دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

باغ‌های زیر زمینی، رؤیایی که به واقعیت نزدیک می‌شود؟



باغ‌های زیرزمینی,طراحی باغ‌های زیرزمینی

باغ‌های زیر زمینی، رؤیایی که به واقعیت نزدیک می‌شود؟
با گسترش شهرنشینی و کمبود فضای سبز، ایده طراحی باغ‌های زیرزمینی مطرح شده است، اما اصلی‌ترین چالش در این زمینه انتقال نور خورشید به زیر زمین برای رشد گیاهان است.
ایده احداث باغ‌های زیر زمینی از سال 2008 میلادی بطور جدی مطرح شد و در نخستین گام، احداث فضای سبز بزرگ موسوم به Lowline در زیر منطقه منهتن مطرح شده است.
برای حل مشکل انتقال نور خورشید جهت رشد گیاهان در باغ های زیر زمینی، محققان قصد دارند از فناوری فیبر نوری استفاده کنند.
«جیمز رامسی» از مهندسان سابق ناسا با همکاری «دن باراش»، پروژه ای برای عملی کردن این طرح در دست اجرا دارد؛ نمونه کوچک و شبیه سازی شده ای از این طرح احداث شده است تا مردم بتوانند درک بهتری از پارک زیر زمینی داشته باشند.
«رامسی» در این نمونه از روش ساخت تلسکوپ های فضایی الگوبرداری کرده است؛ شبکه ای شامل 600 قطعه ورق آلومینیوم آنودایز در بالای سقف به یکدیگر متصل شده و نور خورشید از طریق فیبر نوری در محیط پخش شده و برای رشد گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باغ‌های زیرزمینی,طراحی باغ‌های زیرزمینی

نمونه کوچک و شبیه سازی باغ زیر زمینی

باغ‌های زیرزمینی,طراحی باغ‌های زیرزمینی

استفاده از ورق های آلومینیوم در سقف

باغ‌های زیرزمینی,طراحی باغ‌های زیرزمینی

نمونه کوچک و شبیه سازی باغ زیر زمینی

باغ‌های زیرزمینی,طراحی باغ‌های زیرزمینی

طرحی از باغ زیر زمینی Lowline

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
دود کردن 61 از یک واقعیت تلخ ما زمینی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باغ فین در کاشان



باغ شاه در فین , قصری مرکب از شاخصهای معماری صفویان , زندیان و قاجاریه است. این بنا به خاطر ذخیره فراوان آبش ( چشمه سلیمانی) , باغی با درختان ستبر, یک استخر با فواره های بسیار و یک حمام تاریخی ( جاییکه امیرکبیر به قتل رسید) بسیار مشهور است.

 

 

 

باغ فین کاشان

 

 

ساختمان اصلی پارک و صوفه به زمان سلطنت شاه صوفی و شاه سلیمان ( پادشاهان صفویه ) نسبت داده می شوند که بعدها , دیگر شاهان صفوی آنرا گسترش داده و به مرمت آن پرداخته اند. بنای باقیمانده فعلی مرکب از دو صوفه است که به شاه عباسی و فتحعلی شاهی شهرت دارند و یک بنا که آنرا کریم خانی می نامند و حمام معروف که در قسمتی از پارک واقع شده و ساختمانی که هم اکنون موزه می باشد .

 

 

 

باغ فین

 

 

صوفه شاه عباسی در حقیقت یک ساختمان دو طبقه است که در مرکز پارک واقع گردیده و روبروی دروازه باشکوهی قرار دارد . در مرکز صوفه استخر زیبایی نیزوجود دارد . بر روی دیوارها و سقف صوفه , اثرهایی از نقاشیهای رنگی دوران صفویه را می توان مشاهده نمود. این نقاشیها شامل منظره هایی از صحنه های شکار و تصاویر شاهزادگان و غیره می باشد.

 

 

باغ فین



کتیبه صوفه از سنگ مرمر ساخته شده که تنها تعدادی از قطعات آن باقی مانده اند. صوفه دیگرکه مشهور به فتحعلیشاهی است را در سال 1226 هجری شمسی ساخته اند و در قسمت داخلی این ساختار نقاشیهای دیگری وجود دارند که منظره های مختلفی را همچون کتیبه های گچی با دست نوشته های نستعلیق نشان می دهند اما بیشتر نوشته های آن از بین رقته اند. شاعری به نام خاوری و خطاطی به نام محمد تقی حسینی این شاهکارها را در سال 1226 هجری شمسی انجام داده اند.

 

 

 

باغ فین