دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بررسی فبلت HTC One Max



فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

بررسی  فبلت HTC One Max
یک خبر خوشحال کننده دیگر، برای طرفداران تلفن‌های غول پیکر! تلفن HTC One Max بالاخره بصورت رسمی معرفی شد. این تلفن از طراحی مشابه برادر کوچک‌تر خود HTC One بهره می‌برد، اما صفحه نمایش آن از 4.7 اینچ به 6 اینچ افزایش یافته و یک سنسور اثر انگشت خوان نیز به پشت آن اضافه شده است.

 

بدنه وان مکس همچون وان با آلومینیوم پوشیده شده است. از نظر ظاهری این تلفن شبیه به One و همچنین One Mini است، اما برخلاف One از بدنه یکپارچه بهره نمی‌برد و از این رو، کاربر قادر است خود نسبت به تعویض باتری آن اقدام کند یا کارت حافظه SD را برای افزایش حافظه ذخیره سازی در آن قرار دهد.


وان‌مکس از یک باتری غول پیکر 3300 میلی آمپرساعتی بهره می‌برد تا انرژی مورد نیاز صفحه نمایش 6 اینچی آن را پوشش دهد. ابعاد این فبلت برابر 164.5 در 82.5 در 10.29 میلی متر و وزن آن 217 گرم است.


در قسمت جلوی وان‌مکس اسپیکر قوی BoomSound جای داده شده است؛ اما نکته قابل توجه مربوط به قسمت پشت دستگاه است که در آن یک سنسور اثر انگشت خوان اضافه گردیده تا عملکرد مشابه آیفون 5s را وارد دنیای اندروید کند.

از این سنسور می‌توان برای باز کردن قفل گوشی یا اجرای سریع سه نرم افزار محبوب خود بالافاصله پس از لمس کردن سنسور، استفاه کنید. در واقع می‌توان هر انگشت را به یک اپلیکیشن مرتبط نمود و با لمس آن انگشت خاص، نرم افزار تعریف شده اجرا گردد. ایده جالبی است نه؟

 

فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

 

مشخصات فنی HTC One Max:
-پردازنده Snapdragon 600 با 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی
-صفحه نمایش LCD در سایز 5.9 اینچ با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل و تراکم 367 پیکسل در اینچ
-حافظه رم 2 گیگابایت
-حافظه ذخیره سازی 32 گیگابایت
-دوربین 2.1 مگاپیکسل در جلو با زوایه دید 88 درجه
-دوربین 4MP از نوع اولتراپیکسل با f/2.0 در پشت
-سیستم عامل اندروید به همراه رابط کاربری Sense 5.5


در رابط کاربری Sense 5.5، اچ تی سی به نظرات کاربران خود گوش داده و امکان فعال یا غیرفعال کردن نرم افزار BlinkFeed را میسر کرده است. علاوه بر این، قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه شده تا کارآمدتر شود. این نرم‌افزار حالا با شبکه‌های اجتماعی بیشتری در ارتباط است و می‌تواند رویدادهای مربوط به اینستگرام یا گوگل پلاس را نیز نمایش دهد. اکنون در این نرم افزار می‌توانید تا 120 مقاله را دانلود نموده و بصورت آفلاین مطالعه کنید.تلفن One Max به زودی در بازار جهانی عرضه می‌شود اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

 

فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

فبلت HTC One Max

فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

فبلت HTC One Max

فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

فبلت HTC One Max

فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

فبلت HTC One Max

فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

فبلت HTC One Max

فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

فبلت HTC One Max

فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

فبلت HTC One Max

فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

فبلت HTC One Max

فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

فبلت HTC One Max

فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

فبلت HTC One Max

فبلت HTC One Max,گوشی HTC One Max,مشخصات فنی HTC One Max,

منبع:zoomit.ir


ویدیو مرتبط :
بررسی فبلت HTC One Max

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی و بررسی تخصصی HTC One S


HTC One S دومین فرزند از خانواده‌ی تازه تشکیل One ساخته‌ی شرکت معظم HTC، محصولی که با 0.4 اینچ سایز صحفه نمایش کوچک‌تر و 2 هسته کمتر پس از One X نقش فرزند دوم خانواده‌ی one را بر عهده دارد



 صبح بخیر: 

HTC One S  دومین فرزند از خانواده‌ی تازه تشکیل One ساخته‌ی شرکت معظم HTC، محصولی که با 0.4  اینچ سایز صحفه نمایش کوچک‌تر و 2 هسته کمتر پس از One X نقش فرزند دوم خانواده‌ی one را بر عهده دارد که به نظر می‌رسد تا اینجای کار به خوبی از پس وظیفه‌اش برآمده است.



شاید بزرگترین مزیتی که می‌توان از آن در مورد One S نام برد، جنس بدنه‌ی فوق‌العاده و همچنین ضخامت فوق العاده کم آن می‌باشد. نازکی متهور کننده که حتی از Galaxy SII  و Razr هم کمتر است. جنس بدنه‌ی One S فوق‌العاده می‌باشد به طوری که HTC برای هر قاب آن از یک نوع مواد و فناوری استفاده می‌کند. در بدنه ی مشکی رنگ  از فناوری اختصاصی HTC به‌نام Arc Oxidation که سطح آلومینیوم را با جریان برقی معادل 10000 ولت تبدیل به سرامیک می‌کند استفاده کرده است. این نوع آلومینیوم 5 برابر از آلومینیوم مورد استفاده در صنعت هوا فضا یا فولاد آب دیده مقاوم‌تر است. این تکنولوژی تولید‌کننده ظاهر نهایی مشکی رنگ گوشی می‌باشد. اما در رنگ طوسی، HTC از آلومینیوم آنودایز شده سنتی استفاده کرده است که بدنه با یک تغییر رنگ لطیف از خاکستری پر رنگ به کم رنگ متمایل می‌شود. در ادامه به بررسی دیگر مشخصات HTC One S می‌پردازیم.

مشخصات ظاهری

One S با ابعاد 130.9 * 65 * 7.8 میلی‌متر و 119.5 گرم وزن به بازار عرضه شده است، محصول جدید HTC نسبت به برادر دوقولوی خود یعنی Sensation XE مقداری بلندتر ولی به طور قابل توجهی سبک‌تر و نازک‌تر شده است. همان گونه که در مقدمه هم ذکر شد، جنس فوق العاده‌ی بدنه به صورت کاملا یکپارچه و بدون کوچکترین برآمدگی می‌باشد که رنگ‌های موجود به طور کاملا طبیعی و بر اثر فرایندهایی که ذکر شد به وجود آمده اند. در بالای بدنه کلید روشن / قفل گوشی در کنار ورودی هدفون 3.5 میلیمتری و همچنین شیاری برای باز کردن در گوشی قرار گرفته است.در پایین گوشی تنها ورودی صدا قابل رویت است. در سمت چپ One S پورت میکرو USB قرار دارد که وظیفه ی آن علاوه بر ارتباط با کامپیوتر، شارژ کردن و همچنین ارتباط MHL  می باشد که در صورتی که رابطه MHL به HDMI را در اختیار داشته باشید  می توانید به راحتی از HDMI  استفاده کنید و One S را به HDTV متصل کنید.



در پشت گوشی لنز دوربین را با هاله‌ای که به رنگ آبی روشن و یا قرمز متالیک است را می‌توان مشاهده کرد که در کنار آن فلش LED قرار گرفته است. فِرم دوربین در One S تقریبا هم سطح گوشی است که این موضوع ممکن است باعث خراشیدگی لنز شود. همچنین در زیر پنل بالایی شیاری برای قرار گیری میکرو سیم کارت قرار گرفته است اما هیچ شیاری برای حافظه‌ی اضافه یا باطری در نظر گرفته نشده است که عملا باعث می‌شود کاربر هیچ گونه دسترسی به باطری نداشته باشد. در روی گوشی در قسمت بالای صحفه نمایش سنسورهای نور و مجاورت پنهان شده اند. همچنین یک LED ریز معین کننده وضعیت نیز در زیر محل قرارگیری خروجی صدا و یک‌دوربین VGA در سمت راست آن قرار گرفته است. اما چیزی که در این گوشی در نگاه اولیه ممکن است باعث تعجب کاربران شود کلید‌های لمسی است که به خوبی در پایین گوشی قرار گرفته‌اند شاید این گونه به نظر بیاید که کلید‌ها با توجه به سیستم عامل اندروید ورژن 4   (Ice Cream Sandwich) کاربرد خاصی ندارند، اما قابل ذکر است که تنظیمات HTC Sense وSense 4  از کنترل‌های ورودی صفحه استفاده نمی‌کند، بلکه به جای آن براساس کلیدهای فیزیکی Home, Back و Task عمل می‌کند که کاملا شبیه کنترل‌های روی صفحه ICS می‌باشد استفاده می کند.



امکانات ارتباطی

پشتیبانی کامل از شبکه‌های1800/1900/GSM 850/900 و HSDPA 850/900/2100 به همراه HSUPA کامل می باشد. البته HTC  در مورد سرعت کاری این شبکه ها هنوز اطلاعات دقیقی ارائه نداده است ولی مطمئنا راضی‌کننده خواهد بود. پشتیبانی از شبکه‌ی بیسیم WiFi 802.11B/G/N به همراه WiFi HotSpot و همچنین DLNA  در ادامه Bloutooth نسخه‌ی 4 به همراه A2DP و USB2 به همراه پشتیبانی از پورت MHL تکمیل کننده‌ی این بخش می‌باشد.





صفحه نمایش

صحفه نمایش One X همانند Sensation XE، 4.3 اینچی با رزولوشن 960*540 qHD می‌باشد. اما این بار محصول HTC با صحفه نمایش Super AMOLED به جای  S-LCD به بازار ارائه شده است. مطمئنا قبلا این صحفه نمایش را در محصولاتی مانند  موتورولای RAZR XT910 دیده‌ایم که رضایت بخش هم عمل کرده است. رنگ‌ها مخصوصا رنگ مشکی بسیار خوب، پررنگ و عمیق نمایش داده می‌شوند. همچنین زاویه ی دید مانند بقیه Super AMOLED ها بسیار خوب و راضی کننده می‌باشد. شاید تنها نکته‌ منفی که در صحفه نمایش One S‌ دیده می‌شود رویه صحفه نمایش باشد که بسیار منعکس کننده‌ی نور است و درخشانی آن به حدی نیست که بتواند نمایش خوبی را زیر نور مستقیم خورشید داشته باشد. در کل با توجه به Super AMOLED بودن صحفه نمایش ماتریس‌ها به صورت Pentile نمایش داده می‌شوند که این موضوع باعث تراکم بیشتر پیکسل‌ها (256 پیکسل در هر اینچ ‌مربع‌) می‌شود که یا شما با این موضوع کنار خواهید آمد و یا همواره شما را مورد آزار قرار می‌دهد. پس بهتر است قبل از خرید گوشی آن را تست نمایید.



رابط کاربری

HTC One S با سیستم عامل اندروید ملقب به بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich) ورژن 4.0.3  به همراه جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری Sense 4.0 به بازار ارائه شده است. مطمئنا تا به امروز اندروید 4 را با رابط‌های کاری مختلف دیده‌ایم. اما در ONE S شرایط فرق می‌کند. شهرت HTC در بکارگیری همزمان سیستم‌عامل و جدیدترین ورژن Sense بر کسی پوشیده نیست و از طرفی HTC به انتقادات و پیشنهادات مشتریان خود برای بهبود محصولاتش بیشترین اهمیت را می‌دهد. قفل صفحه به صورت کاملا پیشرفته و جالب در این گوشی بهینه‌سازی شده است، به طوریکه توسط کاربر بسیار کارآمد و قابل تنظیم است و به بهترین شکل ممکن برای استفاده در یک گوشی هوشمند می‌باشد. این قفل به صورت پیش فرض دارای 4 کلید میانبر و یک حلقه در پائین می‌باشد. که می توانید با گرفتن این حلقه و بردن آن به سمت وسط صفحه گوشی را باز کنید. یا همچنین توانایی این را دارید که کلیدهای میانبر را گرفته و به داخل حلقه ببرید تا ضمن باز شدن گوشی عمل مربوط به آن کلید نیز انجام شود، اما محصول HTC با 8 قفل صفحه دیگر که قبلا نصب شده است در اختیار شماست و می‌توانید از طریق منوی شخصی‌سازی به آنها دست پیدا کنید، همانند همیشه‌، آلبوم عکس‌، لیست دوستان، آب و هوا، ساعت و بورس به همراه 2 مورد که جدیدا نیز اضافه شده و بسیار کاربردی هستند. اولی لیست تولید تماس و در ادامه لیستی از تمامی تماسهای جواب داده نشده، SMS ،e-Mail و Taskها.



پردازنده‌ها و حافظه‌ها

بر خلاف One X این بار HTC از Tegra 3 استفاده نکرده است و از پردازنده‌ی 2 هسته ای با فرکانس کاری 1.5GHz از سری Krait ساخته‌ی Snapdragon به همراه چیپست گرافیکی Aderno 225 سود جسته است که شاید از لحاظ فرکانس کاری با دو هسته کمتر ضعیف تر به نظر آید ولی از معماری جدیدتری نسبت به One X استفاده می‌کند. بر خلاف تصور در تمامی تست‌هایی که از پردازنده ی One S گرفته شده است این پردازنده  بهتر از پردازنده‌ی 4 هسته ای Tegra 3 با همین فرکانس کاری عمل کرده است. و در تست‌هایی که از پردازنده‌ی خام به عمل آمده است می‌توان گفت: پردازنده‌ی One S در صدر جدول غول‌های اسمارت‌فونی قرار می‌گیرد. و حتی از 4 هسته‌ای‌ها هم سریع‌تر عمل می‌کند. وظیفه‌ی پردازش گرافیک 3 بعدی در این محصول به عهده‌ی چیپست Aderno 225 می‌باشد که در این بخش هم One S فوق‌العاده عمل کرده است. در صفحه‌ی qHD گوشی HTC One S به مقداری بیشتر از 60 فریم در ثانیه می‌رسد. پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia‌ ی One X یک مقدار جزئی بهتر از Adreno  است، صفحه‌ی 720 پیکسلی  One X یک‌و‌  نیم برابر صفحه‌ی qHD پیکسل دارد، بنابراین Aderno 225 با این مقدار پیکسل به عدد 40 فریم در ثانیه خواهد رسید در حالی که پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia برابر با 47 فریم در ثانیه است.





دوربین

دوربین استفاده شده در One S یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فیلم‌برداری Full HD و نرخ 30 فرم در ثانیه به همراه Flash LED که به عنوان چراغ فیلم‌برداری هم قابل استفاده است می‌باشد. در دوربین One S بخشی که به نظر می‌آید بهتر از بقیه عمل کرده است رابط کاربری می‌باشد که هم برای عکس‌برداری و هم برای فیلم برداری مناسب است، با توجه به عدم وجود کلید شاتر سخت افزاری بر روی بدنه‌ی گوشی رابط کاربری با توجه به فوکوس اتوماتیک خوب عمل کرده است و برای گرفتن عکس کافیست کلید شاتر را لمس کنید، همچنین برای فیلم برداری کلید زیر شاتر در اختیار شما قرار دارد.کیفیت فیلم‌برداری به نسبت قابل قبول است، در این بخش HTC نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته است که از مهمترین آنها می‌توان به کمتر شدن نویز در پردازش صفحه اشاره کرد. از دیگر امکاناتی در دوربین One S بهینه شده است می‌توان به فوکوس اتوماتیک و لمسی، برچسب گذاری جغرافیایی، سیستم تشخیص لبخند و چهره اشاره کرد که به مجموعه‌ی اینها می‌توان فیلم برداری HDR، پانورما با ژیروی افقی،پورتریت، پورتریت گروهی،لند اسکیپ، دید نزدیک، تخته‌ی سفید و در انتها عکس برداری در نور کم هم اضافه کنیم.در کل شاید دوربین One S با توجه به وجود رقیبانی مانند Xperia S سونی زیاد سوپرایز کننده نباشد اما دارای عملکرد قابل قبولی است.





امکانات دیگر

16GB حافظه‌ی داخلی به همراه 1GB رم مسئولیت تامین حافظه برای پردازش‌ها و داده‌ها را به عهده دارند، که یکی از نقاط ضعف One S در این بخش مشهود است و آن هم عدم پشتیبانی از میکرو SD است‌، البته 16GB حافظه‌ی داخلی در این بخش ممکن است کافی به نظر برسد که این مسئله در نهایت به کاربری که از One S استفاده می‌کند بستگی دارد.

One S دارای یک رادیوی FM می‌باشد که بسیار ساده است و با رابط کاربری خوبی که دارد محل شما را برای پیدا کردن ایستگاه رادیویی اسکن می‌کند، همچنین قابلیت قرار دادن چند ایستگاه را به عنوان علاقه‌مندی دارید. پشتیبانی از RDS و پخش از بلندگو از دیگر امکاناتی است که رادیوی One S در اختیار شما قرار خواهد داد. قابل ذکر است که خروجی صدای One S یکی دیگر از نقاط قوت این محصول به حساب می‌آید و نشان دهنده‌ی آن است که Beats  به خوبی از عهده‌ی وظیفه‌اش برآمده است به طوری که One S در آزمایش‌های انجام گرفته دارای بیشترین کیفیت ممکن در بخش خروجی صدا در میان Smart Phone‌ها بود. قطب‌نما، سنسور مجاورت و ژیروسکپ و چراغ قوه از جمله دیگر امکاناتیست که به صورت پیش‌فرض بر روی One S قرار گرفته است.



سخن آخر



با توجه به نتایجی که از تست‌های به عمل آمده از One S به دست آمده است و با توجه به امکاناتی که در بالا به مختصری از آنها اشاره شد و همچنین گستره قیمتی این محصول در بازار داخلی می‌توان گفت‌:

انتخاب فوق‌العاده مناسبی به نظر می‌آید. البته در کنار One S ،اکسپریا S سونی هم وجود دارد که شاید در بخش صحفه نمایش، دوربین و حافظه از One S  برتر باشد. اما در نهایت نسل گذشته‌ی پردازشگر‌های SnapDragon که درXperia S استفاده شده است، حرف چندانی برای گفتن ندارد و اگر بخواهید کمی کمتر هزینه کنید می‌توانید به سراغ Galaxy S2 هم بروید که با توجه قیمت کمتر و امکانات کمتر نسبت به محصولات 2 هسته‌ای سونی و HTC انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد.