دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بردگی اینترنتی در زندان های چین !


این روزها کسب درآمد از طریق بازی های اینترنتی یک روش برای پول در آوردن شده است. برای مثال اگر در بازی آنلاین وارکرافت خوب باشید می توانید طلای مجازی به دست آورده و در مقابل پول واقعی آن را به دیگر بازیکنانی بفروشید که کمبود منابع در بازی دارند.

این روزها کسب درآمد از طریق بازی های اینترنتی یک روش برای پول در آوردن شده است. برای مثال اگر در بازی آنلاین وارکرافت خوب باشید می توانید طلای مجازی به دست آورده و در مقابل پول واقعی آن را به دیگر بازیکنانی بفروشید که کمبود منابع در بازی دارند. اما دفعه ی بعدی که مقداری طلای مجازی برای بازی World of Warcraft خریدید، بایستید و فکر کنید که این طلا چگونه تولید شده است. ممکن است در پشت این طلا، رنج و مشقت یک زندانی چینی درمیان باشد!



داستان این جاست که مسوولین یک زندان چینی، به انگیزه ی پول زندانیان را مجبور می کردند تا علاوه بر کارهای اجباری در زندان، از طریق بازیهای مجازی هم پول دربیاورند. مسوولیت آنها این بوده تا در بازی آنلاین وارکرافت طلای مجازی به دست آورند. لیو دالی، زندانی سابقی که در اردوگاه کار جیکسی کار می کرده؛ تجربه اش را اینگونه به گاردین منتقل کرده است: او و 300 زندانی دیگر، به طور همزمان، تا12 ساعت پشت کامپیوتر می نشستند و اژدها های این بازی را به قتل می رساندند تا برای گارد های زندان، طلای مجازی به دست بیاورند. بعد گاردهای زندان این طلاها را به کاربران بازی می فروختند و این یعنی نگهبان های زندان در هر روزبین 700 تا 900 دلار درآمد از این راه به دست می آورده اند. از این گذشته، اگر یک زندانی نمی توانست به سهمیه طلای روزانه اش دست یابد، محکوم به تنبیه می شد.

خلاقیت به کار رفته در این کار، در نوع خود جالب است اما از طرف دیگر یک سو استفاده و عملی غیر انسانی هم محسوب می شود. بازی معمولا یک سرگرمی محسوب می شود و البته در دنیای مجازی، شاید بهترین سرگرمی همین بازی های اینترنتی باشند. اما چینی ها با این ابتکار عمل خود نشان دادند که حتی با سرگرمی و بازی هم می توان افراد را رنج داد و از آن ها سوء استفاده کرد. هر چند شاید برخی زندانی ها پول درآوردن در وارکرافت را به اردوگاه کار اجباری ترجیح بدهند.

منبع : Narenji.ir


ویدیو مرتبط :
فیلم مستند- مرکز بازپروری معتادان اینترنتی در چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار پنتاگون درباره ردیابی اینترنتی چین



 

 

<p

 

 

به گزارش رویترز- روز جمعه سخنگوی پنتاگن ’ گفت : وزارت دفاع از ردیابی مجدد اینترنتی چین که طی چند ماه گذشتهبه گزارش رویترز- روز جمعه سخنگوی پنتاگن ’ گفت : وزارت دفاع از ردیابی مجدد اینترنتی چین که طی چند ماه گذشته صورت گرفته آگاه است. در حالی که به توصیف یک مامور انتخابی کنگره ’ ربایندگی تلقی می شد.

 

کمیسیون تجدید نظر امنیتی و اقتصادی ایالت متحده و چین روز چهارشنبه به تلکام دولتی چین (Telecom) به خاطر تبلیغ مسیرهای اشتباه در شبکه اعتراض کرد. این تبلیغ ها باعث شد در هشتم آوریل و در یک دوره ی ۱۸ دقیقه ای حجم عظیمی از ترافیک اینترنتی امریکا و سایر کشورها ’ همگی از سرورهای چینی عبور کنند.

"دیویدلاپن" سرهنگ نیروی دریایی که سخنگوی وزارت دغاع است به خبر نگاران گفت : ما می دانیم که در تاریخ ۸ آوریل ’ ترافیک اینترنتی دوباره از چین ردیابی شد .

وی افزود : تنها نمیدانم که آن حادثه برای قصد سویی بوده یا خیر.

پس از مدت زمان کوتاهی در حالی که در تکرار اظهاراتش هماهنگی نبود ’اشاره کرد که شاهد ی مبنی بر عمدی بودن حادثه وجود ندارد.

کمیسیون ایالت متحده و چین در گزارش سال ۲۰۱۰ خود اعلام کرد که واقعه ی مذکور روی ترافیک ورودی و خروجی سایت های دولتی و نظامی امریکا از دفتر وزیر دفاع – رابرت گیتز- گرفته تا نیروهای مسلح و بعضی سایت های تبلیغاتی اثر گذاشته است .

روز جمعه وزیر امور خارجه چین در پکن ’ گزارش کمیسیون را در مورد توانایی های نظامی و سیاست های اقتصادی چین مورد اعتراض قرار داد وگفت این گزارش با واقعیت منافات دارد و حاکی از تفکر جنگ سرد است.

تلکام چین (Telecom) هم جداگانه اتهام ربایندگی ترافیک اینترنتی امریکا را مبنی بر فرستادن اطلاعات نادرست و وادار کردن سرورهای دیگر به ردیابی ترافیک از چین به عنوان تنها مسیر موجود ردکرد.

کمیسیون اظهار کرد شواهد گویای مطلب نیستند که حادثه به عمد صورت گرفته باشد و در نهایت به کجا ختم می شود.در هر صورت محققان امنیت کامپیوتری ابراز داشتند که امکانات موجود در سرورها می تواند باعث فعالیت های این چنینی

باشد.

"لری ورتزل" مامور عالی رتبه و سرهنگ بازنشسته ارتش امریکا، که به عنوان وابسته نظامی دو ماموریت خطیر را در چین هدایت کرده بود ، به خبر نگاران گفت: این اتفاق می تواند باعث ردیابی آدرس ایمیلها شود و به طور مثال پیام های به ظاهر معتبر برای افراد فرستاده شود که در ضمیمه شان کدهای ناجور و نرم افزارهای زیان آور موجود باشد.

"ورتزل" روز چهارشنبه گفت : وقتی با چنین شرایطی رو به رو می شوم از خودم می پرسم ارتباطات وزارت دفاع و حکومت فدرال بزای چه کسی می تواند تا این اندازه مهم باشد ؟ مطمئنا این شخص دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه شانگهای نیست.

"لی پن" سخنگوی پنتاگن گفت که شبکه های داخلی وزارت دفاع توسط هیچ ردیابی ترافیک اینترنتی ازسرور های چین تغییر مسیر نداده اند.

او صحبت هایش را این گونه کامل کرد : ما ابزارهایی داریم که با رمز گذاری در هنگام ردیابی مجدد ترافیکی از ورود و خروج تمامی سیگنالها محافظت می کند وما را از تغییرات با خبر می سازد.

"سناتور شالدون وایت هاوس " مسئول کمیته ی خبرگان مجلس سنا هم روز چهار شنبه اعلام کرد :تهدیدات جدی بدون قابلیت ها و توانی های دولتی امریکا مقابله نمی شود.

در یکی از سخن رانی ها در مجلس سنا توسط " رود ایسلند" دموکرات ، طرحی را برای امنیت دات (dot secure)پیشنهاد داد.یعنی شبکه ای برای حفظ سرویسهای حساس و تایین کننده مانند شبکه پاور گریدز ،شبکه های مالی ومراکز حمل ونقل و ارتباطی.

وایت هاوس تصریح کرد :نمی توانیم به راحتی از مسئله به این مهمی که زندگی و مرگ هزاران امریکایی را تحت الشعاع گرفته بگذریم.

کمیسیون تجدید نظر امنیتی و اقتصادی ایالت متحده و چین در سال ۲۰۰۰ به منظور بررسی امنیت تبادلات اقتصادی تشکیل شد.

"دیان چنگ" کارشناس مسائل امنیتی چین در بنیاد محافظه کاران هریتج گفت: به نظر می رسد ربایندگی اینترنتی مذکور ،

نمونه ای از فعالیت های شرکت های کامپیوتری چینی باشد.

تمامی این مطالب از نظر چینی ها نشان دهنده ی کشمکش جهانی در عصر کنونی کامپیوتراست.توانایی د رهدایت دوباره حجم بسیار بزرگی از داده ها نه تنها برای امنیت ملی تهدید به شمار می رورد بلکه برای شرکتهای خصوصی و اشخاص هم ریسک محسوب می شود.

تهیه گزارش توسط جیم ولف

گزارش تکمیلی: پائول اکرت

ویرایش: متیو لوئیس

مترجم: شبکه مترجمین ایران.../خبرگزاری رویترز