دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با درمان دراکولایی جوان بمانید!



 

 

 

با درمان دراکولایی جوان بمانید!

 

محققان با استفاده از علم "دراکولا تراپی"به مبارزه با پیری پرداخته اند. این عنوان از نام دراکولا شخصیت رمانی که ویژگی خون آشامی داشته گرفته شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در این درمان که نیازمند به خون خود فرد است، ۱۵-۲۰ میلیلیتر از خون فرد استخراج و پس از پردازش با هورمونهای رشد در لابراتوار، به صورت فرد تزرریق می شود.

در واقع در این روش درمانی، پلاسمای بسیار غنی پلاکتی، از خون استخراج می شود و بعد از پردازش با هورمون رشد، به داخل صورت فرد که توسط پزشک بیهوش شده، تزریق می شود.

طبق درمان دراکولایی، پزشکان با استفاده از خون خودتان به انضمام هورمون رشد کمک به تحریک رشدسلولهای جدید و تعمیر دی ان ای، بهبود جای زخمها و رفع چین و چروکهای صورت می کنند.

در این درمان به دلیل استفاده از خون خود فرد، کمترین واکنشهای آلرژیک مشاهد شده است.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
جوان بمانید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش‌ دراکولایی برای درمان آلزایمر!



اخبار,اخبار علمی,راههای پیشگیری از آلزایمر


 اخبار علمی - روش‌ دراکولایی برای درمان آلزایمر!

 مطالعات جدید آشکار ساخت نوعی ترکیب شیمیایی در خون افراد جوان می‌تواند موجب تقویت مغز و عضلات تحلیل‌رفته شده و در نتیجه برای مقابله با آلزایمر نیز مفید باشد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، پزشکان معتقدند تزریق مرتب خون افراد جوان ذهن و بدن را جوان نگه می‌دارد.

«کریس ماسون» از دانشگاه کالج لندن گفت: این یافته می‌تواند به افرادی که از بیماری‌هایی همچون آلزایمر رنج می‌برند کمک کند. همچنین این احتمال وجود دارد که بتوان به جای تزریق، قرص‌هایی تولید کرد که همین خاصیت را داشته باشند.

در این بررسی که توسط متخصصان آمریکایی در کالیفرنیا انجام شد گروه‌هایی از موش جوان و پیر پس از آنکه رگ‌های خونی‌شان به منظور جریان داشتن از یکی به دیگری مرتبط شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین به موش‌های پیرتر به طور مرتب خون جوان تزریق شد. در این مطالعه مشخص شد خون جوان تعداد ارتباط‌ها بین سلول‌ها را در مرکز حافظه مغز افزایش داده و این ارتباطات را تقویت می‌کند. به گفته پزشکان این طور به نظر می‌رسد که مغز موش‌های پیر پس از دریافت خون جوان تجدید قوا می‌کند.

در یک بررسی دیگر که در دانشگاه‌ هاروارد انجام گرفت متخصصان از خون موش‌های جوان برای تقویت قوای بدنی موش‌های مسن استفاده کردند. همچنین طاقت و استقامت این حیوانات هم افزایش پیدا کرد.
 اخبار علمی - خبرگزاری ایسنا