نمای آسمان برای ابرنواختر» (ASASSN) در ماه ژوئن سال گذشته کشف کرد و نام آن را ASASSN-15lh گذاشت. این پدیده که در فاصله‌ سه میلیارد سال نوری از زمین  رخ داده، پرنورتر از هر انفجاری است كه تاكنون دیده شده است.

 

این انفجار ۲۰۰ برابر پرنورتر از ابرنواخترهای معمولی و ۲۰ برابر درخشان‌تر از مجموع نور همه‌ ستاره‌های کهکشان راه‌شیری است.

 

ستاره‌شناسان می‌گویند که این انفجار یک «فرا نواختر» (Hypernova) بسیار پرنور است. این تصویر گرافیکی میزان درخشندگی این فرا نواختر را از دید ناظری که روی یک سیاره‌ فرضی در فاصله‌ی ۱۰ هزار سال نوری از آن قرار گرفته را نشان می‌دهد.

 

اخبار,اخبار علمی,انفجار فضایی


اخبار علمی - خبر آنلاین