دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با ربات جدید تمام منزلتان را به تلویزیون تبدیل کنید!



تلویزیون,اخبار,اخبار تکنولوژی

اخبار تکنولوژی - با ربات جدید تمام منزلتان را به تلویزیون تبدیل کنید!

نوعی ربات ابداعی ابداع شده که در سراسر خانه حرکت می‌کند و تصویر تلویزیون را توسط پروژکتور در هر جایی که کاربر بخواهد نشان می‌دهد.

این ربات 1900 دلاری توسط برنامه گوشی هوشمند کنترل می‌شود.سامانه ابداعی دارای پروژکتور 1080p HD و همچنین یک سیستم صوتی 360 درجه است و داشتن دو چرخ به ربات امکان حرکت در سراسر خانه را می‌دهد.این سامانه دارای فناوری نقشه‌برداری‌کننده است که مکان‌های اتاق‌ها و دیوارهای منزل را برایش تعریف می‌کند. بنابراین، به طور مثال، کاربر می‌تواند دگمه‌ای به نام «اتاق نشیمن» را فشار می‌دهد و ربات در آنجا حاضر خواهد بود.


مبتکر این فناوری به نام «پیه‌ر لبو»، مدیر پروژه سابق گوگل، امیدوار است ظرف شش تا هشت ماه آینده رباتش را به بازار عرضه کند.ربات مزبور در واقع نوعی پاد خانگی است و محتوای تلویزیون را هر جایی که کاربر بخواهد فرافکنی می‌کند و هر سطحی را به صفحه تلویزیون تبدیل می‌کند.


گفته می‌شود نشانگرهای این ابداع همچنین به عنوان یک دوربین امنیتی از راه دور عمل می‌کنند و زمانی که کاربر در منزل نیست، می‌تواند از طریق ویدئوچت این ربات از امور منزل آگاهی یابد.ربات در واقع یک رایانه اندروید تماما کاربردی است که با استفاده از نرم‌افزارهایی که از Google Play Store دانلود می‌شوند، می‌تواند عمل کند.

 

تلویزیون,اخبار,اخبار تکنولوژی

 با ربات جدید تمام منزلتان را به تلویزیون تبدیل کنید

 

تلویزیون,اخبار,اخبار تکنولوژی

با ربات جدید تمام منزلتان را به تلویزیون تبدیل کنید

 

اخبار تکنولوژی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تبدیل ماشین به ربات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبدیل تلویزیون شما به ابررسانه/پرداخت قبوض،تماشای فیلم درخواستی...



اخبار,اخبار تکنولوژی,تلویزیون هوشمند

تبدیل تلویزیون شما به ابررسانه/پرداخت قبوض،تماشای فیلم درخواستی وسفارش تلویزیونی غذا!

با راه اندازی سرویس جدید تلویزیون تعاملی در کشور به زودی امکان تماشای برنامه‌های درخواستی رادیو و تلویزیون، تماشای برنامه های روزهای قبل صدا و سیما، چت، ارسال ایمیل ، پرداخت قبوض و سفارش خرید کالا از طریق گیرنده‌های معمولی تلویزیون فراهم می‌شود.


مهندس لهراسبی، مدیر عامل اپراتور تلویزیون تعاملی «به سیما» با اعلام این مطلب به خبرنگار فناوری ایسنا گفت: مراحل فنی راه اندازی تلویزیون تعاملی، قریب پنج سال است که مبتنی بر دانش جهانی و نیروهای متخصص بومی انجام شده و در حال حاضر مراکز مخابراتی در هفت استان کشور برای ارائه این سرویس تجهیز شده‌اند و منتظر آخرین هماهنگی‌ها بین مخابرات و صدا و سیما برای ارائه عمومی این سرویس هستیم.


وی با بیان این‌که سرویس تلویزیون تعاملی در حال حاضر به صورت آزمایشی فعال است، اظهار کرد: رسانه به سیما از طریق تلویزیون، خدماتی را به مشترکان خود ارائه می کند که شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تنها بخش کوچکی از آن هستند. قابلیت‌هایی مثل «ماشین زمان» و اطلاعات همراه محتوا، مشترکان این سرویس را قادر می کند برنامه های پخش شده از شبکه های مختلف را به سادگی در هر زمان دلخواه تماشا کنند و علاوه بر این با در اختیارداشتن اطلاعات جامع و متنوعی از محتواهای صدا و تصویر بدون مراجعه به مرجعی دیگر از طریق همین سامانه به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.


لهراسبی، ایمنی بالا و فراگیر بودن را مهمترین ویژگی‌ فناوری «آی پی مدیا» عنوان کرد که شرایط ارائه سرویس های متنوع را در یک بستر مبتنی بر IP فراهم می کند که بر روی شبکه تلفن از طریق ADSL و با پهنای باند 2 مگابیت و همچنین در شبکه تلفن همراه ایرانسل (LTE) قابل دسترسی است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,تلویزیون هوشمند

 تلویزیون تعاملی

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله امکانات سیستم «آی پی مدیا»، ارائه اینترنت باند پهن است که با استفاده از مرورگر اینترنت ویژه و صفحه کلید مجازی تعریف شده در این سیستم امکاناتی مشابه یک دستگاه رایانه را از طریق تلویزیون فراهم می کند. در بخش دیدنی‌ها و شنیدنی های درخواستی این سیستم، قسمت عمده‌ای از آرشیو بزرگ صدا و سیما شامل تعداد بسیار زیادی فیلم و سریال در ژانرهای مختلف وجود دارد که گذشته از محتوای اصلی فیلم، اطلاعات جالبی را در خصوص فیلم و عوامل آن در اختیار قرار می دهد. مشترکان می توانند هر یک از صدها فیلم ، سریال، برنامه ورزشی، مستند، سخنرانی و کتاب های صوتی و قطعات موسیقی را انتخاب و از طریق نمایشگر تلویزیون تماشا کنند.


وی تصریح کرد: با استفاده از سرویس ابررسانه «به سیما»، خدمات عمومی متنوع از قبیل نقشه شهرها، خدمات دولت الکترونیک، پرداخت قبوض، آگاهی از وضعیت ترافیک، مرکز نرم افزار و رسانه اجتماعی محله، خدمات آموزش الکترونیکی نظرسنجی و رای گیری از طریق دکمه‌های دستگاه کنترل تلویزیون، چت تلویزیونی رایگان با دیگر مشترکان ارسال ایمیل (TV-MAIL) سفارش غذا (رستوران تلویزیونی)، خرید بلیت مترو، اتوبوس، هواپیما و قطار و ده‌ها خدمت دیگر برای مشترکان فراهم می‌شود.


لهراسبی، بانکداری الکترونیک (TV-BANKING) با قابلیت انجام امور مختلف بانکی مثل نقل و انتقال پول بین کارت های عضو شبکه شتاب و پرداخت قبوض را از دیگر قابلیت‌های تلویزیون تعاملی «به سیما» عنوان کرد.
مدیر عامل اپراتور تلویزیون تعاملی درباره هزینه های استفاده از این سرویس فراگیر گفت: تمام شهروندان می توانند با خرید یک دستگاه کوچک (IP MEDIA BOX) و به وسیله سیم کارت تعبیه شده در آن یا خط تلفن منزل از خدمات متنوع این ابررسانه بهره مند شوند. هزینه استفاده از این سیستم هم در حال حاضر حداکثر حدود 20 هزار تومان در ماه پیش بینی شده که غیر از این مبلغ بابت اتصال به تلفن هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

اخبار تکنولوژی - ایسنا