دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با خودروهای کلاسیک باغ موزه قصر تهران آشنا شوید


نمایشگاه وسایل نقلیه‌ی کلاسیک باغ موزه قصر در تهران از چندی پیش آغاز به کار کرده است. این نمایشگاه که بازدید آن برای عموم رایگان است، خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تولید شده در ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته را به نمایش می‌گذارد.

zoomit.ir - محمد حسین جعفری: نمایشگاه وسایل نقلیه‌ی کلاسیک باغ موزه قصر در تهران از چندی پیش آغاز به کار کرده است. این نمایشگاه که بازدید آن برای عموم رایگان است، خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تولید شده در ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته را به نمایش می‌گذارد.

با خودروهای کلاسیک باغ موزه قصر تهران آشنا شوید

خودرو‌های کلاسیک موجود در نمایشگاه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های باغ موزه قصر تهران قدمت زیادی دارند. تاریخ تولید عموم محصولات به نمایش در آمده در این موزه به بعد از جنگ جهانی دوم و سال‌های بین ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ باز می‌گردد. در ادامه به معرفی برخی از محصولات باغ موزه تهران خواهیم پرداخت.

مرسدس بنز 170S (ساخت ۱۹۴۸)

با خودروهای کلاسیک باغ موزه قصر تهران آشنا شوید

محصولات لوکس مرسدس بنز از ابتدا با حرف S مشخص می‌شدند. این نسل از مرسدس بنز در سال ۱۹۴۸ معرفی شده و در بازه‌ی ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۲ تولید و به بازار عرضه شدند. این خودرو در ابتدا به پیشرانه‌ی ۱۶۹۷ سی‌سی و توان ۳۷.۵ اسب بخار مجهز شده بود که پس از مدتی نمونه‌ی ۱۷۶۷ سی‌سی با توان خروجی ۵۰.۹۵ اسب بخار به کار گرفته شد.

با خودروهای کلاسیک باغ موزه قصر تهران آشنا شوید

با خودروهای کلاسیک باغ موزه قصر تهران آشنا شوید

مرسدس بنز 170S موجود در موزه، از پیشرانه‌ی ضعیف‌تر ۱۶۹۷ سی‌سی بهره می‌برد. مرسدس بنز نمونه‌های دو و چهار در روباز 170S را نیز به بازار عرضه کرد و موفق شد در مجموع ۳۱۱۹۷ دستگاه از این خودرو را به فروش برساند. نکته‌ی جالب کاربری تاکسی این خودرو در آن زمان در ایران است.



شورولت فلیت مستر (ساخت ۱۹۴۸)

با خودروهای کلاسیک باغ موزه قصر تهران آشنا شوید

شورولت فلیت‌مستر (Fleetmaster) در بازه‌ی ۱۹۴۶ تا ۱۹۴۸ در ایالات متحده و در کلاس‌های چهاردر سدان، دو در کوپه و روباز، چهاردر واگن و پس از مدتی به بهبود‌های آیرودینامیکی به صورت فست بک، تولید و عرضه شد. این خودرو به پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری شش سیلندر و جعبه دنده‌ی سه دنده مجهز شده بود.

کابین بزرگ و راحت یکی از شاخصه‌های خودرو‌های آمریکایی است که در محصولات تولیدی این برند به خوبی می‌توان مشاهده کرد. فلیت مستر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یکی از رقبای قدرتمند نمونه‌های اروپایی در سال‌های عرضه خود بود.



پژو ۲۰۳ (ساخت ۱۹۴۷)

با خودروهای کلاسیک باغ موزه قصر تهران آشنا شوید

خودرو‌های سری ۲۰۰ پژو از آغاز تا کنون جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودرو‌های تولیدی بودند. پژو 203 در بازه‌ی سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۰ تولید و به بازار عرضه شد و پژو موفق به تولید ۶۸۵۶۲۸ دستگاه از آن شد. پژو ۵ سال زمان صرف توسعه‌ی این خودرو کرد.

پژو ۲۰۳ اولین محصول این تولید کننده‌ی فرانسوی، پس از جنگ جهانی دوم بود و در بازه‌ی ۱۹۴۹ (توقف عرضه‌ی ۲۰۲) تا ۱۹۵۵ (آغاز عرضه‌ی ۴۰۳) تنها محصول قابل خرید از این برند نیز بود. ۲۰۳ در زمان معرفی از طراحی چشمگیر و بسیار مدرنی بهره می‌برد. پژو انواع مختلفی از ۲۰۳ را در عمر ۱۲ ساله‌ی آن عرضه کرد. چهار در سدان، پنج در استیت با سه ردیف صندلی، دو و چهاردر روباز و دو در کوپه، انواع ۲۰۳ را تشکیل می‌دادند.

 پژو در این خودرو از پیشرانه‌ی ۱۲۹۰ سی‌سی با توان خروجی ۴۱ اسب بخار بهره برده بود که بعد از مدتی با بهینه‌سازی‌های مختلف توان این خودرو به ۴۴ اسب بخار افزایش یافت. این پیشرانه که از نسبت تراکم ۶.۸:۱ بهره می‌برد، به خودرو امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را می‌داد. جعبه‌دنده‌ی چهار سرعته‌ی دستی نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را در ۲۰۳ بر عهده دارد.



آستین Devona A40 (ساخت ۱۹۴۸)

 شرکت انگلیسی خودروسازی آستین در سال ۱۹۰۵ تاسیس و تا سال ۱۹۵۲ خودرو‌هایی با برند خود به بازار عرضه کرد. این شرکت سپس در سال ۱۹۵۲ با دیگر شرکت انگلیسی به نام هیلی (Healey) که تبحر زیادی در تولید خودرو‌های اسپرت داشت، ادغام شد و فعالیت خود را تحت برند آستین-هیلی ادامه داد.

در سال ۱۹۶۶ شرکت آستین هیلی به تملک برند جاگوار در آمد و تا سال ۱۹۷۲ نیز به فعالیت خود ادامه داد. پس از تملک جاگوار توسط گروه (BMC (British Motor Company، آستین نیز تحت این هلدینگ بزرگ به فعالیت پرداخت.

در سال ۱۹۷۲ توافق ۲۰ ساله‌ی آستین و هیلی پایان یافت و برند آستین مجددا اقدام به تولید محصولاتی با برند خود کرد. در نهایت نیز آستین پس از کش و قوس‌های فراوان و دست به دست شدن بین خودروسازان مختلف، در سال ۱۹۸۷ منحل شد.

با خودروهای کلاسیک باغ موزه قصر تهران آشنا شوید

نمونه‌ی دوونا A40 آخرین خودرو‌ی تولیدی آستین پیش از پیوستن به برند هیلی بوده که در باغ موزه قصر در معرض نمایش قرار داده شده است. این خودرو از تکنولوژی Body-on-Frame بهره می‌برد که هم‌چنان اکثر خودروسازان از همین روند در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. پیشرانه‌ی چهارسیلندر ۱.۲ لیتری به توان ۴۰ اسب بخار قادر بود تا این خودرو را در مدت زمان ۳۷.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.



اُپل بلیتز (ساخت ۱۹۴۹)

با خودروهای کلاسیک باغ موزه قصر تهران آشنا شوید

 بلیتز (Blitz) در زبان آلمانی به معنی صاعقه است و برای کامیون‌های سبک و میان وزن برند اپل در بازه‌ی سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۷۵ به کار می‌رفت. این کامیون در جنگ جهانی دوم توسط نیروهای متفقین کابرد زیادی داشت.

با خودروهای کلاسیک باغ موزه قصر تهران آشنا شوید

این کامیون با وزن ۱.۷۵ تنی خود به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر بنزینی خطی مجهز شده است. در بازه‌ی سال‌های ۱۹۵۰ با وجود رقبای قدرتمندی مثل فورد و مرسدس بنز، اپل بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی کامیون‌های سبک و میان وزن بود.



اورال KMZ (ساخت ۱۹۴۲)

با خودروهای کلاسیک باغ موزه قصر تهران آشنا شوید

 برند موتورسیکلت‌سازی روسی اورال جهت تامین موتورسیکلت‌های مورد نیاز گروه متحدین در جنگ جهانی دوم آغاز به کار کرد. این شرکت با هدف تولید محصولات مشابه با موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و مورد استفاده توسط نیروهای متفقین، فعالیت خود را شروع کرد. پس از اتمام جنگ جهانی دوم اورال به فعالیت خود ادامه داد و هم‌چنان نیز مشغول تولید موتور‌سیکلت‌هایی در همین کلاس است.

با خودروهای کلاسیک باغ موزه قصر تهران آشنا شوید

نمایشگاه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های باغ موزه قصر تهران برای دعوت بیشتر مردم به موزه‌ها، به صورت رایگان پذیرای عموم است. این نمایشگاه به صورت مداوم محصولات مختلف را به نمایش می‌گذارد و همه‌روز تا ساعت ۸ شب دایر است.


ویدیو مرتبط :
باغ موزه قصر تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با موزه‌های عجیب غریب دنیا آشنا شوید!! (+عکس)



موزه‌,موزه‌های عجیب غریب دنیا,موزه آثار هنری

با موزه‌های عجیب غریب دنیا آشنا شوید!! (+عکس)
 بفرمایید از این موزه‌های عجیب غریب دنیا با هم دیدن کنیم.
موزه‌ها، معمولا مجموعه جمع آوری شده‌ای از آثار باستانی در زمینه هنر، علم، صنعت، فرهنگ اقوام، پوشش و غیره قلمداد می‌شوند. موزه‌های معروف بسیاری در سراسر جهان وجود دارند. موزه‌هایی چون؛ موزه لوور در فرانسه، سلمون گوگنهایم در امریکا،  موزه بریتیش در انگلستان، موزه پرادو در اسپانیا  و...

 

شهرت و معروفیت این موزه‌ها به دلیل مجموعه‌های بی‌نظیری از آثار باستانی و تاریخی از هنر، علم و فرهنگ اقوام بشری در طول تاریخ است که از سراسر جهان جمع آوری کرده‌اند. موزه‌های عجیب غریبی که در عصر جدید ظهور کرده‌اند، شاید برای همگان جالب و خوشایند نباشند، ولی افرادی هستند که حاضرند برای دیدن این موزه‌ها هزینه‌های هنگفتی بپردازند و کیلومتر‌ها سفر کنند.
شما چطور؟ اگر جوابتان بله است، می‌توانید برای بازدید از این موزه‌های عجیب غریبی همه روزه با همشهری آنلاین سفر کنید؟


موزه آثار هنری بد
موزه کارهای هنری بد، یکی از موزه‌های عجیب و غریب است که شما می‌توانید کارها و آثار هنری بد، زشت و منسوخ شده بازدید کنید. مسئول این موزه معتقدند که باید کلیه آثار خوب و بد برای آیندگان حفظ شده و به نسل‌های آینده منتقل شود. شاید در نسل‌های آینده چیزی به نام زشت و زیبا و خوب و بد وجود نداشته باشد. جالب است، بدانید بسیاری از آثاری که در این موزه وجود دارند، بسیار مشهور و معروف هستند. جالب‌تر آنکه شما هم می‌توانید آثار هنری بد خود را در آنجا به نمایش گذارید.

 

موزه‌,موزه‌های عجیب غریب دنیا,موزه آثار هنری


 موزه مو
داستان این موزه به سال  برمی‌گردد. یعنی زمانی که گالیپ کورکاسو کوزه گر مشهور ترکیه در سال ۱۹۷۹ شروع به جمع آوری موهای خانم ها می‌کند. تاریخ پیدایش این موزه عجیب و غریب رقم می‌خورد. هدف او از جمع آوری مو‌ها این بود که مردم در کلاس‌های کوزه‌گری او شرکت کنند. به همین خاطر شروع به جمع آوری موهای زنان کشور خود و سایر کشورها کرد.
گالیپ بیش از ۱۶۰۰۰ موی مختلف از زنان دنیا جمع‌آوری کرد و با این کار، توانست نام خود را در کتاب رکورددارها ثبت کند. شما می‌توانید، مجموعه از موهای زنان دنیا را در این موزه ببینید.

 

موزه‌,موزه‌های عجیب غریب دنیا,موزه آثار هنری

 گالیپ کورکاسو کوزه گر مشهور ترکیه

 

 موزه‌,موزه‌های عجیب غریب دنیا,موزه آثار هنری


موزه بین المللی سولابه یا موزه توالت
این موزه بین المللی توالت واقع در دهلی‌نو  پایتخت هند است. کشوری که بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد. این موزه در سال ۱۹۷۰، توسط دکتر پاتاک تاسیس شده است.

 

موزه‌,موزه‌های عجیب غریب دنیا,موزه آثار هنری

 
این موزه اولین مکان علمی‌بود که به خاطر دغدغه اصلی دکتر برای سلامتی افراد کشورش، ساخته شد. با بازدید از این موزه شما مطالب بسیار زیادی در باره پیشرفت تکنولوژی توالت و آداب آن در فرهنگهای مختلف یاد خواهید گرفت. چیز عجیبی که ممکن است در بین این مجموعه جالب ببینید، توالت مخصوص لوئی هشتم است. دکتر بیندشاور پاتاک در این زمینه می‌گوید؛ این توالت‌ها قسمتی از فرهنگ بهداشت تاریخ است که نقش زیادی در گسترش تمدن بشریت داشته است.


موزه افیون
موزه افیون واقع در کشور تایلند مجموعه‌ای از افیون، ابزارها و هر چیز مرتبط با آن است. این موزه اطلاعات شما درباره افیون افزایش می‌دهد. با وجود احساس بدی که ممکن است در باره این موزه داشته باشید، باید بدانید این موزه با اهداف مهم در بالا بردن آگاهی و سطح علمی‌مردم نقش بسزایی ایفا کرده است.

 

موزه‌,موزه‌های عجیب غریب دنیا,موزه آثار هنری


 شما در این موزه می‌توانید مطالب جالبی در زمینه عوامل و مسائلی که باعث رشد تجارت این ماده در طول تاریخ بشر شده، روش‌های مختلف استفاده آن در زمینه‌های مختلف، مراحل کاشت و برداشت و غیره بدست آورید.


موزه لوازم شکنجه
به نظر من حتی نام این موزه هم آزار دهنده است چه برسد به بازدید از آن... با این وجود این موزه به بازدیدکنندگان این فرصت را فراهم می‌کند که نگاهی به تاریخ مردمان پیشین سرزمین خود داشته باشند. نگاهی هر چند تلخ به تاریخی نه چندان دور... شاید این نگاه تلنگری برای بیداری ماهیت و ذات انسانی خویش باشد.

 

موزه‌,موزه‌های عجیب غریب دنیا,موزه آثار هنری

 

 در این موزه ابزارهای مختلف شکنجه که استفاده از آنها از قرن دوازدهم تا انقلاب کبیر فرانسه رواج داشت، وجود دارد. این موزه که در شهری به نام کاکسونو فرانسه واقع است به شما این امکان را می‌دهد که واقعیت‌های تلخ، تاریک و شوم پیشین کشورها را با چشمان خود ببینید.


موزه پزشکی
ماتر نام موزه آسیب شناسی و پزشکی است. این موزه تمامی‌اندام‌های داخلی و ظاهری انسان را در زمان سلامتی و بیماری تشریح و به معرض نمایش گذاشته است.

 

موزه‌,موزه‌های عجیب غریب دنیا,موزه آثار هنری

 چهره زنی که در اثر بیماری تب زرد در گذشته است.

 

 موزه‌,موزه‌های عجیب غریب دنیا,موزه آثار هنری

 

 اسکلت بدن فردی دو سر
موزه شگفت انگیز موتر در زمینه پزشکی و علمی ‌در فیلادلفیای امریکا قرار دارد. شاید این موزه یک آزمایشگاه تحقیقات علمی ‌بسیار عالی برای دانشجویان پزشکی به حساب بیاید ولی در واقع یک موزه پزشکی بسیار جالب است که بازدید از آن برای عموم بخصوص توریست‌ها آزاد (البته رایگان نیست) است. این موزه آسیب‌شناسی تاریخی حاوی اطلاعات 20000  نمونه محفوظ در مایع مربوط به آناتومیک و پاتولوژیک، مدل‌ها، جنین، وسایل پزشکی و خاطرات دانشمندان و پزشکان معروف است.
 منبع :hamshahrionline.ir