دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با پیشرفته ترین دوچرخه های دنیا آشنا شوید


برای آنهایی که دوست دارند مسافت هایی طولانی تر را با استفاده از دوچرخه خود طی کرده و با سرعت بیشتری مسیرها را طی نمایند و علاوه بر این ظاهر دستگاه نیز اهمیت زیادی برایشان دارد، گزینه های زیادی وجود دارد.

وب سایت دیجیاتو - مریم موسوی : برای آنهایی که دوست دارند مسافت هایی طولانی تر را با استفاده از دوچرخه خود طی کرده و با سرعت بیشتری مسیرها را طی نمایند و علاوه بر این ظاهر دستگاه نیز اهمیت زیادی برایشان دارد، گزینه های زیادی وجود دارد.

نگاهی بر 6 دوچرخه پیشرفته حال حاضر دنیا

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پیشرفته ترین دوچرخه های ساخته شده در دنیا آشنا نماییم. برخی از این دستگاه ها هیبریدی هستند، برخی برای سازگاری بیشتر با اصول ارگونومیک تغییر شکل می دهند و برخی هم هیچ شباهتی به دوچرخه ندارند.

دوچرخه الکتریکی هوشمند

نگاهی بر 6 دوچرخه پیشرفته حال حاضر دنیا

دستگاهی که در تصویر می بینید VANMOOF Electrified خوانده می شود و قیمتی برابر با 3000 دلار دارد. این دوچرخه مجهز به یک سیستم دنبال کننده جی پی اس و باتری قابل شارژ است و فریم بسیار محکم اما سبکی از جنس آلومینیوم آنودایز دارد.

برد اعلام شده برای این دوچرخه پس از هربار شارژ آنطور که شرکت سازنده اش گفته برابر با 60 کیلومتر عنوان گردیده و کاربران آن به لطف داشبورد کوچک و ساده ای که برایش در نظر گرفته شده می توانند آن را در دو سطح کنترل نمایند.

 مدل های نسل قبلی این دوچرخه تحت عنوان هوشمندترین دوچرخه های دنیا معرفی شده بودند و تردیدی نیست که نسخه به روزرسانی شده جدید، امکاناتی به مراتب فراتر از نسل قبلی اش دارد.



دوچرخه تغییر شکل دهنده

نگاهی بر 6 دوچرخه پیشرفته حال حاضر دنیا

آماده سازی این محصول آینده نگرانه برای استفاده به زمان اندکی نیاز دارد. شکل کلی دستگاه با در نظر داشتن این ایده طراحی شده که دوچرخه بیشترین سطح پاسخگویی را به نیاز کاربرانش داشته باشد.

نام این محصول «وسیله مسابقه ای یکسره ارگونومیک» (Continuously Ergonomic Race Vehicle) است که به اختصار Cerv خوانده می شود و فاقد بخش های معمولی نظیر زنجیر و دسته است و به شکلی پویا مطابق با شرایط مسیر و وضعیت بدن فرد شکلش تغییر می کند.

Clerv حاصل تلاش مشترک یک شرکت مستقر در اوهایو به نام  Priority Designs و کمپانی دیگری تحت عنوان Cannondale Bicycle Corporation است و علیرغم آنکه هیچگاه به مرحله تولید انبوه نرسیده است یکی از به یادماندنی ترین دوچرخه هایی خواهد بود که تا به امروز رونمایی شده اند.



گران ترین دوچرخه دنیا

نگاهی بر 6 دوچرخه پیشرفته حال حاضر دنیا

استون مارتین بی تردید زیباترین خودروهای اسپورت دنیا را تولید می کند و به تازگی تصمیم گرفته تا نسخه ای دو چرخ از شاهکاری های خود را با قیمتی گزاف که هر کسی هم توانایی خریدش را ندارد معرفی کند.

One-77 عنوان خودرویی است که به تعداد محدود برای فیلم های جیمز باند ساخته شد (که هرکدامشان هم در حدود 2 میلیون دلار قیمت دارند) و نسخه دوچرخ آن نیز همچون سایر محصولات این کمپانی انگلیسی پیشرفته ترین امکانات ممکنه را دارد که از آن جمله می توان به یک سیستم کامپیوتری بسیار پیشرفته، مجموعه ای از حسگرها و یک فریم ساخته شده از فیبر کربنی اشاره نمود تا وزن آن را در حد امکان پایین بیاورد.

استون مارتین تنها 77 دستگاه از این دوچرخه را تولید کرده که قیمت اصلی تعیین شده برای هرکدامشان برابر با 39 هزار دلار است، اما تردیدی نیست که با جلب توجه مجموعه داران جهانی به آنها و محبوبیت بالای فیلم های جیمز باند، قیمت این محصول فراتر از میزان یاد شده خواهد رفت.



دوچرخه ضد سرقت

نگاهی بر 6 دوچرخه پیشرفته حال حاضر دنیا

سه طراح معروفی که شرکتی به نام Yerka را راه اندازی کردند، از سرقت پیاپی دوچرخه هایشان خسته شده بودند و به همین دلیل تصمیم گرفتند محصولی بسازند که ضد سرقت است.

نتیجه کار دستگاهی است که بخشی از فریم خود را به عنوان قفل مورد استفاده قرار می دهد. خالقان این دوچرخه اعلام داشته اند که سرقت آن غیرممکن است چراکه اگر سارق تصمیم به بریدن قفل آن بگیرد، دستگاه دیگر بلااستفاده خواهد بود.

این محصول علاوه بر طراحی مبتکرانه اش به بلوتوث هم مجهز است و در نتیجه می توان آن را از طریق اسمارت فون ها هم قفل گشایی کرد. پروژه جمع سپاری دوچرخه غیرقابل سرقت تاکنون 125 درصد از مبلغ هدف خود را جمع آوری کرده و به همین خاطر تا تولید انبوه آن زمان زیادی باقی نمانده. شرکت Yerka امیدوار است که محصول ابداعی اش را در بهار سال 2016 رونمایی کند.



دوچرخه تاشو

نگاهی بر 6 دوچرخه پیشرفته حال حاضر دنیا

Sada Bike نام دوچرخه ایست که قابلیت تا شدن دارد و همین ویژگی نتنها آن را به محصولی جذاب در نظر کاربران بدل می کند بلکه برای استفاده در مسیرهای درون شهری و سفرهای کوتاه بسیار ایده آل خواهد بود.

این دوچرخه زمانی که جمع می شود ابعادی به اندازه یک چتر پیدا می کند و در نتیجه می توان آن را در بخش هایی نظیر مترو با خود همراه داشت یا اینکه درون میز کار قرار داد و در زمان برگشت به خانه بازش کرد.

اما راز جمع و جور بودنش آن است که بسیاری از اجزا و قسمت های دوچرخه های معمولی را ندارد و فریم کلی اش هم بیش از اندازه ساده است. البته این را باید اضافه کنیم که Sada همچنان مراحل توسعه اش را پشت سر می گذارد اما تا مرحله تولید انبوه آن زمان زیادی باقی نمانده است.



دوچرخه ماورایی

نگاهی بر 6 دوچرخه پیشرفته حال حاضر دنیا

این دوچرخه IBgSOC نام دارد و فاقد هرگونه زنجیر و پره درون چرخ هایش است و فریم ساخته شده از پلیمر کربنی آن به جای آنکه همچون دوچرخه های معمولی به سمت زمین متمایل شده باشد به طرف بالا و به سمت سرنشین خمیدگی پیدا کرده و شکلی عجیب به آن بخشیده است.


ویدیو مرتبط :
با پیشرفته ترین نکسوس حال حاضر آشنا شوید Nexus 6P

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با هتل های عجیب دنیا آشنا شوید



هتل,عجیبترین هتل های جهان,جالب ترین هتل های جهان

با هتل های عجیب دنیا آشنا شوید
هتل‌ها نخستین و اصلی‌ترین اماکنی هستند که مسافران و گردشگران برای استراحت به آن‌ها پناه می‌برند؛ اماکنی که علاوه بر ایجاد فضایی آرام برای استراحت، امکانات مختلفی نیز برای رفع خستگی در اختیار مسافران قرار می‌دهند.


بدون شک، موقعیت و شکل هتل‌ها نیز در ایجاد تمایل مسافران برای اقامت موثر است و چه بسیار هتل‌هایی که به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای نامناسب ورشکست شده‌اند. این روزها نمای ظاهری و امکانات به کار رفته در هتل‌ها، به یک فاکتور ویژه در جلب نظر گردشگران بدل شده و گاهی هتل‌ها را به جاذبه گردشگری تبدیل کرده است.


آنچه در ادامه می‌خوانید معرفی برخی از هتل‌های عجیب جهان است که در ساخت آن‌ها هنرمندی فوق‌العاده‌ای به کار رفته است؛ برخی نیز همچون هتل «الکپ اوی » ترکیه به خودی خود و با فوران‌های آتشفشانی به وجود آمده جذاب‌اند و انسان کمترین نقش را در زیبایی آن‌ها داشته است.

 

هتل,عجیبترین هتل های جهان,جالب ترین هتل های جهان

 

هتل کاستا ورده؛ کاستاریکا:
این هتل که مکانی دوست‌داشتنی برای استراحت و تفریح است، در امتداد پارک ساحلی مانوئل آنتونیو در اقیانوس اطلس و در نزدیکی شهرکی به نام «کوئپوس» قرار دارد. اتاق‌های متعددی در این هتل، میزبان گردشگران‌اند اما محبوب‌ترین و در عین حال شلوغ‌ترین اتاق آن، برگرفته از کابین بویینگ 727 است که روی صخره قرار گرفته است.

این اتاق دو تخته با اثاثیه‌ای از چوب ساج تزئین شده است . این اتاق ظاهر عجیبی دارد اما دیدن آن خالی از لطف نیست.

 -------------------------------------
هتل داسپارک؛ اتریش:
در حاشیه رودخانه‌ای در منطقه اوتنشایم اتریش، هتلی به نام «داسپارک» قرار دارد که مشتریان آن هر مقدار که بخواهند پول پرداخت می‌کنند. اتاق‌های این هتل که می‌توان روی قیمت اجاره آن‌ها به اندازه‌ لخواه چانه زد، از لوله‌های بازیافت شده فاضلاب ساخته شده‌اند. امکانات موجود در هر اتاق لوله‌ای شامل یک تخت، انباری، پتوی پشمی و همچنین برق است. از نکات جالب توجه این هتل می‌توان به حمام و کافی شاپ آن اشاره کرد که در پارک عمومی مجاور آن قرار دارد.

  -------------------------------------

 

هتل,عجیبترین هتل های جهان,جالب ترین هتل های جهان

 

هتل الکپ اوی؛ ترکیه:
این هتل درون صخره‌ای که از فوران‌های آتشفشانی تشکیل شده، ساخته شده است و در مرتفع‌ترین نقطه منطقه «اورگوپ» ترکیه قرار دارد. اتاق‌های این هتل‌ را غارهایی تشکیل می‌دهند که درون صخره ایجاد شده‌اند. شاید در نگاه نخست این هتل‌ و اتاق‌های آن ترسناک به نظر برسند اما هر یک از این اتاق‌ها تراسی بزرگ دارد که تصویری بدیع از شهر و پارک اطراف آن پیش چشم مهمانان قرار می‌دهد.

 -------------------------------------
هتل روتردام؛ هلند:
این هتل که به یکی از شلوغ‌ترین هتل‌های شهر روتردام هلند تبدیل شده است، پیش‌تر یک برج تلویزیونی بود. این هتل لوکس و نیمه‌خصوصی بخش‌هایی جذاب و دیدنی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به 2 سوییت در بلندترین نقطه آن و در ارتفاع 364 پایی اشاره کرد؛ اتاق‌هایی که هر یک نمایی منحصر به فرد از کل شهر دارند. این هتل از یک رستوران، یک باشگاه و یک سالن کنفرانس نیز برخوردار است که در 52 فوتی زیر بنا قرار گرفته‌اند.

  -------------------------------------

 

هتل,عجیبترین هتل های جهان,جالب ترین هتل های جهان

 

 هتل,عجیبترین هتل های جهان,جالب ترین هتل های جهان

 

هتل یخی؛ سوئد:
این هتل که در شهری کوچک در سوئد به نام «جوکاسیاروی» قرار دارد، برخلاف ظاهر بسیار سردش و علاوه بر اتاق‌های خنک از اتاق‌هایی گرم نیز برخوردار است. از نکات جالب درباره این هتل بازسازی پیوسته آن است که هر بار با قالب‌های تازه یخ صورت می‌گیرد تا چهره اسکیمویی آن در تمام فصول سال حفظ شود.

 -------------------------------------

هتل آتر این؛ سوئد:
هتل آتر این (مسافرخانه درجه یک) که در دریاچه مالارن سوئد قرار دارد، پروژه‌ای هنری است که به یکی از هتل‌های عمومی این کشور تبدیل شده است. مهمانان معمولا با قایق به این هتل می‌آیند و شام و دیگر مواد مورد نیاز برای افرادی که خواستار خدمات رفاهی مناسب‌اند، با قایق به این هتل آورده می‌شود. مشتریان آتر این، در این هتل از خدمات مختلفی بهره‌مند می‌شوند که شنا، ماهیگیری و کانو سواری از جمله آن‌هاست.

منبع:parsacity.com