دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بررسی آئودی A7 مدل 2015


موارد زیادی در خصوص آئودی A7 مدل 2015 وجود دارد که می‌تواند توجه شما را به سوی خود جلب کند. سقف شیبدار این خودرو چشم‌ها را نوازش می‌دهد و تجربه یک رانندگی اسپرت در کنار پیشرانه کم مصرف دیزلی، مالک یک خودروی لوکس را به وجد می‌آورد


ویدیو مرتبط :
بررسی آئودی A3 1.8T مدل 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی آئودی A1 مدل 2015


آئودی A1 در نیمه عمر خود دچار تغییر و تحولات بسیاری شد و حال، مدل جدید این اسپرت‌بک آلمانی با دو پیشرانه جدید، فرمان الکترومکانیکی و تجهیزات بیشتر در می 2015 روانه بازار استرالیا می‌شود.

1car.ir: آئودی A1 در نیمه عمر خود دچار تغییر و تحولات بسیاری شد و حال، مدل جدید این اسپرت‌بک آلمانی با دو پیشرانه جدید، فرمان الکترومکانیکی، امکان سفارش گیربکس اتوماتیک برای تیپ پایه، و تجهیزات بیشتر در می 2015 روانه بازار استرالیا می‌شود.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

گفتنی است، برای نخستین بار کمپانی آئودی از پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری TFSI طراحی شده توسط گروه خودروسازی فولکس‌واگن، بر روی A1 استفاده می‌کند. اگرچه قیمت این خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما کمپانی سازنده از بازه قیمتی مشابهی با مدل های فعلی خبر می‌دهد. جالب است بدانید که از زمان معرفی A1 در سال 2010 تاکنون، بیش از 500,000 دستگاه از این خودرو در سراسر جهان به فروش رسیده است.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

در مدل جدید، پیشرانه 1 لیتری مجهز به توربوشارژر جایگزین 1.2 لیتری تیپ پایه و 1.8 لیتری TFSI اسپرت جایگزین 1.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه شده است؛ تغییراتی نیز در پیشرانه 1.4 لیتری TFSI مشاهده می‌شود. با این حال، مدل جدید S1 با پیشرانه 2 لیتری TFSI و حدود 231 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور، پیشتاز این گروه می‌باشد. شایان ذکر است، S1 که در ماه مارس تولید و اکتبر به بازار عرضه شده است، نخستین عضو این گروه می‌باشد که از سیستم چهار چرخ محرک آئودی بهره می‌برد. پیشرانه 1 لیتری عرضه شده بر روی A1 در کنار گیربکس پنج سرعته دستی یا هفت سرعته S-Tronic دو کلاچه اتوماتیک نیرویی در حدود 95 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 160 نیوتن متر تولید می‌کند. پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری TFSI نیز که در کنار گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود، نیرویی در حدود 125 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 200 نیوتن متر در اختیار این آلمانی کوچک قرار می‌دهد. پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری TFSI اسپرت که برای اولین بار و فقط با گیربکس هفت سرعته S-Tronic دو کلاچه اتوماتیک عرضه می‌شود، A1 را با نیرویی در حدود 192 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 250 نیوتن‌متر به پیش می‌راند. لازم به ذکر است، در مدل های سفارش اروپا و آسیا پیشرانه های توربودیزل و بنزینی با سیلندرهای بیشتر نیز، به چشم می‌خورد.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

حضور گیربکس S-Tronic در کنار تمامی پیشرانه ها و مطابقت با استانداردهای Euro 6 یکی از نقاط قوت A1 به شمار می‌رود. پیشرانه سه سیلندر با وجود عملکرد نسبتا خوب از فقدان گشتاور مناسب در دور پایین رنج می‌برد؛ اما پیشرانه 1.8 لیتری بسیار پر قدرت ظاهر شده و عملکرد مناسبی از خود ارائه می‌دهد. کمپانی سازنده با بکارگیری روش های جدید در ساخت بدنه و استفاده از مواد عایق با کیفیت، صدای داخل کابین را به طرز چشمگیری کاهش داده و تنها صدایی که گاهی اوقات به گوش سرنشینان می‌رسد، صدای جاده است. تغییرات ایجاد شده در سیستم تعلیق A1 و استفاده از سیستم تعلیق مکفرسون با جناغی‌های کوتاه‌تر و اتصالات متقاطع در جلو و نیمه مستقل با فنرها و کمک فنرهای مجزا در عقب، سبب شده است این اسپرت‌بک آلمانی به نرمی و راحتی از دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده عبور کند و در پیچ ها، با حفظ آرامش، قابل کنترل و پایدار باقی بماند؛ کمپانی سازنده امکان سفارش سیستم تعلیق اسپرت با تنظیمات خشک‌تر را در پکیج S Line فراهم آورده است.

سیستم فرمان الکترومکانیکی جدید، نرم و سبک بوده و کار با آن در مقایسه با فرمان هیدرولیک قدیمی به انرژی کمتری نیاز دارد. مدل جدید A1 از سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی مجهز به مبدل گشتاور در محور جلو، Start-Stop و Drive Select با امکان انتخاب سه حالت مختلف به صورت استاندارد و کمک‌فنرهای قابل تنظیم به صورت سفارشی بهره می‌برد. اگرچه مینی سرسخت‌ترین رقیب A1 به شمار می‌رود، اما کمپانی آئودی بر این باور است که با فراهم آوردن بیش از یک میلیون حالت مختلف جهت سفارش تجهیزات و امکانات، مدل جدید اسپرت‌بک این خودروسازی تمام رقبا را از میدان به در می‌کند. دو تیپ قدیمی Ambition و Attraction با تیپ های جدید Design و Sport جایگزین شده‌اند و بر اساس اظهارات خودروساز آلمانی مبنی بر اینکه چهار پنجم خریداران A1 به تازگی به جمع طرفداران این برند پیوسته‌اند، اینطور به نظر می‌رسد که ارائه محدوده گسترده‌ای از تجهیزات سفارشی و امکان شخصی‌سازی خودرو با توجه به نیازها و سلایق فردی، خریداران جوان را به سوی اسپرت‌بک آئودی سوق می‌دهد.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

افزایش طول دو سانتی‌متری در کنار خطوط برجسته‌تر و عضلانی‌تر و همچنین، وجود 17 حالت مختلف برای رینگ‌های آلومینیومی 18-15 اینچی از جمله تغییراتی هستند که در ظاهر این خودرو ایجاد شده و چهره جذاب‌تری به A1 بخشیده است. طراحی جدید چراغ‌های جلو به همراه چراغ های حرکت در روز LED، کاهش ارتفاع جلوپنجره و پهن‌تر کردن آن در کنار هواکش های بزرگ‌تر، زیبایی نمای جلوی این خودرو را صدچندان کرده‌اند. چراغ‌های عقب LED، درب صندوق لُنگی شکل و دیفیوزر بزرگ‌تر، بر اسپرت بودن A1 تاکید می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت تغییرات ایجاد شده زیبایی‌های A1 را برجسته‌تر کرده است.

 بررسی آئودی A1 مدل 2015

بررسی آئودی A1 مدل 2015

همانند مدل قبلی، طراحی کنسول مرکزی ساده و خلوت و البته قابل سفارشی شدن می‌باشد. مسیریاب ماهواره‌ای به صورت سفارشی عرضه می‌شود و تمامی تیپ ها از نمایشگر بازشو (Pop-Up) بهره می‌برند. اگرچه دوربین دید عقب به صورت استاندارد عرضه نمی‌شود، اما سنسورهای نصب شده در قسمت عقب به همراه هشدار صوتی موجود به شما در پارک خودرو کمک می‌کنند. صندلی ها بسیار نرم و راحت بوده و امکان سفارش صندلی‌های تک نفره در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، بر مشتری‌مداری آئودی تاکید می‌کند.

بررسی آئودی A1 مدل 2015

فضای مناسب صندلی عقب، صندوق عقب جادار و سیستم صوتی Bose (به صورت سفارشی) افراد بسیاری را به خرید A1 تشویق می‌کند. با سفارش پکیج Driver Assistance می‌توانید از سیستم هشدار نقاط کور بهره‌مند شوید. فقدان ترمز اضطراری خودکار نیز، انتظار می‌رود در نسل بعدی A1 جبران شود. توجه به جزئیات از سوی کمپانی سازنده در طراحی داخلی خودرو کاملا محسوس است؛ همه چیز زیبا و باکیفیت بوده و در هماهنگی کامل با یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ تنها ایراد و نقطه ضعف به کابل شارژ تلفن همراه قرار گرفته داخل داشبورد بازمی‌گردد. گفتنی است، A1 با ارائه هندلینگ مناسب و رانندگی اسپرت و جذاب در کنار تجهیزات سفارشی بیشمار، ادامه‌دهنده راه آئودی می‌باشد.

بررسی آئودی A1 مدل 2015