دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

برای افزایش دید چشم «زردآلو» بخورید



 

زردآلو,خواص زردآلو

 

متخصصان علوم تغذیه مصرف زردآلو را به دلیل ویتامین A موجود در آن و نقش آن در سلامت چشم توصیه می كنند.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، ویتامین A موجود در این میوه برای افزایش دید چشم بهترین خوراكی پیشنهادی است. ویتامین A كه یك آنتی اكسیدان قوی است، از آسیب رساندن رادیكال های آزاد به سلول ها و بافت های بدن جلوگیری می كند.

به گفته پزشكان، تاثیر رادیكال های آزاد ممكن است باعث شود كه فرد دچار بیماری آب مروارید و دیگر بیماری های چشمی شود.

متخصصان تغذیه معتقدند: افرادی كه میزان بالایی از ویتامین A را دریافت كنند كمتر در خطر ابتلا به بیماری آب مروارید هستند.

از دیگر فواید این میوه فیبر موجود در آن است كه مانع از بروز یبوست در افراد می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی ایندین تایمز، بتاكاروتن موجود در این میوه است، آن را به ماده خوراكی مفیدی برای سلامت قلب تبدیل كرده است.... / خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :
آینه افزایش دید Total View

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زردآلو سپری برای محافظت از چشم ها



 

 

زردآلو سپری برای محافظت از چشم ها

 

زردآلو یك منبع غنی از پیش فاكتور ویتامین آ موسوم به بتاكاروتن است و بنابراین در حفظ سلامت و بینایی چشم ها تاثیر قابل توجهی دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، بتاکاروتن در بدن به ویتامین آ تبدیل می شود و این ویتامین نقش حیاتی در بهبود بینایی دارد. این میوه همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی مانع از تخریب سلول ها توسط مولكول های رادیکال آزاد می شود.

به گفته متخصصان تغذیه در دانشكده علوم بهداشتی هاروارد، انواعی از این میوه كه به رنگ نارنجی تیره هستند، ذخیره بتاكاروتن در آنها نیز بیشتر است.

مواد غذایی حاوی بتاكاروتن سبب كاهش خطر بروز بیماری های قلبی، سكته، آب مروارید و بعضی از انواع سرطان ها می شوند. مقادیر بالای بتاکاروتن و لیکوپن موجود در زردآلو موجب می شود غذای مفیدی برای حفظ سلامت قلب باشد. این دو ماده به عنوان آنتی اکسیدان از اکسیداسیون کلسترول بد و بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کنند.

به گزارش روزنامه اكسپرس، این میوه برای تقویت بینایی چشم، جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و آب مروارید مفید است. رادیکال های آزاد، عدسی چشم را تخریب می کنند و سبب بروز آب مروارید می شوند و یا با تحلیل بردن ذخیره خونی چشم ها، سبب تخریب بافت چشم می شوند.

علاوه بر این ها، زردآلو حاوی فیبرهای محلول در آب است. مطالعات نشان می دهد که مصرف فیبرهای محلول در آب سبب حفظ قند خون در مقدار طبیعی و كاهش كلسترول خون می شود. فیبر موجود در زردآلو از بروز یبوست و بیماری های روده ای جلوگیری می کند. هم چنین برگه زردآلو سرشار از پتاسیم است. مصرف مواد غنی از پتاسیم موجب تنظیم فشارخون می شود. این میوه در عین حال سرشار از ویتامین ث و آهن است.

میوه رسیده زردآلو حاوی ویتامین های گروه ب بوده و بنابراین برای درمان بیماری های عصبی و روحی، بی خوابی، خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است.

آزمایشات جدید نیز نشان داده است كه مقادیر زیادی از سایر انواع كاروتنوئیدها مانند كورستین و اسید سالسیلیك در زردآلو وجود دارد. این مواد متعلق به گروه بزرگی از مواد زیست فعال بوده و قادر هستند از مواد غذایی، مواد درمانی تولید كنند یا حتی دیواره مخاطی روده را بازسازی كنند.....  /  خبرگزارى ایسنا