دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با زنبیل پیشرفته جهان آشنا شوید+تصاویر!



در حالی که شرکت هایی نظیر آمازون و گوگل در چشم اندازهای آتی خود برای تحویل مرسوله های پستی، پهپادها را می بینند، دو تن از بنیانگذاران اسکایپ تصمیم گرفته اند روشی زمینی را برای این منظور ابداع نمایند.

این زنبیل روباتیک دارای سامانه کنترل خودکار است و درصورت نبود کاربر می‌تواند مایحتاج روزانه او را از فروشگاه تحویل گرفته و آن‌را به خانه بیاورد. گفتنی است این وسیله که دلیوری روبات نام دارد نقشه راه و کاربر را به‌وسیله گوشی هوشمند او می‌شناسد. آنها شرکتی به نام Starship Technologies را راه اندازی کرده اند که ربات های تولید شده اش به صورت خودکار پیاده روها را طی می کنند تا بسته هایی را با متوسط سرعت 4 مایل بر ساعت به صاحبانشان برسانند.

 

اخبار,اخبار علمی,زنبیل روباتیک

 

این ربات ها در اصل برای تحویل دو پاکت خواربار به وزن 9 کیلوگرم طراحی شده اند و می توانند این کار را ظرف 5 الی 30 دقیقه با هزینه ای که 10 الی 15 مرتبه پایین تر از مبلغ تمام شده معمولش است به انجام برسانند.
گفته شده که ربات های این شرکت تا 99 درصد خودکار عمل می کنند و این یعنی با وجود حرکت خود به خودی شان همواره یک ناظر انسانی عملکردشان را تحت نظر دارد و چنانچه ربات دچار سردرگمی شود کنترل آن را در دست می گیرند.


اجناس قرار داده شده در داخل سبد این ربات در فضایی بسته و امن نگهداری می شوند و این سبد تنها از طریق موبایل خریدار باز خواهد شد. تصور می شود که برای این منظور به اپلیکیشن خاصی نیاز باشد و علاوه بر این مشتریان می توانند ربات را تا لحظه دریافت مرسوله دنبال نمایند.

 

اخبار,اخبار علمی,زنبیل روباتیک

 

به خاطر سرعت پایین و برد حرکتی محدود این ربات ها لازم است که تعدادی هاب مخصوص آنها در فضای یک شهر نصب گردد و هر کدام از این هاب ها نیز وظیفه خدمت دهی در محدوده مشخصی را بر عهده بگیرند.


Ahti Heinla مدیر عامل شرکت Starship Technologies اظهار داشت که ایده ساخت این ربات حول سه صفر به وجود آمده: هزینه صفر، زمان انتظار صفر و پیامدهای زیست محیطی صفر. این ربات ها الکتریکی هستند و به همین خاطر از نظر فنی درست مانند شبکه های برق مورد استفاده شان آسیبی را متوجه محیط زیست نمی کنند و تردیدی نیست که نسبت به دوچرخه ها و ون های تحویل کالا کم ضرر تر هستند.

 

اخبار,اخبار علمی,زنبیل روباتیک

 
در برنامه های تدوین شده برای فروش این ربات ها آمده است که شرکت ها می توانند کالاهای خود را به صورت انبوه در اختیار این هاب ها قرار دهند تا در مرحله بعد، کار تحویل خانه به خانه آنها از طریق ربات ها آغاز گردد. این شیوه تحویل کالا البته تفاوت چندانی با سرویس تحویل Prime Now ندارد و در آن صرفا ربات های کندرو با راننده ها جایگزین شده اند.


روشن است که استارشیپ در ساخت این ربات، شرکت هایی را هدف قرار داده که قصد رقابت با سرویس هایی نظیر Prime Now آمازون و تحویل یک ساعته اش را دارند البته اگر مقرون به صرفه بودن این ربات ها به اثبات برسد، روشن است که آمازون دلیلی برای استفاده نکردن از آنها در ناوگان تحویل کالای خود نخواهد داشت.

 

اخبار,اخبار علمی,زنبیل روباتیک

 

البته شرکت ارائه دهنده این ربات ها هنوز هم باید به پرسش های زیادی در رابطه با آنها پاسخ بدهد. این کمپانی اعلام کرده که برق مصرفی ربات هایش از  اغلب لامپ های حبابی کمتر است اما این به هیچ وجه مقیاس خوبی برای اندازه گیری نیست.


علاوه بر این نمی دانیم که استفاده و نگهداری از این ربات ها چقدر برای شرکت ها آب می خورد یا اینکه آیا استارشیپ می تواند مجوزهای قانونی لازم برای حرکت آنها در سطح پیاده رو ها را دریافت نماید یا خیر. با فرض اینکه شرکت مورد بحث بتواند به این سوالات و بسیاری موارد دیگر که ظرف ماه های آتی مطرح می شوند پاسخ دهد، پیش بینی شده که در سال 2016 تعدادی مرکز سرویس رسانی برای این ربات ها در آمریکا، انگلستان و برخی کشورهای دیگر راه اندازی شود.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
با پیشرفته ترین نکسوس حال حاضر آشنا شوید Nexus 6P

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان آشنا شوید + تصاویر



با معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان آشنا شوید + تصاویر

اركستر های معرفی شده به اجرای سمفونی‌های مدرن و رومانتیك و همچنین اجرای زیبای آثار «واگنر»، «مالر» ، «جوزپه وردی» ، «آنتونین دورژاك» و «كریستوف استراس» معروف هستند.

 معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان

 «گرامافون» یك منتشر كننده معروف موسیقی كلاسیك در جهان است . این ناشر آثار موسیقی، چندی قبل با تشكیل یك گروه از منتقدان موسیقی از كشورهای ایالات متحده ، فرانسه ، اتریش ، انگلیس ، آلمان ، هلند و كره به بررسی اركستر سمفونی های مطرح دنیا و آثار نواخته شده توسط آنها پرداخت و فهرستی از برترین اركستر سمفونی های جهان را معرفی كرد. اركستر های معرفی شده به اجرای سمفونی‌های مدرن و رومانتیك و همچنین اجرای زیبای آثار «واگنر» ، «مالر» ، «جوزپه وردی» ، «آنتونین دورژاك» و «كریستوف استراس» معروف هستند.
 
«رویال كانسرت گِبو» (Royal Concert Gegouw) آمستردام ، هلند

این اركستر سمفونی در سال 1888 فعالیت خود را آغاز كرد و 120 سال سابقه نوازندگی و اجرا دارد . «مارس جانسونز» رهبر این اركستر در سال 2004 انتخاب شد و به همراه 6 رهبر دیگر این اركستر را می چرخاند. «رویال كانسرت گبو» تاكنون هزار نسخه از نوازندگی های خود را منتشر كرده است.

 معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان

 «برلین فیل هارمونیك» (Berlin philharmonic) آلمان

«برلین فیل هارمونیك» در سال 1882 برپا شد و تاكنون 10 رهبر اركستر داشته است كه آخرین آن «سر سیمون راتل» است كه در سال 2002 منصوب شد . تحت رهبری راتل ، برلین فیل هارمونیك جوایز متعددی از بریتانیا ، گرَمی و گرامافون دریافت كرده است.

 معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان

 «وینا فیل هارمونیك» (Vienna philharmonic) وین
«وینا فیل هارمونیك» از اركسترهای محبوب و البته گران است كه برای تماشای یك شب برنامه آن باید 6 تا 13 سال در نوبت ماند. نوازندگان آن همگی از چهره های معروف بوده و علت مطرح بودن آن نیز است.

 معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان

 «اركستر سمفونی لندن» (London symphony orchestra) انگلیس
از همان تأسیس اركستر سمفونی لندن در سال 1904 ، این اركستر به یكی از معروفترین سمفونی های جهان تبدیل شد. «جنگ ستارگان» ، «جهان معبد فراموش شده» ، «هری پاتر» ،‌‌ «شجاع دل» و «ملكه» جزء زیباترین سمفونی های این اركستر است .

 معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان

 «اركستر سمفونی شیكاگو» (Chicago symphony orchestra)
این اركستر یكی از 5 اركستر بزرگ ایالات متحده است . افرادی همچون «ریكاردو موتی» و «دانیل بارم بویم» رهبران این اركستر معروف بوده اند.

  معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان

 «باواریا رادیو سمفونی» (Bavarian Radio symphony)
این سمفونی معروف آلمانی در سال 1949 تأسیس شد و رهبران اركستر «یوگن یوخم» و «رافائل كوبلیك» ، «سركالین دیویس» و «لورین مازل» بودند. از آنجایی كه كوچكترین صدا در این سمفونی قابل تشخیص است ، بنابراین نوازندگان آن بسیار تكنیكی و حرفه ای هستند.

  معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان

«اركستر كلیولند» (Cleveland orchestra)
«فرانس وسلر موست»‌ از سال 2002 رهبر این اركستر سمفونی شد. این اركستر آمریكایی به خلق آثار معروف با صداهای جدید شناخته شد و در كنار اركستر سمفونی شیكاگو قرار دارد.

 معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان

 «لس آنجلس فیل هارمونیك» (Los Angeles philharmonic)
اركستر سمفونی «لس آنجلس» در سال 1919 برپا شد و مدلسازی آثار بزرگ موسیقی از مهمترین فعالیت های این اركستر است.

 معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان

 «اركستر بودا پست» (Budapest festival)
این اركستر سمفونی در سال 1983 تأسیس شد و جوانترین اركستر این فهرست است. «ایوان فیشر» همانند خود اركستر رهبری جوان است كه موفق به خلق آثاری شده كه بیانگر فرهنگ مجارستان است.

  معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان

«درزدن استات اسكاپل» (Dresden staatskapelle)
بر خلاف اركستر بوداپست ، اركستر «استات اسكاپل» با 450 سال قدمت پیرترین اركستر این فهرست است . تالار این اركستر در نهایت تجهیزات طراحی شده است. 

  معروفترین اركستر سمفونی‌های جهان

منبع:cinemakhabar.ir