دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

برنامه‌ای که حس کاربر را کاملا تشخیص می‌دهد!



اخبار ,اخبار علمی ,حالات احساسی کاربران

اخبار علمی - برنامه‌ای که حس کاربر را کاملا تشخیص می‌دهد!

محققان بنگلادشی موفق به طراحی یک برنامه رایانه‌ای شده‌اند که می‌تواند حالات احساسی کاربران را در 87 درصد موارد به درستی تشخیص دهد.

 این پژوهش برای اولین بار دو روش موجود برای شناسایی احساسات کاربر شامل دینامیک ضربه زدن به کلید و تحلیل متن-الگو را با هم ترکیب کرده است.

از داوطلبان خواسته شد تا حالت احساسی خود را پس از تایپ یک متن خاص و همچنین در فواصل زمانی منظم بین استفاده از رایانه (متن آزاد) یادداشت کنند.

این کار به محققان دانشگاه فناوری اسلامی بنگلادش اطلاعاتی در مورد ویژگیهای ضربه زدن به کلید مرتبط با هفت حالت عاطفی لذت، ترس، عصبانیت، ناراحتی، نفرت، شرم و گناه ارائه کرد. آنها برای کمک به تجزیه و تحلیل متون نمونه، از پایگاه داده متنی استاندارد مرتبط با همان حالات عاطفی استفاده کردند.

پژوهشگران پس از انجام آزمایشات مختلف دریافتند که نتایج جدید ترکیبی آنها بهتر از نتایج جداگانه است. رویکرد ترکیبی منجر به ارتقاء اجرای پنج مورد از هفت حالت عاطفی شد که در این میان لذت با 87 درصد و خشم با 81 درصد از بالاتری میزان دقت برخوردار بودند.

به گفته محققان، سیستمهای رایانه‌ای که قادر به شناسایی احساسات کاربر هستند، می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به سیستمهای کنونی مورد استفاده در بازی، آموزش آنلاین و احراز هویت کاربر داشته باشند که حالات عاطفی در آنها از اهمیت بسیاری برخوردارند. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
صفحه کلید هوشمند با قابلیت تشخیص کاربر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت برنامه‌ای که می‌تواند آواز پرندگان را تشخیص دهد



اخبار,اخبارعلمی ,تشخیص آواز پرندگان

محققان دانشگاه کوئین‌مری لندن موفق به ساخت برنامه‌ای شدند که می‌تواند با شنیدن آواز پرندگان، نوع پرنده را مشخص کند.

به گزارش ایسنا منطقه خوزستان، این برنامه که Warblr نام دارد مجهز به داده‌های نقشه‌برداری پرنده‌شناسی است.

این برنامه هم‌اکنون در دسترس کسانی است که دارای گوشی با سیستم عامل iOS هستند.

طراحان گفته‌اند نسخه Android این برنامه به زودی ارایه می‌شود.

دن استوول، محقق و از طراحان این برنامه، می‌گوید: زیبایی این برنامه در این است که کسانی که از برنامه Warblr استفاده می‌کنند و آواز پرندگان مختلف را ضبط و بر دستگاه سرور (server) ما ثبت می‌کنند به ما این امکان را می‌دهند تا با دقت بیش‌تری برنامه خود را به گسترش دهیم. 

 

 اخبار  علمی  -  ایسنا