دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

برندگان نهایی خودرو، در سال 2016


بالاخره انتظارها به پایان رسید و برندگان نهایی عنوان خودرو سال ۲۰۱۶ جهان در نیویورک، در پنج رده مختلف اعلام شدند.

وب سایت پدال - مهرداد فراهانی: بالاخره انتظارها به پایان رسید و برندگان نهایی عنوان خودرو سال ۲۰۱۶ جهان در نیویورک، در پنج رده مختلف اعلام شدند.

برندگان نهایی خودرو سال ۲۰۱۶ جهان

در رده‌بندی خودرو سال ۲۰۱۶، نسل جدید مزدا MX-5، موفق به شکست دو فینالیست دیگری که در نمایشگاه ژنو مشخص شده بودند، یعنی مرسدس بنز GLC و آئودی A4 شد. رودستر مزدا همچنین در بخش برترین خودرو سال از نظر طراحی نیز رتبه اول جهان را کسب کرد.

برندگان نهایی خودرو سال ۲۰۱۶ جهان

در مراسم اعلام خودروهای سال ۲۰۱۶ در شهر نیویورک، آئودی R8 کوپه ۲۰۱۶ در بخش برترین خودرو سال از نظر پرفورمنس، توانست دو فینالیست دیگر، یعنی مرسدس-آام‌گ C63 کوپه و هوندا سیویک Type R، را پشت سر بگذارد و مقام نخست را کسب کند.

برندگان نهایی خودرو سال ۲۰۱۶ جهان

همان‌طور که اکثر شما عزیزان پیش‌بینی کردید این جایزه در بخش خودرو لوکس جهان به ب‌ام‌و سری ۷ جدید تعلق گرفت.

برندگان نهایی خودرو سال ۲۰۱۶ جهان

در بخش خودرو سبز سال نیز تویوتا میرای FCV توانست شورلت ولت و تویوتا پریوس (هیبرید) را پشت سر بگذارد و مقام اول را از آن خود کند.

برندگان نهایی خودرو سال ۲۰۱۶ جهان

کاندیداهای خودرو سال ۲۰۱۶ جهان در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت سال ۲۰۱۵ مشخص شدند و چهار ماه بعد، لیست کوتاه شده آن از طرف داوران اعلام شد و در آغاز ماه مارس، در نمایشگاه ژنو، هیئت داوران، که متشکل از ۷۱ روزنامه‌نگار بین‌المللی خودرو بودند، در هر یک از پنج رده مختلف، سه فینالیست را معرفی کردند.

برندگان نهایی خودرو سال ۲۰۱۶ جهان:

خودرو سال ۲۰۱۶ جهان: مزدا MX-5

خودرو سال ۲۰۱۶ جهان در بخش لوکس: ب‌ام‌و سری ۷

خودرو سال ۲۰۱۶ جهان در بخش پرفورمنس: آئودی R8 کوپه

خودرو سال ۲۰۱۶ جهان در بخش خودرو سبز: تویوتا میرای هیدروژنی (FCV)

خودرو سال ۲۰۱۶ جهان در بخش طراحی: مزدا MX-5


ویدیو مرتبط :
‫استاد دکتر علی نیری در گفتگو با رادیو فردا درباره برندگان جایزه نوبل فیزیک 2016!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستورالعمل قیمت گذاری خودرو تا پایان سال نهایی می‌شود/ نحوه کاهش قیمت خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - امامی با تشریح جلسه شورای رقابت؛
دستورالعمل قیمت گذاری خودرو تا پایان سال نهایی می‌شود/ نحوه کاهش قیمت

عضو ناظر شورای رقابت گفت:دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در سال ۹۳ بر اساس کاهش نرخ تورم و رشد مثبت اقتصادی بازنگری می‌شود.

عیسی امامی در گفت و گو با خانه ملت، با یادآوری اینکه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت تجدید نظر می شود، افزود: ممکن است برخی از شاخص های دستورالعمل مانند نرخ تورم بخشی تغییر کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص های موجود در دستورالعل قیمت گذاری خودرو مربوط به سال جاری است، ادامه داد: شواری رقابت وارد موضوع دستورالعمل قیمت گذاری خودرو شده است به طوری که در جلسه شورای رقابت در هفته گذشته درباره آن بحث شد و در جلسه آینده نیز موضوع با جدیت بیشتری بررسی می شود.

وی درباره نظریه‌هایی مبنی بر تعیین نرخ تورم بخشی از سوی شورای رقابت به جای بانک مرکزی برای درج در دستورالعمل قیمت گذاری خودرو گفت: یک نظریه مبنی بر تعیین شاخص نرخ تورم بخشی از سوی شورای رقابت به جای بانک مرکزی وجود دارد.

عضو ناظر شواری رقابت ادامه داد: شائبه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه بانک مرکزی بر اساس اطلاعات صاحبان خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعیین شاخص تورم بخشی اعلام کرده است؛ به همین دلیل نظر اعضا این بود که اگر شاخص تورم بخشی از سوی شورا تعیین شود قابل اطمینان تر خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه درباره تعیین دستورالعمل قیمت گذاری برای سال 93 تا پایان امسال تصمیم گیری می شود، افزود: علاوه بر شواری رقابت، تیم کارشناسی مرکز ملی رقابت نیز در حال بررسی این موضوع هستند.

امامی ادامه داد: خودروسازان در مرکز ملی رقابت دعوت شدند که بحث هایی در رابطه تعیین متولی تورم بخشی با حضور شیوا رئیس شورای رقابت مطرح شد اما به دلیل اینکه نقطه نظرات اعضا نیز باید شنیده شود، خروجی نداشت که در جلسات بعد این موضوع مطرح می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که علاوه بر تعیین دستورالعمل، قیمت گذاری برای سال آینده بر عهده خودروسازان خواهد بود تصریح کرد: برخی از اعضا معتقدند با توجه به اینکه فرمول دستورالعمل از سوی شورا تعیین می شود، همزمان با آن قیمت گذاری خودرو نیز از سوی شورای رقابت مشخص شود که این موضوع نیز در موضوعات مورد بررسی قرار دارد تا در جلسات آینده درباره آن تصمیم گیری شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه قرار است دستورالعمل قیمت گذاری خودرو برای سال آینده تا پایان سال جاری تهیه شود، درباره نرخ ارز تخصیصی به خودروسازان در سال آینده گفت:  با توجه به مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه مبنی بر تعیین نرخ محاسباتی 2650 تومان برای سال آینده، این نرخ مبنای ارز مورد نیاز خودروسازان در سال آینده قرار می گیرد.

امامی ادامه داد: آنچه که خودروسازان تا امروز مدعی هستند که همچنان زیان می دهند؛ در حالی که ما در شورای رقابت اعتقاد داریم هزینه های مالی از جمله جریمه بازپرداخت تسهیلات خودروسازان نباید به مردم تحمیل شود.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: به هر میزان که نرخ ارز کاهش می یابد قیمت خودرو نیز باید روند کاهشی را در پیش بگیرد.

اخبار اقتصادی - خانه ملت