دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با این 17 روش در جیمیل حرفه ای شوید


جیمیل که سرویس پیام الکترونیکی (ایمیل) گوگل به حساب می‌آید یکی از برترین‌ها در جهان است و کاربران بسیاری دارد. در این مقاله با برخی قابلیت‌هایی که به این سرویس می‌توان اضافه کرد آشنا می‌شویم.

zoomit.ir - سعید میرزاپور: جیمیل که سرویس پیام الکترونیکی (ایمیل) گوگل به حساب می‌آید یکی از برترین‌ها در جهان است و کاربران بسیاری دارد. در این مقاله با برخی قابلیت‌هایی که به این سرویس می‌توان اضافه کرد آشنا می‌شویم. این قابلیت‌ها باعث می‌شوند که استفاده از جیمیل بهتر و حرفه‌ای‌تر صورت گیرد.

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

جیمیل (Gmail) نام سرویس پیام الکترونیکی گوگل است که مدت نسبتا زیادی از زمان عرضه آن می‌گذرد. جیمیل بزرگترین سرویس ایمیل جهان است و استاندارد‌های مناسبی برای کاربران دارد و استفاده از آن نیز ساده است. اما این بدان معنا نیست که جیمیل نمی‌تواند بهتر از این باشد.

اپلیکیشن و افزونه‌های بسیاری در سرتاسر اینترنت وجود دارند که باعث می‌شوند تجربه کاربران از استفاده از جیمیل لذت‌بخش‌تر شود. با استفاده از این قابلیت‌ها می‌توانید بفهمید که چه زمانی افراد مختلف ایمیل‌های‌تان را خوانده‌اند یا اینکه به صورت خودکار اطلاعات زیادی را در خصوص افرادی که برایتان ایمیل ارسال می‌کنند به دست آورید. علاوه بر این، از طریق افزونه‌ها و اپلیکیشن‌های مذکور می‌توانید ایمیل‌هایی را ارسال کنید که بعد از مدت مشخصی از بین بروند. همچنین با استفاده از این افزونه‌ها امکان بهره بردن از فایل‌های GIF نیز در جیمیل وجود دارد.

در این مقاله از زومیت ۱۷ اپلیکیشن، ترفند و افزونه را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها، مطالعه و ارسال ایمیل در جیمیل برایتان ساده‌تر می‌شود و کار‌هایی را می‌توانید انجام دهید که فکر می‌کردید امکان‌پذیر نیستند. پس همراه زومیت باشید تا در استفاده از جیمیل حرفه‌ای شویم.

مطلع شدن از اینکه چه وب‌سایت‌هایی آدرس ایمیلتان را در اختیار بازاریاب‌ها قرار می‌دهند

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

اگر در سرویس جدیدی عضو شده‌اید، جیمیل قابلیت + را ارائه کرده است که از طریق آن می‌توانید نسخه‌های متناوبی از ایمیلتان را ایجاد کنید و مشاهده کنید که از چه آدرس‌های جدیدی اسپم دریافت می‌کنید (البته اسپم‌هایی که به اینباکس می‌روند). با این اوصاف اگر ایمیل آدرس شما [email protected] باشد و در Hulu عضو شده باشید باید در hulu با ایمیل [email protected] عضو شوید تا از آن پس از طریق اینباکس پی ببرید که چه شرکتی اطلاعات شما را به بازاریابان می‌فروشد. این قابلیت به خوبی کار می‌کند و به همین شکل می‌توانید اسم‌های خاص دیگری را نیز بعد از + اضافه کنید تا ایمیل‌های متناوبی را ایجاد کنید که نتایج آن‌ها به اینباکس جیمیل می‌رود.

Sortd جیمیل را به لیستی مفید تبدیل می‌کند

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

Sortd یک پوسته جالب برای جیمیل است که اینباکس‌تان را تبدیل به لیست‌های مفیدی می‌کند که می‌توانید از طریق آن‌ها کارتان را انجام دهید. البته امکان تغییر نام لیست‌ها، افزودن یا مرتب کردن‌شان نیز وجود دارد. Sortd به صورت کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) کار می‌کند. با استفاده از Sortd می‌توانید اینباکسی زیبا و البته کاربردی داشته باشید.

امکان پی بردن به خوانده شدن ایمیلی که ارسال کرده‌ایم

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

شاید ندانید اما در حال حاضر ابزار پیگیری ایمیل وجود دارد که از طریق آن افراد می‌توانند مشاهده کنند که چه زمانی ایمیلی که ارسال کرده‌اند را خوانده‌اید. حتی امکان پی بردن به موقعیت‌تان نیز وجود دارد. برای مقابله با این موضوع افزونه Ugly که برای کروم توسعه یافته است و به زودی برای فایرفاکس نیز عرضه می‌ّشود، این امکان را به کاربران می‌دهد که پی ببرند چه زمانی ایمیل‌هایشان در جیمیل توسط طرف مقابل پیگیری شده‌اند. این قابلیت قبل از اینکه کاری را انجام دهید فعالیتش را آغاز می‌کند. زمانی که آن را نصب کنید نمادی مثل چشم در کنار ایمیل‌هایی که پیگیری شده‌اند قرار می‌گیرد.

پی پردن به اطلاعات تمام افرادی که برایتان ایمیل ارسال می‌کنند

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

افزونه FullContact که برای کروم توسعه یافته است، به کاربران این امکان را می‌دهد که با پروفایل و کار افرادی که برایشان ایمیل ارسال کرده‌اند آشنا شوند. با استفاده از این افزونه می‌توانید توئیت‌هایشان را مطالعه و به تصاویر اینستاگرامشان نگاه کنید. همچنین امکان مشاهده پروفایل فیسبوک این افراد نیز وجود دارد. از طریق این سرویس می‌توانید به مشخصات سازمانی که در آن کار می‌کنند پی ببرید و اطلاعاتی در خصوص موقعیت، ابعاد و تعداد اعضای آن سازمان به دست آورید.

این افزونه با تقویم گوگل (Google Calendar) نیز به خوبی کار می‌کند که از طریق آن می‌توانید پیش از ملاقات‌ها، اطلاعات زیادی را از فرد مقابل به دست آورید.

با Maxmax در زمان استفاده از جیمیل صرفه‌جویی کنید

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

Maxmax نام افزونه‌ای است که برای کروم توسعه داده شده و سرشار از قابلیت‌های مفید است. با استفاده از این افزونه می‌توانید هرچه ساده‌تر ملاقات‌هایتان را زمان‌بندی کنید که این کار از طریق خود ایمیل و تنظیم ساعت توسط افراد انجام می‌شود و امکان پی بردن به این که چه زمانی افراد ایمیل را خوانده‌اند نیز وجود دارد. این افزونه باعث صرفه‌جویی در زمان نیز می‌شود و با کمک آن می‌توانید ایمیل‌ها را زمان‌بندی کنید تا در زمان معین ارسال شوند. علاوه بر این با کمک این افزونه می‌توانید هرچه سریع‌تر تیمپلیت ایمیل بسیازید.

با اپلیکیشن Mailburn جیمیل را تبدیل به واتس‌اپ کنید

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

اپلیکیشن Mailburn که برای آیفون منتشر شده است به کاربران این امکان را می‌دهد که ایمیل‌ها را نیز در کنار مکالمات متنی هر فرد مشاهده کنند (اگر با فردی چت کرده باشید و سپس به شما ایمیل بفرستد، آن ایمیل نیز درون چت نمایش داده می‌شود). با استفاده از این قابلیت می‌توانید به ایمیل‌هایی که از سوی افرادی خاص دریافت کرده‌اید، هرچه سریع‌تر دسترسی داشته باشید. در این اپلیکیشن گفتگو‌ها همانند واتس‌اپ نمایش داده می‌ّشوند ولی دیگر شاهد نقل قول نیستیم.

با Unsubscriber از دست اشتراک‌ها رها شوید

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

Unsubscriber نام اپلیکیشنی برای آیفون است که روی جیمیل کار می‌کند. کاربران از طریق این سرویس می‌توانند اشتراکشان را در خبرنامه و اسپم‌ها لغو کنند. شیوه کار آن نیز بدین صورت است که به سادگی می‌توانید خبرنامه مورد نظر را به سمت چپ بکشید تا اشتراک آن لغو شود. با کشیدن ایمیل مذکور به سمت راست نیز اشتراکش باقی می‌ماند و در واقع عضو آن می‌شوید. با لغو اشتراک خبرنامه و اسپم‌ها، می‌توانید با یک لمس ایمیل مذکور را نیز پاک کنید.

با MailTrack.io مطلع شوید که چه زمانی افراد ایمیلتان را خوانده‌اند

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

MailTrack.io نام افزونه‌ای برای کروم است که از طریق آن می‌توانید پی ببرید که چه زمانی ایمیل‌هایتان ارسال و چه زمانی خوانده شده‌اند (با ارسال شدن ایمیل یک تیک در کنار آن ظاهر می‌شود و زمانی که ایمیل خوانده شد، دو تیک در کنارش قرار می‌گیرد). علاوه بر این موارد، اپلیکیشن مذکور اعلام می‌کند که چه زمانی ایمیل توسط فرد مقابل خوانده شده است و این موضوع برای ایمیل‌های گروهی با چندین دریافت کننده نیز صادق است. برای افرادی هم که مایل هستند در لحظه‌ای که ایمیلشان خوانده می‌شود از این موضوع مطلع شوند، MailTrack.io می‌تواند هشداری را در این خصوص در زمان باز شدن ایمیل توسط فرد مقابل در دسکتاپ فرد ارسال کننده نمایش دهد.

ارسال ایمیل‌هایی که خود به خود از بین می‌روند

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

Snapmail نام یکی از افزونه‌های کروم است که دکمه‌ای را در کنار دکمه ارسال (Send) جیمیل اضافه می‌کند. این دکمه ایملیتان را رمزنگاری می‌کند و تنها به فرد مورد نظر لینکی را ارسال می‌کند. زمانی که فرد روی لینک کلیک کند به Snapmail می‌رود و محتوای پیام را مشاهده می‌کند. اما در این حین هشداری نمایش داده می‌شود که محتوای آن حاکی از این است که پیام تا ۶۰ ثانیه دیگر از بین می‌رود.

آفلاین ایمیل‌هایتان را مدیریت کنید

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

Gmail Offline این امکان را به کاربران می‌دهد که در زمان‌هایی هم که به اینترنت دسترسی ندارند، ایمیل‌هایشان را مدیریت کنند. این قابلیت برای زمان‌هایی که اینترنت دچار مشکلاتی است یا نمی‌خواهید اتصال دائم داشته باشید کارایی زیادی دارد و می‌توانید ایمیل‌هایتان را بخوانید یا متنی را برای ارسال در آینده Draft کنید.

با Giphy فایل‌های گیف را به ایمیلتان اضافه کنید

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

Giphy نام یک شرکت برتر در زمینه فایل‌های گیف (GIF) است که حال افزونه این سرویس امکان افزودن این نوع از فایل‌ها را به ایمیل ارائه می‌کند. اگر این افزونه را نصب کنید، آیکون رنگارنگ کوچکی در نوار زیر صفحه نوشتن پیام ظاهر می‌شود که از طریق آن می‌توانید فایل‌های GIF را به ایمیلتان اضافه کنید. این قابلیت باعث می‌شود که ایمیل‌های خشک و رسمی، حس و حال جدیدی به خود بگیرند.

با دراپ‌باکس در فضای ایمیل صرفه‌جویی کنید و محتوایش را با ایمیل همگام سازید

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

دراپ‌باکس که یک سرویس ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری است اکنون افزونه‌ای را اختیار کاربران قرار داده که از طریق آن می‌توانند اطلاعات بین حساب دراپ‌باکس و ایمیلشان را همگام کنند و همچنین در فضایی هم که گوگل برای جیمیلشان ارائه کرده، صرفه‌جویی کنند.

بوم‌رنگ ایمیل‌هایتان را در زمان تعیین شده به صورت خودکار ارسال می‌کند

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

بوم‌رنگ (Boomerang) نام افزونه‌ای است که برای کروم، فایرفاکس و سافاری ارائه شده است و قابلیت‌های بسیار خوبی را ارائه می‌کند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این افزونه امکان ارسال پیام در آینده است. با استفاده از این افزونه کاربران می‌توانند متن ایمیلشان را بنویسند و سپس با استفاده از تقویم زمان‌بندی کننده که ایمیل مذکور در چه زمانی باید ارسال شود (برای مثال دوشنبه آینده یا همان Next Monday). علاوه بر این، کاربر نیز می‌تواند برای خودش یادآوری را تنظیم کند تا برای پیگیری موضوع وارد عمل شود.

با Find Big Mail ایمیل‌هایی که فضای زیادی را اشغال کرده‌اند پاک کنید

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

اگر متوجه شدید که فضای زیادی از جیمیل‌تان اشغال شده است، حتما به این دلیل است که چندین ایمیل با محتوای سنگین دارید که باعث این موضوع شده‌اند. Find Big Mail نام سرویسی است که حساب کاربری را چک می‌کند و لیستی از ایمیل‌هایی که فضای زیادی را اشغال کرده‌اند ارائه می‌دهد. البته از طریق این اپلیکیشن امکان پاک کردن این نوع از ایمیل‌ها نیز وجود دارد. کاربران از طریق این برنامه می‌توانند فضای اشغال شده زیادی از جیمیل‌شان را بازگردانی کنند.

با WiseStamp امضا مناسبی را برای ایمیل‌هایتان ایجاد کنید

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

WiseStamp نام افزونه‌ای برای مرورگر کروم است که کاربران از طریق آن می‌توانند امضای مناسبی را برای ایمیل‌هایشان ایجاد کنند. با استفاده از این افزونه می‌توان فونت، سایز، رنگ و تصویر امضا را ویرایش کرد. علاوه بر این، امکان افزودن پروفایل شبکه‌های اجتماعی و حتی RSS (فید) نیز وجود دارد.

استفاده پیش‌فرض از جیمیل در کامپیوتر‌های اپل

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

کاربران محصولات اپل هر وقت که در اینترنت روی هر آدرس ایمیلی کلیک کنند، سرویس ایمیل اپل اجرا می‌شود که این موضوع ممکن است برای عده‌ای آزار دهنده باشد. افزونه Send From Gmail که برای کروم توسعه داده شده این امکان را به کاربران می‌دهد که ایمیلشان را از طریق سرویس جیمیل بفرستند. این افزونه آیکونی را کنار نوار آدرس اضافه می‌کند که از طریق آن می‌توانید وارد سرویس جیمیل شوید.

با GrexIt به ایمیل‌هایتان برچسب بزنید

جیمیل و ۱۷ راهکار برای حرفه ای شدن در آن

GrexIt نام افزونه‌ای برای کروم است که گزینه مناسبی برای کار و هماهنگی با همکاران به حساب می‌آید. کاربران با استفاده از این سرویس می‌توانند برچسب‌هایی را به ایمیلشان اضافه کنند که این برچسب‌ها نیز در صفحه اینباکس نمایش داده می‌شوند. با استفاده از این افزونه همکاران می‌توانند پی‌ببرند که چه ایمیلی مربوط به آن‌ها است.


ویدیو مرتبط :
‫17 تا از روش ها برای اینکه خیلی باهوش تر شوید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هفت روش حرفه ای برای ایجاد رمز عبور




 

هفت روش حرفه ای برای ایجاد رمز عبور

 

حتماً بارها برای شما پیش آمده است که هنگام ثبت نام در سایتها و یا ایجاد یک ID جدید در یاهو ، برای خود یک Password تعیین کنید. اما آیا تاکنون به این موضوع توجه کرده اید که پسوردهای ساده همانند اسم ها و تاریخ تولد، بسیار ساده لو میروند؟ اکنون 7 راه بسیار مفید را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آنها میتوانید بهترین رمزهای عبور را برای خود تعیین کنید ، رمزهایی که در عین پیچیدگی در خاطر شما میمانند!

 

1- برای ایجاد کلمه عبور، از حروف بزرگ و کوچک و به صورت یک در میان و غیر متناوب استفاده کنید. مثال:

TaRfAnDeStAn

2- حروف اول کلمات یک جمله را به عنوان رمز عبور خود انتخاب کنید. مثلأ در جمله "If sentence is longer password would be safer" که رمز عبور آن Isilpwbs میشود.

 

3- عدد یا تاریخی را برای خود در نظر بگیرید و آن را با دکمه Shift تایپ کنید. مثلأ تاریخ 13.06.2002 با دکمه Shift به این کلمه تبدیل می شود: !#>)^>@))@

4- لغتی را در نظر بگیرید و سپس حروف سمت راست آن را که بر روی صفحه کلید قرار دارد، بنویسید: مثال: Hardware تبدیل می شود به Jstfestr

 

5- لغت یا ترکیبی را برای خود در نظر بگیرید مانند "24October" و بعد آن را بهم بریزید به این صورت که حروف اول آن را با حرف آخر، حرف دوم را با حرف ماقبل آخر و به همین ترتیب بقیه را بنویسید: 24r4eObcot

 

6 - لغات یک جمله را به اختصار بنویسید؛ این اختصارات را خود شما تعیین می کنید و از قاعده خاصی پیروی نمی کنند. مثلأ عبارت White meat with cabbage تبدیل می شود به whtmtwtcabge

 

7- در رمز عبور از علائم ویژه استفاده کنید. مثال: "c/Om%u §E~r

منبع:ترفندستان