دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

باورهای نادرست در مورد باتری گوشی‌ها


این روزها با بیشتر شدن امکانات دستگاه های موبایل، شاید رایج ترین شکوه و گلایه کاربران عمر اندک باتری تلفن های همراه باشد که البته این گلایه نیز کاملا به جاست: هیچ چیز بدتر از آن نیست که در اواسط تماشای ویدئو، انجام بازی یا مرور وب و حتی یک تماس تلفنی ضروری، باتری موبایل تان تمام شود.

وب‌سایت دیجیاتو - مریم موسوی: این روزها با بیشتر شدن امکانات دستگاه های موبایل، شاید رایج ترین شکوه و گلایه کاربران عمر اندک باتری تلفن های همراه باشد که البته این گلایه نیز کاملا به جاست: هیچ چیز بدتر از آن نیست که در اواسط تماشای ویدئو، انجام بازی یا مرور وب و حتی یک تماس تلفنی ضروری، باتری موبایل تان تمام شود.

6 باور نادرست در مورد باتری تلفن های هوشمند

هر کسی هم که تلفن همراه دارد قطعا چنین مشکلی را تجربه کرده و از همین رو جای تعجب ندارد اگر کاربران این دستگاه ها همه جور ترفندی را برای بالا بردن عمر باتری موبایل هایشان پیاده کرده باشند.

اما براساس اعلام کارشناسان بسیاری از اقداماتی که از سوی دارندگان دستگاه های موبایل و با هدف بیشتر کردن عمر باتری آنها انجام می شود پایه و اساس علمی ندارد. در ادامه قصد داریم برخی از باورهای نادرست در این باره را با شما در میان بگذاریم.

1- نباید موبایل خود را در تمام طول شب به پریز برق بزنید

6 باور نادرست در مورد باتری تلفن های هوشمند

«اور شارژ» یا شارژ بیش از اندازه عبارتی است که بسیاری برای توجیه بد بودن این کار از آن استفاده می کنند. در واقع طبق باور بسیاری، اگر موبایل خود را برای مدت طولانی بعد از آنکه کاملا شارژ شد، به منبع برق متصل نگه دارید، ظرفیت باتری آن کم می شود. باید بگوییم که این امر صحت ندارد.

این باور نادرست البته منشئی کاملا علمی و درست دارد و به همین خاطر رواج آن در میان کاربران اتفاق عجیبی نیست. در سال های قبل، باتری های لیتیومی یونی در صورتی که برای مدت طولانی به منبع برق متصل می شدند بیش از اندازه گرم می شدند. همین مساله خساراتی را به باتری می زد و عملکرد آن را تضعیف می نمود و حتی در برخی موارد به انفجار باتری می انجامید.

اما دستگاه های جدید، به مراتب از موبایل های قدیم هوشمندتر هستند و قابلیت های خوبی برای مدیریت انرژی خود دارند. به همین خاطر، اگر موبایل تان را برای مدتی طولانی به پریز برق متصل نمایید مشکلی برای آن پیش نمی آید و تنها در صورتی ممکن است اتفاق ناخوشایندی رخ دهد که قاب موبایل شما طراحی خوبی نداشته و امکان پخش شدن حرارت از منافذ آن وجود نداشته باشد.

به غیر از این مورد، بهتر است نگران بروز مشکل نباشید و می توانید با خیالی آسوده موبایل خود را برای مدت طولانی به شارژر متصل کرده و به حال خودش رها نمایید.



2-پیش از شارژ موبایل، باتری آن را کاملا خالی کنید

6 باور نادرست در مورد باتری تلفن های هوشمند

این باور البته در مورد نوع دیگری از باتری ها صدق می کند. باتری های ساخته شده از نیکل کادمیوم یا نیکل-هیدرید فلز همان نوعی هستند که اگر کاملا خالی نشوند و برای شارژ مجددشان اقدام نمایید با مشکل روبرو خواهید شد و لازم است یادآوری کنیم که تلفن های هوشمند امروزی از باتری های لیتیومی یونی بهره می برند.

البته باز هم باید تاکید نمایید که این باور نادرست برخی ریشه های منطقی هم دارد: باتری هایی که بیس اصلی شان نیکل است نمی دانند که ظرفیت واقعی شان چقدر است و چنانچه قبل از شارژ مجدد کاملا تخلیه نشوند، دردسر آفرین خواهند شد.

اما انواع لیتیومی یونی کاملا با آنها فرق دارند و از روش هوشمندانه تری برای تشخیص میزان شارژ خود بهره می گیرند. اگر 60 درصد از شارژ باتری خود را استفاده نمایید و سپس آن را دوباره شارژ کنید، باتری این فرایند را به عنوان یک چرخه کاملا شارژ به حساب نمی آورد.

به این ترتیب روز بعد که از موبایل خود استفاده می کنید و 40 درصد از ظرفیت باتری شما خالی می شود، باتریT آن را یک چرخه کامل به حساب می آورد. البته اینکه گفته می شود با هر بار شارژ  باتری های لیتیومی یونی از ظرفیت آنها کم می شود کاملا صحت دارد اما این اثر چندان هم قابل توجه نیست.

باتری اغلب تلفن های هوشمند بعد از چند سال استفاده تا 80 درصد از ظرفیت اولیه خود را نگه می دارند و چون بیشتر کاربران بعد از همین بازه زمانی موبایل هایشان را عوض می کنند و دستگاه تازه ای را خریداری می نمایند دلیلی برای نگرانی از این بابت وجود ندارد.



3- همیشه از شارژر اصلی موبایل خود استفاده کنید

6 باور نادرست در مورد باتری تلفن های هوشمند

ریشه این باور نادرست در ترفندهای بازاریابی نهفته است. حتما متوجه شده اید که در دفترچه راهنمای اسمارت فون ها (حال برند آن هرچه که می خواهد باشد) نوشته شده حتما از شارژری استفاده نمایید که موبایل را تولید کرده است.

این شرکتها می خواهند کاربران و مشتریان خود را مجاب کنند که لوازم جانبی تلفن های هوشمندشان را هم از آنها بخرند. اما این توصیه ابدا ارتباطی با سلامت موبایل شما ندارد و صرفا با هدف کسب درآمد و سود بیشتر مطرح می گردد. لذا هر شارژری که توسط شرکت های ثالث معتبر تولید شده باشد هم قابل استفاده است.

البته استثناهایی هم وجود دارد که به خصوص در مورد کابل های USB-C مطرح می گردد و برخی شارژرهای غیر رسمی هم با سرعت کمتری دستگاه شما را شارژ خواهند کرد اما در اغلب موارد، مشکلی از بابت کاربرد شارژرهای شخص ثالث همراه با تلفن های هوشمند وجود ندارد.

تنها نکته مهمی که در زمان خرید شارژر باید به آن توجه نمایید این است که از کاربرد موارد بی کیفیت و ارزان قیمت خودداری نمایید. البته کلیت آنها مشکلی ندارد اما بعضا پیش آمده که مشکلاتی را برای تلفن های همراه به وجود آورده اند.



4- هیچگاه از موبایل خود در حین شارژ شدن استفاده نکنید

6 باور نادرست در مورد باتری تلفن های هوشمند

این باور بیشتر در میان مادربزرگ ها و پدربزرگ ها وجود دارد و عمدتا هم از ترس، عدم اطمینان و تردید ریشه گرفته و هیچگونه مبنای علمی ندارد. حتما شما هم شنیده اید که به باور برخی در صورتی که موبایل خود را حین شارژ شدن به کار ببرید می تواند انفجار و آتش سوزی دستگاه یا حتی برق گرفتگی شما را به دنبال داشته باشد. در هر حال لازم است بدانید که این نوع استفاده خطری را برای شما به دنبال نخواهد داشت و هیچیک از اتفاقات یاد شده در جریان آن رخ نمی دهند.



5- پاک کردن اپلیکیشن ها و یا نصب اپ های مدیریت کننده

6 باور نادرست در مورد باتری تلفن های هوشمند

حتما شما هم شنیده اید که اپ کیلرها می توانند در میزان مصرف باتری دستگاه های موبایل صرفه جویی کنند در حالی که اینطور نیست و استفاده از این اپلیکیشن ها حتی می تواند نتایج زیان باری را به دنبال داشته باشد.

البته چند سال پیش (یعنی حدودا سال 2009 میلادی) اپ کیلرها فعالیت اندروید را روان تر می کردند اما به تدریج اندروید هوشمندتر از قبل شد و بهتر توانست منابع خود را مدیریت نماید.

تمام کاری که اپ کیلرها انجام می دهند این است که انرژی دستگاه های موبایل را مصرف می کنند و پیش از آنکه به محبوبیت برسند ضرورت خود را از دست دادند.

جالب است بدانید که اگر برحسب اتفاق اپلیکیشن هایی که در پس زمینه فعال هستند را ببندید یا اینکه با سوایپ کردن، آنها را از منوی آخرین اپ های استفاده شده خارج نمایید، غالبا باتری موبایل خود را به هدر داده اید تا هر کار دیگری.

یکی از دلایل مطرح کردن این مساله آن است که تعداد زیادی از اپلیکیشن ها بعد از بسته شدن مجددا باز می شوند و این یعنی اگر آن اپ خاص را به حال خود رها کرده بودید میزان کمتری از باتری دستگاه خود را استفاده کرده بودید.

دلیل دیگر اینکه بزرگ ترین عامل مصرف باتری دستگاه های موبایل نمایشگر آنهاست. بنابراین اگر نمایشگر تلفن هوشمند خود را روشن نگه می دارید تا اپلیکیشن های اضافه را ببندید آنگاه باید بدانید که با این کار صرفا باتری دستگاه خود را به هدر می دهید و بس.



6- غیرفعال کردن سرویس هایی نظیر بلوتوث و موقعیب یاب ها تاثیری شگرف بر عمر باتری موبایل شما خواهد گذاشت

6 باور نادرست در مورد باتری تلفن های هوشمند

چند سال پیش وای فای و بلوتوث از جمله اصلی ترین عوامل مصرف باتری تلفن های هوشمند به شمار می رفتند اما امروز هیچیک از آنها تاثیر سابق را ندارند. بنابراین توصیه می شود سرویس هایی که به صورت مستمر مورد استفاده قرار می دهید را به حال خود رها کنید و بگذارید به فعالیت شان ادامه دهند چراکه دستگاه شما به شکلی طراحی شده که بتواند آنها را مدیریت نماید.

نتیجه

مواردی که ذکر شد باورهای نادرستی هستند که در فوروم ها و این طرف و آنطرف میان مردم و به خصوص آنها که کمی با تکنولوژی آشنایی دارند دست به دست می شوند. اما لازم است یادآور شویم که این لیست به هیچ وجه جامع نیست و قطعا موارد بیشتری را در بر می گیرد.


ویدیو مرتبط :
باورهای نادرست درباره قلیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باورهای نادرست بیماری‌های روحی و روانی



 

 

 

بیماری‌های روحی و روانی, علت بیماری‌های روحی و روانی, بیماری‌, بیماری‌های روحی, بیماری روانی

 

 

 

 


 

 

 

بیماری‌های روحی و روانی می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد، درست مثل بیماری‌های جسمی. هنوز هم تعداد زیادی از افراد از بیماری‌های روحی و روانی می‌ترسند و درک درستی از آن ندارند اما هرچه اطلاعات آنها درمورد این بیماری‌ها بیشتر شود، این ترس نیز از بین خواهد رفت. اگر شما یا کسی که می‌شناسید دچار یک بیماری‌ روحی و روانی است، خبر خوبی برایتان داریم: این بیماری‌ها قابل درمان هستند.

 

 

امروز می‌خواهیم اطلاعاتی درمورد این بیماری‌ها و روش‌های درمان آنها در اختیارتان قرار دهیم.

 

 

 

کمک گرفتن

 

 

اگر خودتان یا کسی که می‌شناسید علائمی از بیماری‌های روحی و روانی را نشان داد، خیلی مهم است که فوراً برای تشخیص آن کمک گرفته و درمان را شروع کنید.

 

 

بیماری‌های روحی و روانی بسیار متداول هستند. تحقیقات نشان داده است که هر ساله، تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان به یک مشکل روحی-روانی دچار می‌شود. بیماری‌های روحی و روانی تعداد بیشماری از بستری شدن‌های بیمارستانی را هر ساله شامل می‌شود. بااینحال، باوجود این واقعیت که همه شما مطمئناً کسی که دچار چنین بیماری‌هایی باشد را می‌شناسید، اما باز هم اطلاعات خیلی کمی درمورد آن دارید.

 

 

این طبیعت انسان است که از چیزی که قادر به درک آن نیست واهمه داشته باشد. بیماری‌های روحی و روانی هم به همین دلیل موجب ترس بسیاری افراد هستند و متاسفانه، خیلی‌ها آن را لکه ننگ می‌پندارند. به همین دلیل برای کمک گرفتن تردید می‌کنند. واقعاً موجب تاسف است زیرا اکثر بیماری‌های روحی و روانی قابل درمان هستند. بدتر اینکه، لکه ننگی که توسط افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی تجربه می‌شود، از خود آن بیماری مخرب‌تر است.

 

 

اگر شما هم دوست دارید به از میان برداشتن این لکه ننگ اجتماعی از بیماری‌های روحی و روانی کمک کنید، امیدواریم که این مقاله بتواند اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار دهد.

 


باورهای نادرست زیادی درمورد بیماری‌های روحی و روانی وجود دارد. تازمانیکه افراد با واقعیت مسئله آشنا نشده‌اند، وجود این بیماری‌ها را انکار می‌کنند و از حرف زدن درمورد این موضوع طفره می‌روند.

 

 

شما چقدر درمورد بیماری‌های روحی و روانی اطلاعات دارید؟ در زیر به برخی از باورهای نادرست درمورد این بیماری‌ها اشاره می‌کنیم:

 

 

• افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی خشن و خطرناک هستند. واقعیت این است که افرادیکه از نظر روانی مشکل دارند، بیشتر از افراد عادی خطرناک یا خشن نیستند. درواقع، احتمال اینکه خود قربانی خشونت شده باشند بسیار بیشتر از آن است که خود افرادی خشن باشند.

 

 

• افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی کم‌هوش‌تر هستند. تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که اکثر افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی دارای هوشی متوسط یا بالاتر از متوسط هستند. بیماری‌های روانی، مثل بیماری‌های جسمی می‌تواند برای همه افراد، صرفنظر از میزان هوش، طبقه اجتماعی یا سطح درآمد آنها اتفاق بیفتد.

 

 

• بیماری‌های روحی و روانی بخاطر ضعف شخصی ایجاد می‌شود. بیماری روانی یک نقص شخصیتی نیست. این فقط یک بیماری است و هیچ ارتباطی با ضعیف بودن یا نداشتن اراده ندارد. بااینکه افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی می‌توانند نقش بسیار مهمی در بهبودی خود داشته باشند اما خودشان انتخاب نکرده‌اند که بیمار شوند و تنبل هم نیستند زیرا نمی‌توانند از شر آن خلاص شوند.

 

 

• بیماری‌های روحی و روانی یک اختلال واحد و نادر است. بیماری‌ روحی و روانی یک بیماری واحد نیست بلکه از دسته‌بندی گسترده‌ای از اختلالات بسیار تشکیل می‌شود. اضطراب، افسردگی، شیزوفرنی، اختلالات شخصیتی و اختلالات غذایی می‌تواند موجب بدبختی و ناراحتی افراد بیشماری در سراسر جهان شود.

 

 

کلمات می‌توانند دردناک باشند

 

 

کلماتی مثل "دیوونه"، "روانی"، "خل و چل" تنها نمونه‌هایی از کلماتی هستند که لکه ننگ بیماری‌های روحی و روانی را زنده نگه می‌دارند. این کلمات موجب خوار و خفیف کردن افراد مبتلا به این بیماری‌ها می‌شوند. بسیاری از ما بدون قصد آسیب رساندن این کلمات را بر زبان می‌آوریم. همانطور که هیچوقت افرادیکه به بیماری‌های جسمی مثل سرطان و بیماری‌های قلبی مبتلا هستند را مسخره نمی‌کنیم، بیرحمانه است که بخواهیم افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی را مسخره کنیم.

 

 

بیماری‌های روحی و روانی در رسانه‌ها

 

 

خیلی اوقات افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی در رسانه‌ها به درستی توصیف نمی‌شوند. فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و کتاب‌ها معمولاً افراد مبتلا به اینگونه بیماری‌ها را خطرناک و بی‌ثبات نشان می‌دهد. گاهی اوقات برای ایجاد حس در گزارش خود، بیماری روانی را پررنگ‌تر می‌کنند، حتی اگر آن بیماری هیچ ارتباطی با داستان نداشته باشد.

 

 

تشخیص مشکل

 

 

برای تشخیص رفتارها و اعمالی که از تلقی لکه ننگ بیماری‌های روانی پشتیبانی می‌کند، از معیار "توقف" استفاده کنید. خیلی ساده است. از خود بپرسید چیزی که می‌شنوید:

 

 

• باعث می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی را یک کلیشه تبدیل می‌کند تا افرادی با شخصیت‌های متفاوت؟

 

 

• افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی یا خودِ بیماری را خوار و خفیف می‌کند؟

 

 

• با رنجاندن افراد مبتلا به این بیماری‌ها، موجب آزار آنها می‌شود؟

 

 

• با این تفکر که افراد مبتلا به این بیماری‌ها به خوبی بقیه افراد نیستند، بر آنها سلطه می‌کند؟

 

 

اگر چیزی در رسانه‌ها می‌بینید یا می‌شنوید که از معیار "توقف" عبور نمی‌کند، عنوان کنید. با نویسنده یا تهیه‌کننده آن برنامه یا مطلب تماس بگیرید و درمورد آن مسئله با او حرف بزنید. به آنها کمک کنید درک کنند که این کلمات بر افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی تاثیر منفی دارد.

 

 

کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید

 

 

همه ما می‌توانیم کاری برای طریقه فکر کردن مردم درمورد بیماری‌های روحی و روانی انجام دهیم.

 

 

با خودتان شروع کنید. در انتخاب کلمات خودتان دقت کنید. وقتی می‌خواهید درمورد افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی صحبت کنید، کلماتی بامفهوم و درست انتخاب کنید. نگرش و رفتار مثبت شما می‌تواند تاثیر خوبی بر فردمقابلتان داشته باشد.

 

 

سعی کنید به طور سازنده‌ای بر همه افرادیکه در زندگی خود می‌بینید تاثیر بگذارید. هر زمان کسانی را دیدید که چیزی می‌گویند که نشان می‌دهد درک درستی از بیماری‌های روحی و روانی ندارند، از آن فرصت برای ارائه بعضی از اطلاعاتی که دارید به آنها استفاده کنید.

 

منبع:mardoman.net