دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بررسی پردازنده های سرفیس بوک و سرفیس پرو 4


مایکروسافت کمتر از دو هفته‌ی پیش با برگزاری کنفرانسی، محصولات سخت‌افزاری جدید خود را معرفی کرد که در واقع یکی از بهترین کنفرانس‌های معرفی محصولات این کمپانی در چند سال اخیر بود.

zoomit.ir - حسین خلیلی صفا: مایکروسافت کمتر از دو هفته‌ی پیش با برگزاری کنفرانسی، محصولات سخت‌افزاری جدید خود را معرفی کرد که در واقع یکی از بهترین کنفرانس‌های معرفی محصولات این کمپانی در چند سال اخیر بود.

 گل سرسبد این مراسم را می‌توان سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ خواند. حال مایکروسافت جزئیات تراشه‌های مورد استفاده در این محصول را منتشر کرده است. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به پردازنده‌های مورد استفاده در این دو محصول داشته باشیم.

تشریح تراشه‌‌های مورد استفاده در سرفیس بوک و سرفیس پرو 4

مایکروسافت چندی پیش در جریان برگزاری کنفرانس معرفی محصولات جدید خود از دو محصول جدید سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ رونمایی کرد. این دو محصول همراه با تراشه‌ها و مشخصات فنی متفاوتی روانه‌ی بازار خواهند شد.

مایکروسافت جزئیات مربوط به تراشه‌های خود را منتشر کرده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. قوی‌ترین نسخه‌ی سرفیس پرو ۴ با استفاده از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای Core-i7 از سری اسکای لیک روانه‌ی بازار خواهد شد.

این موضوع در مورد سرفیس بوک نیز صادق است؛ با این تفاوت که پردازنده‌ی مورد استفاده در سرفیس بوک بسیار سریع‌تر از نمونه‌ی مورد استفاده در سرفیس پرو ۴ است.

مایکروسافت در قوی‌ترین نمونه‌ی سرفیس بوک از تراشه‌ی دو هسته‌ای Core-i76600U بهره برده است که همراه با آن پردازنده‌ی گرافیکی اچ دی گرافیکس ۵۲۰ اینتل نیز ارائه می‌شود.

 قوی‌ترین پردازنده‌ی مورد استفاده در سرفیس پرو ۴ نیز همچون سرفیس بوک بوده و یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای از نوع Core-i76650U است که در آن از پردازنده‌ی گرافیکی آیریس ۵۴۰ اینتل بهره گرفته شده.

سرفیس بوک را می‌توان با پردازنده‌ی گرافیکی مجزایی نیز سفارش داد که قدرت گرافیکی این محصول را بیش از پیش افزایش می‌دهد. مایکروسافت در خصوص این مدل این چنین اظهار نظر کرده است:

    پردازنده‌ی گرافیکی مجزا را نیز می‌توان برای سرفیس بوک سفارش داد. این پردازنده‌ی گرافیکی از محصولات جی‌فورس انویدیا بوده و مبتنی بر معماری پردازنده‌های گرافیکی مکسول این کمپانی است. ظرفیت حافظه‌ی این پردازنده‌ی گرافیکی یک گیگابایت بوده و از نوع GDDR5 است.

 این پردازنده‌ی گرافیکی برای در اختیار گذاردن بهترین تجربه‌ی کاربری در سرفیس بوک بهینه شده است.

هرچند مایکروسافت اطلاعات مربوط به سایر پردازنده‌های مورد استفاده در سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک را منتشر کرده، اما اشاره‌ای به فرکانس پردازشی این تراشه‌ها نشده است.

در جریان برگزاری کنفرانس مایکروسافت که طی آن سرفیس بوک نیز معرفی شد، پانوس پانای، قائم مقام بخش تولید سرفیس‌های مایکروسافت در باره‌ی دقت پردازشی این محصول چنین اظهار نظر کرد:

    با اضافه شدن پردازنده‌ی گرافیکی مجزا و بهره‌گیری از دو پردازنده، قدرت سرفیس بوک مایکروسافت به بیش از دو برابر مک بوک پروهای اپل افزایش پیدا می‌کند.

این اظهار نظر در مورد سرفیس بوک، شبهات زیادی را در مورد سرفیس بوک و پردازنده‌های مورد استفاده در آن ایجاد کرده بود. بسیاری این سوال را مطرح کرده بودند که آیا مایکروسافت پردازنده‌ی چهار هسته‌ای قدرتمند اینتل را درون فرم فکتور باریک سرفیس بوک قرار داده؟

 اما مایکروسافت با انتشار لیست تراشه‌های مورد استفاده در سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ نشان داده که خبری از تراشه‌های چهار هسته‌ای نیست.

تشریح تراشه‌‌های مورد استفاده در سرفیس بوک و سرفیس پرو 4

در ادامه می‌توانید لیست تراشه‌های مورد استفاده در دو محصول جدید مایکروسافت را مشاهده کنید. همانطور که اشاره کردیم مایکروسافت اطلاعاتی را در رابطه با فرکانس پردازنده‌های مورد استفاده ارائه نکرده و در لیست زیر از فرکانس پردازنده‌های مورد نظر که توسط اینتل ارائه شده، استفاده شده است. در سرفیس بوک، مایکروسافت از وجود دو تراشه بهره گرفته است:

  •     نسل ششم پردازنده‌ی Core i7-6600U با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز به همراه پردازنده‌ی گرافیکی HD 520 اینتل
  •     نسل ششم پردازنده‌ی Core i5-6300U با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به همراه پردازنده‌ی گرافیکی HD 520 اینتل

در مورد سرفیس پرو ۴ نیز از سه تراشه‌ی زیر استفاده شده است:

  •     نسل ششم پردازنده‌ی Core i7-6650U با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز به همراه پردازنده‌ی گرافیکی Iris 540 اینتل
  •     نسل ششم پردازنده‌ی Core i5-6300U با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به همراه پردازنده‌ی گرافیکی HD 520 اینتل
  •     نسل ششم پردازنده‌ی Core m3-6Y30 با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز به همراه پردازنده‌ی گرافیکی HD 515 اینتل

کدام سرفیس بوک برای خرید مناسب است؟ Core i5 یا Core i7؟

 با توجه به بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی مشابه در دو نسخه‌ی پردازنده‌ی موجود برای سرفیس بوک، به نظر می‌رسد تنها تفاوت موجود به تفاوت فرکانس این دو پردازنده باز می‌گردد. با در نظر گرفتن قیمت در کنار عملکرد پردازشی، بهترین گزینه‌ی موجود، نمونه‌ی مجهز به پردازنده‌ی Core i5 است.

در برخی موارد، اینتل شماری از فناوری‌های خود را با در نظر گرفتن مقصد محصول تولید شده، در تراشه‌هایش فعال یا غیرفعال می‌کند. برای مثال می‌توان به فناوری vPro اشاره کرد که در شماری از تراشه‌ی Core i7 فعال بوده و در تراشه‌ی Core i5 غیرفعال می‌شود.

 البته در مورد دو تراشه‌ی عرضه شده روی سرفیس بوک باید به این موضوع اشاره کرد که هر دو نسخه از فناوری vPro پشتیبانی می‌کنند.

با توجه به نسل قبل پردازنده‌های اینتل و تفاوت‌های موجود، می‌توان پیش‌بینی کرد که دو تراشه‌ی پیشنهادی برای سرفیس بوک از نظر پردازشی و عملکرد، ۱۵ درصد اختلاف خواهند داشت. در صورتی که از ۱۵ درصد عملکرد پردازشی بیشتر چشم پوشی کنیم، پس نمونه‌ی مجهز به Core i5 بهترین گزینه برای خرید است.

در صورتی که نمونه‌ی مجهز به پردازنده‌ی Core i5 را در با حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD سفارش دهیم، قیمت این محصول ۱٫۹۰۰ دلار و در صورتی که همین حافظه را همراه با یک پردازنده‌ی Core i7 سفارش دهیم، قیمت ۲٫۱۰۰ دلار خواهد بود.

بهترین گزینه برای انتخاب روی سرفیس پرو ۴ چیست؟

 برخلاف سرفیس بوک، مایکروسافت در سرفیس پرو ۴ دست کاربران را برای انتخاب گزینه‌ی مورد نظر خود از نظر پردازنده باز گذاشته است. همچنین تفاوت پردازنده‌های ارائه شده برای سرفیس بوک چندان زیاد نیست؛ در حالی که پردازنده‌های پیشنهادی برای سرفیس پرو ۴ تفاوت پررنگی با یکدیگر دارند.

تشریح تراشه‌‌های مورد استفاده در سرفیس بوک و سرفیس پرو 4

 پردازنده‌ی Core i7 مورد استفاده در سرفیس پرو از وجود پردازنده‌ی گرافیکی Iris 540 بهره می‌برد که از نظر پردازش گرافیکی بسیار قدرتمند است. از این‌رو می‌توان حتی انتظار داشت که با این پردازنده بتوان بازی‌ها را نیز در سرفیس پرو ۴ مایکروسافت با کیفیت بالایی اجرا کرد.

در مقایسه با این تراشه، نمونه‌ی Core i5 کمی از نظر عملکرد پردازشی آهسته‌تر خواهد بود؛ هرچند می‌توان کارکرد آن در پردازش‌هایی نظیر اجرای فوتوشاپ را با نمونه‌ی Core i7 برابر دانست. تفاوت این دو پردازنده را می‌توان در زمان اجرای بازی‌ها به روشنی درک کرد.

بزرگ‌ترین تغییر در پردازنده‌های مورد استفاده در سرفیس پرو ۴ را باید بهره‌گیری از Core m3-6Y30 اشاره کرد. از نظر پردازشی و عمکلرد اجرای نرم‌افزارهایی نظیر فتوشاپ و پردازش ویدیو، این پردازنده در مقایسه با نمونه‌های قوی‌تر در جایگاه ضعیف‌تری قرار دارد و در واقع ضعیف‌ترین نمونه‌ی مورد استفاده در سرفیس پروهای ۴ است.

مزیت بهره‌گیری از این پردازنده، مصرف انرژی کمتر و در نتیجه عمر بالای باتری است. مایکروسافت این تراشه را به نوعی بهبود داده که در مقایسه با دو پردازنده‌ی قوی مورد استفاده در سرفیس‌پروهای ۴، عمر باتری فوق العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار داده واز نظر پردازشی نیز بسیار بهتر از سرفیس ۳ با بهره‌گیری از پردازنده‌های اتم ایکس ۵ و اتم ایکس ۷ عمل می‌کنند.

کدام سرفیس پرو ۴ برای خرید مناسب است؟

 با در نظر گرفتن قدرت و عملکرد پردازنده‌های ارائه شده برای سرفیس پرو ۴ مایکروسافت، بهینه‌ترین گزینه برای خرید، نمونه‌ی ۱٫۴۳۰ دلاری است. سرفیس پرو ۴ با این قیمت‌گذاری از وجود پردازنده‌ی Core i5 در کنار حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی SSD  با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد.

 انتخاب نسخه‌ای که به تراشه‌ی Core m3 مجهز است هزینه‌ی انتخاب محصول را کاهش می‌دهد؛ اما در عوض عملکرد سرفیس پرو ۴ نیز به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند.برای کاربرانی که عملکرد سرفیس پرو از اهمیت بیشتری برخوردار است، انتخاب سرفیس پرو ۴ مجهز به تراشه‌ی Core i5 منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

 در حالت کلی برای افرادی که عملکرد باتری برایشان مهم‌تر است، خرید نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی Core m3 پیشنهاد می‌شود. این نسخه در مقایسه با سرفیس ۳ قدرت بیشتری دارد، اما در قیاس با سایر نسخه‌ها که از پردازنده‌های نسل ششمی قدرتمند اینتل بهره می‌گیرند، از نظر پردازشی قدرت پایین‌تری داشته و قابلیت‌هایی نظیر vPro نیز روی این تراشه غیرفعال است.

 در صورتی که جزو کاربرانی هستید که نرم‌افزارهایی نظیر فتوشاپ و لایت‌روم را بیشتر استفاده کرده و می‌خواهید از سرفیس پرو ۴ برای ویرایش ویدیو نیز استفاده کنید، انتخاب نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی Core i5 پیشنهاد می‌شود.

 اما نیاز به قدرت پردازشی بسیار بالا، خرید نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی Core i7 را می‌طلبد. علاوه بر بهره‌گیری از پردازنده ی گرافیکی قدرتمندتر، این تراشه نسبت به Core i5 از نظر پردازشی ۱۵ درصد عملکرد بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تشریح تراشه‌‌های مورد استفاده در سرفیس بوک و سرفیس پرو 4

در مورد استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی مجزا و قدرتمندتر در مقایسه با آنچه اینتل روی تراشه‌هایش قرار داده، ردموندی‌ها نظر بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.

انویدیا نیز با تایید موضع مایکروسافت، به این نکته اشاره کرده که پردازنده‌ی گرافیکی توسعه یافته، مبتنی بر معماری مکسول بوده و برای استفاده در گجت‌هایی که از فرم‌فکتوری باریکی بهره می‌برند، بهینه شده است.

 برای استفاده از این پردازنده‌ی گرافیکی، نیازی به ری‌استارت کردن سرفیس بوک نیست. براساس اطلاعات ارائه شده این پردازنده‌ی گرافیکی در داک کیبورد جا گرفته است.

البته برای قضاوت صحیح‌تر در مورد عملکرد کلی نسخه‌های مختلف سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ مایکروسافت باید در انتظار عرضه‌ی این محصولات به بازار باشیم تا بتوانیم در خصوص عملکرد هر یک از نسخه‌ها به روشنی صحبت کنیم.


ویدیو مرتبط :
بررسی سرفیس بوک و سرفیس پرو 4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای کسانی که می خواهند تبلت بخرند: مقایسه آی پد 5 با سرفیس 2 و سرفیس پرو 2



انواع تبلت,آی پد 64 بیت,آی پد 5 اپل

برای کسانی که می خواهند تبلت بخرند: مقایسه آی پد 5 با سرفیس 2 و سرفیس پرو 2

کدامیک بهتر است؟ آی پد 5 اپل که هنوز نیامده اما می دانیم تحت معماری 64 بیت و مبتنی بر آی او اس 7 بوده و یا سرفیس پرو 2 که یک تبلت که نه، بلکه کامپیوتری رومیزی در دستان شماست؟

در اینجا در زمینه های مختلف نرم افزاری و بر اساس کارآیی هر کدام، این دستگاهها را با هم مقایسه کرده و در نهایت به آنها امتیاز می دهیم: به هر "بله" دو امتیاز، به هر "ممکن است" یک امتیاز و به "نه" صفر امتیاز خواهیم داد.

1- با کدامیک از این تبلت ها می توانم کلاس درس را مدیریت کنم؟ و ترم را به پایان ببرم؟

 انواع تبلت,آی پد 64 بیت,آی پد 5 اپل

 
من در برکلی واحد برنامه نویسی شی گرا را آموزش می دهم. تحت سیستم مدیریت آموزشی ANGEL  واحد درسی را مدیریت می کنم. این سیستم هم نیاز به داشتن فلش و هم جاوا دارد. حالا مطابق با این موضوع سه دستگاه را ارزیابی می کنیم:


آی پد 64 بیت: نه، آی او اس اپل نه جاوا را پشتیبانی می کند و نه فلش را. نمره صفر
سرفیس 2 آر تی: نه، فلش روی سایتهای بسیار محدود کار می کرد که غیر فعال شده است و به سایتهای مندرج در لیست سیاه نیز نمی توان اطمینان داشت. به هر حال جاوا روی آن اجرا نمی شود.
سرفیس پرو 2: بله، ویندوز تحت پردازنده اینتل هم فلش و هم جاوا را اجرا می کند.

 

انواع تبلت,آی پد 64 بیت,آی پد 5 اپل

 

2- آیا می توانم برنامه Virtual machines را روی آن نصب و اجرا کنم؟
اغلب از برنامه و نرم افزار Virtual Machine استفاده می کنم. قبلا از VirtualBox استفاده می کردم و حالا Hyper-V و در دو حالت باید VM را روی سیستم خود اجرا کنم. چرا که برنامه نویسی آموزش می دهم. دانشجویان از ویژوآل استودیو استفاده می کنند، برخی نسخه 2010 برخی 2012 و برخی نیز 2013 و هر نسخه ماشین مجازی خود را دارد. برای تست و آزمایش نیز از VM تحت لینوکس بهره می برم. تست ها روی سرور قرار داده شده و امتحان از دانشجویان گرفته می شود.

اما ارزیابی صورت گرفته شامل نتایج زیر است:


آی پد 64 بیتی: نه ، بستگی به میزان رم، می توان تا 4 و یا بیشتر VM روی دستگاه اجرا کرد اما به هر حال آی پد قابلیت Virtual machine سازگار را ندارد.
سرفیس 2 آر تی: نه، پشتیبانی وجود ندارد.
سرفیس پرو 2: بله، ویندوز 8.1 نصب شده روی این تبلت، به صورت طبیعی HyperV را پشتیبانی می کند. برنامه VirtualBox را نیز پشتیبانی می کند. سرفیس پرو دو با 8 گیگ رم اجازه اجرای VM را در تعداد بالا می دهد.


3- ویژگی چند ویندوزه را می توانم داشته باشم؟ و یا از اسکرین دوم هم زمان بهره ببرم؟

 

انواع تبلت,آی پد 64 بیت,آی پد 5 اپل

 

برخی مواقع نیاز دارم تا دو فایل را هم زمان با هم مقایسه کنم و داشتن اسکرین دوم و انجام مقایسه ضروری است. به صورت معمولی با خیره شدن روی مانیتور 27 اینچی کار خود را انجام می دهم. اما اگر قرار باشد این کار را روی تبلت انجام دهم کدامیک کارآتر خواهد بود؟


آی پد 64 بیتی: نه، پنجره دوم روی آی پد ممکن نیست. (البته باید منتظر معرفی رسمی هم باشیم)
سرفیس 2 آر تی: بله، و برای نرم افزار آفیس و ورود خیلی مناسب است.
سرفیس پرو 2: بله، و با درگاه اچ دی ام آی می توان به راحتی مانیتور دوم داشت.


4- آیا می توانم رو محیط های توسعه برنامه نویسی سرمایه گذاری کنم؟

 

انواع تبلت,آی پد 64 بیت,آی پد 5 اپل

 

برای یک توسعه دهنده نرم افزاری کار کردن با محیط های توسعه از PHP Ides گرفته تا ویژوآل استودیو، مهم است و داشتن محیط هایی غیر از محیط ویندوزی حیاتی به نظر می رسد.
اما در ارزیابی صورت گرفته می توانیم نتایج را با هم ببینیم:


آی پد 64 بیتی: بله، روی اپ استور چند محیط نرم افزاری تحت PHP‌قرار دارد. در مورد قوی بودن یا نبودن آنها نمی توانم اظهار نظر کنمف چون با آنها کار نکرده ام.
سرفیس آر تی 2: نه، ویژوآل استودیو روی این مدل کار نمی کند، هر چند متعلق به خود مایکروسافت است.
سرفیس پرو 2: بله، و خیلی هم خوب کار می کند.سرفیس پرو دو با 8 گیگ رم ایده آل به نظر می رسد.


5- آیا می توانم فتوشاپ و Illustrator روی سیستم خود نصب و اجرا کنم؟

 

انواع تبلت,آی پد 64 بیت,آی پد 5 اپل

 
صدها پرزنتیشن و تصویر و وکتور و ... ایجاد کرده ام و نیاز به ادیت عکس و فیلم دارم.
آی پد 5 نسخه 64 بیتی: نه خیلی راضی کننده به نظر نمی رسد. آی پد اپلیکیشن های خوبی در زمینه تصویری دارد و نیز برای ادیت ویدئو مشکلی ندارد اما اپ های ادوبی در حد ویندوز روی آی پد جواب نمی دهد.


سرفیس آر تی 2: نه،
سرفیس پرو 2: بله و بدلیل داشتن پردازنده هاسول بسیار توانا برای اجرای ادوبی و فتوشاپ و پری.می.یر جواب می دهد. داشتن رم کافی حلال بسیاری از مشکلات هنگام رندر کردن تصویر و فیلم و ... به شمار می رود.


6- آیا می توانم آفیس روی سیستم خود داشته باشم؟

 

انواع تبلت,آی پد 64 بیت,آی پد 5 اپل

 

دو برنامه مایکروسافت آفیس و برنامه های سازگار با آفیس با هم فرق دارند.
آی پد 64 بیتی: بله، دهها برنامه های سازگار با آفیس مایکروسافت روی آی پد نصب و اجرا می شود. برای بسیاری از کاربران همین اندازه که پرزنتیشن هایشان جواب می دهد، کافی است.
سرفیس آر تی 2: خیلی خوب کار می کند و جواب می دهد.
سرفیس پرو 2: بله، خوب کار می کند و سریع برنامه ها را اجرا می کند.


7- دسترسی به سرورهای سازمانی و بزرگ می توانم داشته باشم؟

 

انواع تبلت,آی پد 64 بیت,آی پد 5 اپل

 

کتابخانه دیجیتال صوت و تصویر بزرگی داریم که در کنار اسناد مربوط به پروژه های بزرگ و کوچک مجبورمان می کند که دائم به سرورهای سازمانی ارتباط برقرار کنیم. مجموعه سرورهای سازمانی و ارتباط دستگاه مان به آنها یکی از دغدغه های بزرگ برای کار کردن در محیط های اداری است.


آی پد 64 بیتی: نه، توانایی اتصال کامل به سرورها را ندارد. اتصال به شبکه های SMB از طریق اپ های اپل به ندرت مقدور می شود و وصل نشدن و قطع اتصال روی سرورهای سازمانی دغدغه خاطر بزرگی برای راهبران و کاربران شبکه ها محسوب می شود.


سرفیس آر تی 2: نه، اکتیو دایرکتوری روی این مدل سرفیس جواب نمی دهد و کاربران حرفه ای که درخواست اتصال به شبکه ها را دارند، از این توانایی محرومند.

سرفیس پرو 2: بله و چون ویندوز واقعی روی این مدل نصب است، همه امکانات یک ویندوز روی دسکتاپ را روی این تبلت خواهید داشت.


8- آیا می توانم برنامه ای مانند Evernote داشته باشم؟

 

انواع تبلت,آی پد 64 بیت,آی پد 5 اپل

 
مدیریت یادداشتها زمانی که سرتان شلوغ می شود، از ضروریات کاری در اداره است.برای کارمند و معلم و ... خلاصه هر کسی که در اداره کار می کند داشتن Evernote و اپ های مشابه ضروری به نظر می رسد.

آی پد 64 بیتی: بله، و خیلی هم خوب کار می کند. با کیبورد ست شده و جواب کارها را می دهد.
سرفیس آر تی 2: به سختی کار می کند.
سرفیس پرو 2: بله و جدیدترین نسخه آن در محیط ویندوز خوب جواب می دهد.


9- آیا می توانم با کروم  و متعلقات آن کار کنم؟

 

انواع تبلت,آی پد 64 بیت,آی پد 5 اپل

 

امروزه یک مرورگر تنها کار مرور وب را انجام نمی دهد، مجموعه ای از اپ ها را در خود جای داده که جعبه ابزار خوبی برای هندل کردن کارها به شمار می رود. وجود اکستنشن ها در کروم کارها را واقعا راحت می کند.
آی پد 64 بیتی: نهف آی پد کروم دارد اما از اکستنشن ها و پلاگین های اضافی آن پشتیبانی نمی کند.
سرفیس آر تی 2: نه، و با کروم مشکل دارد.
سرفیس پرو 2: بله و همه چیز را پشتیبانی می کند.


10- آیا می توانم از آتلوک استفاده کنم؟

 

انواع تبلت,آی پد 64 بیت,آی پد 5 اپل

 

من آی پد دارم و با آیفونم نیز از طریق اپ های مرتبط ایمیل و ... را به راحتی چک می کنم. همچنین از آتلوک نسخه 2002 استفاده می کنم و سوئیچ کردن از آتلوک سخت به نظر می رسد.

آی پد 64 بیتی: نه، آی پد چندین اپ قوی برای ایمیل دارد.
سرفیس آر تی 2: بله ونسخه قبلی آر تی پشتیبانی نمی کرد و کسی دلیل آنرا نمی دانست ولی حالا پشتیبانی خوبی دارد.
سرفیس پرو 2: البته که کار کرده و جواب می دهد. در حد ایده آل


11- آیا قادر به نصب نرم افزارهایی که نمی شناسم ، هستم؟

 

انواع تبلت,آی پد 64 بیت,آی پد 5 اپل

 

نرم افزارهای متنوع در زمینه دیدن فیلم و ادیت آنها، ویدئو کنفرانسینگ و ... وجود دارد که نمی دانم در آینده پروژه های پیشنهادی را می توانم جواب دهم یا نه؟ (از طریق نرم افزارهای مرتبطی که شاید با آنها مجبور شوم در آینده کار کنم)
آی پد 64 بیتی: نه واقعا، آی پد محدودیت اپلیکیشنی دارد و این به نوع طراح سیستم عامل آی او اس بر می گردد.


سرفیس آر تی 2: نه، هرگز
سرفیس پرو 2: بلهف اگر نسخه 8 گیگی و هارد اس اس دی در سایز بزرگ را بگیرید، مشکلتان حل خواهد شد و مانند یک ماشین بیزینس برایتان کار خواهد کرد.


 نتیجه:

همانطور که قرار شد امتیاز بندی کنیم (2 امتیاز برای بله، یک امتیاز برای ممکن است و صفر امتیاز برای نه) آی پد 64 بیتی مدل 5 اپل 9 امتیاز می گیرد، سرفیس آر تی 2 مایکروسافت 7 امتیاز و سرفیس پرو 2 مایکروسافت نیز 22 امتیاز می گیرد. سرفیس پرو دو با رم بالای 8 گیگ مانند یک کامپیوتر پرقدرت بیزینس عمل می کند و بدلیل سازگاری بیشتر با ساختار شبکه های بیزینس و قبول تعداد بیشتری از برنامه های بیزینس در محیط سازمانی بزرگ و کوچک ، برای کاربران همیشه سیار که قدرت لازم دارند، بهترین گزینه به شمار می رود. .../khabaronline.ir