دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با گوشی های سونی خداحافظی کنید!


چه دلایلی از رسیدن تلفن های اکسپریا به موفقیت جلوگیری می کنند؟





روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: دنیای فناوری در طول سال های اخیر تغییرات بسیاری کرده. روزگاری این ژاپنی ها بودند که حرف اول و آخر در تنوع محصولات و کیفیت تولید را می زدند اما اکنون شرایط به کلی تغییر کرده و شاهد این هستیم که تولیدکننده های کره ای و چینی بازار را به دست گرفته و با ارائه بهترین محصولات، گوی سبقت را از ژاپنی ها ربوده اند.

در میان تمامی تولیدکننده های ژاپنی، سونی همواره با توجه به سابقه درخشان و البته در اختیار داشتن نیروی متخصص به عنوان یکی از مطرح ترین تولیدکننده های محصولات فناوری محور شناخته می شود؛ شرکتی که اگر به یک دهه گذشته برگردیم با حکمرانی اش در حوزه های مختلفی همچون تلفن همراه، کنسول های بازی، تلویزیون و لپ تاپ روبرو می شویم.

با گوشی های سونی خداحافظی کنید!

هر چه سونی در آن زمان علمکردی مثبت و قدرتمند را به نمایش درمی آورد با اشتباهات چند سال گذشته جایگاه خود را به شرکت های کره ای و چینی واگذار کرده است. آنها در سال گذشته برند وایو که متعلق به تولیدات کامپیوتری این شرکت بود را واگذار کردند.

در حال حاضر نیز شایعاتی منتشر شده که نشان می دهد سونی قصد دارد بخش تولیدات تلفن همراه خود و البته برند اکسپریا را نیز به فروش برساند.

1- با آمار ارائه شده توسط سونی گمراه نشوید. این شرکت ژاپنی چندی پیش اعلام کرد محصولات اکسپریا در سال 2014 موفق به فروش 41 میلیون تلفن همراه شده است؛ آماری که نسبت به سال گذشته با رشد دو میلیونی همراه شده.

در نگاه کلی اطلاعات به دست آمده نشان از فروش تعداد مناسبی تلفن همراه دارند اما اگر سونی را با سامسونگ به عنوان صدرنشین بازار تلفن های همراه مقایسه کنیم، متوجه می شویم که روش محصولات سونی ناامیدکننده است.

سامسونگ در طول سال گذشته میلادی اعلام کرد تنها در سه ماهه ابتدایی 2014 موفق به فروش 82 میلیون تلفن همراه شده است. وجود چنین فاصله عظیمی نشان از وضعیت بد سونی دارد. شرکتی که سال ها پیش برای کسب رتبه اول با نوکیا رقابت می کرد اکنون جایگاه قابل توجهی در میان خریداران ندارد.

نکته قابل توجه این است که سونی بازاری بین المللی را در اختیار دارد اما شرکتی همچون شیائومی تنها با عرضه محصولاتش در چین آمار فروش به مراتب بهتری را در اختیار دارد.

2- شاید بسیاری فروش کم محصولات سونی را به کیفیت آنها ارتباط دهند؛ مسئله ای که با توجه به سابقه این شرکت در کیفیت تولید و البته محصولات اخیر آن به هیچ وجه دلیلی بر فروش کم محصولات سونی نیست. نه تنها محصولات قدیمی سونی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بودند بلکه عملکرد اخیر این شرکت نیز در سطح بسیار خوبی قرار داشته.

امسال سونی دو تلفن همراه زی 3 و زی 3 کامپیکت را روانه بازار کرد که از لحاظ سخت افزاری و ظاهری به عنوان بهترین تلفن های مبتنی بر اندروید شناخته می شوند.

حتی زی 3 کامپکت که به عنوان محصول میان رده این شرکت شناخته می شود، به نسبت دیگر محصولات زیر پنج اینچی امکحانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد. در این میان نباید از طراحی ظاهر تلفن های سونی چشم پوشی کرد که در بازار محصولات اندرویدی یکی از بهترین هاست.

با گوشی های سونی خداحافظی کنید!

اصلی ترین دلیل موفق نبودن سونی در این بخش مربوط به سابقه این شرکت می شود. اگر به چند سال قبل بازگردیم به دوران همکاری سونی و اریکسون می رسیم. اکثر محصولات تحت این برند در رده میانی بازار قرار گرفته و به هیچ وجه از لحاظ سخت افزاری و امکانات جانبی گزینه های مناسبی را در اختیار کاربر قرار نمی دادند.

3- هر چند سونی سال هاست با اریکسون قطع همکاری کرده و رویکردی جدید را برای تولید محصولاتش به کار گرفته اما باز هم سابقه این شرکت به عنوان اصلی ترین عاملی شناخته می شود که از اعتماد خریداران به این برند کاسته است.

خوشبختانه کاز هیرای به عنوان مدیر جدید و خوش فکر سونی سعی کرده سیاست های متفاوتی نسبت به گذشته اتخاذ کند. برخلافت شرکت هایی همچون مایکروسافت و اپل، سونی توانایی تحمل ضررهای زیاد و طولانی مدت (728 میلیون دلار ضرر بخش موبایل در سه ماهه چهارم سال گذشته) را ندارد. همین موضوع باعث شده هیرای تمرکز شرکت را روی بخش های سودآور همچون پلی استیشن گذاشته و زیرمجموعه هایی همچون وایو و اکسپریا را واگذار کند، تصمیمی که مطمئنا به بقای این شرکت در بازار جهانی کمک می کند.


ویدیو مرتبط :
مقایسه گوشی موبایل سونی اکسپریا z2 با گوشی سونی z ultra

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی گوشی هوشمند Xperia Z1 سونی


در این مقاله به بررسی کامل Xperia Z1 Compact پرداخته و نقاط ضعف و قوت آن را برمی‌شماریم.