دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بالاخره آیفون بهتراست یا اندروید؟


برای اندروید کیبردهای بی‌نظیری مانند Swiftkey تا Swype وجود دارد. SwiftKey، عبارت در حال تایپ را براساس متونی که پیش‌تر در SMS، Email و... استفاده کرده‌اید، پیش‌بینی کرده و به شما پیشنهاد می‌دهد.





صبح بخیر:

اندروید

می‌توان سیستم عامل را راحت تغییر داد

از آنجایی که کل سیستم عامل اندروید به صورت متن باز (Open Source) عرضه می‌شود، مردم می‌توانند کدهای سیستم عامل را تغییر داده و سیستم عامل را آنطور که دوست دارند، تغییر دهند. سپس می‌توان سیستم عامل ویرایش شده را در قالب یک ROM جدید روی تلفن نصب کرد. در حال حاضر گروه‌های مختلف برنامه‌نویسی وجود دارند که ROMهای زیبا و سفارشی را برای تلفن‌های مختلف اندرویدی عرضه می‌کنند. در برخی از نسخه‌های ویرایش شده اندروید، سرعت اجرای برنامه‌ها و برخی از مشکلات نسخه اصلی رفع شده است.


یكی به نفع اندروید

برای اندروید کیبردهای بی‌نظیری مانند Swiftkey تا Swype وجود دارد. SwiftKey، عبارت در حال تایپ را براساس متونی که پیش‌تر در SMS، Email و... استفاده کرده‌اید، پیش‌بینی کرده و به شما پیشنهاد می‌دهد. البته برای آیفون نیز کیبردهای ثانویه وجود دارد اما این کیبردها معمولا به صورت یک نرم‌افزار جداگانه کار می‌کنند و بعضا برای واردکردن متن مجبورید پس از تایپ‌کردن عبارت مورد نظر، آن را کپی كرده و در جایی که به آن نیاز دارید، منتقل کنید.

نصب ساده  نرم‌افزارهای مختلف

نصب نرم‌افزار از طریق App Store اپل یا Cydia اصلا راحت نیست. دانلود و نصب نرم‌افزار در گوشی‌های جیلبرک شده تقریبا مشکل است. در آیفون‌های معمولی نیز وقتی نرم‌افزار دانلود می‌شود، نمی‌توانید آن را برای ابزار دیگری ارسال کنید اما با وجود نسخه جدید اندروید مارکت و مارکت‌های دیگر، دانلود و نصب نرم‌افزار در آن  بسیار ساده شده است. با فشار یک دکمه می‌توانید نرم‌افزار مورد نظر خود را دریافت و نصب کنید. نرم‌افزارهای اندروید را از طریق Wi-Fi یا Bluetooth نیز می‌توانید دریافت و نصب کنید.

همه‌چیز را با کامپیوتر کنترل کنید

نرم‌افزارهای مختلفی برای اندروید وجود دارد که امکان کنترل تلفن از طریق کامپیوتر را ممکن می‌سازد. از طریق این نرم‌افزارها می‌توانید پیام کوتاه ارسال کنید، کانتکت‌های خود را مرتب کنید، موزیک یا ویدئو پخش کنید و به دیگر امکانات تلفن خود دسترسی داشته باشید. تلفن‌های سامسونگ به صورت پیش‌فرض نرم‌افزار Kies air را برای این کار دارند اما نرم‌افزار مجانی AirDroid نیز برای این کار وجود دارد. در آیفون نیز می‌توان از طریق VNC به آیفون وصل شد اما این روش به هیچ‌وجه به‌خوبی نرم‌افزارهای نام برده شده در اندروید عمل نمی‌کند.



آیفون

همه کارها فقط با یک دکمه

رابط کاربری IOS همیشه ثابت کرده است، شما برای انجام همه کارهای خود تنها به یک دکمه نیاز دارید! اما گوشی‌های اندرویدی هنوز هم کلیدهای اضافه برای رفع نیازهای کاربران دارد! مانند کلیدهای بازگشت یا تنظیمات. کدامیک را بیشتر دوست دارید؟

نرم‌افزارهای جدید، اول برای آیفون هستند

مسلما نرم‌افزارهای مبتنی بر اندروید سن کمتری نسبت به آیفون  و App Store دارند چون بیشتر برنامه‌نویسان مایل هستند تا در درجه اول برای برنامه‌نویسی در IOS فعالیت کنند و سپس روی برنامه‌های اندروید کار کنند. درواقع در حال حاضر اولین تاس‌ها به نفع IOS می‌چرخند تا بهترین برنامه‌ها ساخته شوند.

دیگر اطلاعات‌تان از دست نمی‌رود

شما می‌توانید دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که به صورت اتوماتیک زمانی که در شب دستگاه شما به شارژر متصل می‌شود، عملیات بک‌آپ آن آغاز شود. این به آن معناست که شماره‌های تلفن، برنامه‌ها، عکس‌ها و... به اکانت شما منتقل می‌شود. با این کار زمانی که دستگاه خود را ریست می‌کنید با استفاده از اپل آی دی خود به این سرویس متصل می‌شوید و همه‌چیز به دستگاه شما منتقل می‌شود.

یك امتیاز مهم

روی آیفون همه‌چیز به‌خوبی کار می‌کند. نیازی به آگاهی از تکنولوژی روز برای استفاده از آن نیست. در صورتی که این اطلاعات را داشته باشید که چه بهتر، در این وضعیت تجربه بهتری از کارکردن با آن خواهید داشت. اندروید هنوز به اندازه آیفون جانیفتاده و در صورتی که درباره آن اطلاعات زیادی ندارید، بهتر است گوشی آیفون‌تان را نگه دارید.


گل به خودی آیفون

تحقیقات نشان داده‌اند، سیستم عاملی که بیشترین میزان هنگ‌کردن در بین همه نسخه‌های سیستم‌عامل‌های iOS و Android را دارد، نسخه 5 سیستم عامل iOS است. البته این به این معنی نیست که iOS به طور کل بیشتر از اندروید، هنگ می‌کند اما می‌توان گفت نسخه‌های جدید iOS بیشتر دچار حمله می‌شود، یکی از عوامل مهم توقف سیستم عامل iOS حین اجرای برنامه، این است که کاربران iOS برنامه و Appهای خود را آپدیت نمی‌کنند و گاهی برنامه‌های قدیمی، خود باعث ایجاد مشکل در سیستم عامل می‌شود. در حالی که کاربران اندروید می‌توانند از ویژگی  Auto Update برنامه‌هایشان استفاده کرده و بدون نیاز به آپدیت دستی، آنها را به روز کنند.



ویدیو مرتبط :
آیفون ۵ بهتراست یا گالاکسی اس ۵؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۰ دلیل قانع کننده برای ترک آیفون و کوچ به سوی اندروید !



امروز قصد داریم ؛در این مقاله کمی پیرامون ویژگی های مثبت و خوب سیستم عامل محبوب اندروید بنویسم و همچنین دلایلی را برای ترک سیستم عامل iOS و ملحق شدن به سیستم عامل اندروید مطرح نمایم. همان طور که در جریانید ؛ مدت زمان طولانی ای بود که آیفون را همگان به عنوان نماد و سمبل برتر اسمارت فون جهان می شناختند.

 

اما روزگار به همین مموال سپری نشد و رقیبی جدی برای آیفون به صحنه پیکار گام برداشت ! به یک باره سیستم عامل اندروید رشد چشم گیر و کم نظیری را در جهان شروع کرد و ما روز به روز شاهد طراحی و تولید اسمارت فون هایی مجهز به این نوع سیستم عامل بودیم.پس شاید اذعان این جمله ؛ که در حال حاضر جدی ترین رقیب سیستم عامل iOS برند اپل ؛ سیستم عامل اندروید است ؛ خلاف واقع و به دور از واقعیت نباشد !

 

اندروید , اپل , ویژگی های اندروید

 

• قیمت
در رابطه با قیمت ؛ اجازه دهید با آمار و ارقام پیش برویم چرا که آمار و ارقام خود گویای همه چیز هستند.بدون شک باید اذعان داشته باشیم که محصولات اپل قیمت بالایی دارند ؛ مثلا شما آیفون ۵s را در نظر بگیرید.قیمت نسخه غیر قراردادی آن تنها با حافظه ۶۴ گیگابایتی چیزی در حدود ۸۵۰ دلار قیمت دارد ؛ اما پرچم داران یا اسمارت فون های به روز اندرویدی ( اسمارت فون های رده بالا ) بهایی به مراتب پایین تر از آیفون ۵s دارند.

 

اگر سری به سایت آمازون بزنید ؛ خواهید دید که اسمارت فون سامسونگ گلکسی اس ۴ را با قیمتی در حدود ۶۰۰ دلار به فروش می رساند.اگر هم نیاز شدید به داشتن حافظه ای ۶۴ گیگابایتی را حس می کنید ؛ می توانید تنها با صرف هزینه ای در حدود ۵۰ دلار ؛ اقدام به خرید یک حافظه ۶۴ گیگابایتی کرده و زین پس اسمارت فون اندرویدی خود را مجهز به این حافظه نمایید.

تنظیمات شخصی یا شخصی سازی

 

اندروید , اپل , ویژگی های اندروید

 

همان طور که می دانید در سیستم عامل اندروید ؛ کاربر به راحتی قادر خواهد بود تا تنظیمات اسمارت فون خود را با توجه به علایق و نیاز های خود ادیت نماید.به عنوان مثال کاربر می تواند به راحتی اقدام به تعویض تصویر وال پیپر ( تصویر پس زمینه ) پیش فرض به وال پیپر دل خواه کند ؛ آیکون های اپلیکیشن ها را تغییر دهد و یا صفحه HOME اسمارت فون خود را دچار تغییراتی نماید و ویجت های گوناگونی را بر روی آن پین نماید.

 

حتی در اندروید می توانید لاک اسکرین ( صفحه قفل ) مورد علاقه خودتان را از میان صفحه کلید‌های Swype‌ و TouchPal X انتخاب نمایید.کار سفارشی سازی در اندروید به همین جا ختم نمی شود ! بلکه شما می توانید حتی از رام های سفارشی شده ؛ لانچرهای گوناگون و یا با Root کردن اسمارت فون خود جلوه تازه ای به محیط اسمارت فون خود ببخشید.اما نهایت سفارشی سازی ای که در آیفون بخواهید انجام دهید ؛ تنظیمات کمی می باشد که از جمله آن ها تغییر تصویر وال پیپر است.اما اگر بخواهید سفارشی سازی بیش تری در iOS داشته باشید باید به سراغ جیل بریک (jailbreak ) بروید.

 

گستردگی و تنوع محصولات

 

اندروید , اپل , ویژگی های اندروید

 

تنوع اپلیکیشن هایی که روزانه برای سیستم عامل اندروید تولید می شوند به مراتب متنوع تر است.علاقه مندان به محصولات اپل می دانند که برای انتخاب اپلیکیشن های مورد نیازشان تنوع و گوناگونی انتخاب کمی در نسبت به اپلیکیشن های اندرویدی دارند.تنوع اپلیکیشن های اندرویدی و نوع ساپورتشان هم مثال زدنی است !

 

چرا که از اسمارت فون های پرچم دار و رده بالا گرفته تا اسمارت فون های میانه رده و حتی ارزان قیمت ؛ همگی می توانند اکثر اپلیکیشن های متنوع اندرویدی را ساپورت نمایند.در گذشته که آیفون اپل ؛ حرف اول را می زد ؛ محصولات اندرویدی قدرت و تنوع خاصی را نداشتند اما در این یکی دوسال اخیر می توان به جد اذعان داشت که محصولات اندرویدی پیشرفت چشم گیری داشته اند.

 

اگر بخواهیم رقبایی برای آیفون در نظر بگیریم بد نیست اشاره ای داشته ابشیم به ؛ سامسونگ گلکسی اس ۴، HTC One، Sony Xperia Z1، LG G2 و هواووی Ascend P6 ! تمام این اسمارت فون های ذکر شده از دریچه نگاه به ؛ طراحی و قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری دارای جنبه های مثبتی هستند.

 

مثلا همین اسمارت فون HTC One از لحاظ طراحی یکی از برترین اسمارت فون ها می باشد و طراحی فوق العاده ای دارد.سامسونگ گلکسی اس ۴ نیز با عرضه امکانات فراوانی که به کاربر ارائه می کند طرفداران خاص خود را دارد.اسمارت فون های دو کمپانی سونی و ال جی نیز در زمینه بازی های اندرویدی حرف اول را می زنند.

 

نمایشگر بزرگ

اندروید , اپل , ویژگی های اندروید

 


اگر خود را به عنوان یک خریدار آیفون فرض کنیم ؛ خیلی صداقانه باید اعتراف کنیم که آیفون اصلا حق انتخاب سایز نمایشگر را به ما نمی دهد ! بنابراین تنها دو انتخب داریم ! یا نمایشگری ۳٫۵ اینچی و یا نمایشگری ۴ اینچی ! اما اگر قصد خرید یک اسمارت فون اندرویدی را داشته باشیم ؛ به راحتی سایز های مختلفی از نمایشگر را می توانیم در زمره انتخاباتمان داشته باشیم.بد نیست به این نکته هم اشاره کنم که ؛ اگر شما مدت مدیدی به استفاده از اسمارت فونی با نمایشگر بزرگ تر از ۴٫۵ اینچ بپردازید ؛ برای شما بازگشت به کار با آیفون با آن سایز نمایشگر بسیار کار دشواری خواهد بود.

 

تکنولوژی NFC
گرچه تا به حال تکنولوژی NFC در تمامی بازارهای جهانی مورد پذیرش واقع نشده است و برای اکثر افراد ناشناخته باقی مانده است اما طولی نخواهد کشید که این تکنولوژی هم فراگیر شود.با توجه به نحوه عملکرد تکنولوژی NFC ؛ باید اذعان کنم که به طور حتم استفاده از آن میان کاربران گسترش خواهد یافت.با توجه به این که تقریبا در اکثر اسمارت فون های رده بالای اندرویدی تکنولوژی NFC به چشم می خورد ؛ برند اپل این تکنولوژی را اصلا در آیفون ۵s به کار نبرده است !

 

سرویس های گوگل

 

اندروید , اپل , ویژگی های اندروید

 

حتما شما هم بیشتر اوقات زندگی خود را در دنیای مجازی اینترنت می گذرانید.بدون شک در این اوقاتی که در فضای مجازی سرگرم هستید ؛ بخش عمده ای از آن را مشغول سر و کله زدن با گوگل سرچر ؛ مرورگر کروم ؛ گوگل پلاس ؛ جی میل ؛ اسناد گوگل ؛ یوتیوپ و گوگل درایو هستید.تمامی این امکاناتی که تک تک برای شما نام بردم ؛ در اندروید گنجانده شده است ! با توجه به یکپارچه سازی این امکانات با هسته اندروید ؛ در هنگام استفاده از این امکانات با اسمارت فون اندرویدی ؛ راحتی بیش تری را حس خواهید کرد.

 

اپلیکشن ها
همان طور که گفتم ؛ در این چند ساله اخیر ؛ اپلیکیشن های آیفون حرف اول را می زدند.اکثر عرضه کنندگان و توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل ؛ در مرحله نخست به سمت فروشگاه اپل می رفتند و به تعبیری باید گفت که این فروشگاه به پناهگاهی امن برای توسعه دهنگان برنامه های موبایلی تبدیل شده بود !

 

طولی نکشید که فروشگاه اپل پر از برنامه های قدرتمند و متنوع روز دنیا شد.اما در این یکی دو سال اخیر با رشد سیستم عامل اندروید تغییر و تحولی نیز در فروشگاه محصولات اندرویدی ( که بیش تر با نام تجاری گوگل پلی شناخته شده است ) شکل گرفت.قیمت خرید اپلیکیشن ها نیز در قیاس با اپلیکیشن های آیفون ؛ ارزان تر بودند.حتی در گزارشات آماری منتظر شده اخیر ؛ گفته شده بود که در برخی زمینه ها ؛ فروشگاه گوگل پلی در قیاس با فروشگاه اندروید برتری یافته است !

 

آیتونز

 

اندروید , اپل , ویژگی های اندروید

 

خودم شخصا نظرم این بود که آیتونز ؛ سرویس نا کارآمدی می باشد و بعد ها متوجه شدم که کاربران دیگر هم با من اتفاق نظر دارند ؛ به نظر  کمک گرفتن از این سرویس برای عمل هم گام سازی ابزار ها کاری دشوار و آزار دهنده است.انتقال فایل ها در سیستم عامل اندروید نیازی به نرم افزار واسطه ندارد چرا که شما به راحتی می توانید تنها با داشتن USB مورد نیاز اسمارت فون خود ؛ آن را به کامپیوتر خود متصل کرده و مثلا فایل صوتی مورد علاقه خود را به داخل اسمارت فونتان انتقال دهید.ضمنا ؛ “ Play Store” این امکان را به شما می دهد که موسیقی های مورد پسند خود را از این پایگاه خریداری کنید یا حتی می توانید یک اپلیکیشن قدرتمند پخش موسیقی را از این پایگاه خریداری نمایید.

 

گوناگونی و تنوع رام
این چند وقته اخیر در خبرها پیرامون برند اپل خبرهایی داشتیم از پرده برداری از سیستم عامل iOS 7 با تغییرات گسترده در رابط کاربری ! اگر دقت کنید ؛ از زمان به وجود آمدن سیستم عامل iOS ؛ این ورژن جدید تنها ورژنی است که تحولات عظیم طراحی را در رابط کاربری خود نسبت به ورژن های قبلی ؛ داراست.

 

اما تنوع و گستردگی رابط کاربری های گرافیکی اندروید بر خلاف اپل دیوانه کننده است ! برای تغییر در ظاهر گرافیکی سیستم عامل اندرویدتان فقط کافیست تا اقدام به نصب لانچر دل خواه یا استفاده از رام های سفارشی کنید.اگر نگاهی به سیستم عامل اسمارت فون های گلکسی S4 سامسونگ ؛ HTC One و سری های منتشر شده نکسوس گوگل داشته باشید خواهید دید که سیستم عامل اندروید نصب شده بر روی آن ها ؛ اندروید خام ( اندروید نسخه خالص ) است.

 

در حال حاضر اکثر اسمارت فون های اندرویدی تولیدی به همراه نسخه تغییر یافته سیستم عامل ( سفارشی سازی شده ) توسط سازنده اسمارت فون ارائه می گردند ؛ البته “Firmware” نیز می تواند جایگزین مناسبی باشد.یکی از بهترین رام های پیشنهادی اندروید ؛ “CyanogenMod” می باشد.شاید برای شما در ذهنتان این سوال شکل گرفته شده باشد که ؛ نکته مثبت و مزیت رام های تولیدی و یا استفاده از نسخه خالص اندروید در نسبت با رام های سفارشی شده توسط کمپانی سازنده اسمارت فون ها چیست ؟

 

باید اذعان کنم که وقتی نسخه جدید تری برای نسخه فعلی سیستم عامل اندروید اسمارت فون شما می آید ؛ شما این نسخه جدید را از طریق کمپانی سازنده اسمارت فونتان دانلود می کنید.حال ممکن است روند آماده سازی نسخه جدید سیستم عامل اندروید توسط کمپانی سازنده اسمارت فون شما به تعویق افتاده باشد و تاخیر در ارائه داشته باشد و یا اصلا کمپانی سازنده اسمارت فون شما عملا از بروز رسانی سیستم عامل اندرویدی اسمارت فون شما سر باز زند ! در این جاست که شما می توانید از اندروید خالص یا رام های متنوع سفارشی استفاده نمایید.

 

روت (ROOT)

 

اندروید , اپل , ویژگی های اندروید

 
همان طور که در جریانید ؛ برای نصب و اجرای رام های سفارشی اندروید نیاز به root کردن اسمارت فون است.چرا که با روت کردن ؛ عملا شما مجوز های مورد نیاز برای آپدیت ورژن سیستم عامل را در چنگتان خواهید داشت.با عمل روت سازی اسمارت فون ؛ در حقیقت شما توانایی دسترسی به فایل های سیستمی را دارا خواهید بود.

 

با دسترسی به این فایل های سیستمی می توانید به تنظیمات پیشرفته بپردازید و یا رام جدیدی را روی اسمارت فونتان نصب نمایید.البته اگر اطلاعات کافی ای در رابطه با روت سازی اسمارت فونتان ندارید از این کار امتناع ورزید چرا که ممکن است لطمات و صدمات جدی ای به فایل های سیستمی اسمارت فونتان وارد آورید.
منبع:gooyait.com