دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با این پنج قابلیت مخفی در واژه پرداز Word آشنا شوید




واژه‌پرداز مایکروسافت، قطعا یکی از ابزارهایی است که بسیاری از کاربران هر روزه چندین بار به آن مراجعه کرده و از امکانات آن بهره می‌برند. دانستن نکاتی چند از این واژه‌پرداز قدرتمند، می‌تواند کار با آن را بسیار ساده‌تر از همیشه سازد و از آنجا‌ که Word از این نکته‌ها به وفور دارد، ‌تصمیم گرفتیم ‌چند نمونه از آن‌ها را برای شما بازگو کنیم.

باز کردن واژه‌پرداز Word و شروع به تایپ ‌در آن کاری است که اغلب ما کاربران، روزانه با این واژه‌پرداز انجام می‌دهیم؛ اما امکانات فوق‌العاده و کم نظیری در این نرم‌افزار وجود دارد که بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای کاملا متفاوت از کار با آن را رقم بزند و بر‌عکس محروم ماندن از آن‌ها ـ هرچند به اصل ماجرا خللی وارد نمی‌کند ـ به معنی محروم ماندن از امکانات حرفه‌ای این واژه‌پرداز است.

 

در اینجا ما چند نمونه از امکانات مخفی و جالب توجه Word ۲۰۱۳ را برای شما معرفی می‌کنیم.

 

امکانات مخفی Word ۲۰۱۳, نوشتن معادلات ریاضی در

 

ایجاد فضای کافی در Word
نگارش نیازمند فضا و اتفاقا یک فضای خلوت و آرام است. واژه‌پرداز Word البته با امکانات زیادی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، تا حدی این فضای کاری را محدود کرده است؛ اما شما می‌توانید با یک میانبر ساده، فضای کاری خود را کاملا خلوت کنید. این میانبر ‌کلید Ctrl + F۱ است که روبان ابزار را مخفی می‌کند تا فضای نگارش شما به اندازه کافی خلوت باشد.

 

همچنین می‌توانید بر ‌دکمه تنظیمات نمایش روبان کلیک کرده و با انتخاب گزینه Auto-Hide Ribbon به شکل خودکار روبان را مخفی کنید.

 

امکانات مخفی Word ۲۰۱۳, نوشتن معادلات ریاضی در

 

همچنین قابلیت Read Mode که مخصوص به تبلت‌ها و Touch Screen‌ها طراحی شده به کاربران تبلت‌ها این امکان را می‌دهد، ‌در یک فضای کاملا شخصی شده برای این دستگاه‌ها به کار ویرایش و نگارش بپردازند. این قابلیت از طریق میانبر Alt + W-F (کلیدهای W و F را همزمان فشار دهید) و یا از طریق منوی View و انتخاب گزینه Read Mode قابل دسترسی است.

 

امکانات مخفی Word ۲۰۱۳, نوشتن معادلات ریاضی در

 

نوشتن معادلات ریاضی در Word
در این باره باید گفت، تنها نرم افزار Excel نیست که فرمول‌های ریاضی آن کاربردی و جالب توجه است، بلکه Equation Editor همواره بخشی مهم از واژه‌پرداز Word بوده است. در Word ۲۰۱۳ این بخش با نام Equation و در ذیل قسمت Insert در روبان قابل دسترسی است.

 

امکانات مخفی Word ۲۰۱۳, نوشتن معادلات ریاضی در

 

همچنین از نوار ابزار این قسمت می‌توانید برای ایجاد معادلات فرمول‌های پیچیده خاص خود در ریاضیات، فیزیک و شیمی بهره بگیرید. این در کنار تعداد قابل توجهی از فرمول‌ها و معادلات شناخته شده‌ای است که Word آن‌ها را تنها با یک کلیک در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

ذخیره‌سازی ۲۴ آیتم در کلیپ بورد
بر خلاف ویندوز Word این قابلیت را دارد که ۲۴ متن را در کلیپ بورد ذخیره کند. برای دسترسی به این قابلیت در روبان و در زیر قسمت Home ‌روی فلش Clipboard کلیک کنید تا پنل مورد نظر در سمت چپ نمایان شود.

 

همچنین می‌توانید‌ مستقیم از میانبر Ctrl + C دو بار برای نمایش این پنل استفاده کنید. این قابلیت بسیار کاربردی است و به شما اجازه می‌دهد، ‌آیتم‌ها و متن‌های متفاوتی را چندین بار کپی کرده و در جایگاه مخصوص خود بچسبانید.

 

امکانات مخفی Word ۲۰۱۳, نوشتن معادلات ریاضی در

 

استفاده از مترجم لغات و متن در Word
واژه‌پرداز Word از مترجم مایکروسافت برای ترجمه بهره می‌گیرد. در Word ۲۰۱۳ می‌توانید از قابلیت Translate در پایین بخش Review در روبان استفاده کنید. با این کار، تب Research نمایان می‌شود که به شما اجازه انتخاب زبان مورد نظر را می‌دهد. به این ترتیب، می‌توانید یک لغت، بخشی از متن یا تمامی متن مورد نظر را ترجمه کنید و نتیجه را در مرورگر خود ببینید.

 

امکانات مخفی Word ۲۰۱۳, نوشتن معادلات ریاضی در

 

استفاده از قابلیت مخفی سازی متن
قابلیت متن مخفی یا Hidden Text در واقع متنی غیر قابل پرینت و چاپ است که کاربرد‌های خاص خود را دارد. برای مخفی‌سازی بخشی از متن در Word بعد از انتخاب متن مورد نظر، در روبان و در ذیل بخش Font ‌روی فلش Font کلیک ‌یا مستیم از میانبر Ctrl + D استفاده کنید.

 

امکانات مخفی Word ۲۰۱۳, نوشتن معادلات ریاضی در

 

سپس در پنجره Font تیک گزینه Hidden را بزنید.

 

امکانات مخفی Word ۲۰۱۳, نوشتن معادلات ریاضی در

 

منبع:tabnak.ir


ویدیو مرتبط :
با 20 قابلیت مخفی شگفت انگیز گوگل آشنا شوید!-قسمت اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با چند قابلیت جدید مخفی در ویندوز 10 آشنا شوید



 

کاربرانی که علاقه زیادی به آزمایش محصولات مایکروسافت پیش از انتشار نسخه اصلی و نهایی آنها را دارند، شاید ویندوز 10 را هم اکنون بر روی سیستم خود نصب کرده باشند و برخی از ویژگیهای جدید آن را تجربه کرده باشند. ما در اینجا چند ویژگی جدید در ویندوز 10 را برای این دست از کاربران و سایر کاربرانی که در آینده با این نسخه از ویندوز آشنا خواهند شد، بیان میکنیم.

 

هرچند خیلی زود است که در خصوص ویندوز نسخه 10 یک نظر قطعی و نهایی صادر کنیم، اما با بازگشت منوی Start و همچنین تلفیق امکانات خوب در ویندوز 7 و 8.1 در نسخه 10 ویندوز میتوان از هم اکنون حدس زد که با یک سیستم عامل کاربردی و کاربر پسند مواجه هستیم. به ویژه آنکه در این نسخه امکانات جدیدی همچون دسکتاپ های مجازی نیز به ویندوز افزوده شده است.

 

پیش از این به ویژگیهای جدید معرفی شده در ویندوز 10 پرداخته ایم. امروز قصد داریم شما را با چند مورد از ویژگیها مخفی و جدید در این ویندوز آشنا کنیم:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

1– قابلیت تغییر اندازه و جابجایی Task Bar
مایکروسافت در این نسخه بازگشت منوی Start را وعده داده و عملی کرده است. اما صرف از نظر از این منوی کاملا کاربردی و انعطاف پذیر، آیا میدانستید که در ویندوز 10 Task Bar نیز قابلیت جابجایی و تغییر اندازه دارد؟ کافی است که ماوس را بر روی این نوار کلیک کرده و نگه دارید و آن را به سمت چپ یا راست صفحه کشیده و رها کنید و سپس اندازه آن را مطابق با میل خود تنظیم کنید:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

2 - تب های نمایشی و چشمک زن برای اعلان ها
این اعلان ها یک تفاوت اصلی با اعلان های Notification area دارند و تفاوت آنها این است که معمولا برای Task های مهم نمایش داده میشوند. این اعلان ها در گوشه بالا و سمت راست صفحه پدیدار میشوند و کاربر را برای مثلا به روز رسانی سریع نرم افزار امنیتی آگاه میسازند:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

3 – شواهد حضور زود هنگام Cortana در ویندوز 10
اگر در میان فایل های سیستمی خود کمی گشت و گذار کنید و یا عبارت Cortana را مورد جستجو قرار دهید متوجه میشوید که تعدادی زیاد از فایلهای DLL در این خصوص پیدا میشود. اگر در نسخه Technical Preview شاهد حضور Cortana در این سطح باشیم، میتوان انتظار داشت که منشی مجازی هوشمند و دوست داشتنی مایکروسافت به زودی در نسخه نهایی ویندوز 10 خود را نشان دهد:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

4 – وجود Home در Explorer
کاربرانی که نسخه آزمایشی 10 را نصب کرده اند قطعا متوجه شده اند که در Explorer مکانی با عنوان Home تعریف شده است که در واقع به عنوان مکان پیش فرض و اصلی Explorer عمل میکند. بخش های Favorites، Frequent Folders و Recent Files ذیل این بخش تعریف شده اند:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

البته تا کنون اینها بعلاوه چند قابلیت جدید دیگر از جمله نوار اعلان و دسکتاپ مجازی و منوی جدید و انعطاف پذیر Start مواردی است که در ویندوز نسخه 10 میتوان از وجود آنها خوشحال بود. شاید تجربه ویندوز 8.1 درس هایی جدی به مایکروسافت داده باشد که آنها را در نسخه 10 ویندوز به خوبی پس میدهد. نظر شما در مورد این نسخه و امکانات و قابلیت های آن چیست؟
منبع:tabnak.ir