دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بروزرسان جدید تلگرام امکان ویرایش پیام‌ها را فراهم می‌کند



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

در جدیدترین بروزرسان برنامه‌ی پیام‌رسان تلگرام که روز گذشته منتشر شده است، امکان ویرایش پیام‌های ارسالی برای کاربران فراهم شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت رسمی برنامه‌ی پیام‌رسان تلگرام، در جدیدترین بروزرسان منتشر شده برای این اپ، مجموعه‌ای از تغییرات کاربردی اعمال شده است که یکی از آن‌ها امکان ویرایش پیام‌های ارسال شده برای کاربران است.

این قابلیت می‌تواند برای کاربران برنامه‌ی تلگرام، کاربری‌های مختلفی داشته باشد. احتمالا برای‌تان پیش آمده که بعد از تنظیم متنی نسبتا بلند آن را در یک گروه یا برای شخصی خاص ارسال کرده‌اید؛ اما در جریان دوباره‌خوانی پیام ارسال شده متوجه شده‌اید که کلمه یا بخشی از آن را اشتباه نوشته‌اید. حالا به راحتی می‌توانید با یک بار تپ کردن روی پیام و ظاهر شدن دستورهایی مثل Reply یا Copy، دستور Edit یا همان ویراش را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این دستور می‌توانید متن ارسال شده‌تان را یک بار دیگر بازنگری کنید و تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید.

یکی از جالب‌ترین قسمت‌های این بروزرسان امکان ویرایش پیام ارسال شده، پیش از خوانده شدن توسط کاربر مقصد است. یعنی اگر پیامی را برای کسی ارسال کنید و متوجه خطایی در پیام‌تان بشوید، می‌توانید پیش از این‌که پیام توسط کاربر مقصد مطالعه بشود، آن را ویرایش کنید. در این حالت کاربری که پیام را برای‌اش ارسال کرده‌اید بعد از آنلاین شدن در تلگرام، متن ویرایش شده‌ی شما را مطالعه خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که استفاده از ابزار ویرایش نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام باعث می‌شود تا بعد از ویرایش متن‌ها و پیام‌ها، عبارت Edited با سایز خیلی کوچک در کنار متن ویرایش شده‌تان ظاهر بشود و به این ترتیب کسانی که پیام‌تان را مطالعه می‌کنند از اعمال ویرایش روی آن با خبر می‌شوند.

از دیگر قابلیت‌هایی که به واسطه‌ی بروزرسان جدید تلگرام به آن اضافه شده است، می‌توان به امکان Mention کردن یک یا تعدادی از اعضای یک گروه روی یک پست اشاره کرد. این امکان در حال حاضر فراهم شده است و کاربران می‌توانند به سادگی و با استفاده از نشانه‌ی @ همان‌طور که در نرم‌افزارهای دیگر مثل اینستاگرام، کاربران دیگر را Mention می‌کردند، نسبت به تگ کردن کاربران دیگر اقدام کنند.

امکاناتی دیگری هم در بروزرسان روز گذشته‌ی تلگرام به این نرم‌افزار پیام‌رسان اضافه شده است که بعد از انجام آپدیت با ارسال متنی از طرف سرور تلگرام می‌توانید از آن‌ها با خبر شوید.


ویدیو مرتبط :
امکان سفر با زیر دریایی هم فراهم شد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امکان تقسیط شهریه متغیر دانشجویان پیام نور فراهم شد



اخبار,اخبار دانشگاه ,شهریه  دانشگاه پیام نور

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: در راستای رفاه حال دانشجویان دانشگاه، امکان پرداخت قسطی شهریه متغیر فراهم شد.

دکتر حسینی با اعلام این خبر افزود: کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور می توانند با مراجعه به سیستم جامع گلستان، به دو روش شهریه خود را به صورت اقساط پرداخت نمایند.

وی ادامه داد: در روش اول دانشجویان با مراجعه به منوی آموزش، شهریه، پرداخت های الکترونیکی دانشجو در گزینه «مبلغ پرداختی» نسبت به تغییر مبلغ بر اساس میزان مبلغ شهریه اقدام کرده و شهریه خود را پرداخت نمایند و در روش دوم با مراجعه به منوی آموزش، گزارش های آموزش،شهریه، پرداخت ها، گزارش 264 تولید شماره سریال پرداخت بانک اقدام به ثبت شماره دانشجویی و مبلغ شهریه مورد نظر نموده و شهریه را پرداخت نمایند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در پایان خاطرنشان کرد: امکان پرداخت قسطی تنها در شهریه متغیر و پس از نهایی شدن انتخاب واحد امکان پذیر است .


  اخبار دانشگاه - ایسنا