دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با 10 خودروی اسپورت قدرتمند آشنا شوید!


فراری لافراری با ورود خود به دنیای خودرو برگی دیگر از تکنولوژی خودرو های فرمول 1 را به صنعت خودرو اضافه کرد.

عصر ایران: طرفداران صنعت خودرو همیشه با معرفی مدل های جدید خودرو های اسپورت سریعا به قیاس آن ها با مدل های قبلی یا مدل های رقیب میپردازند و در زمان کوتاهی هر کدام از این مخلوقات بی نظیر دنیای خودرو طرفداران بسیاری پیدا کرده و به سرعت موضوع اصلی بحث های طرفدارانشان میشوند. اکنون که دیگر چیزی تا زمان آغاز به کار نمایشگاه های بزرگ خودرو نمانده و به زودی شاهد موج جدیدی از خودرو های سوپر اسپورت خواهیم بود بر آن شدیم تا ده خودرو از قدرتمند ترین خودرو های اسپورت موجود را به ترتیب معرفی و بطور مختصر بررسی کنیم.

رتبه دهم به خودروی زیبای مکلارن 650 اس تعلق میگیرد. این خودرو که در سال 2015 و به عنوان جایگزینی برای مدل ام پی4 -12 سی معرفی شده بود موتور 3.8 لیتری هشت سیلندری در پشت صندلی های خود پنهان کرده که قادر است 641 اسب بخار قدرت تولید کند و به همین دلیل بالاتر از بسیاری دیگر  از رقبا قرار گرفته اما همچنان آخرین خودروی اسپورت قدرتمند لیست ما است.

با 10 خودروی اسپورت قدرتمند آشنا شوید!



در رتبه نهم شاهد حضور یکی از رقبای همیشگی در این لیست هستیم، دوج وایپر اس آر تی مدل2016، سری وایپر خودرو های کمپانی دوج همیشه در میان پرقدرت ترین خودرو های سال چشم نوازی میکردند و امسال نیز به همین روال ادامه دادند. زیر کاپوت کشیده و بلند این خودرو موتور پر حجم 6.8 لیتری ده سیلندر وجود دارد که با توان 645 اسب بخاری خود در لیست خودرو های اسپورت های پرقدرت امسال هم جای گرفته است.

با 10 خودروی اسپورت قدرتمند آشنا شوید!



رتبه هشتم هم توسط یک خودروی آمریکایی تصاحب شده، شورلت کوروت مدل 2016 در مدل اصلی دارای موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری است که با کمک سوپر شارژر خود میتواند 650 اسب بخار قدرت تولید کند و یک رتبه بالاتر از رقیب هموطن خود قرار بگیرد.

با 10 خودروی اسپورت قدرتمند آشنا شوید!



رتبه هفتم به یکی از شاهکار های فراری یعنی اف اف تعلق میگیرد. این خودروی زیبا و بی نظیر در مدل 2015 خود دارای موتور 12 سیلندر با حجم 6.3 لیتری میباشد و 651 اسب بخار قدرت نهایی این خودروی کوپه دو در میباشد. اگر طرفدار فراری هستید خوب میدانید که این رتبه دلیلی برای نا امیدی نخواهد بود.

با 10 خودروی اسپورت قدرتمند آشنا شوید!


جای تعجب ندارد که با روند رو به رشد ورود خودرو های برقی به صنعت خودرو رتبه ششم جدول رقابت امسال خودرو های پرقدرت اسپورت به خودروی برقی تسلا مدل اس تعلق بگیرد. از سال 2012 کمپانی تسلا با معرفی مدل اس وارد رقابت پر قدرت ها شده بود و مدل 2015 این خودروی آنها نیز با 691 اسب بخار قدرت جای هیچگونه بحثی درباره رتبه این خودرو در لیست امسال باقی نگذاشته است.



با 10 خودروی اسپورت قدرتمند آشنا شوید!



رتبه پنجم باز هم به یک خودرو از ایالات متحده آمریکا رسید. دوج چارجر SRT Hellcat  مدل 2015 با موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری خود و با استفاده از تکنولوژی موتور های HEMI قادر به تولید 707 اسب بخار قدرت میباشد که توانسته در میان بزرگان حاضر در لیست به خوبی قدرت نمایی کند.

با 10 خودروی اسپورت قدرتمند آشنا شوید!



شرکت دوج جایگاه چهارم را هم با ترفند جالبی از آن خود کرد. مگر میشود جایی نامی از خودروی چارجر شرکت دوج شنیده شود و بلافاصله ذهن طرفداران صنعت خودرو به سمت خودروی چلنجر این شرکت کشیده نشود. دوج با استفاده از موتور یکسان در دو مدل از خودرو های خود هم سود فروش خوبی برای خود دست و پا کرد هم در جدول امسال دو رتبه با این موتور بدست آورد.

با 10 خودروی اسپورت قدرتمند آشنا شوید!



رتبه سوم به خودرویی تعلق میگیرد که یکی از ارکان همیشگی خودرو های اسپورت و قدرتمند و زیباست، لامبورگینی اونتادور با موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری خود و توان خروجی 720 اسب بخار مثل همیشه در لیست پر قدرت ترین ها چشم نوازی میکند و شکی نیست که در سال های آینده نیز شاهد حضور مدل های جدید این کمپانی در این رتبه بندی ها خواهیم بود.

با 10 خودروی اسپورت قدرتمند آشنا شوید!



اگر فکر میکنید فراری تنها به رتبه هفتم رضایت داده و خبری از خودرو های قوی تر از این کمپانی نیست سخت در اشتباهید. فراری با خلق موتور 6.3 لیتری 12 سیلندر خودروی اف 12 berlinetta با توان 721 اسب بخار در جایگاه دوم قرار گرفت.

با 10 خودروی اسپورت قدرتمند آشنا شوید!



و اما رتبه اول را شاید بتوان بهترین خودروی اسپورت سال نیز نامید، فراری لافراری با ورود خود به دنیای خودرو برگی دیگر از تکنولوژی خودرو های فرمول 1 را به صنعت خودرو اضافه کرد. این خودروی بی نظیر با کمک یک موتور الکتریکی در کنار موتور 12 سیلندر 6.3 لیتری آن قادر است 788 اسب بخار قدرت تولید کند و عنوان پر قدرت ترین خودروی اسپورت سال را از آن خود کند.

با 10 خودروی اسپورت قدرتمند آشنا شوید!

جای خودرو های زیادی در این لیست خالی به نظر میرسد اما این مقایسه تنها بین خودرو های اسپورت بوده و معیار قیاس آنها تنها قدرت موتور مدل ارائه شده توسط کارخانه است.


ویدیو مرتبط :
قورا : با i3 خودروی پارک خودکار BMW آشنا شوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 خودروی قدرتمند سال 2013+تصاویر



اخبار گوناگون - 10 خودروی قدرتمند سال 2013

سال 2013 برای صنعت خودروسازی بسیار پربار بود، شرکت های بسیاری مدل های جدید و قدرتمند خود را معرفی کردند. نگاهی داریم به قویترین خودروهای سال 2013

بسیاری از خودروهای قدرتمند و سریع سال 2013 به تولید انبوه نرسیدند و تعداد زیادی از آنها حتی از مراحل اولیه تولید خارج نشدند، اما این موضوع باعث نمی شود تا این خودروها در فهرست قوی ترین های 2013 قرار نگیرند.

امسال برای بسیاری از تولید کننده های خودروهای لوکس و قدرتمند سالی تاریخی به حساب می آید، استون مارتین 100 ساله شد، مک لارن و لامبورگینی نیز 50 سالگی خود را جشن گرفتند.


آستون‌مارتین CC100

اخبار ,اخبار گوناگون ,آستون‌مارتین

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,آستون‌مارتین

 
استون مارتین به مناسبت جشن 100 سالگی خود خودروی  CC100 Speedster را تولید کرد ، این خودرو تنها یک کانسپت است و به تولید انبوه نخواهد رسید. طرح اصلی این ماشین شباهت زیادی به اتوموبیل های مسابقه ای دهه 50 دارد اما در باطن آن از جدیدترین و به روزترین امکانات استفاده شده است. این خودرو به یک موتور وی شکل 12 سیلندری مجهز شده است که می تواند در 4 ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و در نهایت به حداکثر سرعت 290 کیلومتر در ساعت برسد.


لامبورگینی Egoista

اخبار ,اخبار گوناگون ,لامبورگینی Egoista

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,لامبورگینی Egoista

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,لامبورگینی Egoista

 
لامبورگینی نیز با تولید محدود وننو، 50 سالگی خود را جشن گرفت. این شرکت به طور همزمان خودروی دیگری نیز وارد بازار کرد که بیشتر توجه ما را جلب کرد. رونمایی از این خودرو به مقدار وننو تبلیقات نداشت اما این موضوع باعث کاهش ارزش اگویستا (Egoista) نمی شود . این خودرو که بر اساس طرح یک هلیکوپتر جنگی ساخته شده است تنها یک صندلی دارد و به موتوری با 600 اسب بخار قدرت مجهز است. از این مدل تنها یک دستگاه ساخته شده است و به احتمال زیاد به فروش نخواهد رسید.


مک‌لارن P1

اخبار ,اخبار گوناگون ,مک‌لارن P1

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,مک‌لارن P1

 
مک لارن برای جشن 50 سالگی خود نیاز به برنامه خاصی نداشت. خودروی جدید این شرکت مک لارن پی یک است و خود به تنهایی می تواند به عنوان نمادی برای این شرکت باشد . این خودرو با حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه یکی از قدرتمندترین‌های سال  2013 است.


آئودی Nanuk

اخبار ,اخبار گوناگون ,آئودی Nanuk

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,آئودی Nanuk

 
در نمایشگاه خودرو فرانکفورت از مدل مفهومی یک آئودی رونمایی شد که توجه همه را به خود جلب کرد، این خودرو با طراحی زیبا و جالب برای مسیرهای غیر جاده‌ای طراحی شده است. این خودرو مجهز به یک موتور وی شکل 10 سیلندری است که 544 اسب بخار قدرت تولید می کندو میتواند سرعت این خودرو را در 3.8 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند.  حداکثر سرعت این خودرو 305 کیلومتر در ساعت است. این خودرو با تمام زیباییش به تولید انبوه نخواهد رسید.


 ولار E

اخبار ,اخبار گوناگون , ولار E

 

اخبار ,اخبار گوناگون , ولار E

 
 شرکت خودروسازی اپلاز از خودرویی رونمایی کرد که به گفته آنها قویترین خودروی برقی جهان است. این خودرو که تنها در 4 ماه طراحی شد از 4 موتور مجزا استفاده می کند که جمعا 1000 اسب بخار قدرت برای این خودرو تولید می کنند و می توانند سرعت این خودرو را در 3.4 ثانیه از صفر به صد و در نهایت به حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت برسانند. اپلاز اعلام کرده که با استفاده از سیستم شارژسریع باتری های این خودرو را می توان در 20 دقیقه به طور کامل شارژ کرد.


ایکونا Volcanu

اخبار ,اخبار گوناگون ,ایکونا Volcanu

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,ایکونا Volcanu

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,ایکونا Volcanu

 
طراحان ایتالیایی نیز با طراحی خودروی Icona Vulcano  وارد بازار خودروهای برقی شدند، این خودرو توسط یکی از مهندسان سابق فراری طراحی و ساخته شده و دو مدل دارد ، یکی با موتور وی شکل 12 سیلندری و سیستم سوخت دوم که 950 اسب بخار قدرت تولید می کند و دیگری با 870 اسب بخار قدرت ، موتور دوقولوی وی شکل 6 سیلندری که می تواند در 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد، حداکثر سرعت این خودرو349 کیلومتر در ساعت است.


لاراکی Epitome

اخبار ,اخبار گوناگون ,لاراکی Epitome

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,لاراکی Epitome

 
در یک حیاط که مخصوص نمایش خودروهای فوق سریع است، طرح مفهومی اپیتوم از خودروساز مراکشی "لاراکی" دید همه را به خود جلب می کند. خودرویی با طراحی زیبا و عجیب که طراح آن تجربه خود را در صنعت کشتی سازی کسب کرده است.

 

جزییات این خودرو به اندازه ظاهر آن جذابییت ندارد ، این خودرو مجهز به یک موتور وی شکل 8 سیلیندر است که با دو توربو شارژر 1200 اسب بخار قدرت تولید می کند. این خودرو یک مخزن سوخت بنزین 110 اکتان نیز دارد که پس از ورود به موتور می تواند تا 1750 اسب بخار قدرت تولید کند. شرکت لاراکی جزییات سرعت این خودرو را اعلام نکرده ، اما فردی که علاقه مند به دانستن این اطلاعات است می تواند با هزینه 2 میلیون دلاری صاحب این خودرو شود.
اخبار گوناگون - بازار خبر