دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با همسرتان قهوه نخورید!



 

 

 

قهوه

 

 

بر اساس یك پژوهش جدید، نوشیدن قهوه، قدرت مغز زنان را در شرایط استرس‌زا افزایش داده، اما مردان را دچار بحران می‌كند!

به گزارش ایسنا، طبق این تحقیقات در حالی‌كه نوشیدن یك قهوه عملكرد زنان را در زمان كار با دیگران افزایش می‌دهد، به خاطره مردان آسیب زده و تصمیم‌گیری آنان را كند می‌كند.

دانشمندان دانشگاه بریستول انگلیس با انجام آزمایشاتی قصد داشتند بفهمند كه قهوه چه تاثیراتی بر فردی كه در موقعیت استرس زا قرار دارد می‌گذارد.

آنها در تحقیقات خود از 68 زن و مرد خواستند تا وظایف مختلفی همچون شركت در مذاكرات، حل جدول و انجام معماهای یادآوری را انجام دهند و به آنها گفته شد كه پس از انجام این كارها باید به صورت عمومی در مورد كار محوله خود صحبت كنند.

به نیمی از این افراد قهوه بدون كافئین و به سایر افراد قهوه‌ای با میزان كافئین بالا داده شد.

محققان دریافتند كه عملكرد مردان در آزمایش‌های مربوط به حافظه با مصرف قهوه كافئین‌دار دچار اختلال بالایی می‌شود. آنها جداول خود را به طور میانگین 20 ثانیه دیرتر از افرادی كه قهوه بدون كافئین خورده بودند حل كردند.

اما زنانی كه قهوه كافئین‌دار مصرف كرده ‌بودند 100 ثانیه سریع‌تر آزمایش خود را به اتمام رساندند.

مطالعات قبلی به این موضوع اشاره داشته‌اند كه قهوه احتمالا در برابر بیماری‌هایی مانند دیابت، آلزایمر و آسیب كبدی و نقرس از بدن محافظت می‌كند..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
قهوه لتس بی لوته بی همتا در جهان در چهار طعم متفاوت و جذاب قهوه تلخ، قهوه ملایم، قهوه سیاه و کاپوچینو ارائه شده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قهوه ازسرطان پوست جلوگيري مي كند!!



سرطان

قهوه از سرطان پوست جلوگيري مي كند


اضافه كردن يك فنجان قهوه به رژيم غذايي روزانه پس از هر نوبت ورزش روزانه ممكن است مانع از ابتلا به سرطان پوست شود.

دكتر سيامك روشن، متخصص پوست و مو به باشگاه خبرنگاران گفت: تلفيقي از ورزش روزانه به علاوه كافئين موجود در يك فنجان قهوه باعث نابودي سلول هاي سرطاني مي شود كه بر اثر اشعه ماورا بنفش خورشيد در طول مدت ورزش روزانه آسيب ديده اند كه همين امر مانع از ابتلا به سرطان پوست مي شود.

وي افزود: بر خلاف سلول هاي معمولي كه توانايي تنظيم اكسيژن را دارند سلول هاي سرطاني در تنظيم اكسيژن خود، دچار مشكل هستند كه با مصرف قهوه مي توان اين عارضه را برطرف كرد.


در زمستان نیاز بدن به ویتامین Dبیشتر می‌شود


با رسیدن فصل سرما، کوتاه تر شدن روزها و کاهش طول مدت تابش نور خورشید نیاز بدن به ویتامین D بیشتر می شود.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کریتون اعلام کرده اند که ویتامین D یکی از بهترین مواد برای مبارزه و جلوگیری از بروز بسیاری بیماریها از جمله سرطان به شمار می رود که اصلی ترین و طبیعی ترین منبع آن نور خورشید است.

بررسی ها نشان داده افرادی که به میزان کافی از ویتامین D استفاده می کنند 60 درصد کمتر از بقیه دچار انواع بیماریهای سخت و سرطان می شوند.

و به دلیل اینکه در فصل سرما و زمستان مدت زمان تابش خورشید به زمین کاهش می یابد بهتر است برای مصرف کافی از این ویتامین استفاده از انواع ماهی و روغن ماهی را افزایش دهیم. حتی در مواردی با مشورت پزشک می توان در این فصول به ویژه در مکانهایی که آسمان ابری تری دارند از مکمل های ویتامین D استفاده کرد.

البته لازم به ذکر است که مقدار مناسب این ویتامین روزانه 200 تا 400 واحد است. همین مقدار به منظور جلوگیری از بسیاری بیماریها کافی بوده و استفاده بیشتر آن جایز نیست. زیرا به واسطه اینکه ویتامین D محلول در چربی است مانند ویتامینهای محلول در آب از بدن دفع نمی شود و مازاد آن باقی می ماند.

اما برای زنان باردار و افرادی که مشکلات خاص دارند بنا به تجویز پزشک استفاده از این ویتامین حداکثر تا روزی 1000 واحد افزایش می یابد.

ویتامینd

موهای من خشک شده. .. چرا ؟


خشکی مو یکی از عارضه های مو می باشد که اسباب ناراحتی افرادی که دارای این نوع مو می باشد، گردیده است.

به گزارش سلامت نیوز، مهم ترین شایعات خشکی مو، شوره ی سر و موخوره می باشد. از عواملی که منجر به خشکی مو می گردد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

عوامل ارثی، عوامل هورمونی، فصل زمستان، نوع شامپو، کمبود ویتامین، تغذیه نامناسب، سشوار با حرارت بالا، رنگ کردن مو، در معرض گردو غبار بودن، شانه های نامناسب و ..


پزشکان جهت درمان خشکی مو، موارد ذیل را توصیه می کنند:


- کم کردن دفعات شست و شوی مو

- شست و شوی ساقه های مو با با نرم کننده های حاوی پروتیئن و ویتامین

- استفاده از کرم های مو

- ماساژ دادن پوست سر با روغن های گیاهی ( بادام شیرین و. .. )

- استفاده از شامپو های مخصوص موی خشک و شامپوهای حاوی پروتئین، انواع ویتامین، گلسیرین، عسل، رویال ژل، انواع روغن های گیاهی و. ..