دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با گیاهان خواب آور آشنا شوید



گیاهان خواب آور,گیاهان داروریی خواب آور,داروهای گیاهی خواب آور,گل ساعت,سنبل الطیب ,گیاه دارویی جنسان

 

با گیاهان خواب آور آشنا شوید

اگر می خواهید با گیاهان خواب آور آشنا شوید این مطالب را مورد مطالعه قرار دهید.

به گزارش سرویس علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، بی خوابی، استرس، اضطراب و تنش از جمله اختلال ها و ناراحتی هایی هستند كه مردم سراسر جهان آنها را در طول زندگی شان تجربه كرده و برای رهایی از آن راه های مختلفی را كه درمانگران و متخصصان پیش روی شان قرار می دهند، انتخاب می كنند.

 

با وجود این، توافق كلی در این زمینه میان درمانگران و پزشكان در جهان وجود دارد كه جایگزین كردن گیاهان دارویی و داروهایی كه با منشاء گیاهی تهیه می شوند به جای داروهای شیمیایی انتخابی بهتر و عاقلانه است.

خواص برخی از موثرترین و مفیدترین گیاهان دارویی را كه خاصیت آرام بخشی معتدل و ضد استرس دارند را با هم مرور می كنیم، اما اگر تصمیم دارید مصرف این گیاهان را به صورت مستمر در برنامه غذایی خود داشته باشید، حتما با یك متخصص طب سنتی مشورت كنید.

 

*** گل ساعت، ضد اضطراب است

گل ساعت یكی از معدود گیاهان دارویی است كه مصرف خوراكی آن تاثیر بسیار زیادی در درمان اضطراب، استرس، تنش های عصبی و بی خوابی كه از شایع ترین عوارض ناشی از این اختلال ها در بدن است، دارد.

بیشتر درمانگران مصرف این گیاه دارویی را به صورت چای با دمنوش به مراجعان شان توصیه می كنند. نوشیدن یك تا 2 فنجان از این چای در طول روز موجب كاهش اضطراب و بیقراری در فرد می شود. ضمن اینكه نوشیدن این دمنوش موجب كاهش میزان فشار خون در افرادی كه دچار فشار خون بالا هستند، می شود.

برخی از درمانگران طب مكمل این گیاه را دارویی طبیعی و مفید برای مبتلایان به پاركینسون می دانند.

 

*** با سنبل الطیب بخوابید

اگر در جستجوی یك آرام بخش واقعی و مثور برایدرمان بی خوابی خود هستید، توصیه می كنیم پیش از آنكه به سراغ داروهای شیمیایی بروید، یكبار از گیاه سنبل الطیب استفاده كنید.

این گیاه به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه های طب شرقی از جمله طب سنتی هند، چین و ایران خاصیت بی نظیری در بهبود ساعت خواب و كیفیت آن دارد.

در حقیقت افراد با گنجاندن این گیاه در برنامه غذایی خود و نوشیدن دمنوش آن، می توانند خوابی آرام را در طول شب برای خود تضمین كنند.

برای استفاده از این دمنوش كافی است نیم ساعت پیش از خواب، یك فنجان از این دمنوش را آماده كنید و آن را بنوشید و به تختخواب بروید.

 

*** جوشانده ای كه موفقیت شغلی می آورد

افرادی كه مشاغل سخت و دشوار دارند و میزان فشار و استرس كاری آنها زیاد است، بهتر است در طول روز یك یا 2 لیوان از چای یا جوشانده گیاه اسطوخودوس میل كنند.

نوشیدن این چای به آنها كمك می كند تا به افزایش توان سیستم عصبی خود كمك كنند. گیاه اسطوخودوس به دلیل خواص مثبتی كه در زمینه كنترل استرس دارد، می تواند سیستم عصبی بدن را در برابر حمله های عصبی یا تنش های اضطرابی ایمن كرده و یك ریلكس كننده گیاهی بسیار مفید برای پیشگیری از بروز حمله های عصبی باشد.

 

*** به دستگاه گوارش تان آرامش بدهید

افراد زیادی در جهان وجود دارند كه در زمان استرس یا عصبانیت یا بروز اختلال در سیستم دستگاه گوارش خود روبرو می شوند. خیلی از این افراد هنگام استرس و اضطراب درد معده راتجربه می كنند. برخی دچار درد در ناحیه روده ها شده و برخی با كندی یا تندی عملكرد دستگاه گوارش روبر می شوند و خلاصه به نوعی دچار مشكل می شوند.

گیاه بادنجبویه از جمله گیاهان دارویی است كه در این زمینه می تواند بسیار موفق عمل كند. این گیاه می تواند دستگاه گوارش را در زمان استرس آرام كرده و فعالیت آن را تنظیم كند.

در حقیقت مصرف این گیاه چه در كنار غذا و چه به صورت چای، موجب بازیابی سیستم عصبی و كنترل دردهای ناحیه معده و روده در زمان استرس می شود.

 

*** وقتی خبر بدی در راه است

در مواردی كه ممكن است شنیدن خبری تلخ یا نامناسب حال شما را دگرگون كند و موجب به هم ریختگی سیستم عصبی شما شود، داشتن مقدار اندكی از گیاه دارویی جنسان در آشپزخانه می تواند كمك بزرگی برای شما باشد. اگر روزی در موقعیتی قرار گرفتید كه استرس و اضطراب موجب رهم ریختگی افكار و آرامش درونی شما شد، بهترین كار آن است كه به سراغ گنجه گیاهان دارویی خود بروید و یك فنجان چای گیاه جنسان را دم كرده و میل كنید.

این نوشیدنی به سرعت به شما كمك می كند تا بر اضطراب و استرس تان غلبه كنید و بهتر بتوانید درباره مسائل فكر كنید. برای تهیه این چای كافی است یك قاشق غذاخوری از آن را درون یك فنجان آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه فنجان را با كمك نعلبكی بپوشانید تا چای دم بیاید. سپس آن را صاف كرده و میل كنید./باشکاه خبرنگاران

منبع: روزنامه دانستنیها


ویدیو مرتبط :
با موثرترین گیاهان دارویی در رویش مجدد مو آشنا شوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با گیاهان دارویی و خواص آنها بیشتر آشنا شوید


در این مطلب برخی از گیاهان دارویی که بعضا به عنوان چاشنی در غذا هم از آنها استفاده می کنیم را برایتان معرفی کرده ایم.