دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با پرفروش ترین گوشی ها تاریخ آشنا شوید


سالانه تعداد زیادی گوشی موبایل از سوی کمپانی‌های مختلف روانه بازار می‌شود.

zoomit.ir - حامی غفاری: سالانه تعداد زیادی گوشی موبایل از سوی کمپانی‌های مختلف روانه بازار می‌شود. برخی از این گوشی‌ها فروش بسیاری خوبی را تجربه می‌کنند و برخی دیگر با شکست روبرو می‌شوند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا ۲۰ گوشی پر فروش تمام تاریخ را به شما معرفی کنیم.

کمپانی‌های تولید کننده انواع گوشی‌های هوشمند از برندهای مشهور گرفته تا شرکت‌های گمنام چینی، تلاش می‌کنند با تولید محصولات متنوع در محدوده‌های قیمتی مختلف، کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کنند. حال برخی از مدل‌ها با استقبال بسیار خوبی روبرو می‌شوند و بعضی از مدل‌های دیگر شکست می‌خورند.

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

شاید نتوان به طور دقیق مشخص کرد تا کنون چند مدل گوشی‌ موبایل معرفی یا وارد بازار شده است. اما قصد داریم در این مطلب ۲۰ گوشی پرفروش تمام تاریخ را به شما معرفی کنیم که می‌تواند در نوع خود جذاب باشد.

۲۰- گلکسی اس 3 سامسونگ

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

گلکسی اس ۳ سامسونگ توانسته جایگاه بیستم را به خود اختصاص دهد. این گوشی جذاب که در سال ۲۰۱۲ با اندروید ۴.۰.۴ بستنی حصیری معرفی شد، طرفداران زیادی دارد و توانست لقب اولین گوشی هوشمند سامسونگ را به خود اختصاص دهد که با فروش آن سهم بیشتری از بازار در اختیار غول کره‌ای قرار گرفت. تا امروز بیش از ۶۰ میلیون دستگاه گلکسی اس ۳ به فروش رفته و هنوز برخی از کاربران تمایل به خرید این گوشی دارند.



۱۹- Motorola StarTAC

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

شاید تا کنون گوشی StarTAC را ندیده باشید. این مدل موتورولا قدیمی‌ترین محصول فهرست امروز ماست که در سال ۱۹۹۶ وارد بازار شده و یکی از اولین گوشی‌های موبایلی است که به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت. این گوشی بیش از ۶۰ میلیون دستگاه فروش داشته است.



۱۸- آیفون 4 اس اپل

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

آیفون ۴ اس اپل یکی از جذاب‌ترین آیفون‌های اپل است که سال ۲۰۱۱ میلادی روانه بازار شد. این گوشی اولین آیفون اپل بود که از دستیار صوتی سیری پشتیبانی می‌کرد و تا امروز بیش از ۶۰ میلیون نسخه از آن فروخته شده است.



۱۷- نوکیا 5130

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

بی‌تردید نوکیا می‌تواند بیشترین گزینه‌ها را در این لیست امروز ما داشته باشد. زمانی دوران اوج این کمپانی فنلاندی را شاهد بودیم که گوشی‌های زیادی از این برند در دستان مردم بود. نوکیا ۵۱۳۰ با رکورد فروش بیش از ۶۵ میلیون دستگاه، رتبه‌ی هفدهم را به خود اختصاص داده است. این گوشی سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان یک محصول موسیقی محور عرضه شد که به یک دوربین ۲ مگاپیکسلی مجهز شده بود.



۱۶- آیفون 5 اپل

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

آیفون ۵ اولین گوشی ۴ اینچی اپل بعد از آیفون ۴ اس با نمایشگر 3.5 اینچی بود که سال ۲۰۱۲ عرضه شد. این گوشی تنها یک سال تولید شد ولی تا کنون بیش از ۷۰ میلیون نسخه از آن فروخته شده است.



۱۵- نوکیا 6010

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

دوباره به سراغ نوکیا و این بار مدل ۶۰۱۰ می‌رویم. این گوشی ساده که سال ۲۰۰۴ معرفی شد، با آمار فروش بیش از ۷۵ میلیون دستگاه توانست به جایگاه شانزدهم برسد.



۱۴- گلکسی اس 4 سامسونگ

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

قطعا گلکسی اس ۴ یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ است که فروش آن از سال ۲۰۱۳ میلادی شروع شد. این محصول خیلی زود به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ تبدیل شد که پیش از معرفی گلکسی اس ۵، تعداد ۸۰ میلیون دستگاه از آن در اختیار کاربران قرار گرفت.



۱۳- آیفون 6 و 6 پلاس اپل

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

زمان زیادی نیست که اپل گوشی‌های آیفون ۶ و ۶ پلاس را معرفی کرده که هر دو گوشی تا امروز لقب پرفروش‌ترین آیفون‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. از سال ۲۰۱۴ تا امروز در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون آیفون 6 فروخته شده است.



۱۲- نوکیا 1208

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

نوکیا ۱۲۰۸ یکی دیگر از گوشی‌های پرفروش نوکیا است که سال ۲۰۰۷ عرضه‌ی آن آغاز شد و به دلیل پشتیبانی از صفحه نمایش رنگی با رزولوشن ۹۶ در ۹۶ مورد استقبال خریداران قرار گرفت. تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از این گوشی ساده در سراسر دنیا فروخته شده که یکی از آنها سهم مترجم این مطلب است.



۱۱- نوکیا 3310

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

نوکیا ۳۳۱۰ یکی از خاطره‌انگیز‌ترین گوشی‌های این کمپانی فنلاندی است. خیلی‌ها با این گوشی نوستالژیک خاطره دارند. فروش ۳۳۱۰ از سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز شد و بی‌تردید یکی از دلایل فروش بالای آن بازی‌های جذابی چون Snake و space Ipmact بود.نوکیا از این گوشی بیش از ۱۲۶ میلیون دستگاه فروخت.



۱۰- Motorola RAZR V3
۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

زمانی گوشی‌های تاشو طرفداران زیادی داشتند و سهمی از بازار در اختیار گوشی‌های زیبا و باریک موتورولا بود. RAZR V3 پرفروش‌ترین گوشی‌ تاشوی دنیا است که سال ۲۰۰۴ میلادی عرضه شد و تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.



۹- نوکیا 1600

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

نوکیا ۱۶۰۰ یکی دیگر از گوشی‌های ساده ولی سخت‌جان نوکیا است که سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد. این گوشی ساده برای بازارهای نوظهوری چون هند و چین توسعه یافته بود که تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون نوکیا ۱۶۰۰ فروخته شده است. حتما یادتان هست که بسیاری از گوشی‌های ساده نوکیا در هند و چین تولید می‌شدند و دیگر خبری از نام آلمان، فنلاند و مجارستان نبود.



۸- نوکیا 2600

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

هر چه جلوتر می‌رویم دلمان بیشتر برای نوکیای دوست‌داشتنی تنگ می‌شود. نوکیا ۲۶۰۰ که سال ۲۰۰۴ میلادی وارد بازار شد نه دوربین داشت و نه بلوتوث، ولی بیش از ۱۳۵ میلیون دستگاه از آن فروخته شد.



۷- Samsung E1100

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

باتری E1100 سامسونگ در حالت آماده به کار ۱۳ روز دوام می‌آورد. این گوشی سال ۲۰۰۹ معرفی شد که با فروش بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه، توانسته جایگاه هفتم را از آن خود کند.



۶- نوکیا 6600

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

۶۶۰۰ نوکیا که با اسامی مستعار زیادی میان ایرانیان شناخته می‌شود، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین گوشی‌های نوکیا است که شاید باور نکنید سال ۲۰۰۳ میلادی ۴۰۰ پوند قیمت داشت. تا امروز بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه از این گوشی بی‌نظیر فروخته شده که قطعا بخشی از آن سهم ایرانی‌ها بوده است.



۵- نوکیا 5230

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

یکی از گوشی‌های لمسی نوکیا که سال ۲۰۰۹ میلادی وارد بازار شد ۵۲۳۰ بود. این گوشی با اینکه از ارتباط وای‌فای بی‌بهره بود ولی بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه از آن به فروش رفت.



۴- نوکیا 1200

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

نوکیا ۱۲۰۰ برادر بزرگتر ۱۲۰۸ است که هنوز هم در دستان خیلی‌ها دیده می‌شود. این گوشی به لطف عمر باتری بسیار خوب خود که بیش از ۳۹۰ ساعت بود توانست از سال ۲۰۰۷ به بعد رکورد فروش بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه را به خود اختصاص دهد. ۱۲۰۰ نوکیا از یک نمایشگر سبز رنگ جالب بهره می‌برد.



۳- نوکیا 3210

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

نوکیا ۳۲۱۰ از جمله گوشی‌های کلاسیک این کمپانی است که سال ۱۹۹۹ میلادی فروش آن آغاز شد. بعضی‌ها به یاد دارند که این گوشی از جمله اولین نمونه‌های متداول بازار بود. بیش از ۱۵۰ میلیون نوکیا ۳۲۱۰ فروخته شده است.



۲- نوکیا 1110
۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

گوشی پایین‌رده و ساده‌ی ۱۱۱۰ نوکیا سال ۲۰۰۵ میلادی وارد بازار شد که به سرعت با استقبال چشمگیری روبرو شد. نمایشگر این گوشی از پس‌زمینه سیاه‌رنگ برخوردار بود که متون روی آن با رنگ سفید نمایش داده می‌شد. تا امروز بیش از ۲۵۰ میلیون گوشی نوکیا ۱۱۱۰ فروخته شده است.



۱- نوکیا 1100

۲۰ گوشی موبایل پرفروش تاریخ

شاید دانستن نام پرفروش‌ترین گوشی تاریخ برای شما خیلی سخت نباشد. اگرچه این گوشی به اندازه‌ی ۳۳۱۰ مشهور نبود ولی بی‌تردید با رکورد بیش از ۲۵۰ میلیون فروش از سال ۲۰۰۳ میلادی به بعد لقب پرفروش‌ترین گوشی طول تاریخ را یدک می‌کشد. جالب است بدانید ۱ میلیاردمین گوشی فروخته شده‌ی نوکیا، یک دستگاه نوکیا ۱۱۰۰ بوده که سال ۲۰۰۵ میلادی در نیجریه به فروش رفته است.


ویدیو مرتبط :
پرفروش ترین گوشی تاریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با "پرفروش ترین گوشی جهان" آشنا شوید + عکس



با "پرفروش ترین گوشی جهان" آشنا شوید + عکس

فروش کل گوشی نوکیا 1100, دویست و پنجاه میلیون عدد است و همین امر این گوشی را به محبوب ترین گوشی دنیا بدل ساخته است.

آیا می دانستید که پرفروش ترین گوشی دنیا یک iPhone یا حتی یک Galaxy نیست. فروش کل این گوشی 250 میلیون عدد است و این رکورد متعلق به Nokia 1100 است و همین امر این گوشی را به محبوب ترین گوشی دنیا بدل ساخته است.
بهترین دلیل فروش بیش از اندازه این گوشی, قیمت مناسب آن بوده است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,پرفروش ترین گوشی دنیا

 

جالب است بدانید که تصویر آن منوکروم بوده است و تنها توانایی خواندن 4 خط را در یک تصویر داشتید و رزولوشن آن نیز 96*65 است. نه دوربینی داشته است و نه مرورگر اینترنتی. تنها یک گوشی برای تماس صوتی و متنی بوده است. بازی نصب شده بر روی آن نیز Snake معروف بود که کماکان طرفدارهای خود را دارد.
مقام دوم پرفروش ترین ها به iPhone5s تعلق دارد و تعداد فروش آن تا به حال 100 میلیون بوده است و این رقم رو به افزایش است.مقام سوم این عرصه نیز به سامسونگ Galaxy S III تعلق دارد که در 2013, تعداد 50 میلیون از آن فروش رفت.

اخبار تکنولوژی - باشگاه خبرنگاران